Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo een 7g is zalig en schakelt heel soepel. 170d km en heeft nog geen onderhoud gehad maar bolt nog zeer goed. Met een automaat rij ik sneller over algemeen dan een manuele.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik zit met nogal een fetish voor verbruik

vind die ss heerlijk, eindelijk gaat je verbruik in de file of in de stad niet naar boven (bijna), je kan toch ook niet zeggen dat het ergens tegenwerkt...nog alvorens de rem los is gelaten draait de motor aleer
      Ik snap ook niet waarom mensen een probleem hebben met dat systeem....
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
        Ik snap ook niet waarom mensen een probleem hebben met dat systeem....
        Ik vind het te opdringerig. Ok als je voor een verkeerslicht of spoorweg staat, maar soms moet je een fractie van een seconde stoppen voor iets en die motor slaat al af. Bij een automaat is dat bij elke stop. Bij een manuele moet je in neutraal zetten en de koppeling lossen. Dus jij bepaalt eigenlijk wanneer wel en niet.

Ze zouden bij bmw beter een systeem ontwikkelen waarbij je via de pedaaldruk van de rem kan regelen of de startstop al dan niet moet werken.

Comment

• bij benz heb je dat
          slaat de eco in geel

Comment

bij benz heb je dat
            slaat de eco in geel
            Audi dacht ik ook. Enfin zo leek het toch toen ik met een A6 van een familielid reed?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Audi dacht ik ook. Enfin zo leek het toch toen ik met een A6 van een familielid reed?
              Op mijn A6 is het in elk geval zo dat je afhankelijk van de pedaaldruk die je op de rem geeft de SS al dan niet in actie laat treden.

Comment

• Dat is bij mij ook zo, maar soms druk je dan net iets te hard op de rem aan een kruising en valt de motor uit. Ik vind het een irritant systeem en heb ondertussen al het automatisme om het systeem uit te schakelen na het starten van de wagen. Als ik weet dat ik langere tijd moet stilstaan schakel ik het systeem weer in.

Comment

Ik vind het te opdringerig. Ok als je voor een verkeerslicht of spoorweg staat, maar soms moet je een fractie van een seconde stoppen voor iets en die motor slaat al af. Bij een automaat is dat bij elke stop. Bij een manuele moet je in neutraal zetten en de koppeling lossen. Dus jij bepaalt eigenlijk wanneer wel en niet.

Ze zouden bij bmw beter een systeem ontwikkelen waarbij je via de pedaaldruk van de rem kan regelen of de startstop al dan niet moet werken.

Bij mijn BMW werkt het wel met de pedaaldruk. Als ik ergens heel kort stop dan duw ik het rempedaal even hard in en dan bijna terug lossen en dan valt hij niet stil.

Ik vind het systeem van BMW eerlijk gezegd één van de betere. Bij andere merken slaat de motor veel sneller terug aan of valt hij in veel gevallen niet stil.

Comment

Net voor je helemaal stilstaat draai even je stuur lichtjes naar rechts of links en de start stop werkt ook niet meer .

Comment

• vlg mij is overtuigd zijn (of niet) van het nut van het systeem bepalend of je ermee wil leven
                      ja, bij een dsg werkt het punten en komma's anders...en dan ? ik zal het niet uitschakelen, maar ik zal me aanpassen aan eventuele kleine onhebbelijkheden

Comment

• Ik rij van 2006 automaat, dik 9 jaar dus. Ik heb bijna 6 jaar met een BMW E39 520i gereden. 5 versnelling met tiptronic uiteraard. Zeer goede automaat, eigenlijk niks van problemen mee gehad wat mooi is als je weet dat ik de wagen heb weggedaan toen die bijna 14 jaar oud was met 260k km. Eigenlijk vanaf de eerste km's met deze wagen was ik verkocht voor een automaat. Die km's waren toen nog als niet-eigenaar. Ik heb het geluk gehad deze wagen een paar keer te mogen lenen van mijn oom, die hem toen bezat. Daarna heb ik een Peugeot 407 SW 2.0 HDI met automaat gehad. 6 versnellingen, ook tiptronic. Vooral die tiptronic gebruik ik opmerkelijk minder dan bij de BMW. 't Is ietsje minder sportief rijden daardoor, maar het pleit alleen maar in het voordeel van de goeie automaat in de Peugeot. Je merkt dat er bijna 10 jaar tussen het bouwjaar van beide wagens zit. Die in de Peugeot is beter, maar duidelijk een stuk minder robuust. De laatste maanden merk ik meer en meer dat deze automaat het waarschijnlijk niet zal uitzingen tot 260k km...

Voor dagelijkse ritten denk ik eigenlijk nooit nog een handgeschakelde wagen te kopen. Mijn vrouw rijdt sinds een paar jaar met een Ford Fiesta 1.3i met half-automaat. Maar ik rij niet zo graag ermee. Een volwaardige automaat is nog altijd mijn dada. We gaan zien wat de toekomst brengt. De 407 is aan vervanging toe. Wegens 2 kleine kinderen zal de opvolger waarschijnlijk een Peugeot Partner Tepee worden. Niet meteen de mooiste wagen voor een autoliefhebber... Ik ga heel binnenkort eens naar de garage en hoop dat ze toch een volwaardige automaat kunnen aanbieden, want voorlopig zie ik op de site enkel een half-automaat staan. Ik vrees er dus al voor...
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Bij mijn BMW werkt het wel met de pedaaldruk. Als ik ergens heel kort stop dan duw ik het rempedaal even hard in en dan bijna terug lossen en dan valt hij niet stil.

Ik vind het systeem van BMW eerlijk gezegd één van de betere. Bij andere merken slaat de motor veel sneller terug aan of valt hij in veel gevallen niet stil.
                          Welke BMW heb jij dan? Graag zonder type aanduiding

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                          Net voor je helemaal stilstaat draai even je stuur lichtjes naar rechts of links en de start stop werkt ook niet meer .
                          Inderdaad dat lukt ook.

Bij mij staat het bij starten gewoon standaard al uit. Als ik ergens voor een stoplicht of overweg dreig te staan, zet ik het manueel terug aan.

Comment

• Bij mij valt ie al lang voor ik stilsta uit . En pas aan lang nadat ik vertrokken ben :p

Comment

het leuke van een autobak is het besef dat de auto...alléén door je voet...net zo goed rijdt als dat vroeger je hand en je tweede been voor moesten werken

en het leren perfectioneren van je voet en je autobak mikken in de vitesse die je wil geeft ook voldoening
                              Echt hé!

Als ik met de Range Rover (TD6 van 2004) op baan ben, dan doe ik dat ook. Iedere schakelbeweging wordt uitgelokt door mijn eigen voet, ondanks is het een volledige autobak.
                              Eens je het onder de knie hebt, dan kan je dankzij de koppelomvormer ook nog met halve versnellingen gaan werken. 2de, voet kort liften, even 2.5 aanhouden, kort liften en derde
                              Zo kan je constant perfect op/rond het gewenste toerental rijden. Is leuker dan in de tiptronic stand!
                              En bij het vertragen eventueel wat spelen tussen D en de sportstand. Echt heerlijk, automaat rijden!
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

Die bmw motoren houden wel niet echt van dat start stop gedoe . Ze slaan zo wild aan en uit vergeleken met de rest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Die bmw motoren houden wel niet echt van dat start stop gedoe . Ze slaan zo wild aan en uit vergeleken met de rest.

Wild? Ik merk weinig verschil.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Welke BMW heb jij dan? Graag zonder type aanduiding
                                  5 reeks FXX

Comment

• Even een maand aan een stuk manueel gereden met onze S60 en de poolwagens van het werk. Vandaag m'n nieuwe automaat opgehaald, maar wàt een verademing! Ik snap echt niet waarom niet-autoliefhebbers nog willen schakelen.
                                    En ik snap écht niet waarom je in een eco-diesel nog wil schakelen. In onze S60 is dat nog een beetje plezant, een atmosferische vijfcilinder, met leuke brom. Maar dan nog.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Echt hé!

Als ik met de Range Rover (TD6 van 2004) op baan ben, dan doe ik dat ook. Iedere schakelbeweging wordt uitgelokt door mijn eigen voet, ondanks is het een volledige autobak.
                                      Eens je het onder de knie hebt, dan kan je dankzij de koppelomvormer ook nog met halve versnellingen gaan werken. 2de, voet kort liften, even 2.5 aanhouden, kort liften en derde
                                      Zo kan je constant perfect op/rond het gewenste toerental rijden. Is leuker dan in de tiptronic stand!
                                      En bij het vertragen eventueel wat spelen tussen D en de sportstand. Echt heerlijk, automaat rijden!
                                      Ik heb dat met alle automaten al gehad, al is dat bij een driebak op een 1000cc iets bruter dan met een dsg7. Maar dat vraagt ee' beetje tijd, dat voel je niet op een testrit en daarom hebben er nog zoveel een afkeer van automaten. Ik denk dat dat met je Chevy leuk gaat zijn, al die power sturen met enkel je gas.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Het hogere verbruik bij rijden in automatische stand vind ik niet zo erg, schakel graag zelf met de "flippers" aan het stuur.
                                        Maar dat hij dan sinds het najaar vorig jaar ook meer is beginnen te verbruiken bij zelf schakelen vond ik wel erg, vooral omdat er totaal geen oorzaak word gevonden.
                                        In februari leek het verbruik terug te zakken, maar dat was maar voor heel even.

Heb het ondertussen al opgegeven om nog terug een lager verbruik te bereiken.
                                        Sinds het hogere verbruik lijken er trouwens wel meer problemen op te duiken.

Ik heb van juli 2010 (toen ik de auto kocht) tot vorige zomer met veel plezier met de C4 gereden, maar begin de auto nu stelletjesaan beu te worden.
                                        Firebird kopen ?

Comment

• Dat ik daar nog niet aan heb gedacht.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X