Oorspronkelijk geplaatst door Doa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft een cabrio voor dagelijks (woon werk) gebruik?
Collapse
X
-
Ik heb 30.000 km in 2 jaren, met SLK 200 kompressor uit 2006.
Gemiddeld verbruik ik tussen 8 tot 9 liter / 100 km, als ik puur 90 rij op autosnelweg, zit hij makkelijk rond 7,3 liter / 100km, om maar een beeld te geven.
Misschien schakel ik gewoon meestal te vroeg (slechte gewoonte, tussen 2500-2800 toeren meestal), waardoor het slecht impact heeft op mijn verbruik.
Momenteel doe ik dagelijks korte afstanden naar het werk (10~ km enkel), soms ook is iets langere. (30 km enkel)
Het is niet dat ik super cabrio fan ben en op alle mogelijke kansen met open dak ga rijden, maar in de zomer (als er zon is) is dat toch meestal 99% van het geval.
Meestal vanaf 10-13 graden celcius kan ik met dak open, aangezien er zetel- en nekverwarming inzit.
Ik vind cabrio rijden even leuk als een andere ("luxe")optie in mijn auto. Wordt mijn volgende auto weer een cabrio? Hoogstwaarschijnlijk niet. Zou ik het missen? Ja.
Comment
-
Hier golf 4 tdi cabrio '00. Ook perfect te gebruiken voor woon werkverkeer, komt geen druppel water in en verbruikt 5.2l. Ideaal voor mij en toch 4 volwaardige plaatsen en koffer valt ook goed mee.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Saab 9-3 Cabrio. Diesel, omdat het een bedrijfswagen is en ik te veel kilometers doe voor een naft. Ik rij per kantoordag minstens 140 km. Tel daar nog een geut privékilometers bij. Op een jaar tijd telt dat rond de 40.000 km. Intussen is 't beestje 3,5 jaar oud. Mijn zoon van 1,5 past met zijn babystoel perfect op de achterbank, en de missus kan er perfect voor zitten, zonder haar benen in haar nek te moeten leggen.
Bagage is geen probleem - een vlakke koffervloer is een schoon ding, én er zit nog een reservewiel onder ook (als je dat vergelijkt met die hardtop-cabrio's ...). Al mee op vakantie geweest naar Toscane, met madam en de kleine - met alle rommel voor twee weken in een vakantiehuis. Op zo'n momenten zit hij wel helemaal vol
Twee van de drie keren rijd ik open. Wanneer ik dan gesloten rij? Als de kap nat is; als de kleine of mijn madam mee is; als de koffer vol zit met boodschappen; als het stortregent; of als het gloeiend heet is en de zon u een zonneslag bezorgt (alleen zondagscabriorijders rijden dan met hun dak plat). Voor een paar drupkes water gaat de kap echter niet dicht, en ik rij open tot onder 't vriespunt. Gewoon verwarming op standje Sambal (incl. stoelverwarming) en gaan met die banaan.
Als ik rustig rij, kan ik het verbruik tot 5,3 liter krijgen. Peer ik door, dan moet je op 6,5 rekenen. Mijn gemiddeld verbruik sinds dag 1 staat op 5,7.
Voorheen reed ik met mijn gesloten auto's evenveel kilometers (Golf, Saab Sedan), maar daar was maar weinig lol aan. Met de cabrio is het een heel stuk minder vervelend
De volgende auto? Graag terug een cabrio. Als ik vandaag zou moeten kiezen, werd het een Cascada. Maar dan wel een benzine - die 1.6 met 200 pk lijkt me wel wat. Een diesel in een cabrio, zeker met stoffen kap: dat gebrom van die tractormoteur werkt op den deur op de zenuwen.
Comment
-
Heerlijk verhaal! Toont toch aan dat een cabrio voor everyday haalbaar is, en van die diesels, die beginnen toch al beter te klinken? De D5 volvo motor klinkt niet mis vind ik.
Saab blijkt toch een van de meest favoriete 'everyday' cabrio's te zijn, naast de gekende golf en toch ook wel wat BMW's. Jammer natuurlijk dat ze failliet zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenHeerlijk verhaal! Toont toch aan dat een cabrio voor everyday haalbaar is, en van die diesels, die beginnen toch al beter te klinken? De D5 volvo motor klinkt niet mis vind ik.
Saab blijkt toch een van de meest favoriete 'everyday' cabrio's te zijn, naast de gekende golf en toch ook wel wat BMW's. Jammer natuurlijk dat ze failliet zijn...Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenHeerlijk verhaal! Toont toch aan dat een cabrio voor everyday haalbaar is, en van die diesels, die beginnen toch al beter te klinken? De D5 volvo motor klinkt niet mis vind ik.
Saab blijkt toch een van de meest favoriete 'everyday' cabrio's te zijn, naast de gekende golf en toch ook wel wat BMW's. Jammer natuurlijk dat ze failliet zijn...
Saab is weliswaar heropgestart (NEVS), maar tot nader order bouwen ze geen cabrio's (enkel sedans). Die cabrio's, dat komt nog wel, maar wanneer is niet helemaal duidelijk, en wanneer die dan terug in België besteld kunnen worden is al helemaal een vraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenSaab 9-3 Cabrio. Diesel, omdat het een bedrijfswagen is en ik te veel kilometers doe voor een naft. Ik rij per kantoordag minstens 140 km. Tel daar nog een geut privékilometers bij. Op een jaar tijd telt dat rond de 40.000 km. Intussen is 't beestje 3,5 jaar oud. Mijn zoon van 1,5 past met zijn babystoel perfect op de achterbank, en de missus kan er perfect voor zitten, zonder haar benen in haar nek te moeten leggen.
Bagage is geen probleem - een vlakke koffervloer is een schoon ding, én er zit nog een reservewiel onder ook (als je dat vergelijkt met die hardtop-cabrio's ...). Al mee op vakantie geweest naar Toscane, met madam en de kleine - met alle rommel voor twee weken in een vakantiehuis. Op zo'n momenten zit hij wel helemaal vol
Twee van de drie keren rijd ik open. Wanneer ik dan gesloten rij? Als de kap nat is; als de kleine of mijn madam mee is; als de koffer vol zit met boodschappen; als het stortregent; of als het gloeiend heet is en de zon u een zonneslag bezorgt (alleen zondagscabriorijders rijden dan met hun dak plat). Voor een paar drupkes water gaat de kap echter niet dicht, en ik rij open tot onder 't vriespunt. Gewoon verwarming op standje Sambal (incl. stoelverwarming) en gaan met die banaan.
Als ik rustig rij, kan ik het verbruik tot 5,3 liter krijgen. Peer ik door, dan moet je op 6,5 rekenen. Mijn gemiddeld verbruik sinds dag 1 staat op 5,7.
Voorheen reed ik met mijn gesloten auto's evenveel kilometers (Golf, Saab Sedan), maar daar was maar weinig lol aan. Met de cabrio is het een heel stuk minder vervelend
De volgende auto? Graag terug een cabrio. Als ik vandaag zou moeten kiezen, werd het een Cascada. Maar dan wel een benzine - die 1.6 met 200 pk lijkt me wel wat. Een diesel in een cabrio, zeker met stoffen kap: dat gebrom van die tractormoteur werkt op den deur op de zenuwen.
knap verhaal en knap verbruik ook trouwens.
bizar ik weet dat je perfect met fris en zelfs koud weer nog open kunt reden met voldoende comfort, maar ik zie dat dus NOOIT eh.
Comment
-
Welja, dat vraag ik mij soms ook af, want in die hitte is het eigenlijk niet te doen, open dak of ni, je smelt toch gewoon weg? Heb zo'n panoramisch dat dat ook open schuift, maar met dat dak open werkt mijn airco voor geen meter meer...kan me voorstellen dat het in een cabrio om te smelten is, maar langs de andere kant moet het wel zalig zijn in de file om wat zonlicht te voelen na een dag opgesloten op kantoor
Comment
-
Welnu, een cabrio openen terwijl men in een file vast zit, is geen goed idee, want zelfs met de laaste anti-pollutie snufjes, het blijft stinken
ook een felle zon als de wagen te lang traag rijdt is niet aangenaam
andersom, een cabrio die urenlang in de zon is blijven staan is binnenin dank zijn stoffen kap iets minder heet
Comment
-
Ik heb afgelopen weekend 550km gebold in de megane cc. In de file rond Maastricht was het inderdaad wel erg warm. Zo lang je kan rijden is het zalig. In heb het dak er alleszins geen seconde op gehad.
Als ik de kans heb koop ik hem binnen een paar jaar over, ik ben verkocht!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenknap verhaal en knap verbruik ook trouwens.
bizar ik weet dat je perfect met fris en zelfs koud weer nog open kunt reden met voldoende comfort, maar ik zie dat dus NOOIT eh.
-
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik meest op twee wielen rij. Maar daarnaast rij ik met de MR2. Voorlopig hebben we geen kinderen en gebruiken we de MR2 ook als 'gezinswagen'. Mijn verloofde heeft een Golf IV, maar daar rijden we zelden samen mee. Ook reizen doen we met de MR2. Vorig jaar tot in Montenegro gezeten (reisverslag staat hier ergens), binnenkort gaan we naar Santander (spanje) met de MR2.
Ook alles van boodschappen enzo doe ik ermee. Niet de meest praktische wagen, maar alles lukt. Ik wou eigenlijk geen cabrio, maar een goedkope RWD, kleine nafte met goede prestaties, manuele bak, leuke wegligging en sper, zo ben ik bij de MR2 uitgekomen. Gans iets anders dan de Navara die ik ervoor had
Ik rij ook bijna altijd open, tenzij de misses te koud heeft. Maar regen, koude,... i don't care. Altijd dak omlaag, gaat pas toe wanneer de ruitenwisser in de continue stand moet blijven staan. In de winter gaat de hardtop er wel enkele maanden op. Leuk aan de MR2 is dat ie super zuinig is. Voor 7-7.5 liter moet je je best niet doen. Doe je je best wel, dan gaat ie onder de 6liter/100km. Al 2 keer 5.7 gehaald op een gehele tank, wat je een actieradius geeft van 700 kilometer
Zolang er geen twee kindjes zijn zal de MR2 normaal ook blijven.
Aja, staat ook gewoon buiten. Kap is nu 14 jaar/158.000km oud en nog steeds probleemloos. Is wel al afgeschenen, zou ze eens moeten behandelen.
Cabriorijden heeft mijn inziens maar 1 nadeel. Wanneer je een andere cabrio tegen komt besef je hoe onnozel je eruit ziet.Last edited by Tjeu; 21/05/2014, 23:25.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
@940: gisteren in de volle zon met de cabrio gereden, wat ook perfect gaat. Mijn huidige heeft airco wat het ook nog doenbaar maakt bij grote hitte ( voorste inzittenden wel). Eén of ander hoofddeksel, korte mouwen en korte broek maken de boel wel aangenamer onder die omstandigheden. Als ik in kostuum en hemd met lange mouwen onderweg ben, zal de kap zelden open liggen bij grote hitte.
Een combinatie volle zon, file met stilstaand verkeer en dan kap open is echter allesbehalve aangenaam en ontspannend.
Maar het meest aangename is cabrio rijden bij zonsopgang, bij zonsondergang of mooi weer zonder brandende zon. Open rijden in volle zon valt mee door de rijwind, maar je moet u dan wel niet laten vangen door een zonneslag.
Wat een even leuke en doenbare belevenis is, is cabrio rijden in droog en zonnig vriesweer of 's nachts onder een sterrenhemel. Zetelverwarming en verwarming op en karren maar. Veel zie je het niet, maar extra aandacht heb je dan wel aan je been.
Je nek is dan wel het koudste punt, dus iets met een beschermende kraag is dan een aanrader ( of een cabrio met nekverwarming)
@Bompa: ook al meegemaakt onvoorzien in een stortbui terecht komen met de cabrio. Misschien dat zo een coupé-cabrio meer bescherming biedt, maar in vierzitter met stoffen dak valt dat dik tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk BerichtenDus eigenlijk kan je een cabrio enkel gebruiken als het zonnig maar fris is? Bummer
Ook bij +40 graden rijden wij open. Gewoon zien dadde niet verbrandt (de eerste zonnige weken beetje smeren) en als je stilstaat de zetel wat platter en genieten!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment