Mededeling

Collapse
No announcement yet.

solliciteren / werken bij de autokeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Is dat eigenlijk bij wet verplicht dat het keuringspersoneel met uw wagen rijdt ?
    Zo heb ik eens meegemaakt dat iemand zijn sleutel niet wou geven, en zelf over de put wou rijden. De man reed met een dure sportwagen en zei tegen de keurder dat hij maar zelf zo'n wagen moest kopen als hij daarmee wou rijden. Hoe het afgelopen is weet ik niet want ze waren nog aan het discussiëren toen ik al naar huis reed.
    Dat vraag ik mij eigenlijk ook af.
    Voor mij stond een Jaguar en hadden de anderen niet geroepen dan lag hij van de brug.
    Ik heb alles nog op de dashcam staan, zal het eens moeten bekijken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik denk dat de keurders ook wel kijken naar de eigenaar/auto. Ik heb altijd zelf de auto erop 'moeten' rijden, als bvb oma of opa daar staat of een wrak met 10 000 blutsen dat ze geen risico gaan nemen.

Kunt ntuurlijk nog altijd wel een verkeerde inschatting maken van die persoon ook.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        Zijn net zoals 100000den andere bedrijven een private onderneming waar alleen maar de winst telt.
        Wat is dat nu voor een opmerking? Stel dat alle bedrijven niet privaat waren, dan waren we de grootste bondgenoot van Noord-Korea en werkten we voor een aalmoes 16u per dag en waren de winkelrekken meestal leeg

Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling en zonder private bedrijven kunnen ze die ambtenaren ook niet betalen hé

On-topic: Zou nu ook niet bepaald op een keuring willen werken. Het boe-man verhaal is er zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Wat is dat nu voor een opmerking? Stel dat alle bedrijven niet privaat waren, dan waren we de grootste bondgenoot van Noord-Korea en werkten we voor een aalmoes 16u per dag en waren de winkelrekken meestal leeg

Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling en zonder private bedrijven kunnen ze die ambtenaren ook niet betalen hé

On-topic: Zou nu ook niet bepaald op een keuring willen werken. Het boe-man verhaal is er zeker.
          Te hard uit de boom gevallen? Wat is dat voor een schuine vergelijking.
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

wilde gewoon daarmee zeggen dat je in dergelijk bedrijf niet wordt aangenomen om op je lui gat te mogen gaan zitten, als dat de bedoeling was. (zoals bij vele diensten in de overheid). Dacht altijd zelf dat dit een soort overheidsinstantie was, maar erachter gekomen dat dit privé ondernemingen zijn die een bepaalde vergunning hebben. Via interne bronnen ook te weten gekomen dat zij ook targets dienen te halen en dat ze die meestal in de eerste twee weken willen halen (met als resultaat veel herkeuringen). Ook eens de cijfers bekeken van dergelijke firma's: die firma's verdienen overdreven veel geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Het principe van keuring is gewoon verkeerd.
              Ik ben voorstander van het Nederlands systeem.
              Je brengt je auto naar een erkende garage die onderhoud doet en ineens de keuring. Nadien moet die je auto online melden als gekeurd, en dan moet die daar nog een paar uur blijven staan zodat er externe controle kan zijn.

Punt is, je auto wordt gekeurd en direct hersteld!
              Ik zie een auto liever een keer per jaar naar de garage gaan dan naar een keuring waar ze toch altijd achterlopen op de nieuwe technologie.
              Dat lijkt me een bijzonder vreemd systeem.

Hoe objectief kan de garage waar je het onderhoud doet nu zijn over de keuring ervan? Je moet die twee net uiteen houden als je een iet of wat objectieve keuring wil.

En "externe controle"? Hoe systematisch wordt dat dan gedaan?

Ik vind een apart keuringsorganisme op zich geen probleem. Het enige wat belangrijk is, is dat de criteria vooraf vastliggen en er objectieve criteria zijn voor de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Dat lijkt me een bijzonder vreemd systeem.

Hoe objectief kan de garage waar je het onderhoud doet nu zijn over de keuring ervan? Je moet die twee net uiteen houden als je een iet of wat objectieve keuring wil.

En "externe controle"? Hoe systematisch wordt dat dan gedaan?

Ik vind een apart keuringsorganisme op zich geen probleem. Het enige wat belangrijk is, is dat de criteria vooraf vastliggen en er objectieve criteria zijn voor de keuring.
                Hoe objectief kan een keuringstation zijn aangezien het een private onderneming is die uiteindelijk ook nog een soort monopolie heeft(in west-vlaanderen behoren quasi alle keuringstations tot dezelfde groep/eigenaar)? Winst, winst, winst ,...

Comment

Gebruik u verstand en je word nog rijk op de keuring.

Comment

Hoe objectief kan een keuringstation zijn aangezien het een private onderneming is die uiteindelijk ook nog een soort monopolie heeft(in west-vlaanderen behoren quasi alle keuringstations tot dezelfde groep/eigenaar)? Winst, winst, winst ,...
                    Het feit dat zo'n taak door een privé onderneming wordt uitgevoerd staat er niet aan in de weg dat er afspraken met de overheid gemaakt worden hoe de controles moeten gebeuren, dus ik zie het probleem niet.

Waarmee ik niet zeg dat het allemaal perfect verloopt, maar op zich is er geen beletsel waarom het niet zou kunnen.

Comment

Je legt hier wel de vinger op de wonde: ze hebben een monopolie, dus geen concurrentie en iedereen moet er wettelijk verplicht naartoe gaan. Dat is nu eens een groot verschil met andere bedrijven: een monopolie, iets wat in feite verboden is in een vrije markteconomie hebben zij van de staat verkregen.

Wat je zegt over bijna alle keuringsstations in West-Vlaanderen die tot dezelfde groep behoren: dat is fout. ALLE keuringsstations in West Vlaanderen vallen onder KM, Keuringsbureau Motorvoertuigen NV.

In Vlaanderen is het ongeveer per provincie een NV die het monopolie heeft om voertuigkeuringen uit te voeren in in Wallonië en in dacht Vlaams Brabant is het één en hetzelfde bedrijf.

Men had al lang eens een onderzoeksjournalist hier eens diep in moeten laten graven en daar een reportage over moeten laten maken. Materie genoeg zou ik denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Je legt hier wel de vinger op de wonde: ze hebben een monopolie, dus geen concurrentie en iedereen moet er wettelijk verplicht naartoe gaan. Dat is nu eens een groot verschil met andere bedrijven: een monopolie, iets wat in feite verboden is in een vrije markteconomie hebben zij van de staat verkregen.

Wat je zegt over bijna alle keuringsstations in West-Vlaanderen die tot dezelfde groep behoren: dat is fout. ALLE keuringsstations in West Vlaanderen vallen onder KM, Keuringsbureau Motorvoertuigen NV.

In Vlaanderen is het ongeveer per provincie een NV die het monopolie heeft om voertuigkeuringen uit te voeren in in Wallonië en in dacht Vlaams Brabant is het één en hetzelfde bedrijf.

Men had al lang eens een onderzoeksjournalist hier eens diep in moeten laten graven en daar een reportage over moeten laten maken. Materie genoeg zou ik denken.
                        Euh, en hoe moet die vrije concurrentie er dan uit zien?
                        Concurreren op prijs?
                        Concurreren op het makkelijkst uitdelen van groene kaarten?
                        Tot wat zou dat leiden?

Het lijkt me net het best dat er hier geen concurrentie over gevoerd wordt.

Best zo weinig mogelijk instanties die duidelijke regels van de overheid krijgen hoe ze tewerk moeten gaan, en via door de overheid vastgelegde (bij KB) tarieven om zoveel mogelijk uniformiteit te garanderen.
                        Last edited by Vitus; 07/09/2015, 22:59.

Comment

Zeveraar. De keuring in België is al zowat de strengste in Europa en het zou nog strenger moeten? Jij gaat misschien één keer per jaar maar je moet maar eens praten met mensen die daar wekelijks gaan. De meeste keurders vallen goed mee maar er werken daar ook idioten van het zevende knoopsgat.
                          Altijd beleefd blijven. Wanneer je iemand een zeveraar noemt als die zijn mening geeft veronderstel ik dat je de zelfde taal gebruikt tegen iemand van de keuring. Geef respect en je krijgt respect terug. Ze mogen gerust nog strenger zodat ze bijvoorbeeld een dpf delete er kunnen uithalen en bestraffen met een rode kaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                            Altijd beleefd blijven. Wanneer je iemand een zeveraar noemt als die zijn mening geeft veronderstel ik dat je de zelfde taal gebruikt tegen iemand van de keuring. Geef respect en je krijgt respect terug. Ze mogen gerust nog strenger zodat ze bijvoorbeeld een dpf delete er kunnen uithalen en bestraffen met een rode kaart.
                            Akkoord over die dpf delete. Maar laat dan wél tuning toe via de wet. En laat ze aub stoppen met afkeur voor de meest onnozele dingen. Een oldtimer met origineel trommelremmen rondom aanbieden met schijfremmen vooraan mag eigenlijk ook niet terwijl dit wél veiliger is.. Eentje met andere ophangingsrubbers mag ook niet. Men zou beter afstappen van die zeikerij die mensen echt onnozel maken en gewoon zien of het veilig is en goed functioneert. En het is net die willekeur die er voor zorgt dat ikzelf ook niet graag naar keuringen ga.
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Akkoord over die dpf delete. Maar laat dan wél tuning toe via de wet. En laat ze aub stoppen met afkeur voor de meest onnozele dingen. Een oldtimer met origineel trommelremmen rondom aanbieden met schijfremmen vooraan mag eigenlijk ook niet terwijl dit wél veiliger is.. Eentje met andere ophangingsrubbers mag ook niet. Men zou beter afstappen van die zeikerij die mensen echt onnozel maken en gewoon zien of het veilig is en goed functioneert. En het is net die willekeur die er voor zorgt dat ikzelf ook niet graag naar keuringen ga.
                              Maar er is helemaal geen willekeur, jij weet dat het niet mag en dan hoop jij maar dat ze het niet zien of er niet op letten, als ze het wel doen noem je dat willekeur... neen de keuring is echt zo slecht niet als de meeste het hier (in dit topic) willen voorstellen een auto die in orde is komt zo door de keuring met een groene kaart zonder opmerkingen... en een wagen die niet in orde is... (en dit kan gaan van niet wettelijk, versleten,..., slecht afgesteld tot alles waar ze zouden moeten op letten).
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Maar er is helemaal geen willekeur, jij weet dat het niet mag en dan hoop jij maar dat ze het niet zien of er niet op letten, als ze het wel doen noem je dat willekeur... neen de keuring is echt zo slecht niet als de meeste het hier (in dit topic) willen voorstellen een auto die in orde is komt zo door de keuring met een groene kaart zonder opmerkingen... en een wagen die niet in orde is... (en dit kan gaan van niet wettelijk, versleten,..., slecht afgesteld tot alles waar ze zouden moeten op letten).

Vertel me eens hoeveel keer jij al naar de keuring bent geweest dat je zo zeker bent dat er geen willekeur is?

Comment

Vertel me eens hoeveel keer jij al naar de keuring bent geweest dat je zo zeker bent dat er geen willekeur is?
                                  Het exacte aantal keer zal ik je moeten schuldig blijven, wel kan ik je vertellen dat ik al naar de keuring geweest ben in Brugge, in Oostende, in Eernegem, in Diksmuide,... met wagens die net 4 jaar moeten worden, tot wagen die meer dan 20 jaar oud zijn, met diesels en benzines (en zelfs een paar met lpg) en dit sedert de jaren 80 van de vorige eeuw dus ja ik heb toch reeds een paar maal een keuring bezocht
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik denk dat ik het saai zou vinden, in een garage heb je toch wat meer afwisseling zou ik denken.

Over de keuring zelf: het blijft toch een beetje objectief.
                                    Er zijn er die hun werk gemotiveerd en goed doen, en er zijn er die daar duidelijk tegen hun goesting staan.

Toevallig zijn dit jaar alletwee mijn wagens afgekeurd door dezelfde keurder, een vrij jonge kerel die controle van ophanging en banden doet in Erembodegem.
                                    Telkens deed hij wel de moeite om mij er bij te roepen en te tonen waar het probleem zat.
                                    Twee keer noemde mijn garagist het een belachelijke reden om mij daarvoor af te keuren.

Beide keren had ik een andere keurder toen ik terug ging voor herkeuring, en één keer zei die zelf 'hebben ze u daarvoor afgekeurd?' en heeft hij zelf niet gekeken of het opgelost was.

Toch vind ik niet dat ik degene die mijn wagens heeft afgekeurd iets kan verwijten, hij heeft gewoon zijn werk gedaan.

De reden waren trouwens één keer een verroeste remleiding en één keer een ophangingsrubbertje dat versleten was.

Comment

Er worden hier weeral veel clichés neergeschreven... Het is nog wachten op de verplichte 'ik ben afgekeurd voor mijn lichten, reed uit, terug binnen en nu was ik wel erdoor'-reactie.

Comment

@orange, dat heb ik ook al voorgehad. Aangezien wij een stevig stukje moesten rijden voor de keuring zei de baas van gewoon eens opnieuw binnen te rijden.

Trouwens, die lichten is al een raar punt om voor af te keuren. Mijn vrouw hare was vorig jaar ook afgekeurd, lichten verkeerd. Kunnen ze toch gewoon een melding maken en het u laten oplossen of verdorie zelf een kwartslag met ne schroevedraaier geven. Nu was't een beetje vervelend voor een auto die maar 1000km had gereden sinds de vorige keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                          @orange, dat heb ik ook al voorgehad. Aangezien wij een stevig stukje moesten rijden voor de keuring zei de baas van gewoon eens opnieuw binnen te rijden.

Trouwens, die lichten is al een raar punt om voor af te keuren. Mijn vrouw hare was vorig jaar ook afgekeurd, lichten verkeerd. Kunnen ze toch gewoon een melding maken en het u laten oplossen of verdorie zelf een kwartslag met ne schroevedraaier geven. Nu was't een beetje vervelend voor een auto die maar 1000km had gereden sinds de vorige keuring.
                                          Ze zullen dat waarschijnlijk niet zelf mogen regelen. Het probleem zal ook wel zijn dat met sommige auto's dat heel gemakkelijk te doen is (een minuut werk) en met andere merken het moeilijker is om te regelen.

Comment

Working...
                                          X