Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Begrijp dergelijke kritiek op EV ook niet, prijs blijft voor mij te duur maar voor milieu zijn er toch voordelen
    het is vb perfect mogelijk om PV op je garage of car-port te leggen zodat je energie-neutraal kan rijden

@volvo940, al eens nagelezen wat voor "rommel" er in een gebruikte catalysator zit? Moet ook verwerkt worden, evenals alle verbruikte olie in gewone wagen ;-)

Comment

• Verhuizen lijkt zo eenvoudig, maar is het helemaal niet:

- Werkgever in de grootstad? Niet goedkoop om dicht bij de werkgever te gaan wonen.
      - Werkgever in de haven? Lastig om daar te gaan wonen.
      - Mijn vriendin werkt op 80km van mijn werk. Wat doe je dan?
      - Kinderopvang, familie,...
      - Naar klanten rijden = niet opgelost met 'verhuizen'. Niet iedereen heeft een 9-5 kantoor/fabrieksjob.

Van job veranderen is ook vaak minder interessant, zeker niet in nichesectoren enz...

Comment

• Zoals gezegd, "ik ik ik". Niets belet je om dichter bij je werk te gaan wonen, of elders te gaan werken. Of te accepteren dat je bedrijfswagen een belangrijker inkomen is dan de VAA die je nu betaalt.[/QUOTE]

Wat is dat nu voor een uitspraak.
        Mensen die goed werk hebben, met goede collega's en een goede baas (en eventueel werkzekerheid) moeten dat dan maar opgeven of wat ?
        Mensen die een lap grond hebben gekocht en er een huisje hebben opgezet moeten dat dan ook maar van de hand doen ?
        Niet iedereen wil heel z'n leven huren, en niet iedereen wil 50 keer van werk veranderen in zijn leven .
        PS. Het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
          Verhuizen lijkt zo eenvoudig, maar is het helemaal niet:

- Werkgever in de grootstad? Niet goedkoop om dicht bij de werkgever te gaan wonen.
          - Werkgever in de haven? Lastig om daar te gaan wonen.
          - Mijn vriendin werkt op 80km van mijn werk. Wat doe je dan?
          - Kinderopvang, familie,...
          - Naar klanten rijden = niet opgelost met 'verhuizen'. Niet iedereen heeft een 9-5 kantoor/fabrieksjob.

Van job veranderen is ook vaak minder interessant, zeker niet in nichesectoren enz...
          hebben wij bijna 5 jaar geleden toch gedaan ;-)
          ipv elk bijn 2 uur woon-werkverkeer elk naar 30 min! Als er geen ongelukken zijn!
          veel meer tijd om te "leven" sindsdien

Comment

• al goed en wel 'dichter bij je werk gaan wonen"; maar ben jij zo zeker van je job dat je gehele gezin doet verhuizen, kinderen van school/voetbalclub... laat veranderen, je sociaal leven achterwege laat,... Ikzelf heb een job die verbonden is met waterbouwkundige zaken waarvan er maar 3 bedrijven zijn in België. Waardoor het voor mijzelf (inderdaad ik) bijna onmogelijk is om dicht bij het werk te wonen. Moest ik kunnen ik doe het direct want deed ik de job zo graag nie was ik allang iets dichter aan het zoeken. Het is eneige waar ik jaloers op ben van een ander die met de fiets kan gaan werken!! Openbaar vervoer in belgië is zodra je niet een verbinding tussen gent-antwerpen en brussel moet nemen een regelrechte ramp waar je uren tijd door verliest. Mijn traject met de wagen is nu 45-50min enkel; openbaar vervoer kan niet sneller dan 1h45.
            Ik heb oa in Hong Kong gewerkt daar slagen ze erin dat het economische centrum vanop een uur afstand nog steeds om het kwartier een bus of metro verbinding gaat die op de seconde rijdt,... Ik gebruikte daar nooit de wagen ook al had ik daar eentje staan! En een elektrische?? graag zelfs maar helaas zijn de budgetten hiervoor te hoog binnen ons bedrijf

Comment

• Maar je rijdt nog steeds met de auto?

Wij wonen ook 'halfweg' en rijden met de auto resp 30 en 40 min enkel.
              Openbaar vervoer = 1u30 en 2u enkel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Vroeger had je dit he: grote fabriek of mijn of ... waarrond alle arbeiders in kleine huisjes konden wonen. (die ze dan nog eens relatief duur moesten betalen waarschijnlijk).
                Alleen hebben we niet zoveel industrie meer en willen de meesten een eigen huisje met tuintje.
                Maar veel problemen zouden snel opgelost worden als iedereen inderdaad iedere dag 10-20km zou fietsen: verkeersdoden, luchtkwaliteit, obesitas, aderverkalking, ... Dus veel overheidskosten gaan omlaag gaan.

Maar wat doet de overheid zelf: alle lokale kantoren sluiten en centraliseren in Brussel. Tja.
                in Noord-Korea bestaat dat nog steeds.

Overheidskosten omlaag? En waar gaan ze dan die boetes, tax, BTW, accijnzen,... dan mee compenseren? Dat zou de overheid net miljarden kosten.
                Last edited by ; 23/11/2015, 11:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                  Maar je rijdt nog steeds met de auto?

Wij wonen ook 'halfweg' en rijden met de auto resp 30 en 40 min enkel.
                  Openbaar vervoer = 1u30 en 2u enkel.
                  neen, wij hebben er één weggedaan ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    Begrijp dergelijke kritiek op EV ook niet, prijs blijft voor mij te duur maar voor milieu zijn er toch voordelen
                    het is vb perfect mogelijk om PV op je garage of car-port te leggen zodat je energie-neutraal kan rijden

@volvo940, al eens nagelezen wat voor "rommel" er in een gebruikte catalysator zit? Moet ook verwerkt worden, evenals alle verbruikte olie in gewone wagen ;-)
                    in de winter vertrek ik in het donker en kom in het donker thuis. Daar sta ik dan met mijn PV en tesla. Lekker kostenneutraal

Comment

En juist daarom woon jij in Oost-vlaanderen vlakbij de E17

Comment

Ocharme... Respect voor deze hartverscheurende daad!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          in de winter vertrek ik in het donker en kom in het donker thuis. Daar sta ik dan met mijn PV en tesla. Lekker kostenneutraal
                          Over dag heb je wel nog licht ;-)

ik schreef niet "off-grid" ! Dat is noch een stap verder, maar vergt ook nog eens extra batterijen thuis, nog duurder, nog niet interessant in de praktijk, maar het is technisch wel mogelijk!

bekijk dit op jaarbasis, dan kan het perfect ;-)

Comment

Over dag heb je wel nog licht ;-)

ik schreef niet "off-grid" ! Dat is noch een stap verder, maar vergt ook nog eens extra batterijen thuis, nog duurder, nog niet interessant in de praktijk, maar het is technisch wel mogelijk!

bekijk dit op jaarbasis, dan kan het perfect ;-)
                            Overdag is niemand thuis omdat wij gaan werken. Moet ik dan overdag het OV nemen om mijn elektrische wagen thuis laten op te laden?
                            Ik kan ff niet meer volgen. Tenzij ge electriciteit kunt opslaan.

Comment

• Zoals gezegd, "ik ik ik". Niets belet je om dichter bij je werk te gaan wonen, of elders te gaan werken. Of te accepteren dat je bedrijfswagen een belangrijker inkomen is dan de VAA die je nu betaalt.
                              Wat is dat nu voor een uitspraak.
                              Mensen die goed werk hebben, met goede collega's en een goede baas (en eventueel werkzekerheid) moeten dat dan maar opgeven of wat ?
                              Mensen die een lap grond hebben gekocht en er een huisje hebben opgezet moeten dat dan ook maar van de hand doen ?
                              Niet iedereen wil heel z'n leven huren, en niet iedereen wil 50 keer van werk veranderen in zijn leven .
                              PS. Het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen.
                              Neen, gewoon accepteren dat een leasewagen een groter voordeel is dan wat je nu betaalt als VAA. Je kan vandaag de dag perfect een wagen leasen aan > 1000 per maand met een VAA die < 200 EUR per maand is.
                              .
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                Neen, gewoon accepteren dat een leasewagen een groter voordeel is dan wat je nu betaalt als VAA. Je kan vandaag de dag perfect een wagen leasen aan > 1000 per maand met een VAA die < 200 EUR per maand is.
                                .
                                Je spreekt dan over wagens met zeer lage co2 zoals hybrides. De modale leasebak zit ver onder dat leasebudget.

Ik denk niet dat iemand het desondanks ontkent dat het een (heel) groot voordeel blijft.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                  Je spreekt dan over wagens met zeer lage co2 zoals hybrides. De modale leasebak zit ver onder dat leasebudget.

Ik denk niet dat iemand het desondanks ontkent dat het een (heel) groot voordeel blijft.

BMW 420d, 106gr CO2, 45 000 km per jaar. VAA < 2000 EUR per jaar.

Comment

BMW 420d, 106gr CO2, 45 000 km per jaar. VAA < 2000 EUR per jaar.
                                    Ok, maar dat Is toch geen 1000eu lease/maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Overdag is niemand thuis omdat wij gaan werken. Moet ik dan overdag het OV nemen om mijn elektrische wagen thuis laten op te laden?
                                      Ik kan ff niet meer volgen. Tenzij ge electriciteit kunt opslaan.
                                      Denk jij nu dat iedereen met PV op zijn dak elektriciteit opslaat?

het net kan je toch gebruiken als buffer, teller gaat achteruit overdag en vooruit snachts, op het einde van de dag 0 verbruikt!

in u geval moet je je Tesla bij je baas opladen, dan moet jezelf geen kosten maken voor PV!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                        Ok, maar dat Is toch geen 1000eu lease/maand

Neen? Zelfs een zo goed als kale 420 dA zit bij die afstanden al aan 875 EUR per maand (incl brandstof)

Het inkomen van zo'n bedrijfswagen is duidelijk : de prijs van het leasecontract, dus het belastingsvoordeel dient gewoon daar op berekend te worden, voor mensen die met hun werk verplaatsingen voor 't werk doen proportioneel ifv afstand.

Comment

Neen? Zelfs een zo goed als kale 420 dA zit bij die afstanden al aan 875 EUR per maand (incl brandstof)
                                          Gemiddeld wordt er met 4 jaar en 30k km/j gerekend (in praktijk is het gemiddelde een klein beetje hoger).
                                          Dan heb je al een beter beeld.

Een Golf 2.0 is op 2j en 60k km/j ook bijna 1000 EUR...

Comment

Working...
                                          X