Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Works
    Ik heb geen problemen met de solidariteit in België. ...
    Mij zit vooral dwars hoe de ministers ons geld verkwisten.
    De nagel op de kop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
      De nagel op de kop
      Wanneer België zou bestuurd worden door economisten en realisten zouden wij inplaats van belastingen eerder geld krijgen van de staat.
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
        Wanneer België zou bestuurd worden door economisten en realisten zouden wij inplaats van belastingen eerder geld krijgen van de staat.
        Neen, dan zouden wij op een normale manier belastingen betalen zoals in ALLE andere Europese landen, en dan zou ons belastingsgeld niet zo fenomenaal verkwist worden, en dan zou de sociale zekerheid er wat beter voorstaan,en ons wegennet zou er ook wat beter bijliggen, gewoon alles zoals in de rest van Europa! Dat is voor de modale Belg blijkbaar moeilijk om begrijpen want die weet van niet beter natuurlijk.
        Belgie steekt er altijd met alles bovenuit, maar dan op een negatieve manier ,en dat zou wel eens mogen veranderen vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
          Neen, dan zouden wij op een normale manier belastingen betalen zoals in ALLE andere Europese landen, en dan zou ons belastingsgeld niet zo fenomenaal verkwist worden, en dan zou de sociale zekerheid er wat beter voorstaan,en ons wegennet zou er ook wat beter bijliggen, gewoon alles zoals in de rest van Europa! Dat is voor de modale Belg blijkbaar moeilijk om begrijpen want die weet van niet beter natuurlijk.
          Belgie steekt er altijd met alles bovenuit, maar dan op een negatieve manier ,en dat zou wel eens mogen veranderen vind ik.
          Je hebt op dit punt meer gelijk dan Antonio.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Het gebruik van diesel is in 2005 voor het eerst sinds 1990 gedaald. Ook het gebruik van benzine, dat al geruime tijd in dalende lijn ging, verminderde het voorbije jaar, zo blijkt uit cijfers van de FOD Economie.

Tussen 2004 en 2005 daalde de dieselconsumptie met 1,74 procent, tot 6,195 miljoen metrieke ton. "Het is de eerste maal dat het gebruik van diesel niet stijgt sinds 1990", verklaarde Xavier Dumont van de FOD Economie. "Maar om hieruit te besluiten dat er sprake is van een trendwijziging, is nog te vroeg", beklemtoont hij. "Er was vast en zeker het prijseffect: de mensen hebben minder gereden of reden zuiniger, maar de daling is te groot om ze alleen te verklaren door het gebruik van energiezuiniger motoren". Ook het totale benzineverbruik lag het voorbije jaar lager dan in 2004. De daling was "nog opvallender", aldus Dumont. Zo daalde het benzinegebruik met 8,8 procent op één jaar tijd, tot 1,762 miljoen metrieke ton (bron: Belga).

Een opmerkelijke evolutie. Het dieselverbruik begint dus ook te zakken ipv verder te stijgen. De nieuwe zuinige dieselmotoren zullen hierin ongetwijfeld een belangrijk aandeel hebben.
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
              Jij bent ook de leukste thuis zeker.

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
              Je hebt op dit punt meer gelijk dan Antonio.
              Leuk, jij spreekt over jezelf in de hij-vorm

Comment

Zelfstandige?

Onze sociale zekerheid is nochtans één der besten van de wereld. Net als het onderwijssysteem, de ziekenkas,...

Comment

Zelfstandige?

Onze sociale zekerheid is nochtans één der besten van de wereld. Net als het onderwijssysteem, de ziekenkas,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johanzimmermann

Ontopic dan maar:
                    Gisteren diesel getankt voor €1.02/liter *slik*
                    Het jammere is dat ik niet op zoek kon gaan naar een goedkoper station omdat m'n bak te leeg was
                    Last edited by ; 06/04/2006, 20:32.

Comment

Ontopic dan maar:
                      Het jammere is dat ik niet op zoek kon gaan naar een goedkoper station omdat m'n bak te leeg was
                      Eerder tanken hé maat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johanzimmermann
                        Eerder tanken hé maat.
                        Ik weet het

Stom stadsverkeer.

Comment

Ontopic dan maar:
                          Zoveel goedkoper gaat ge ni vinden hoor, 0.975 bij Q8 easy in Anderlecht/St Pieters leeuw en idem bij Esso Express in regio Namen

Diesel Extra bij Shell stond aan 1.10...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
                            Zoveel goedkoper gaat ge ni vinden hoor, 0.975 bij Q8 easy in Anderlecht/St Pieters leeuw en idem bij Esso Express in regio Namen

Diesel Extra bij Shell stond aan 1.10...
                            Maar het was in zo'n flutstationnetje

Normaal tank ik ook Diesel extra maar nu was het dus gewone.

Comment

• Die V Power stond aan 1.40 :o das gvd 56 oude franken ... Zijn ze ni zot geworden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
                                Die V Power stond aan 1.40 :o das gvd 56 oude franken ... Zijn ze ni zot geworden?
                                't wordt een ware investering je bakkie nog 'es vol te doen.
                                Hip hip hoera voor m'n LPG-wagentje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  't wordt een ware investering je bakkie nog 'es vol te doen.
                                  Hip hip hoera voor m'n LPG-wagentje
                                  Ik was vandeweek gaan tanken met mijne gasbak, 40 liter voor amper 18 euro, ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven, en daarbovenop krijg ik de komende 10 tankbeurten 2,50 euro van primagaz omdat ik een nieuwe installatie heb, dus 15,50 euro voor 40 liters met een verbruik van amper 9,5liter/100km,goedkoper zal moeilijk gaan mijn gedacht!
                                  Laat ze maar doen met hun diesels en naftslikkers...

Comment

Ik was vandeweek gaan tanken met mijne gasbak, 40 liter voor amper 18 euro, ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven, en daarbovenop krijg ik de komende 10 tankbeurten 2,50 euro van primagaz omdat ik een nieuwe installatie heb, dus 15,50 euro voor 40 liters met een verbruik van amper 9,5liter/100km,goedkoper zal moeilijk gaan mijn gedacht!
                                    Laat ze maar doen met hun diesels en naftslikkers...
                                    Met wat rij jij rond? Merk/model/cc?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                      Met wat rij jij rond? Merk/model/cc?

Saab 9-3 2liter turbo

Comment

• Vanaf zaterdag 8 april krijgen chauffeurs die met diesel rijden een korting aan de pomp. De regering past het omgekeerd kliksysteem toe nadat de dieselprijs eind vorige week boven 1,100 euro per liter steeg. Vanaf zaterdag 8 april gaan de bijzondere accijnzen op diesel met 0,90 euro per 1.000 liter omlaag en dat in uitvoering van de programmawet van 27 december 2004.

De daling is het gevolg van het zogenaamde omgekeerde cliquetsysteem, waarbij de helft van de verhoogde dieselprijs niet wordt doorgerekend via een daling van de accijnzen. Daarvoor moet de diesel wel de prijs van 1,100 euro per liter hebben bereikt.
                                        In een mededeling laat Minister Reynders weten dat het sinds juli vorig jaar al de achtste keer is dat de regering het systeem toepast. De acht keren samen ging het om 27,50 euro per 1.000 liter, benadrukt hij.
                                        De minister wijst er nog op dat de huidige daling 1,66 euro winst oplevert voor wie zijn dieseltank (50 liter) volgooit (bron: Belga/ De Tijd).
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• En waarom enkel dieselrijders?
                                          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Working...
                                          X