Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht te GENT: iemand met startkabels die me kan op weg helpen :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Maar dat heb je toch allemaal niet nodig . Een krik en een touw is genoeg.

Wel op tijd loslaten zo te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
      Ja, allemaal verschillende oplossingen Ge zoudt voor minder de handen in het haar steken.
      Toch simpel:

1) ben je handig -> haal batterij eruit, koop een lader, testen, werk met startkabels, enz.
      2) ben je sociaal -> roep uw straat bijeen om startkabels, duw in gang met je buren, indien geluk kan je naar een garage rijden om het probleem te laten onderzoeken
      3) indien geen van hierboven -> betaal uw assistance om naar een garage te rijden
      4) indien geen van hierboven -> rijdt met de fiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
        Toch simpel:

1) ben je handig -> haal batterij eruit, koop een lader, testen, werk met startkabels, enz.
        2) ben je sociaal -> roep uw straat bijeen om startkabels, duw in gang met je buren, indien geluk kan je naar een garage rijden om het probleem te laten onderzoeken
        3) indien geen van hierboven -> betaal uw assistance om naar een garage te rijden
        Mooie samenvatting en hiermee is ook alles gezegd.

Comment

Of maak je lid van een autoforum en zoek vrienden om je te helpen. Geen slecht idee eigenlijk
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Tja ik ben een autoleek dus ik had geen ideee welke opties er allemaal waren

Toch simpel:

1) lader geen zin als de batterij foutu is
            2) reeds verschillende mensen en verenigingen gevraagd geen succes
            3) assistance heeft geen zin....kost te veel voor dan uiteindelijk toch maar naar een garage te slepen, voor die prijs heb ik al een nieuwe batterij.
            4) doe ik in principe altijd ;D (maar zo nu en dan heb je nu eenmaal een auto nodig)

dus optie 5 is dus inderdaad het beste gewoon een batterij te kopen (86 euro) en zelf in te steken.

Maar voor ik dat doe, toch om zeker te zijn, sommige mensen zeggen dat de batterij meteen moet opgelaadt worden of het is kapot...iemand anders zegt dat de batterij waarschijnlijk nog in orde is...hij staat nu ongeveer 2 weken stil (weet ik veel dat je zoiets meteen in orde moest brengen ;D )...wat is de kans dat hij na gebruik van startkabels nog weer in orde komt?
            Last edited by ; 09/04/2015, 15:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door infra Bekijk Berichten
              Tja ik ben een autoleek dus ik had geen ideee welke opties er allemaal waren

1) lader geen zin als de batterij foutu is
              2) reeds verschillende mensen en verenigingen gevraagd geen succes
              3) assistance heeft geen zin....kost te veel voor dan uiteindelijk toch maar naar een garage te slepen, voor die prijs heb ik al een nieuwe batterij.
              4) doe ik in principe altijd ;D (maar zo nu en dan heb je nu eenmaal een auto nodig)

dus optie 5 is dus inderdaad het beste gewoon een batterij te kopen (86 euro) en zelf in te steken.

Maar voor ik dat doe, toch om zeker te zijn, sommige mensen zeggen dat de batterij meteen moet opgelaadt worden of het is kapot...iemand anders zegt dat de batterij waarschijnlijk nog in orde is...hij staat nu ongeveer 2 weken stil (weet ik veel dat je zoiets meteen in orde moest brengen ;D )...wat is de kans dat hij na gebruik van startkabels nog weer in orde komt?
              Als uw interieur verlichting en dashboardlampjes nog vrolijk gaan, dan kan je ze nog redden. Als uw dashboardlichtjes (bvb van handrem) maar zwakjes meer branden, dan sta je binnen de kortste keer weer plat en ga je toch een nieuwe moeten steken.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

vroeger ook nog plat gezeten in Gent, aan de Peugeot garage tegenover de Ekkergem kerk (Ekkergemstraat) hebben ze mij toen gratis voor een uurke een booster meegegeven, als ik me nog goed herinner wel nog mijn ID.kaart ofzo moeten achterlaten als waarborg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                  vroeger ook nog plat gezeten in Gent, aan de Peugeot garage tegenover de Ekkergem kerk (Ekkergemstraat) hebben ze mij toen gratis voor een uurke een booster meegegeven, als ik me nog goed herinner wel nog mijn ID.kaart ofzo moeten achterlaten als waarborg
                  Ah ja? En is da lang geleden? Was je daar klant?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze aan een wildvreemde zoiets meegeven

Comment

de ciac zit dat nu wel niet meer :-)

Comment

Mooie oplossing is die van Fred Flinstone. Moet je eens op googlen op auto van Fred Flinstone.

Comment

Haal een zak citroenen en zet deze in serie tot je aan 12v komt en starten maar.

Comment

deed me aan deze denken

Comment

Deze persoon heeft misschien echt geen geld, maar daar had hij beter eerlijk over kunnen zijn dan kwam hij geloofwaardiger over!
                            En ging iemand hem wel uit de nood helpen.
                            Nu komt het over als geprofiteer (als je autorijdt moet je toch budget hebben voor zulke zaken).

Comment

Zet er een dame bij(venten moeten zich dan wegsteken).Iedereen helpt dan.

Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                Deze persoon heeft misschien echt geen geld, maar daar had hij beter eerlijk over kunnen zijn dan kwam hij geloofwaardiger over!
                                En ging iemand hem wel uit de nood helpen.
                                Nu komt het over als geprofiteer (als je autorijdt moet je toch budget hebben voor zulke zaken).
                                Excuseer? Ik zeg in het eerste bericht duidelijk dat het tegen een vergoeding is.

Voor de rest wist ik totaal niet wat er allemaal mogelijk is en wil ik geen lader en boosters kopen om dan misschien toch maar tot de constatatie te kopen dat m'n batterij naar de vaantjes is.

Wat is er in godsnaam mis mee om te vragen of er iemand in Gent centrum woont met kennis van zaken?

En zoals ik al eerder zei zal ik dus dan voor de zekerheid een nieuwe batterij kopen, a sure case en dan verlies ik geen geld aan lader/booster whatever.

Dus vooraleer je van mensen zegt dat ze geen geld hebben en willen profiteren, misschien beter eerst eens je oogkleppen afzetten.

En misschien ook eens een cursus "begrijpend lezen" volgen.
                                Last edited by ; 10/04/2015, 15:54.

Comment

Ik zou zeker geen nieuwe accu kopen. Als deze na één jaar al stuk is dan scheelt er wat en is de nieuwe ook meteen stuk.

Starten met kabels is wellicht echt de beste optie.
                                  Ik zou je al lang komen helpen zijn als ik er zeker van was dat er zeker geen schade kan optreden aan mijn eigen auto vol elektronica maar die zekerheid is er niet.

Koop kabels, die komen altijd wel eens van pas later, en start hem met een auto van een kennis?
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Ik zou zeker geen nieuwe accu kopen. Als deze na één jaar al stuk is dan scheelt er wat en is de nieuwe ook meteen stuk.
                                    Wel ja wellicht is het mijn eigen fout (te weinig km) en een koffer die slecht sluit dat ik in een andere thread had uitgelegd

Comment

Ah ja? En is da lang geleden? Was je daar klant?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze aan een wildvreemde zoiets meegeven
                                      nee was er geen klant, wel al 5 jaar geleden ofzo,
                                      zou knn. dat ik ook nog s een booster gehaald heb bij NAM VW Audi in Gent,

gewoon vragen...

nadeel van die boosters als je zo 1 koopt is dat die batterijen snel verslijten als je die niet gebruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                        nee was er geen klant, wel al 5 jaar geleden ofzo,
                                        zou knn. dat ik ook nog s een booster gehaald heb bij NAM VW Audi in Gent,

gewoon vragen...

nadeel van die boosters als je zo 1 koopt is dat die batterijen snel verslijten als je die niet gebruikt
                                        En zo'n booster, moet die verbonden zijn met een stopcontact? Of kan je die ter plekke waar je auto staat gebruiken?

Comment

En zo'n booster, moet die verbonden zijn met een stopcontact? Of kan je die ter plekke waar je auto staat gebruiken?
                                          Ter plekke. Dat is juist de functie van zo'n booster, power leveren op plaatsen waar geen stopcontact of zo voorhanden is.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X