Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Mijn bedrijfswagen is ingeleverd een jaar geleden en sindsdien dagelijks even veel kilometers woon/werk met een kar die 200g co2 uitstoot. Iedereen blij toch?

    Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
    Oh en geen openbaar vervoer meer gebruikt, wat ik wel deed toen ik nog bedrijfswagen had ...

    Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Je kan niet ontkennen dat het hele bedrijfswagen-gedoe volledig aan het ontsporen is (al enkele jaren eigenlijk), en de overheid laat het begaan.
      En dan heb ik het voornamelijk over de salariswagen.

      Dan kunnen ze alle werknemers even goed andere voordelen zoals de netto dag/maaltijdvergoeding van 19,22 euro beginnen geven ... ook al werken ze zo goed als nooit buitenshuis (of zeker geen 5/8 uur)
      vb 200 euro bruto laten vallen voor 400 euro netto in de maand in de plaats
      Maar dat mag dan weeral niet, terwijl het in principe hetzelfde is.
      Audi A5 2.7TDI Multitronic

      Comment


      • hier is het maandelijks 400 netto extra (die in belgie toch ook belast word) of een wagen naar keuze met budget tot 65k (naar gelang je positie kan dit meer of minder zijn)
        keuze is rap gemaakt als je weet dat je dan nog eens niks van onderhoudskosten enzo hebt aan de wagen...
        lets have some more member berries

        Comment


        • Ik heb de houding van de overheid hierin nooit begrepen eigenlijk. Degenen die er gebruik van maken wel natuurlijk. Zoals hierboven iemand zei, alternatieven zijn er genoeg.

          Comment


          • Je hebt ook nog dienstwagens. Wat doe je daar dan mee?
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • Waarom moet ik veel meer belasting betalen op een gewone loonsverhoging dan iemand die hetzelfde bruto voordeel als bedrijfswagen krijgt ? Ik heb trouwens niets aan een bedrijfswagen aangezien ik op wandelafstand van mijn werk woon. Gewoon bedrijfswagens aan hetzelfde tarief belasten als de lonen en met de opbrengst de belasting op alle lonen verlagen lijkt me de eerlijkste oplossing voor iedereen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                Waarom moet ik veel meer belasting betalen op een gewone loonsverhoging dan iemand die hetzelfde bruto voordeel als bedrijfswagen krijgt ? Ik heb trouwens niets aan een bedrijfswagen aangezien ik op wandelafstand van mijn werk woon. Gewoon bedrijfswagens aan hetzelfde tarief belasten als de lonen en met de opbrengst de belasting op alle lonen verlagen lijkt me de eerlijkste oplossing voor iedereen.
                voordeel voor een werknemer aan bedrijfswagen is niet zo zeer op een werkdag (woon-werkverkeer) maar veel belangrijker op AL die andere dagen
                meeste mensen die zo ene hebben kijken toch niet om, om eens een middag te gaan shoppen in Maasmechelen (als je in O of W vlaanderen woont) of een dagje kust, plosaland, ... als je in Limburg woont
                laat ons nog zwijgen van buitenlandse uitstappen om de zoveel tijd?
                als een TV in duitsland 200 € minder kost rij ik daar niet om, voor wie een lease heeft ... ;-)

                nu probeert men druk op te voeren onder mom van milieu maar ik zie een aantal mensen, bedrijfsleiders, mensen in "groene" sector, fiscaal experten, ... met Tesla of vergelijkbaar rijden, ... daar gaat dit argument natuurlijk niet meer op

                maar mobiliteit (in B) blijft een knelpunt

                ik woon op paar 100 m van E17 en rij al 2 dagen tot aan brug en merk dat verkeer stilstaat en ga dus binnendoor
                deze middag Ant - Gent, ongeval met vrachtwagen, alles blok, gelukkig was ik dan op weg richting A ;-)
                ...

                dagelijkse bijna!!!

                PS : ik ben niet tegen bedrijfswagen! het is een keuze (van de overheid) en voor die laatste hangt er ook veel voordeel aan vast, meer recentere wagens door hoger aanbod, omzet in automobielsector, ...
                Last edited by Stef69; 10/06/2015, 17:07.

                Comment


                • [QUOTE
                  als een TV in duitsland 200 € minder kost rij ik daar niet om, voor wie een lease heeft ... ;-)

                  .[/QUOTE]
                  Bedankt voor de tip. Na mijn auto , 4000 euro goedkoper in Duitsland , komt ook mijn volgende TV uit Duitsland :-)

                  Comment


                  • vlg een duitse skoda dbr ?

                    Comment


                    • volgens mij krijgt dbr2 een gratis skoda bij elke pak boter van de lidl
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Waarom moet ik veel meer belasting betalen op een gewone loonsverhoging dan iemand die hetzelfde bruto voordeel als bedrijfswagen krijgt ? Ik heb trouwens niets aan een bedrijfswagen aangezien ik op wandelafstand van mijn werk woon. Gewoon bedrijfswagens aan hetzelfde tarief belasten als de lonen en met de opbrengst de belasting op alle lonen verlagen lijkt me de eerlijkste oplossing voor iedereen.
                        Dus iemand die een loonsverhoging krijgt, betaald extra belastingen. Iemand die in de plaats een firmawagen krijgt, die betaald daarop geen belastingen? Damn, waarom dan die hele discussies over die 'Voordeel aller Aard'? Nu snap ik er helemaal niets meer van. En trouwens, hoe hoger die opslag (lees dikkere wagen), hoe hoger die VAA.

                        Comment


                        • Wie een bedrijfswagen heeft zal pro zijn en wie geen heeft zal anti zijn. Maar het is duidelijk dat de voordelen van een bedrijfswagen een van de belangrijkste troeven zijn om mensen te lokken. De regering had al veel vroeger moeten ingrijpen. Nu is heel het systeem ontspoord en niet meer op korte of middellange termijn recht te krijgen. Op dat vlak had de vorige regering met de VAA een goed middel. Enkel dat toen O-VLD het in de kiem heeft gesmoord. Vandaag de dag is heel die VAA maatregel nog steeds een lachertje. Wat ze nu zouden moeten doen is die ganse VAA herzien. Iemand met een bedrijfswagen genre audi/BMW/mercedes en zelfs skoda en VW mag gerust 400-500 euro/maand aan VAA ophoesten. Wie dat teveel vindt heeft geen besef wat hun bedrijfswagen echt kost moesten ze deze privé hebben gekocht. Of schaf heel het fiscaal voordeel af en mensen die hun wagen voor het werk nodig hebben = vastgestelde kilometervergoeding aan 0,33 euro/km. Werkkilometers zijn met elektronische middelen perfect op te volgen en te berekenen. België is het land van de leasingbakken en dat merk je ook aan de assertieve tot zelfs agressieve manier van rijden op de wegen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Dus iemand die een loonsverhoging krijgt, betaald extra belastingen. Iemand die in de plaats een firmawagen krijgt, die betaald daarop geen belastingen? Damn, waarom dan die hele discussies over die 'Voordeel aller Aard'? Nu snap ik er helemaal niets meer van. En trouwens, hoe hoger die opslag (lees dikkere wagen), hoe hoger die VAA.
                            Ik betaal met veel plezier 4000 euro/jaar aan VAA wetende dat mijn wagen 90% fiscaal in te brengen is en ik deze privé NOOIT zou gekocht hebben! Zeggen ze morgen dat ze dat gaan verdubbelen of zelfs maal vier doen dan vloek ik eens. Maar dan is het nog steeds een koopje Echter de waarde van de wagen in loon uitkeren zou financiële zelfmoord zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                              Wie een bedrijfswagen heeft zal pro zijn en wie geen heeft zal anti zijn. Maar het is duidelijk dat de voordelen van een bedrijfswagen een van de belangrijkste troeven zijn om mensen te lokken. De regering had al veel vroeger moeten ingrijpen. Nu is heel het systeem ontspoord en niet meer op korte of middellange termijn recht te krijgen. Op dat vlak had de vorige regering met de VAA een goed middel. Enkel dat toen O-VLD het in de kiem heeft gesmoord. Vandaag de dag is heel die VAA maatregel nog steeds een lachertje. Wat ze nu zouden moeten doen is die ganse VAA herzien. Iemand met een bedrijfswagen genre audi/BMW/mercedes en zelfs skoda en VW mag gerust 400-500 euro/maand aan VAA ophoesten. Wie dat teveel vindt heeft geen besef wat hun bedrijfswagen echt kost moesten ze deze privé hebben gekocht. Of schaf heel het fiscaal voordeel af en mensen die hun wagen voor het werk nodig hebben = vastgestelde kilometervergoeding aan 0,33 euro/km. Werkkilometers zijn met elektronische middelen perfect op te volgen en te berekenen. België is het land van de leasingbakken en dat merk je ook aan de assertieve tot zelfs agressieve manier van rijden op de wegen.
                              bebt ge het nu over bedrijfswagens og over salariswagens?
                              Want ik vind niet dat ik gestraft moet worden omdat ik een firmawagen nodig heb om mijn job kunnen uit te oefenen

                              Het klinkt allemaal goed in de oren van het socialistisch kiesvee wat ge daar schrijft, maar denk dat dit op termijn nog meer aan de overheid gaat kosten. Nog meer bedrijven vertrekken, nog minder bedrijven komen naar hier. En mensen die hier op kisten van de maatschappij gestudeerd hebben, verkassen naar het buitenland.
                              Dus zoals ik zei, de kiezers van de socialisten horen het graag, maar die snappen de gevolgen meestal niet.

                              Nu swat, ik lig er ni wakker van. Op het moment dat het de spuigaten uit loopt, stop ik met werken en ga ik op kap van de maatschappij leven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                Ik betaal met veel plezier 4000 euro/jaar aan VAA wetende dat mijn wagen 90% fiscaal in te brengen is en ik deze privé NOOIT zou gekocht hebben! Zeggen ze morgen dat ze dat gaan verdubbelen of zelfs maal vier doen dan vloek ik eens. Maar dan is het nog steeds een koopje Echter de waarde van de wagen in loon uitkeren zou financiële zelfmoord zijn.
                                Tuurlijk is dat zelfmoord. Iemand die 10000km met zijn salariswagen diet, heeft na 4 jaar 40000km. Dat is doenbaar. Maar ik heb na 4 jaar 240000km. Dan is de restwaarde nog schroot. Dus denk dat die firmawagen voor mijne baas geen cadeau is in mijn geval.

                                Comment


                                • Bedrijfswagen is altijd een beetje salariswagen!
                                  hoe doe jij woon-werkverkeer?
                                  nooit boodschappen, uitstapje met deze wagen?

                                  ik heb het hier over personenwagens, niet een bestelwagen vol bestickering, dat is een werkinstrument zoals een gsm, ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Op het moment dat het de spuigaten uit loopt, stop ik met werken en ga ik op kap van de maatschappij leven.
                                    tegen dat het de spuigaten uitloopt zijn de potten van de openbare onderstand ook leeg hoor

                                    Comment


                                    • Ik heb een bedrijfswagen, en geef die met plezier af wanneer andere niet markt-conforme voordelen tegelijkertijd verdwijnen; ik denk meteen aan de vaste benoeming en hogere pensioenen voor ambtenaren, het zo goed als belastingsvrij zijn van inkomsten uit verhuren van vastgoed, de forfaitaire aanslag voor een hele reeks zelfstandigen (bakkers, kappers,...) ...
                                      Last edited by BertVS; 10/06/2015, 19:25.
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Ik heb een bedrijfswagen, en geef die met plezier af wanneer andere niet markt-conforme voordelen tegelijkertijd verdwijnen; ik meteen aan de vaste benoeming en hogere pensioenen voor ambtenaren, het zo goed als belastingsvrij zijn van inkomsten uit verhuren van vastgoed, de forfaitaire aanslag voor een hele reeks zelfstandigen (bakkers, kappers,...) ...
                                        Groot gelijk!
                                        Ze zeggen wel van "ja we moeten dat afschaffen, minder bedrijfwagens" bla bla bla. Wat is het alternatief? OV dat zoveel keer staakt en 2x langer duurt ? Of uw eigen auto kopen? Meeste kopen dan een (oudere) tweedehands die dan nog meer uitstoot. Ja dat is echt beter... Merendeel van de files is ook aan te pakken door meer asfalt, zie Nederland. Maar nee hoor, hier moeten er eerst nog 984896489198 studies gebeuren om het nut daarvan te bewijzen. Groen die dan met 5894894 studies komt (uitgevoerd door een ultralinks bureau) om het tegendeel te bewijzen..
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          Groot gelijk!
                                          Ze zeggen wel van "ja we moeten dat afschaffen, minder bedrijfwagens" bla bla bla. Wat is het alternatief? OV dat zoveel keer staakt en 2x langer duurt ? Of uw eigen auto kopen? Meeste kopen dan een (oudere) tweedehands die dan nog meer uitstoot. Ja dat is echt beter... Merendeel van de files is ook aan te pakken door meer asfalt, zie Nederland. Maar nee hoor, hier moeten er eerst nog 984896489198 studies gebeuren om het nut daarvan te bewijzen. Groen die dan met 5894894 studies komt (uitgevoerd door een ultralinks bureau) om het tegendeel te bewijzen..
                                          Je hebt duidelijk mijn boodschap niet begrepen. Wat mij betreft moeten er trouwens geen wegen meer bijkomen.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X