Graag wil ik bij jullie kenners eens informeren of de te vervangen onderdelen en deze bedragen die ik voor onderhoud bij mijn citroën dealer moet betalen normaal zijn.
Ik ben zelf geen kenner van wagens maar verneem dat velen het op een ander een stuk goedkoper doen. Men raadt mij auto 5 of dergelijk aan.
De garage stelt dat bij het volgende onderhoud over 2000km (nu: 52000km) het volgende moet vervangen worden. Het betreft een citroen Berlingo multispace uit 2011:
De vorige twee onderhouden betroffen kleine onderhouden.
groot onderhoud
- olie
- olie filter
- pollen filter
- lucht filter
- brandstof filter
- remblokjes vooraan
kostprijs : 430€ incl. uren en btw
Op mijn vraag waarom auto 5 het dan goedkoper kan doen werd gesteld: men heeft daar niet de kwalitatieve onderdelen die wij gebruiken. De vol synthetische olie daar is niet diegene die de wagen nodig heeft. Gaat sneller aankoeken, brengt een mindere levensduur van motor en wagen mee.
Kunnen jullie zich in deze prijzen en stellingen vinden?
Ik ben zelf geen kenner van wagens maar verneem dat velen het op een ander een stuk goedkoper doen. Men raadt mij auto 5 of dergelijk aan.
De garage stelt dat bij het volgende onderhoud over 2000km (nu: 52000km) het volgende moet vervangen worden. Het betreft een citroen Berlingo multispace uit 2011:
De vorige twee onderhouden betroffen kleine onderhouden.
groot onderhoud
- olie
- olie filter
- pollen filter
- lucht filter
- brandstof filter
- remblokjes vooraan
kostprijs : 430€ incl. uren en btw
Op mijn vraag waarom auto 5 het dan goedkoper kan doen werd gesteld: men heeft daar niet de kwalitatieve onderdelen die wij gebruiken. De vol synthetische olie daar is niet diegene die de wagen nodig heeft. Gaat sneller aankoeken, brengt een mindere levensduur van motor en wagen mee.
Kunnen jullie zich in deze prijzen en stellingen vinden?
Comment