Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Een persoonlijke interpretatie van alle teksten die gelezen heb.
    2020, zal alles herzien worden. Maar nu reppen ze daar nog niet over... een vergulde pil...
    Dat betekent indien er voldoende mensen overgestapt zijn naar benzine, en de inkomsten van de verkeersbelasting + brandstof accijnzen achterblijven, dat de belasting voor benzinerijders omhoog gaat....

Comment

• Uiteraard.

Comment

• Ik vrees dat door het hogere verbruik van een benzine er sowieso meer accijnzen naar de staat gaan.

Comment

• Als dat van die herziening in 2020 klopt, dan valt dan net achter de verkiezingen en is iedereen dat weer vergeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Ik vrees dat door het hogere verbruik van een benzine er sowieso meer accijnzen naar de staat gaan.
            Als de accijns op benzine voldoende daalt, en de benzine wagens voldoende zuinig zijn dalen de inkomsten...

Comment

• Verbruik op papier, of de werkelijke...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                Die had ik toevallig hier gevonden en in dit vb. klopt de tabel;

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...06379543,d.bGQ
                Interessant, bedankt
                Alleen, hier houden ze nog geen rekening met die bonus/malus m.b.t. de CO2 uitstoot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Interessant, bedankt
                  Alleen, hier houden ze nog geen rekening met die bonus/malus m.b.t. de CO2 uitstoot.
                  Dat staat er toch ook duidelijk bij, de tabel is enkel het supplement voor de brandstofsoort en de euronorm. Het percentage voor de CO2 kan je berekenen tov de referentiewaarde van 122 gram. De twee samen geeft het percentage dat de VKB zal wijzigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                    Dat staat er toch ook duidelijk bij, de tabel is enkel het supplement voor de brandstofsoort en de euronorm. Het percentage voor de CO2 kan je berekenen tov de referentiewaarde van 122 gram. De twee samen geeft het percentage dat de VKB zal wijzigen.
                    Ik zal er maar van uitgaan dat Opel verdeler Leplae over waterdichte en correcte informatie beschikt.

Comment

• Ik zit met een dilemma, nog nieuwe banden steken op de C4, of ineens een andere auto kopen
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Is zeker een deftige wagen maar wel een hybride. 

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                        Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (170 pk) met TCT versnellingsbak (dubbele koppeling) = 114 gr
                        Voldoet deze?
                        Voor mij wel

Comment

• Koop direct een andere wagen daar zitten nieuwe banden op
                          www.skodaforum.eu

Comment

• Wat met een wagen drie geen bekende co2 heeft?
                            Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik zit met een dilemma, nog nieuwe banden steken op de C4, of ineens een andere auto kopen
                              is de asbak al vol ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                Wat met een wagen drie geen bekende co2 heeft?
                                Benzine is dan 205 co2
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                  Koop direct een andere wagen daar zitten nieuwe banden op
                                  zou ik ook doen
                                  Nee nu ff serieus, het verkopen van een wagen en een benzine inschrijven gaat u toch stukken meer kosten dan gewoon wagen behouden. Als je echter van plan was deze begin volgend jaar ofzo weg te doen dan is het iets anders natuurlijk.

Vind het raar dat mensen ineens hun diesel zouden wegdoen dit jaar voor te profiteren van die paar honderd euros op biv en nog veel minder op VB. Echter, ik zou het thuis wel als excuus gebruiken tegenover de vrouw lijkt me enige plausibele reden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Wat met een wagen drie geen bekende co2 heeft?
                                    Ik heb een mailke naar de invoerder gestuurd,na een paar weken antwoord gekregen op mijn vraag .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      zou ik ook doen
                                      Nee nu ff serieus, het verkopen van een wagen en een benzine inschrijven gaat u toch stukken meer kosten dan gewoon wagen behouden. Als je echter van plan was deze begin volgend jaar ofzo weg te doen dan is het iets anders natuurlijk.

Vind het raar dat mensen ineens hun diesel zouden wegdoen dit jaar voor te profiteren van die paar honderd euros op biv en nog veel minder op VB. Echter, ik zou het thuis wel als excuus gebruiken tegenover de vrouw lijkt me enige plausibele reden.
                                      Daar er niets verandert voor bestaande inschrijvingen is m.i. de enige reden om een diesel vlug vlug te verkopen dat de wagen per 1/1/2016 onverkoopbaar zou worden. Met de reeds bekende elementen moeten wij dit zeker niet vrezen voor gebruikelijke modellen. Mijn 2,0l diesel (6jaar en 175 gr CO2) zal na 1/1 een meerkost aan BIV van 75 euros en 60 euros aan rijtaks betekenen voor de koper, dat zal hem blijkbaar niet weerhouden. Ook de brandstofprijzen zal geen belet zijn, ook kost benzine en diesel evenveel per 2019, het verschil aan verbruik bezorgt nog steeds een voordeel van enkele honderden euros vanaf 10/12.000 km/jaar. Voor een echte vergroening zijn de nieuwe regels een slag in het water, temeer dat velen onder ons hun volgende aankoop zullen uitstellen

Comment

• In het voorontwerp van het decreet (vanaf blz 80- artikelen 116-212) staat de voorgestelde formule + tabel voor de berekening van de 'vergroende' BIV.

Echter zijn die teksten er terug uitgehaald bij het ontwerp van decreet en zullen ze vermoedelijk op een later tijdstip terug opduiken in de vorm van een amendement. Er is reeds een amendement van de Vlaamse regering, maar nog niet gepubliceerd.

Merk op dat de voorgestelde wijzigingen alleen betrekking hebben op de BIV. Dit sterkt het vermoeden dat op 1/1/2016 er een wijziging van de BIV zal doorgevoerd worden, maar dat de wijzigingen op het vlak van de jaarlijkse verkeersbelasting wellicht pas op een later tijdstip zullen volgen.

Comment

Working...
                                        X