Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cedra, weet je of hierover nog duidelijkheid gebracht wordt voor het einde van dit jaar?

Comment

• Gisteren vernomen op het nieuws dat, als er geen overeenkomst wordt gevonden met de leasing maatschappijen in de 3 gewesten, dat alles bij het oude blijft....

🙈🙈

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
        Gisteren vernomen op het nieuws dat, als er geen overeenkomst wordt gevonden met de leasing maatschappijen in de 3 gewesten, dat alles bij het oude blijft....

����
        België

3 landen op 1 postzegel groot
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
          België

3 landen op 1 postzegel groot
          als het niet zo triestig was zou ik er nog mee kunnen lachen ook...
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            als het niet zo triestig was zou ik er nog mee kunnen lachen ook...

Inderdaad,voor wat betreft de geldstroom naar de walen komen ze dan wel overeen..

Comment

• Laat de situatie voor lease karren maar zoals het is. Verandering staat in dit land toch synoniem voor verslechtering...

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Comment

• Voor mij mag de bestaande regeling blijven hoor....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                  Laat de situatie voor lease karren maar zoals het is. Verandering staat in dit land toch synoniem voor verslechtering...

Laat het voor de particulier ook maar zo dan, iedereen gelijk behandelen.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Laat het voor de particulier ook maar zo dan, iedereen gelijk behandelen.
                    Mee eens met de eerste lijn, maar als je met die 2de lijn bedoelt "Als het voor mij slechter wordt dan moet dat voor een ander ook" dan is dat maar triestig en een zoveelste voorbeeld dat we tegenwoordig vergaan in een jaloezie maatschappij...

Comment

• Wat er gisteren op het nieuws bedoeld werd met 'alles blijft bij het oude' is dat de leasingwagens ontsnappen aan de nieuwe regels, indien er geen akkoord komt tussen de gewesten.

De rest van de wagens heeft wel prijs...

Comment

• ach wat klagen we over die leasingwagens... ietwat deftige motor in een leasewagen en je hebt een BIV van 1250, 2500 of 5000 euro aan je been. Dan mogen we in Vlaanderen toch niet klagen met deze onnozele stijging?
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Tov 2011 is er nu een daling van biv, en geen verandering wat vb betreft voor wagens rond de 122 gr co2...

Comment

• Als je wil genieten van een lagere Verkeersbelasting (alle Euro 5 en 6 benzines bijvoorbeeld) met je bestaande wagen dan ga je die opnieuw moeten inschrijven na 1/1/2016 als ik het goed begrijp?
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                              Gisteren vernomen op het nieuws dat, als er geen overeenkomst wordt gevonden met de leasing maatschappijen in de 3 gewesten, dat alles bij het oude blijft....

🙈🙈

Met de leasingbedrijven overeenkomen? Weer typisch de huidige regering dan? Vollop nieuwe belastingen voor jan en alleman, behalve voor bedrijven, daar moeten we toch eens mee samen gaan zitten voor wat we kunnen doen.

Comment

Laat de situatie voor lease karren maar zoals het is. Verandering staat in dit land toch synoniem voor verslechtering...

Idem .

Comment

• ik weet niet waarom dat iedereen zo broodnodig op die leasekarren zit te vitten
                                  mijn eigen wagen is prive, maar ken toch wel wat van de sector en de mensen zitten maar te roepen maar weten er eigenlijk gewoon niks van

Voor alle duidelijkheid, een lease bestuurder betaalt al sedert enkele jaren een voordeel alle aard die gebaseerd is op CO2 uitstoot van de wagen (sinds DiRupo), en ook het bedrijf wordt extra belast (ook een gedeelte VAA gebaseerd op diezelfde CO2)
                                  Qua BIV kost een leasewagen nog de prijs volgens de oude formule, of deze die ook nog in Wallonie geldig is, dwz alles boven de 211pk is 5000 euro
                                  een 320d (toch een vrij vaak genomen leasewagen) kost 2500euro. Lexus hybride ? idem
                                  Dus ook alle milieuvriendelijke wagens betalen de volle pot...veel meer dan wat zelf de nieuwe "dure" vlaamse regels worden

Iedereen zit maar te roepen dat die regels ook voor de lease wagens moeten gelden, maar feit is dat het grootste deel van de leasewagens nu al meer betalen dan diezelfde wagens in vlaanderen zouden kosten.
                                  Dezelfde regels toepassen voor leasing wagens zal echt geen geld opbrengen voor de staatskas...
                                  maar het is natuurlijk makkelijk mee te roepen met de rode rakkers die maar wat graag alles krijgen en er niks voor moeten doen....

ik heb gesproken
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Er is geen enkel leasebedrijf in Walonië. (Wellicht door de huidige regelgeving.)
                                    Dus neen, dat is niet het geval.

Maar het is wel voor ons een probleem dat die leaseauto’s geen opbrengst genereren voor Wallonië omdat ze allemaal in Vlaanderen gevestigd zijn.

En hoezo een bedrijf wordt extra belast? Daarmee dat het VOORDELIGER is voor bedrijven om bedrijfswagens uit te delen tov. extra loon? Als het allemaal zo duur was, dan zouden er wel een stuk minder bedrijfswagens rondrijden.
                                    Last edited by Phate; 04/11/2015, 19:27.

Comment

• Inderdaad, leasekarren betalen veel meer BIV en hebben tegelijk lagere co2 doordat die in het VAA zit.
                                      Maar de niet geïnformeerde massa heeft bloed geroken!
                                      Zal de staat veel geld kosten om de Vlaamse regels daar ook voor te laten gelden.
                                      En doen ze dat wel, dan klagen Waalse en Brusselse partikulieren weer dat de leasewagens bevoordeeld worden...

Comment

Mee eens met de eerste lijn, maar als je met die 2de lijn bedoelt "Als het voor mij slechter wordt dan moet dat voor een ander ook" dan is dat maar triestig en een zoveelste voorbeeld dat we tegenwoordig vergaan in een jaloezie maatschappij...
                                        Als je begrijpend kan lezen, dan is het 2de deel van de zin gekoppeld aan de eerste... De 2016 hervorming is pure uitzuiging. Trouwens, met mijn wagenpark, moet ik jaloers zijn van de zoveelste optieloze, ondergemotoriseerde leaseslet? Think again. Ik kies tenminste totaal mijn goesting. Dat is mij veel waard als liefhebber.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik denk dat het vooral anders bedoeld is. Of zo zie ik het toch. De particuliere markt is voor een groot deel de 2de hands markt. Als ik me niet vergis, ik vind het niet meer terug, zijn 1/3 tot de helft van de nieuw aangeschafte wagens bedrijfwagens. Als men dan een grondige verschuiving wil teweeg brengen van diesel naar benzine, dan kan men dit moeilijk negeren. Het kan op zich toch niet juist zijn, dat zelfs als er enkel korte afstanden gereden worden voor het werk, dat toch diesel nog altijd interessanter blijft bv. Vanuit dat opzicht is het meer dan logisch.

Aan de andere kant ziet het er wel naar uit dat het ook weer als extra inkomsten wordt beschouwd, men hoopt er weer zoveel miljoenen uit te halen. Dat lijkt tegenwoordig belangrijker te zijn, en is het milieu slechts een excuus om deze belastingsverhoging te kunnen invoeren.

Comment

Working...
                                          X