Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    C zal wel coupé zijn
    S zal wel sport zijn
    en de L: leichtgewicht? omdat die toch een hele hoop gewichtsreducerende ingrepen heeft ondergaan
    De 1e 2 letters zijn correct, maar bij die 3e staat er nog wat haar op uw Duits
    Uw leicht is al juist, dat ander niet.

Comment

• nochtans is Gewicht juist duits
      www.peugeotforum.be

Comment

• Ja maar L staat offesjeel gewoon voor Leight blijkbaar. Ik stel voor dat goed te keuren en on te moeven.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• allé dan

welke productiewagen had als eerste een variabele turbo op een benzinemotor?
          www.peugeotforum.be

Comment

allé dan

welke productiewagen had als eerste een variabele turbo op een benzinemotor?
            Oldsmobile Jetfire 1962 (GM)

Comment

• en hoe heeft die een variabele turbo?
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                Oldsmobile Jetfire 1962 (GM)
                dat was een gewone turbo, eerste met variabele was de Dodge Shelby CSX-VNT uit 1989?

Blijkbaar belangrijk geweest voor de latere turbodiesels ook!
                Last edited by ; 04/04/2015, 17:33.

Comment

• ik ga het goed rekenen

de eerste was eigenlijk een Honda Legend in 1988 maar enkel in Japan gemaakt
                  dan was het de Dogde in 1989
                  en dan was het de peugeot 405 T16 in 1992

tegenwoordig gebruik met eerder de twin scroll technologie om ook voldoende turbodruk onderin te ontwikkelen

het was dan lang wachten tot 2007 eer porsche de technologie vanonder het stof haalde en toepaste op hun Turbo

afkortingen om het type te onderkennen zijn:
                  VNT
                  VAT(N)
                  VTG
                  VGT
                  VVT
                  www.peugeotforum.be

Comment

ik ga het goed rekenen

de eerste was eigenlijk een Honda Legend in 1988 maar enkel in Japan gemaakt
                    dan was het de Dogde in 1989
                    en dan was het de peugeot 405 T16 in 1992

tegenwoordig gebruik met eerder de twin scroll technologie om ook voldoende turbodruk onderin te ontwikkelen

het was dan lang wachten tot 2007 eer porsche de technologie vanonder het stof haalde en toepaste op hun Turbo

afkortingen om het type te onderkennen zijn:
                    VNT
                    VAT(N)
                    VTG
                    VGT
                    VVT
                    Honda Legend enkel in Japan, vrij zeldzaam ook. Sommige spreken van 88, andere 89 in productie.

Comment

• Waarom was de ontwikkeling van de 'Kübelwagen' belangrijk?

Comment

• Weinig interesse precies

Comment

• De eerste wagen gebouwd door Porsche?

Sent from here
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Deze kuipstoelauto(VW) , is een licht terreinwagen voor Hitler zijn leger.
                            En meteen de nwe vraag; Bougie test men onder (lucht)druk ,waarom ?
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Hm, een zekere gretigheid is onmiskenbaar aanwezig. Als de spanning opbouwt moet de vonk op de goede moment en volledig (zonder gesputter) doorslaan en onder cylinderdruk is die timing anders omdat de geleidbaarheid van de lucht verandert. Ik zou verwachten dat ge onder 10 bar test als ge een cylinder wilt nadoen want dat is ongeveer de compressieverhouding.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Heb ook een vraagje,
                                Mijn opa had lang geleden zo eentje op zijne koer staan
                                Weten jullie welk merk dit is ?

Ps :Is een voorbeeldfoto van het net.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  De eerste wagen gebouwd door Porsche?

Sent from here
                                  Ik ga dit goedkeuren, de motor werd later gebruikt als basis voor de Porsche 356.

Last edited by ; 05/04/2015, 20:59.

Comment

• Toen alle grote merken de airbag gebruikten was er 1 merk die dit bewust niet deed omdat ze hun eigen systeem hadden.
                                    Welk merk was dit en hoe noemde het systeem?

Sent from here
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Audi gebruikte begin jaren '90 het Procon Ten systeem dat standaard op de laatste generatie Audi 80 zat (1991-1994). Het stuur werd door kabels weggetrokken van de bestuurder.

Comment

• Dat was snel, en dan nog van iemand die tegen snelheid is.
                                        Het is aan u.

Sent from here
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Ik ken het antwoord al op de vraag! De nieuwe Skoda Octavia Combi greenline 1.6tdi verbruikt slechts 3,2l/100km!

Comment

Working...
                                          X