Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• waar zit hier de paarsen judge?
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      waar zit hier de paarsen judge?
      Bon. Elwood en AocAoc zijn het eens over de geschiedenis van het onderwerp, de discussie gaat enkel over technicalities van vraagformulering en antwoord. Omdat het hier geen strikvraag is maken we ons daar niet druk om. 't Is aan Elwood. Zei den paarsen rechter en hij sloeg met zijn paarsen staf op de tafel.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
        Bon. Elwood en AocAoc zijn het eens over de geschiedenis van het onderwerp, de discussie gaat enkel over technicalities van vraagformulering en antwoord. Omdat het hier geen strikvraag is maken we ons daar niet druk om. 't Is aan Elwood. Zei den paarsen rechter en hij sloeg met zijn paarsen staf op de tafel.
        Wacht wacht, Elwood kaartte de correctheid van het antwoord aan, en we hebben er iets van opgestoken. Maar hij was niet de eerste. 't Is aan Flappy.

Maar het zou niet slecht zijn als vragen wat zorgvuldiger gesteld worden. Wat meer woorden gebruiken en zo.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• om in dezelfde trend te blijven van de vorige vraag

wat was de eerste auto met de voorloper van het huidige CAN-Bus systeem?
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            om in dezelfde trend te blijven van de vorige vraag

wat was de eerste auto met de voorloper van het huidige CAN-Bus systeem?
            Wat is de voorloper van de huidige CAN-bus?

CAN-bus is uitgekomen met de BMW 850

Comment

• Mercedes
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Is moeilijk info over te vinden
                Uittreksel van 'T W124 Mercedes forum http://www.w124club.nl/canbus-t5968.html
                Latere benzine uitvoeringen van de W124 vanaf 1993 hebben al een voorloper van het canbus systeem zoals dat in de W210 is toegepast.
                Storingsgeheugen uitlezen en resetten is een vast ritueel bij dit soort auto's, uiteraard tegen een stevig tarief.

Het werd verkocht als vooruitgang.
                Eigenaren van een W210 die daarvoor probleemloos zonder canbus reden met een W124 weten nu wel beter.

Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Wat ons waarschijnlijk leidt tot de vraag 'bedoelt ge de voorloper van de huidige CAN CAN of iets dat niet-CAN is'. In dit uitgebreid artikel zeggen ze dat Mercedes CAN gebruikt sinde 1992 .

Since 1992, Mercedes-Benz has been using CAN in their upper-class passenger cars. As a first step, the electronic control units taking care of the engine management were connected via CAN. In a second step, the control units needed for body electronics followed. Two physically separate CAN bus systems were implemented, connected via gateways. Other car manufacturers have followed the example of their peers from Stuttgart and now usually also implement two CAN networks in their passenger cars. Now BMW, Fiat, Renault, Saab, Volkswagen, and Volvo use CAN in their vehicles.
                  Als voorlopers worden nog BasicCAN en FullCAN vermeld, maar het is niet duidelijk of die ooit in een auto gebruikt zijn. DeviceNET is dan weer zelf gebaseerd op CAN.
                  Last edited by Den Paarse Capri; 02/05/2015, 17:09.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• The car above is a BMW 850i. It has a V12 engine. How did BMW make this vast powerplant? They combined two inline sixes, and this made for one particular peculiarity.

1989 is dat uitgekomen dacht ik.

Comment

• Draadje blijft maar duren.Bosch heeft die can bus aangekocht,hoofdzakelijk voor de emissies van de motor waarop wetten zijn gemaakt.
                      Ik heb ooit een Mercedes uit Sweden zijn egr's eens dicht gelast. Op elke cilinder zat een egr.Was een automaat en niemand in B kon dat uitlezen(draaide slecht).Zover was Scandinavie al in in milieuwetgeving.
                      En zo gaan motors en auto's gans de wereld rond.

Comment

• allemaal fout

het is dus NIET CAN maar ...
                        en zat op auto X
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Ik heb wel iets gevonden dat in Jaguars gebruikt is. Heet Pulse Width Modulation.
                          Last edited by Den Paarse Capri; 03/05/2015, 10:13.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• da's het begin, samen met wat GM in caidllac aanbood

maar waar zit het voordeel in van CAN Bus: multiplexing. Wel daarvoor was er nog een ander systeem dat maar door 1 constructeur is gebruikt geweest (en wie zou dat nu zijn??) wat in het begin trouwens nog voor wat problemen heeft gezorgd bij dat model. Het heeft zelfs de krant gehaald toen.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Zal wel weer Peugeot geweest zijn zeker ^^.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                Zal wel weer Peugeot geweest zijn zeker ^^.
                                gelijk bij die heel oude mop van Jantje op school die moet antwoorden op de vraag ''t is bruin , heeft een lange harige staart en zit in de bomen'. "Ik denk aan een eekhoorn maar het zal wel weer het kindeke Jesus zijn."

Ik ken helaas niks van OBD, CAN of al die controllertoestanden af.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                  Zal wel weer Peugeot geweest zijn zeker ^^.
                                  ik had al gewaarschuwd dat ik snel verval in hetgeen ik ken

maar da's al een deel van het antwoord, rest enkel nog het type
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Vehicle Area Network http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Area_Network

Comment

• voilà, wielscheel is al op de goede weg
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Ik geef het op,maak er maar een open boek examen van.
                                        Last edited by wielscheel; 03/05/2015, 11:46.

Comment

• Eerste toepassing van de VANBUS die ik vind is Citroen XM 1994
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X