Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn dealer, waar ik mijn twee Fiats gekocht heb en ook laat onderhouden, een officieel dealer notabene, moet zowat de enige dealer in België zijn waarvan ik me afvraag of hij niet te weinig rekent.
Klein onderhoudje met de Doblo (met DPF, dus duurdere olie) waarbij de olie, oliefilter, en luchtfilter vervangen is + ruitensproeiers opgevuld (ja, ze waren leeg, ik vul die nooit zelf op tenzij leeg tussen twee onderhoudsbeurten door) en snel algemeen nazicht om te kijken of alles ok is?: 68 Euro Mét BTW hé, dus niet in't zwart.
Groot onderhoud 120.000km met olie, oliefilter, pollenfilter, luchtfilter, vernieuwing gas airco, nazicht distributieketting, nieuwe multiriem, nieuwe remschijven voor + remblokken voor, openmaken en opkuisen + opnieuw monteren achterste trommelremmen + vervangen van een kapot kentekenlichtje: 750 Euro. Ik ken mensen die het dubbele kwijt zijn.
Scheelt er iets aan de wagen (of beter, zoals in 99% van de gevallen: DENK ik dat er iets scheelt met de wagen) en vraag ik om even (mee) te rijden om een diagnose te stellen: nog nooit iets moeten betalen, ook al steekt er soms een half uur tijd in.
Onlangs was mijn garage in verlof (twee weken gesloten) en hoor ik een luid gefluit aan de wagen. Ik bel naar de garage maar wegens gesloten kom ik in de centrale terecht, die me een dealer in de buurt aanwijst (en neen, ik weiger namen te noemen): "Duidelijk alternator defect meneer". Alternator laten reviseren bij iemand in mijn familie die dit doet, gelukkig niet veel betaald (enkel de stukken aan kostprijs), en persoon wist me te zeggen dat hij dacht dat er niets scheelde aan de alternator. Inderdaad, gefluit niet weg. Ik ga terug bij de garage, waar men nu zegt "ah dan zal het de turbo zijn meneer, zal ik een nieuwe bestellen? Kost rond de 1200 Euro."
Drie dagen op mijn tanden gebeten en met het gefluit rondgereden (want de wagen reed verder perfect) en dan bij mijn eigen garage gegaan. Er waren godbetert twee vijzen van de uitlaatcollector losgekomen, waardoor er bij een bepaalde turbodruk een geluid ontstond. Prijs? Nog geen uur werk, 45 Euro, om het probleem te lokaliseren en op te lossen.
Als bij mijn Doblo de garantieperiode bijna afgelopen was, hebben ze me gecontacteerd om te checken of de wagen volledig in orde was, zoniet kon een eventueel defect onderdeel nog in garantie vervangen worden. Gratis.
En het beste van dit alles? Als ik een vervangwagen nodig heb, krijg ik gewoon een vervangwagen, en nog nooit heb ik daar een Euro voor betaald. Ik tank de wagen wél altijd vol als ik hem terugbreng, ook al vragen ze dat niet, en zou ik hem vuil maken, dan was ik hem (want meestal zijn het mooie demo's die ik meekrijg, genre Fiat 500'jes met 500km op ofzo).
Als ik ooit nog een nieuwe Fiat, Alfa, Lancia of Jeep nodig heb, ga ik zelfs nergens anders meer een offerte laten opmaken. Het zal mij boeien dat de wagen elders (misschien) een paar honderd Euro goedkoper kan zijn.
Tussen al deze negatieve verhalen, mag dit ook eens gezegd worden. Er bestaan nog zéér goede merkdealers.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Mijn dealer, waar ik mijn twee Fiats gekocht heb en ook laat onderhouden, een officieel dealer notabene, moet zowat de enige dealer in België zijn waarvan ik me afvraag of hij niet te weinig rekent.
Klein onderhoudje met de Doblo (met DPF, dus duurdere olie) waarbij de olie, oliefilter, en luchtfilter vervangen is + ruitensproeiers opgevuld (ja, ze waren leeg, ik vul die nooit zelf op tenzij leeg tussen twee onderhoudsbeurten door) en snel algemeen nazicht om te kijken of alles ok is?: 68 Euro Mét BTW hé, dus niet in't zwart.
Groot onderhoud 120.000km met olie, oliefilter, pollenfilter, luchtfilter, vernieuwing gas airco, nazicht distributieketting, nieuwe multiriem, nieuwe remschijven voor + remblokken voor, openmaken en opkuisen + opnieuw monteren achterste trommelremmen + vervangen van een kapot kentekenlichtje: 750 Euro. Ik ken mensen die het dubbele kwijt zijn.
Scheelt er iets aan de wagen (of beter, zoals in 99% van de gevallen: DENK ik dat er iets scheelt met de wagen) en vraag ik om even (mee) te rijden om een diagnose te stellen: nog nooit iets moeten betalen, ook al steekt er soms een half uur tijd in.
Onlangs was mijn garage in verlof (twee weken gesloten) en hoor ik een luid gefluit aan de wagen. Ik bel naar de garage maar wegens gesloten kom ik in de centrale terecht, die me een dealer in de buurt aanwijst (en neen, ik weiger namen te noemen): "Duidelijk alternator defect meneer". Alternator laten reviseren bij iemand in mijn familie die dit doet, gelukkig niet veel betaald (enkel de stukken aan kostprijs), en persoon wist me te zeggen dat hij dacht dat er niets scheelde aan de alternator. Inderdaad, gefluit niet weg. Ik ga terug bij de garage, waar men nu zegt "ah dan zal het de turbo zijn meneer, zal ik een nieuwe bestellen? Kost rond de 1200 Euro."
Drie dagen op mijn tanden gebeten en met het gefluit rondgereden (want de wagen reed verder perfect) en dan bij mijn eigen garage gegaan. Er waren godbetert twee vijzen van de uitlaatcollector losgekomen, waardoor er bij een bepaalde turbodruk een geluid ontstond. Prijs? Nog geen uur werk, 45 Euro, om het probleem te lokaliseren en op te lossen.
Als bij mijn Doblo de garantieperiode bijna afgelopen was, hebben ze me gecontacteerd om te checken of de wagen volledig in orde was, zoniet kon een eventueel defect onderdeel nog in garantie vervangen worden. Gratis.
En het beste van dit alles? Als ik een vervangwagen nodig heb, krijg ik gewoon een vervangwagen, en nog nooit heb ik daar een Euro voor betaald. Ik tank de wagen wél altijd vol als ik hem terugbreng, ook al vragen ze dat niet, en zou ik hem vuil maken, dan was ik hem (want meestal zijn het mooie demo's die ik meekrijg, genre Fiat 500'jes met 500km op ofzo).
Als ik ooit nog een nieuwe Fiat, Alfa, Lancia of Jeep nodig heb, ga ik zelfs nergens anders meer een offerte laten opmaken. Het zal mij boeien dat de wagen elders (misschien) een paar honderd Euro goedkoper kan zijn.
Tussen al deze negatieve verhalen, mag dit ook eens gezegd worden. Er bestaan nog zéér goede merkdealers.
Absoluut. En die kunnen volgens mij dan ook makkelijk hun geld verdienen, daar ga je gewoon terug zonder twijfel.
Ik heb dat met de moto bij Winge Motors, ze maken daar ook wel eens een vergissing/foutje maar dat wordt altijd correct rechtgezet, dikwijls met compensatie.
Mijn dealer, waar ik mijn twee Fiats gekocht heb en ook laat onderhouden, een officieel dealer notabene, moet zowat de enige dealer in België zijn waarvan ik me afvraag of hij niet te weinig rekent.
Klein onderhoudje met de Doblo (met DPF, dus duurdere olie) waarbij de olie, oliefilter, en luchtfilter vervangen is + ruitensproeiers opgevuld (ja, ze waren leeg, ik vul die nooit zelf op tenzij leeg tussen twee onderhoudsbeurten door) en snel algemeen nazicht om te kijken of alles ok is?: 68 Euro Mét BTW hé, dus niet in't zwart.
Groot onderhoud 120.000km met olie, oliefilter, pollenfilter, luchtfilter, vernieuwing gas airco, nazicht distributieketting, nieuwe multiriem, nieuwe remschijven voor + remblokken voor, openmaken en opkuisen + opnieuw monteren achterste trommelremmen + vervangen van een kapot kentekenlichtje: 750 Euro. Ik ken mensen die het dubbele kwijt zijn.
Scheelt er iets aan de wagen (of beter, zoals in 99% van de gevallen: DENK ik dat er iets scheelt met de wagen) en vraag ik om even (mee) te rijden om een diagnose te stellen: nog nooit iets moeten betalen, ook al steekt er soms een half uur tijd in.
Onlangs was mijn garage in verlof (twee weken gesloten) en hoor ik een luid gefluit aan de wagen. Ik bel naar de garage maar wegens gesloten kom ik in de centrale terecht, die me een dealer in de buurt aanwijst (en neen, ik weiger namen te noemen): "Duidelijk alternator defect meneer". Alternator laten reviseren bij iemand in mijn familie die dit doet, gelukkig niet veel betaald (enkel de stukken aan kostprijs), en persoon wist me te zeggen dat hij dacht dat er niets scheelde aan de alternator. Inderdaad, gefluit niet weg. Ik ga terug bij de garage, waar men nu zegt "ah dan zal het de turbo zijn meneer, zal ik een nieuwe bestellen? Kost rond de 1200 Euro."
Drie dagen op mijn tanden gebeten en met het gefluit rondgereden (want de wagen reed verder perfect) en dan bij mijn eigen garage gegaan. Er waren godbetert twee vijzen van de uitlaatcollector losgekomen, waardoor er bij een bepaalde turbodruk een geluid ontstond. Prijs? Nog geen uur werk, 45 Euro, om het probleem te lokaliseren en op te lossen.
Als bij mijn Doblo de garantieperiode bijna afgelopen was, hebben ze me gecontacteerd om te checken of de wagen volledig in orde was, zoniet kon een eventueel defect onderdeel nog in garantie vervangen worden. Gratis.
En het beste van dit alles? Als ik een vervangwagen nodig heb, krijg ik gewoon een vervangwagen, en nog nooit heb ik daar een Euro voor betaald. Ik tank de wagen wél altijd vol als ik hem terugbreng, ook al vragen ze dat niet, en zou ik hem vuil maken, dan was ik hem (want meestal zijn het mooie demo's die ik meekrijg, genre Fiat 500'jes met 500km op ofzo).
Als ik ooit nog een nieuwe Fiat, Alfa, Lancia of Jeep nodig heb, ga ik zelfs nergens anders meer een offerte laten opmaken. Het zal mij boeien dat de wagen elders (misschien) een paar honderd Euro goedkoper kan zijn.
Tussen al deze negatieve verhalen, mag dit ook eens gezegd worden. Er bestaan nog zéér goede merkdealers.
mijn buurman heeft een pug 206, hij zit voor zijn werk vaak in fr en laat daar zijn onderhoud doen...het prijsverschil is énorm met een fr pug dealer tov be
In Frankrijk zal het wel sterk verschillen afhankelijk van de regio. In Parijs is alles peperduur, en in een godvergeten gat zal de uurprijs wel wat lager zijn.
mijn buurman heeft een pug 206, hij zit voor zijn werk vaak in fr en laat daar zijn onderhoud doen...het prijsverschil is énorm met een fr pug dealer tov be
In Frankrijk zullen er wel meer Peugeot garages zijn dan in Be zeker? Meer concurrentie...
Awel he... ik ga heel graag bij mijne (grote) dealer... Scenic is binnengegaan voor onderhoud op 50 k, heeft roetfilter, dus dure olie, nieuwe oliefilter, batterij test, carwash, vervangwagen, remblokken achteraan vervangen, pollenfilter, winterwielen erop zetten en een nieuwe oliepomp in garantie die preventief vervangen werd (auto is trouwens uit garantie) Heb betaald 325 euro. Superservice en mooie prijs, het gaat nog samen. Mijn nieuwe Espace heeft een probleempje met de gps -radio. Soms klinkt het geluid een beetje vreemd en als ik hem dan heropstart is het weer normaal. Daarstraks gepasseerd en laten horen... we gaan onmiddellijk een nieuwe radio bestellen en plaatsen, bellen u van zodra binnen (wellicht maandag) en dan breng ik hem binnen, gratis vervangwagen en de auto wordt geparkeerd op een veilig plaatsje omdat ik schrik van blutsjes heb van openslaande deuren. Alleen al voor zo'n service zou ik het moeilijk hebben om van merk en dus van garage te veranderen. En dit is een erg grote garage die een paar duizend auto's per jaar verkoopt over verschillende filialen. En en plus word je nog met je naam aangesproken en kan je voor een woordje uitleg terecht bij de mechanieker. Meer moet dat niet zijn he.
Offerte onderhoud BMW dealer KERAM Maastricht-Airport:
Olie+oliefilter
Luchtfilter
Microfilter
Brandstoffilter
640 euro
Denk dat jij dus redelijk goed zit...
Ik heb hier overigens geen afspraak gemaakt, na wat vergelijk blijkt een normale prijs hiervoor ongeveer 350-400 te zijn, ik ben dus ergens anders gegaan.
Bij KERAM hebben ze een nieuwe showroom, ik vermoed dat die deels in mijn prijs verwerkt zat
Die zal door ook voor een klein deel insteken. Hoe kan dat bedrijf anders zoiets realiseren?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Offerte onderhoud BMW dealer KERAM Maastricht-Airport:
Olie+oliefilter
Luchtfilter
Microfilter
Brandstoffilter
640 euro
Denk dat jij dus redelijk goed zit...
Ik heb hier overigens geen afspraak gemaakt, na wat vergelijk blijkt een normale prijs hiervoor ongeveer 350-400 te zijn, ik ben dus ergens anders gegaan.
Bij KERAM hebben ze een nieuwe showroom, ik vermoed dat die deels in mijn prijs verwerkt zat
Mag ik vragen waar je wel geweest bent?
Ik sta binnenkort voor een 90k beurt en ben voorheen bij De Maasche Echt (NL) geweest.
Op zich tevreden over maar ook hier betaal je natuurlijk " het jasje er om heen".
Ik dacht zelf, we zitten tenslotte in de grensstreek, eens bij BMW Kohl in Heinsberg te informeren. Misschien iemand ervaring toevallig?
Andere aanraders regio Noord-limburg / grensstreek?
2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk 2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
Mijn ouders hebben daar indertijd nog Opels gekocht. Toen was er zelfs nog geen toonzaal, was Nestor Pieteraerens nog. Wim Pieteraerens heeft bij mij in de klas gezeten.
Comment