Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrag onderhoud verantwoord?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedrag onderhoud verantwoord?

Graag wil ik bij jullie kenners eens informeren of de te vervangen onderdelen en deze bedragen die ik voor onderhoud bij mijn citroën dealer moet betalen normaal zijn.

Ik ben zelf geen kenner van wagens maar verneem dat velen het op een ander een stuk goedkoper doen. Men raadt mij auto 5 of dergelijk aan.

De garage stelt dat bij het volgende onderhoud over 2000km (nu: 52000km) het volgende moet vervangen worden. Het betreft een citroen Berlingo multispace uit 2011:

De vorige twee onderhouden betroffen kleine onderhouden.

groot onderhoud
    - olie
    - olie filter
    - pollen filter
    - lucht filter
    - brandstof filter
    - remblokjes vooraan

kostprijs : 430€ incl. uren en btw

Op mijn vraag waarom auto 5 het dan goedkoper kan doen werd gesteld: men heeft daar niet de kwalitatieve onderdelen die wij gebruiken. De vol synthetische olie daar is niet diegene die de wagen nodig heeft. Gaat sneller aankoeken, brengt een mindere levensduur van motor en wagen mee.

Kunnen jullie zich in deze prijzen en stellingen vinden?

Auto 5 is een NO GO. Net zoals Midas en andere...

Prijs groot onderhoud: JA, inclusief remblokken vooraan valt het zelfs goed mee voor een officiële dealer!

Comment

Remblokken zijn duur.

citroen is niet overdreven duur in onderhoud over het algemeen.

Comment

Prijs is oké.

In principe mag de remolie ook wel eens vervangen worden trouwens.

Bij Auto5 heb ik al ervaren dat de oliefilter simpelweg niet vervangen werd omdat ze hem niet binnen hadden.
        Bij Citroën mag je ervan uitgaan dat er conform de instructies van de constructeur gewerkt wordt en dat het nodige op tijdig wordt vervangen. Onderdelen zijn inderdaad ook kwalitatief beter.

Auto5 en Midas kan ik ook alleen maar afraden.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Tsss. Da's geen olie.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Als je het goed wilt doen en je wilt het goedkoper doen dan ga je best zelf aan de slag.

De filters koop je voor pakweg €100 bij Citroën, topkwaliteit olie bv. Shell helix ofzo koop je via Ebay voor €50 en Bosch-remblokken koop je via Ebay voor een €75.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Correcte prijs hoor.

Auto 5 ? ... perfect om op zaterdagnamiddag een gloeilampje uit te halen, maar daar stopt het voor mij.

Comment

ik vind dat ook allesbehalve veel voor een groot onderhoud.
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Prijs is oké.

Bij Auto5 heb ik al ervaren dat de oliefilter simpelweg niet vervangen werd omdat ze hem niet binnen hadden.
                  Bij Citroën mag je ervan uitgaan dat er conform de instructies van de constructeur gewerkt wordt en dat het nodige op tijdig wordt vervangen. Onderdelen zijn inderdaad ook kwalitatief beter.

Auto5 en Midas kan ik ook alleen maar afraden.
                  Remvloeistof wordt om de 2 jaar aangeraden, gezien de wagen van 2011 is. Zou het normaal gezien al eens gebeurd zijn

Comment

ik vind het een zeer goeie prijs. goeie olie gaat vlot 10-20€/liter. daar 5liter van, ben je al 50-100€ kwijt
                    -oliefilter kost niet zoveel, pakt een 20€
                    -pollenfilter, luchtfilter, brandstoffilter, allemaal de grote kost niet, maar er kruipt wat tijd in.
                    -remblokjes vooraan, bij niet dealer, zal je toch al 30-50€ kwijt zijn voor de blokjes alleen, daar een hoop demontage en opkuiswerk bij.

ik zit dus met onderdelen en materiaal al aan een 150-250€ NIET DEALER prijzen. zal toch een 2-3 uur werk aan zijn, komt minimum op 300€ uit. dan kijken ze waarschijnlijk uw ruitensproeiervloeistof nog na, ruitenwissers, koelvloeistofpeil,...

Comment

Lijkt me idd een redelijke prijs voor een groot.onderhoud met remblokken

.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zoals hier al gezegd lijkt het mij ook een vrij goede prijs.
                        Moet binnenkort ook zien voor het 60.000 km onderhoud te doen. (zitten ook de zaken in die hier opgenoemd worden)
                        Normaal gezien ga ik bij een kennis, weet echter nog niet wat het mij daar gaat kosten.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat is inderdaad een 'normale' prijs voor een onderhoud bij een merkgarage. Dat de onderdelen/olie die ze elders gebruiken zo veel slechter zouden zijn is echter nonsens. Het is al bewezen dat het enige verschil tussen de onderdelen bij merkgarages en die bij onafhankelijke garages het logo van het merk is en de prijs. Voor de rest is dat volledig hetzelfde.

Comment

Midas en Auto 5 : minstens even goed zonuet beter en veel goedkoper.

Comment

Echt niet, die mannen zijn niet te vertrouwen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Je kan beter naar een kleine onafhankelijke garage met een goede reputatie gaan dan naar een auto 5 of midas.

Comment

Offerte onderhoud BMW dealer KERAM Maastricht-Airport:
                                  Olie+oliefilter
                                  Luchtfilter
                                  Microfilter
                                  Brandstoffilter

640 euro

Denk dat jij dus redelijk goed zit...
                                  Ik heb hier overigens geen afspraak gemaakt, na wat vergelijk blijkt een normale prijs hiervoor ongeveer 350-400 te zijn, ik ben dus ergens anders gegaan.
                                  Bij KERAM hebben ze een nieuwe showroom, ik vermoed dat die deels in mijn prijs verwerkt zat

Comment

ik vind het toch ook redelijk veel voor een budget merk als Citroen (met alle respect).

De kwaliteit bij Auto5 varieert nogal van filiaal tot filiaal. TO, ik zie dat je in Leuven woont. Ik ben best tevreden van de Auto5 in Korbeek-Lo, bij de Carrefour. Daar hebben ze al fouten rechtgezet die mijn merkdealer (Opel) gemaakt had...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Midas en Auto 5 : minstens even goed zonuet beter en veel goedkoper.
                                      Sukkelaars zijn het... geen garagisten!

Als je goedkoper wilt heb je 2 opties: een kleine zelfstandige zoeken die een goede reputatie heeft of ... het zelf doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                                        Offerte onderhoud BMW dealer KERAM Maastricht-Airport:
                                        Olie+oliefilter
                                        Luchtfilter
                                        Microfilter
                                        Brandstoffilter

640 euro

Denk dat jij dus redelijk goed zit...
                                        Ik heb hier overigens geen afspraak gemaakt, na wat vergelijk blijkt een normale prijs hiervoor ongeveer 350-400 te zijn, ik ben dus ergens anders gegaan.
                                        Bij KERAM hebben ze een nieuwe showroom, ik vermoed dat die deels in mijn prijs verwerkt zat
                                        Nee hoor, in NL is onderhoud véél duurder dan in BE. Door de hoge bpm verdienen ze weiniger op een auto en daarom rekenen ze sterk door op de prijs van onderdelen.
                                        Hollandse kennis z'n koplamp was kapot van z'n Polo. Prijs om te vervangen was 300€. Ik heb toen gevraagd wat dat zou kosten bij mijn lokale VW-garage en dat was precies de helft. De koplamp alleen al kostte in NL meer dan de hele vervanging incl. uurloon hier. Hij is dan ff tot hier gereden en heeft het bij mijn garage laten doen.

Comment

Working...
                                        X