Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrag onderhoud verantwoord?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Merkgarage heeft ook de nodige know how van uw auto.
    En de juiste PC om updates te doen, en dat kost ook geld.

olie, lucht en pollenfilter worden bij mij trouwens elk onderhoud vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten

Jij werkt in een garage zeker? Een showroom kost ook veel geld, of mensen daarvoor willen betalen moeten ze zelf weten.

Comment

Precies of dat de merkendealer zijn prijs van het onderhoud zelf kiest...
        Dit wordt in grote mate opgelegd door de invoerder, en is oa afhankelijk van de regio, van de grootte van de concessie,...enz
        Dit om al te grote verschillen binnen het eigen dealernet uit te sluiten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten

olie, lucht en pollenfilter worden bij mij trouwens elk onderhoud vervangen.
          Bij de meesten word dat op papier vervangen. Je wilt niet weten hoeveel dealers dat op papier zetten en in werkelijkheid niet vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Remvloeistof wordt om de 2 jaar aangeraden, gezien de wagen van 2011 is. Zou het normaal gezien al eens gebeurd zijn
            Ik zou remvloeistof éérder om de 80d km vervangen indien normaal gebruik. Om de 2 jaar is geldklopperij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Ik zou remvloeistof éérder om de 80d km vervangen indien normaal gebruik. Om de 2 jaar is geldklopperij.
              Dit is dan vooral goed voor zij die 5.000km per jaar doen, éénmaal in de zestien jaar uw remolie vervangen neen eerder aangeven eens per zoveel jaar of om de zoveel km. En inderdaad is om de twee (40.000km) of drie jaar (60.000km) waarschijnlijk net iets te snel maar dan denk ik dat het waarschijnlijk beter is om eens teveel van remolie te wisselen dan met slechte remolie een noodstop te proberen te maken....
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Bij de meesten word dat op papier vervangen. Je wilt niet weten hoeveel dealers dat op papier zetten en in werkelijkheid niet vervangen.
                Lijkt me vermoeiend werk bij die dealers waar jij dat bij ervaren hebt.
                Als dit zou gebeuren bij 1 van de dealers waar ik actief ben moeten ze constant de stock aanpassen en kunnen verantwoorden waarom. Uitzonderlijk 1 onderdeeltje geen probleem, maar tientallen per dag?
                De argwaan lokt bij velen overdreven uitspraken uit volgens mij.

Comment

terechte opmerking @Shoves... Moet leuk zijn bij zo'n dealer inventaris of controle van de facturen te gaan doen...
                  Systematisch onderdelen factureren die je niet plaatst, die je dus ook niet besteld en bijgevolg ook niet in voorraad hebt...lijkt me zeer moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                    Precies of dat de merkendealer zijn prijs van het onderhoud zelf kiest...
                    Dit wordt in grote mate opgelegd door de invoerder, en is oa afhankelijk van de regio, van de grootte van de concessie,...enz
                    Dit om al te grote verschillen binnen het eigen dealernet uit te sluiten...
                    Dit vooral om hun eigen vette winstmarges te verzekeren. Je moet maar eens naar de reportage van Telefacts van een tijdje geleden hierover bekijken.

Comment

Ik werk niet bij een dealer hoor!

ik kom in een middelgrote garage waar je nog op je wagen kan wachten, en ik zie dat die onderdelen vervangen worden.

verder worden ook de injectoren opnieuw aangeleerd (of ze moeten mij voor de zot houden) , ik weet niet of je dat kan met een allemaal diagnosetoestel. Verder beschikken enkel merkdealers over software updates volgens mij.

een toestel waar je alles mee kan uitlezen en aanpassen kost wel enkele duizenden euro's he.

A ja, mijn dealer telt 43 euro plus btw. Schappelijk denk ik.
                      een deel voor de werkman, deel voor de baas, en een stuk voor de showroom dan he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Dit vooral om hun eigen vette winstmarges te verzekeren. Je moet maar eens naar de reportage van Telefacts van een tijdje geleden hierover bekijken.
                        Ja, heb die reportage ook gezien, in Volt is ook eens zo iets geweest.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                          Olie+oliefilter
                          Luchtfilter
                          Microfilter
                          Brandstoffilter
                          Drie weken geleden hetzelfde onderhoud (ZELF) gedaan: olie (5 liter, Total Ineo Quartz LongLife 5W-30), oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter (diesel), pollenfilter (met actief koolstof) ... totale kostprijs: € 85.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                            Lijkt me vermoeiend werk bij die dealers waar jij dat bij ervaren hebt.
                            Als dit zou gebeuren bij 1 van de dealers waar ik actief ben moeten ze constant de stock aanpassen en kunnen verantwoorden waarom. Uitzonderlijk 1 onderdeeltje geen probleem, maar tientallen per dag?
                            De argwaan lokt bij velen overdreven uitspraken uit volgens mij.
                            Correct, heb vroeger nog audit gedaan op een paar middelgrote merkgarages. Die onderdelen stock was geen probleem. Bovendien werden die garages jaarlijks nog eens door fiscus-btw en andere instanties gecontroleerd. Die hadden echt weinig 'schoemel' marge

Comment

Ik zou zeggen, stuur een klachtenmail/brief naar zowat elke constructeur. Succes verzekerd. Sommige mensen denken dus echt dat een garage ook maar iets te beslissen heeft in onderhoudsintervallen. Het merk beslist. PUNT. Als je die richtlijnen niet volgt kan je fluiten naar garanties, coulances e.d.

Altijd dat gemelk op dealers... Zitten er stealers tussen? Ja, die heb je altijd. Na 5jaar te werken bij een officiele dealer heb ik meer gesjoemel en bricoleerwerken gezien bij kleine garagisten dan bij grote dealers. Als DDT van 'bachtn de kuupe' het probleem niet vindt of iets verneukt komen ze ook naar de dealer. Dan rekenen ze onze prijs door en nog eens 50 euro extra om hun vetpens in uw wagen te zetten en hem naar een dealer te brengen. Maar van de kleine garagist geloven ze meer hé.
                              En er zijn NATUURLIJK ook veel goeie non-officiele garages, daar gaat het niet om.

Comment

Voorbeeldje van hoe het kan zijn.
                                Betreft het vervangen van olie en filter plus het (ongevraagd) vervangen van de remblokken achteraan die nog goed waren.
                                Wat er wordt gerekend:
                                1u werk voor het uitvoeren van het kleine onderhoud
                                1u werk voor het vervangen van de olie en filter
                                1u werk voor het vervangen van de remblokjes
                                1/2u werk voor het monteren en demonteren van de wielen
                                1/2u werk voor het schoonmaken van de motorruimte

De motorruimte zat vol vettige vingers achteraf. Op de velgen zat schade van te wild te zijn met boulonneuse.

Wat ze effectief doen is de sproeistof bijvullen, de olie afzuigen en er nieuwe indoen en ondertussen de filter vervangen. Vervolgens flikkeren ze de wielen eraf en steken andere remblokjes en gieten ze wat reiniger in de tank.
                                Ikzelf doe hier één uur over en ik ben dan nog niet gewoon om het te doen, er langer over doen zal erg moeilijk zijn want de olie wordt weggezogen en de blokken zijn handig te demonteren zonder de klauw los te maken.

Vier uur werk rekenen moet je maar durven. Ze kunnen het zich natuurlijk permitteren maar dan mag je niet verschieten dat er af en toe eens iemand over stealer durft spreken.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Wrm blijf je er dan gaan?
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Je uitleg over de uren klopt wel niet, 0.6 bvb is 6AE (arbeidseenheden) oftewel 36 minuten en niet 1 uur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                      Wrm blijf je er dan gaan?
                                      Ben je gek?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                                      Je uitleg over de uren klopt wel niet, 0.6 bvb is 6AE (arbeidseenheden) oftewel 36 minuten en niet 1 uur.
                                      Ha zo, dat wist ik niet en verduidelijkt veel.

Bijna tweeënhalf uur @70 euro per uur dan blijkbaar. Ik weet niet of ik dat minder erg moet vinden.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Awel he... ik ga heel graag bij mijne (grote) dealer... Scenic is binnengegaan voor onderhoud op 50 k, heeft roetfilter, dus dure olie, nieuwe oliefilter, batterij test, carwash, vervangwagen, remblokken achteraan vervangen, pollenfilter, winterwielen erop zetten en een nieuwe oliepomp in garantie die preventief vervangen werd (auto is trouwens uit garantie) Heb betaald 325 euro. Superservice en mooie prijs, het gaat nog samen. Mijn nieuwe Espace heeft een probleempje met de gps -radio. Soms klinkt het geluid een beetje vreemd en als ik hem dan heropstart is het weer normaal. Daarstraks gepasseerd en laten horen... we gaan onmiddellijk een nieuwe radio bestellen en plaatsen, bellen u van zodra binnen (wellicht maandag) en dan breng ik hem binnen, gratis vervangwagen en de auto wordt geparkeerd op een veilig plaatsje omdat ik schrik van blutsjes heb van openslaande deuren. Alleen al voor zo'n service zou ik het moeilijk hebben om van merk en dus van garage te veranderen. En dit is een erg grote garage die een paar duizend auto's per jaar verkoopt over verschillende filialen. En en plus word je nog met je naam aangesproken en kan je voor een woordje uitleg terecht bij de mechanieker. Meer moet dat niet zijn he.

Comment

Het tegenovergestelde bestaat ook. Een officiele (de beste van het land overigens ) VW dealer die 500 euro aanrekent voor het herstellen van een grote kras op de deur (herspuiten) die er nadien gewoon nog op blijkt te zitten.

Comment

Working...
                                          X