Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een cabrio voor dagelijks (woon werk) gebruik?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie heeft een cabrio voor dagelijks (woon werk) gebruik?

Hallo,

Cabrio's hebben (hadden) de naam 'luxewagens' te zijn, voor gebruik in het weekend of als tweede wagen voor de vrouw om naar de kapper te gaan en terug...

Ze worden echter steeds beter, de kap isoleert beter, en de cabrio's met stoffen kap hebben ook een acceptabele kofferruimte.

Nu vraag ik me af wie er echt een cabrio dagelijks gebruikt voor woon werk, school run, boodschappen, ... dus niet als 'derde wagen' om in het weekend een toertje mee te maken.

Uiteraard ook het model, type, aantal km/jaar, gemiddeld verbruik, hoe lang je er al mee rijdt...

Ik ben benieuwd

Volvo C70 D3 van 2011 (facelift); zit nu aan iets meer dan 60.000 km dus ongeveer 20.000 km/jaar.

De harde kap zorgt er voor dat hij er ook gesloten goed uitziet - al is dat misschien persoonlijke smaak - en dat hij gesloten gewoon als coupé aanvoelt.

En op dagen als vandaag kan een ritje kantoor-studio dan extra aangenaam worden als het dak even open kan .

Voor boodschappen is er ook niet echt een probleem; koffer is ruim genoeg en echt grote boodschappen doe ik eigenlijk toch nooit.
    BMW F10 535d
    Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

collega hier heeft een SL500 als daily en zit aan +-70k km per jaar maar zolang het hard dak gesloten is blijft dat gewoon een mooie coupe natuurlijk.
      denk trouwens niet dat hij ooit al met open dak heeft rond gereden
      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        collega hier heeft een SL500 als daily en zit aan +-70k km per jaar maar zolang het hard dak gesloten is blijft dat gewoon een mooie coupe natuurlijk.
        denk trouwens niet dat hij ooit al met open dak heeft rond gereden
        Amai, de running costs daarvan moeten ook serieus zijn. Zal wel wa kosten aan naft

Comment

in 93 een nieuwe golf cabrio 1 gekocht, zelfs die was al dagelijks bruikbaar en kon door de carwash

nu een 14 jaar oude slk en die auto is droger dan de 5 jaar oude smart

auto's staan àltijd buiten

Comment

Mijn cabrio zal niet gebruikt worden voor dagelijks gebruik, maar mijn schoonmoeder heeft een Volvo C70 (2010) waarmee ze ,met veel plezier, dagelijks toch heel wat kilometers afhaspelt ( thuisverpleegkunde ).
            Zij heeft nu wel geen grote koffer nodig, hebben nog een 2e wagen waarmee makkelijk boodschappen kunnen gedaan worden. C70 heeft wel een wat beklemmend gevoel wanneer je achteraan zit. De deuren zijn ook wel groot ( en zwaar ;-) )
            Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
            Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
            Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
            Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Mijn vrouw rijdt sedert een maand of 8 dagelijks met een BMW 323ci,ze wou terug een cabbie na een paar jaar (is ooit begonnen met een Pug 206cc),is er tot nu toe tevreden van ,al wou ze een paar weken terug hem in de verkoop gooien,wegens geen parkeersensoren.,gelukkig heb ik haar dat uit het hoofd kunnen praten,motorisch is het voor haar zwaar genoeg..koffer is wel niet zo heel groot om te winkelen..

Comment

Mijn eerste wagen 100nx, geen volledige cabrio maar T-roof Zalig cruisen en zeker met ramen naar boven weinig tot geen wind in de auto...
                2e cabrio was een Peugeot 206cc, reed pak beter dan een gewone 206 vond ik al was hij wel wat log. Grote koffer met dak toe, met dak open viel het wel tegen. Daar toch +/- 30000km/j met gedaan.
                3e cabrio was een Opel Speedster... Nuja, weer ni echt cabrio zeker Ook door weer en wind +/- 25000km/j afgebold...
                idem zoals de 100nx, met de ramen toe amper wind binnenin.

Bij alle wagens ging bij het minste zonnestraaltje het dak eraf, zelfs in de winter bij vriestemperaturen... Gewoon verwarming wat hoger draaien (wat bij de speedster geen evidentie was)
                Bij de moderne cabrio (a la 206cc) is het gemakkelijk, druk op de knop en zelfs al rijdend gaat je dak open/toe. De andere was je toch al enkele minuten zoet om alles eraf te halen en weg te stoppen in de koffer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten

Nu vraag ik me af wie er echt een cabrio dagelijks gebruikt voor woon werk, school run, boodschappen, ... dus niet als 'derde wagen' om in het weekend een toertje mee te maken.
                  Alles hangt af van je situatie he of dat praktisch doenbaar is of niet. Toen er nog geen kinderen waren hebben wij 5 jaar met een Porsche Boxster gereden als enige wagen. Enfin 'wij', t is te zeggen 'ik' want mijn vriendin name altijd fiets+openbaar vervoer. Ik vond dat een heel praktische wagen, dank zij middenmotor had je 2 koffiers en die vooraan was best nog wel diep ook. Je kon daar makkelijk mee naar de Carrefour om grote boodschappen gaan. Nu rijdt mijn vrouw een Mini en die is met zijn minuscule koffer minder praktisch dan die Boxster vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  ,al wou ze een paar weken terug hem in de verkoop gooien,wegens geen parkeersensoren.
                  Als er nu iets is wat makkelijk na te plaatsen valt
                  2.0 JTDm

Comment

Vriendin heeft tot voor kort 3 jaar lang met een 630i Cabrio haar dagelijkse verplaatsingen gedaan (30k km/jaar).
                    Verbruik lag iets boven de 10 liter gemiddeld als ik mij goed herinner.

Kap was meer dan voldoende geïsoleerd en comfort is in die wagen vergelijkbaar met het comfort van een coupe... zowel qua verwarming als qua akoestiek.
                    Heeft ook altijd buiten gestaan, ook in de winter. Als de wagen dicht gesneeuwd en aangevroren was, soms wel problemen gehad dat de ramen niet zakten bij het open doen van de deur, waardoor de deur moeilijk terug dicht ging (raam schoof dan niet onder de dichting van de kap in). Maar dit probleem doet zich misschien ook wel voor bij coupés met frameloze ruiten?
                    In de winter simpelweg op winterbanden, en gezien DSC is dit ondanks de achterwielaandrijving ook geen enkel probleem geweest.

Koffer was in die wagen, zeker met de kap gesloten waardoor dat je de kapafdekking in de koffer naar boven kan klappen, meer dan voldoende voor haar... (en ze heeft nochtans nogal wat rommel :-))

Comment

Ik rijdt sinds een jaar of 3 dagelijks zo'n 200 km voor het werk met een A4 Cabrio (2.0 TDI, 2008, multitronic). Met af en toe thuis te werken, kom ik (schat ik) toch aan zo'n 40.000 à 50.000 km/jaar. Er staan nu ong 186.000 km op,

Qua geluidsisolatie valt dat best wel mee, het wordt alleen wat storend eens je snelheden van meer dan 130km/u haalt. Ondertussen ben ik het eigenlijk zo gewoon dat ik er maar zelden op let.

De koffer wordt zelden gebruikt en valt best nog wel mee, zeker met het skiluik waar je langere voorwerpen in kwijt kan.

Het verbruik zit tegenwoordig op ong 6,7 / 6,8 L, wat nog acceptabel is, zeker rekening houdende met het gewicht, de leeftijd en de ondertussen wat verouderde techniek.

Met de kap open rijden op de autosnelweg doe ik eigenlijk nooit, uitgezonderd als het slechts om max 2 of 3 afritten verder te rijden is. Met het windnet valt de wind op zich wel mee, maar het lawaai is ronduit storend en vermoeiend .

Wat voor velen een nadeel zal zijn, vind ik eigenlijk een voordeel: de lage zitpositie. Soms neem ik de ML thuis, als ik de ruimte nodig heb, en hoewel die 'n pak sneller is, stap ik toch altijd met plezier terug in de mijne, juist vanwege die lagere zitpositie.

Comment

4 jaar bmw 1 cabrio.

Woon werk verkeer mee gedaan weliswaar afwisselend met de moto.

Zijn er ook ieder jaar mee verschillende keren op reis geweest kort en lang.

Boodschappen geen problemen mee gehad.

Wel nooit open gereden op autosnelweg.

Na 4jaar en een goeie 50000 km verkocht wegens junoirke die in aantocht was. Geen problemen mee gehad verbruik lag rond de 6 l.

In de toekomst komt er terug een cabrio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          in 93 een nieuwe golf cabrio 1 gekocht, zelfs die was al dagelijks bruikbaar en kon door de carwash

nu een 14 jaar oude slk en die auto is droger dan de 5 jaar oude smart

auto's staan àltijd buiten
                          Je ziet gigantisch veel van die oude Golf 1 cabrio's, dus betrouwbaar zijn ze waarschijnlijk wel. Heb je hem nog?

Comment

Pa heeft al zeker 8 jaar een renault megane cabrio. Tot 2 jaar terug voor woonwerk gebruikt. Grote koffer, mee op vakantie geweest door heel europa. Ik rij er regelmatig en graag mee. Met de ruiten omhoog en het netje ook valt de wind en het lawaai supergoed mee al vind ik het op de autostrade wel vrij fel. Voor langere stukken tegen 120-130 doe ik het toe, of open en rij ik iets trager.

Dan is er nog een z4 in de familie, veel te hard en onbruikbare koffer voor ww, en een nieuwe e cabrio die voor dagelijks gebruik genuttigd wordt en daar op alle vlakken heel goed scoort, maar in vergelijking met de megane is hij uiteraard dubbel zo duur...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                            Last edited by metalpe; 06/05/2014, 22:04.

Comment

mijn broer gaat met de e cabrio zelfs met 4 op reis (wel om de 2 dagen ander hotel want ze nemen niet veel kleren mee, en ze gebruiken de was-service van de hotels )

mijn golfke heb ik niet lang gehad, was een manuele en ik rij niet graag manueel

Comment

Mijn vrouw rijdt nu 2 jaar met een 135i cabrio, en voordien 4 jaar met een M3 cabrio. Ze doet hier al haar privé en professionele verplaatsingen mee.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Super topic. Hoop ook als de kinderen minder meegaan eens een cabrio te kopen. Ik rijd momenteel veel te veel met mijn ruiten open om nog een dak boven mijn hoofd te houden

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

de Elise is men fun wagen voor int weekend, voor alle dagen mee te rijden (als enigste wagen) is niet mogelijk. Altijd kapje af, ook bij lage temps.
                                    2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Ik ben deze week met de 'New' Beetle cabriolet van mijn schoonzus naar de keuring geweest.
                                      Die is van 2008 en heeft 132.000 km, dus iets meer dan 20.000 km per jaar.

Blanco gekeurd en rijdt nog als nieuw. Het is een buitenslaper en ook in de gietende regen geen druppel binnen.

Ze zijn wel maar met twee thuis, zodat de achterbank als koffer wordt gebruikt. Op die manier is het nog een praktische en leuke auto.

Qua verbruik zit die rond de 8 liter (benzine).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                        Je ziet gigantisch veel van die oude Golf 1 cabrio's, dus betrouwbaar zijn ze waarschijnlijk wel. Heb je hem nog?
                                        tiens ik zie dat echt nooit

wat mij opvalt is dat zelfs bij prima lenteweer of een fijne herfstdag 95% van de Cabrios toe rijden, heel gek. waarom koop je dat dan?
                                        ok veel mensen moeten door vieze vuile brusselse tunnels enzo.. maarja, net in stad rijden vind ik persoonlijk fijn met cabrio, al moet je aan de aandacht wennen natuurlijk. Toch gek

Comment

Working...
                                        X