Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• afschuiven op jaloezie is erg kort, maar natuurlijk het sussendst voor zij met de bedrijfswagen, als iedereen in be met een hoger netto inkomen als alleenstaande van 3000 in be (zo krijg je het maximale pensioen van ochot 1800) aan de firmawagen gaat (waar ze op aansturen zuiver economisch gezien het interessants zowel voor werkenemer als werkgever), dan mogen ze hun begroting gaan herzien

arcelor en belfius een tijd geleden laten zien hoe pijnlijk scheef het fiscaal alweer is gegroeid de laatste 40-50 jaar, en het is zuiver de ethiek van veel bedrijven die hen ervan weerhoudt het ook zo te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
      Er is volgens mij een eenvoudige manier om het protest op dit soort wagens wat in te dijken: leaserijders verplichten om electrische voertuigen aan te schaffen, alleen mensen die erg veel km voor hun werk dienen te rijden de mogelijkheid geven om een plug-in hybride te kopen. Het gemor over de milieu-impact zou verstommen...
      Nog veel eenvoudiger, 50% van buitenkant verplicht voorzien van bedrijfsnaam, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        Nog veel eenvoudiger, 50% van buitenkant verplicht voorzien van bedrijfsnaam, ...
        Eigenlijk betaal je daar net als bedrijf tax op...
        Reclame

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          ja, ik ben een pauper die in tweede klasse moet rijden

vanaf volgend jaar normaal weer een automaat in huis, denk dat ik dan wat ga afwisselen trein/auto want de laatste tijd moet ik me al evenveel opjagen in vertragingen/afschaffingen dan wat anders
          het voordeel van OV in België

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            Eigenlijk betaal je daar net als bedrijf tax op...
            Reclame
            daar ging het mij natuurlijk niet over
            wel over het Status-symbool wegnemen!

natuurlijk verplicht in combinatie met wit als kleur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
              Ik begrijp ook niet goed waarom iedereen hier maar zo over blijft kankeren en zich opwinden, waarom is iedereen daar zo jaloers op? Ik heb (schoon)familie die ook jaloers is op mijn loon...maar ze willen de uren die ik doe en de stress die ik heb er wel niet bijnemen. Waarom lijkt niemand te begrijpen dat België veeel te zwaar belast op loon? Willen jullie alle bedrijven wegpesten hier? We willen meer services aantrekken (groot voorbeeld UK) maar we willen één van de voordelen die eigen is aan de sector afschaffen. Wat denk je dat er dan gebeurt?? Dan zijn die mensen en die bedrijven ook weg. Stop toch eens met dat jaloers gezwets.

En ten slotte, voor al die idioten die dit niet lijken te begrijpen, ik sta niet voor de leute in de file, bedrijfswagen of niet. Voor mijn bedrijfswagen stond ik in de file, en nu nog altijd. Alleen heb ik nu jaloerse mannen die wijzen 'ah weer een vuile profiteur met zijn bedrijfswagen in de file'.

En het OV trekt op de %*#@ en is geen alternatief. Woon werk met OV volgens online calculator: 1u23 min. Met auto: 25 min. Met auto met file: 45 min. Snel gekozen. Car poolen, ook een leuk idee, maar niemand die in mijn buurt woont wil de uren doen die ik doe. Ik ga ook 3x per week sporten.

Het is een politieke bliksemafleider van de echte problemen, namelijk een te hoge last op werken. En iedereen blijft daar maar met open ogen inlopen...
              Amen to that...

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              daar ging het mij natuurlijk niet over
              wel over het Status-symbool wegnemen!

natuurlijk verplicht in combinatie met wit als kleur!
              Eind de jaren 30 werd eenzelfde systeem toegepast met een ster...

Zo'n praktijken helpt niks aan de files en werkt de afgunst nog meer in de hand, want dan is het allemaal duidelijker wie 'het voordeel heeft'.

Comment

• Voelen die mensen die zeggen dat de rest gewoon jaloers is zich echt zoveel beter dan anderen? Ik ben niet jaloers. Het is momenteel gewoon een erg slecht systeem. Daar zijn veel slimme mensen die er wel onderzoek naar gedaan hebben het over eens. Het kost handen vol geld en is slecht voor de economie.

Ja, de loonkost is te hoog. Er pleit ook NIEMAND voor gewoon afschaffing van de bedrijfswagen. Neen. Er wordt gepleit voor een AANPASSING van het systeem. Een combinatie van mobiliteitsbudget en LASTENVERLAGING. Stop eens met je kop in het zand te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Voelen die mensen die zeggen dat de rest gewoon jaloers is zich echt zoveel beter dan anderen? Ik ben niet jaloers. Het is momenteel gewoon een erg slecht systeem. Daar zijn veel slimme mensen die er wel onderzoek naar gedaan hebben het over eens. Het kost handen vol geld en is slecht voor de economie.

Ja, de loonkost is te hoog. Er pleit ook NIEMAND voor gewoon afschaffing van de bedrijfswagen. Neen. Er wordt gepleit voor een AANPASSING van het systeem. Een combinatie van mobiliteitsbudget en LASTENVERLAGING. Stop eens met je kop in het zand te steken.
                  dat is natuurlijk de enige en juiste waarheid ;-)

en ook beter OV natuurlijk!

maar blijkbaar geen meerderheid hiervoor, spijtig

Comment

• stuit op een - op dit moment - terecht njet van de wever, er is 2 jaar geleden gekozen voor het bedrijfsleven...dat was de inzet van de verkiezingen

Comment

• Tja, daarvoor moet je eerst de mobiliteitsalternatieven (lees OV) verbeteren eer je de mensen een gelijke oplossing kan bieden dmv het mobiliteitsbudget.

Zolang dat niet gebeurt (+ lastenverlaging), zijn we voorlopig uitgepraat.

Comment

Voelen die mensen die zeggen dat de rest gewoon jaloers is zich echt zoveel beter dan anderen? Ik ben niet jaloers. Het is momenteel gewoon een erg slecht systeem. Daar zijn veel slimme mensen die er wel onderzoek naar gedaan hebben het over eens. Het kost handen vol geld en is slecht voor de economie.

Zoals ik al van 't begin uitleg in dit topic: ik ben voor een aanpassing van 't systeem, kijk verder dan mijn neus lang is. Ik heb zelf ook een bedrijfswagen, en zal bij die aanpassing wat verliezen, maar vind dat logisch.
                        Ik zie twee opties: ofwel het systeem als een hefboom voor groene mobiliteit beschouwen (en alleen elektrische voertuigen toelaten voor contracten onder bvb 25000 km, erboven alleen plug-in hybrides), ofwel het VAA gevoelig verhogen voor alle bedrijfswagens.
                        BMW 420dA : >>>

Comment

Als ze mij 600 EUR netto bijgeven per maand wil ik mijn bedrijfswagen overigens wel laten staan, dan koop ik weer een eigen tweedehandse vervuilende) wagen zoals ik het ook had voor mijn bedrijfswagen.

Impact op de file: 0
                          Impact op het milieu: +50-100g CO2 per wagen
                          Impact op jaloezie factor: priceless
                          +1

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                            Tja, daarvoor moet je eerst de mobiliteitsalternatieven (lees OV) verbeteren eer je de mensen een gelijke oplossing kan bieden dmv het mobiliteitsbudget.

Zolang dat niet gebeurt (+ lastenverlaging), zijn we voorlopig uitgepraat.
                            Het mooie van het mobiliteitsbudget (indien goed uitgevoerd) is natuurlijk wel zo dat de bedrijfswagen ook altijd een optie blijft. Op die manier kan de shift geleidelijk aan gebeuren. Je hebt immers groot gelijk, er valt nog een grote weg af te leggen voordat er (afhankelijk van de werklokatie, woonst en werkuren) deftig beroep kan doen op het openbaar vervoer.

Comment

Het mooie van het mobiliteitsbudget (indien goed uitgevoerd) is natuurlijk wel zo dat de bedrijfswagen ook altijd een optie blijft. Op die manier kan de shift geleidelijk aan gebeuren. Je hebt immers groot gelijk, er valt nog een grote weg af te leggen voordat er (afhankelijk van de werklokatie, woonst en werkuren) deftig beroep kan doen op het openbaar vervoer.
                              Ik volg je maar 9/10 belgen zien mobiliteitsbudget net als mogelijkheid om "woonst" aan te passen ;-)
                              verhuizen!

Comment

Alsof die mensen anders niet met de wagen rijden...
                                Zoals eerder al gezegd, de beslissing zou volledig anders genomen worden. We hebben in België een teveel aan auto's, geen tekort. Auto's promoten door ze fiscaal aantrekkelijk te maken via het salaris, is het paard achter de kar spannen.

(Ja, ik heb een bedrijfswagen. Ja, 't is die cabrio, dus je hoort mij over die auto niet klagen - wel over het systeem)

De bedrijfswagens zoals ze in België bestaan, zijn een van de vele symptomen van een overheid en maatschappij die niet bereid is om enkele structurele problemen aan te pakken. We staan op nummer vijf wereldwijd qua ecologische voetafdruk. Daar zijn drie hoofdredenen voor, en een van die redenen is het hoge aantal kilometers dat we maken met de auto.
                                Last edited by ; 22/11/2015, 13:10.

Comment

• ik vind da ze auto's helemaal moeten afschaffen. Gewoon iedereen verplicht in een straal van 10km rond het bedrijf te wonen en met de fiets te komen. Enkel nog OV voor grotere trajecten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    ik vind da ze auto's helemaal moeten afschaffen. Gewoon iedereen verplicht in een straal van 10km rond het bedrijf te wonen en met de fiets te komen. Enkel nog OV voor grotere trajecten
                                    Vroeger had je dit he: grote fabriek of mijn of ... waarrond alle arbeiders in kleine huisjes konden wonen. (die ze dan nog eens relatief duur moesten betalen waarschijnlijk).
                                    Alleen hebben we niet zoveel industrie meer en willen de meesten een eigen huisje met tuintje.
                                    Maar veel problemen zouden snel opgelost worden als iedereen inderdaad iedere dag 10-20km zou fietsen: verkeersdoden, luchtkwaliteit, obesitas, aderverkalking, ... Dus veel overheidskosten gaan omlaag gaan.

Maar wat doet de overheid zelf: alle lokale kantoren sluiten en centraliseren in Brussel. Tja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Vroeger had je dit he: grote fabriek of mijn of ... waarrond alle arbeiders in kleine huisjes konden wonen. (die ze dan nog eens relatief duur moesten betalen waarschijnlijk).
                                      Alleen hebben we niet zoveel industrie meer en willen de meesten een eigen huisje met tuintje.
                                      Maar veel problemen zouden snel opgelost worden als iedereen inderdaad iedere dag 10-20km zou fietsen: verkeersdoden, luchtkwaliteit, obesitas, aderverkalking, ... Dus veel overheidskosten gaan omlaag gaan.

Maar wat doet de overheid zelf: alle lokale kantoren sluiten en centraliseren in Brussel. Tja.
                                      en vooral NIET investeren in goede, veilige fietspaden

Comment

Zoals ik al van 't begin uitleg in dit topic: ik ben voor een aanpassing van 't systeem, kijk verder dan mijn neus lang is. Ik heb zelf ook een bedrijfswagen, en zal bij die aanpassing wat verliezen, maar vind dat logisch.
                                        Ik zie twee opties: ofwel het systeem als een hefboom voor groene mobiliteit beschouwen (en alleen elektrische voertuigen toelaten voor contracten onder bvb 25000 km, erboven alleen plug-in hybrides), ofwel het VAA gevoelig verhogen voor alle bedrijfswagens.
                                        VAn het moment dat ik met het OV op dezelfde tijd op mijn werk kan geraken, ze niet elke 5 minuten staken, op tijd komen, en nog belangrijker van de ene fabriek naar de andere kan reizen (en naar luchthaven etc.) zonder uren onderweg te zijn met 25 overstappen en mogelijke connecties die in het water vallen door de betrouwbaarheid van ons OV, dan ben ik 100% pro het systeem. Een weekendwagen heb ik toch al. Lijkt me lekker relaxen, met WIFI al wat mails beantwoorden ipv een stresserende rit.

Van zodra elektrische voertuigen écht ecologisch zijn en ze niet op elektriciteit rijden die door gas en kolencentrales gemaakt wordt rijden, en het geen tikkende tijdbommen zijn (die batterijen zijn onvoorstelbaar on-ecologisch, zowel de productie ervan als achteraf het vernietigen ervan) én ze ook betaalbaar zijn (ze mogen mij direct een Tesla geven) vind ik dit ook een goed alternatief. VAn zodra er dus een Tesla is met de grootte, comfort en prijs van een BMW3 of VW Passat mogen ze mij hem geven.

Het is een beetje de kip of het ei. Eerlijk gezegd, onze overheid kennende zal 'groene mobiliteit' gewoon neerkomen op een belastingverhoging. We betalen meer BIV en verkeersbelasting, meer accijnzen op diesel, maar het OV blijft even slecht, een bende ongemotiveerde stakers, en even slecht verspreid. Ik zou bijna 3 uur onderweg zijn heen en terug ipv 1uur. Niet elk bedrijf ligt aan een bus/tram/trein knooppunt.

Ik stel dus voor dit topic op slot te plaatsen en te heropenen van zodra bovenstaande 2 voorwaarden voldaan zijn. Zolang dat niet het geval is blijft het toch maar wat hypothetisch rondlullen.

Waar zijn de moderators hier?

Comment

VAn het moment dat ik met het OV op dezelfde tijd op mijn werk kan geraken, ze niet elke 5 minuten staken, op tijd komen, en nog belangrijker van de ene fabriek naar de andere kan reizen (en naar luchthaven etc.) zonder uren onderweg te zijn met 25 overstappen en mogelijke connecties die in het water vallen door de betrouwbaarheid van ons OV, dan ben ik 100% pro het systeem. Een weekendwagen heb ik toch al. Lijkt me lekker relaxen, met WIFI al wat mails beantwoorden ipv een stresserende rit.
                                          Ik lees hier vooral "Ik Ik Ik ".
                                          Als je geen bedrijfswagen meer hebt is er een makkelijke manier om op 5 minuten van je werk te wonen : verhuizen.

Van zodra elektrische voertuigen écht ecologisch zijn en ze niet op elektriciteit rijden die door gas en kolencentrales gemaakt wordt rijden, en het geen tikkende tijdbommen zijn (die batterijen zijn onvoorstelbaar on-ecologisch, zowel de productie ervan als achteraf het vernietigen ervan) én ze ook betaalbaar zijn (ze mogen mij direct een Tesla geven) vind ik dit ook een goed alternatief. VAn zodra er dus een Tesla is met de grootte, comfort en prijs van een BMW3 of VW Passat mogen ze mij hem geven.
                                          Dus een wagen op brandstof mag wel op electriciteit uit kolencentrales rijden, en een elektrische wagen niet? Want het raffineren van benzine en diesel is een energetisch erg inefficiënt proces: met de elektriciteit om 7 l benzine of diesel te raffineren kan een elektrische wagen 100 km rijden.

Het is een beetje de kip of het ei. Eerlijk gezegd, onze overheid kennende zal 'groene mobiliteit' gewoon neerkomen op een belastingverhoging. We betalen meer BIV en verkeersbelasting, meer accijnzen op diesel, maar het OV blijft even slecht, een bende ongemotiveerde stakers, en even slecht verspreid. Ik zou bijna 3 uur onderweg zijn heen en terug ipv 1uur. Niet elk bedrijf ligt aan een bus/tram/trein knooppunt.

Ik stel dus voor dit topic op slot te plaatsen en te heropenen van zodra bovenstaande 2 voorwaarden voldaan zijn. Zolang dat niet het geval is blijft het toch maar wat hypothetisch rondlullen.

Waar zijn de moderators hier?
                                          Zoals gezegd, "ik ik ik". Niets belet je om dichter bij je werk te gaan wonen, of elders te gaan werken. Of te accepteren dat je bedrijfswagen een belangrijker inkomen is dan de VAA die je nu betaalt.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X