Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
btw Magnum, als ze zo in elk land zouden denken, zouden er 10000 staatjes zijn. In elk welvarend land is er wel een regio die hulpbehoevend is.
Als Vlaanderen eventueel onafhankelijk zou zijn, begint het opnieuw, maar dan met Limburg en eventueel West-Vlaanderen. Zo kun je door blijven gaan.
Dat van de belastingen is wel waar, maar dat heeft meer te maken met onze geschiedenis.
Mensen die werken en belastingen betalen denken daar anders over hoor, en 10000 staatjes is wel wat overdreven he, er is sprake van Belgie in 2 te splitsen en dat is meer dan voldoende.
Tiens, dat is het eerste dat ik daar van hoor.
Het is niet omdat een paar debiele politici met dat idee rondlopen, dat er effectief voorbereidingen worden getroffen om het uit te voeren.
Tiens, dat is het eerste dat ik daar van hoor.
Het is niet omdat een paar debiele politici met dat idee rondlopen, dat er effectief voorbereidingen worden getroffen om het uit te voeren.
BTW: ik werk en betaal belastingen!
Ik werk en betaal ook belastingen. Ik betaal heel wat sociale zekerheid, familie van m'n halve trouwboek is net 85 geworden en zoekt een plekje in een rustoord. Het desbetreffende OCMW was zo vriendelijk mevrouw op een wachtlijst te plaatsen, de eerste 3 jaar is er namelijk geen plaats...
Op zulk moment pleit ik graag voor een gezondheidszorg waar ikzelf kan van genieten, ik kan het namelijk niet verhelpen dat ze in Wallonië procentueel gezien met minder zijn waardoor Vlaanderen maar wat moet bijspringen!
Is dat dan de schuld van de Walen?
Ik denk dat de OCMW's meer problemen hebben dankzij de vindingrijkheid van onze nieuwe Belgen.
De schuld, moeilijk uit te maken natuurlijk. Maar waarom moet ik betalen voor een Luxemburgs oud vrouwtje, die procentueel gezien meer steun trekt dan een Antwerps oud vrouwtje, terwijl laatste 3 jaar moet wachten op steun?
Wat mij betreft hoeft Wallonië niet afgescheiden te worden, splits enkel de belastingen, ik Vlaming, ik betalen voor Vlaanderen. Net als het boetefonds, bega ik een boete in Vlaanderen zal ik die wel aan Vlaanderen betalen, in Wallonië weigeren ze te investeren in verkeersinfrastructuur maar willen ze wel hun deel van koek als er geld in 't laadje komt. Is dat eerlijk?
Ik ben student en werk niet, toch betaal ik ongelooflijk hoge belastingen! Zucht!
Binnenkort zal ik dan ook maar moeten overschakelen op diesel!
Kies dan onmiddellijk voor LPG, een litertje diesel kost binnen paar maanden (als de trend zich doortrekt) 60 Bef/liter, 18 maanden geleden was dat nog 30 Bef;
Kies dan onmiddellijk voor LPG, een litertje diesel kost binnen paar maanden (als de trend zich doortrekt) 60 Bef/liter, 18 maanden geleden was dat nog 30 Bef;
Hoeveel zou de benzine dan wel niet moeten kosten binnen een paar maanden, 2euro per liter?
Mij maakt het niet uit hoor, ik rij toch op LPG!
Hoeveel zou de benzine dan wel niet moeten kosten binnen een paar maanden, 2euro per liter?
Mij maakt het niet uit hoor, ik rij toch op LPG!
Als't zo doorgaat wel ja. Een van onze arbeiders had het begin deze week nog tegen me, z'n vrouwtje moet noodgedwongen een job zoeken dichter bij huis.
Ze rijden allebei een renault clio, occasietjes want ze hebben net gebouwd en wat kosten gemaakt. Hij rijdt iedere 1.5 week een bakje naft op, zijn vrouw moet iedere week gaan tanken. Aan 40 liter het bakje komt dan per maand neer op € 350 aan benzinekosten per maand...voor sommige mensen wordt het duidelijk moeilijk die hoge olieprijzen te dragen!
Alles stijgt in prijs. De gas volgt de benzine/diesel steeds op een rustig tempo. Vergeet ook niet dat een litertje gas nu gemiddeld 0.45 EUR kost, een litertje benzine 1.30€ en een litertje diesel 1,00 EUR. Indien je met gas gemiddeld 4 liter/100km meer verbruikt dan met diesel haal je nog profijt...
Ze rijden allebei een renault clio, occasietjes want ze hebben net gebouwd en wat kosten gemaakt. Hij rijdt iedere 1.5 week een bakje naft op, zijn vrouw moet iedere week gaan tanken. Aan 40 liter het bakje komt dan per maand neer op € 350 aan benzinekosten per maand...voor sommige mensen wordt het duidelijk moeilijk die hoge olieprijzen te dragen!
Naar mijn mening zullen de extreem zuinige 4-takt 125cc scootertjes binnenkort een sterke verkoopsstijging kennen.
Naar mijn mening zullen de extreem zuinige 4-takt 125cc scootertjes binnenkort een sterke verkoopsstijging kennen.
Naar mijn mening zoek je je werk naast de deur en ga je met de fiets. 't Is eigenlijk erg, mensen die al van job moeten veranderen omdat ze het financieel niet aan kunnen er op een degelijke wijze te geraken.
De schuld, moeilijk uit te maken natuurlijk. Maar waarom moet ik betalen voor een Luxemburgs oud vrouwtje, die procentueel gezien meer steun trekt dan een Antwerps oud vrouwtje, terwijl laatste 3 jaar moet wachten op steun?
Sorry dat ik me even bemoei, maar ik vind dat een belachelijk argument. Stel dat een West-Vlaams vrouwtje procentueel meer trekt dan dat Antwerps vrouwtje, wat ga je dan zeggen?
'ik vind het niet eerlijk dat die West-Vlaamse vrouw meer trekt dan iemand uit mijn eigen familie, straat, gemeente, provincie, ..."
Als iedereen zo gaat denken, wat denk ik spijtig genoeg meer en meer het geval is, krijgen we een heel egoistische maatschappij. Dat moeten we voorkomen.
Ik heb (maar) een vakantiejob, maar daar betaal ik (mijn baas eigenlijk) ook belastingen voor (niet veel, maar toch). Dan kan het mij niet schelen of iemand uit Wallonie, of iemand uit Vlaanderen ervan geniet. Zolang het maar geen profiteurs zijn, of bepaalde partijen die alarmsystemen uitdelen (wat in mijn ogen het banger maken van de maatschappij is) met het belastingsgeld van de hard werkende burger...
Sorry dat ik me even bemoei, maar ik vind dat een belachelijk argument. Stel dat een West-Vlaams vrouwtje procentueel meer trekt dan dat Antwerps vrouwtje, wat ga je dan zeggen?
'ik vind het niet eerlijk dat die West-Vlaamse vrouw meer trekt dan iemand uit mijn eigen familie, straat, gemeente, provincie, ..."
Als iedereen zo gaat denken, wat denk ik spijtig genoeg meer en meer het geval is, krijgen we een heel egoistische maatschappij. Dat moeten we voorkomen.
Ik heb (maar) een vakantiejob, maar daar betaal ik (mijn baas eigenlijk) ook belastingen voor (niet veel, maar toch). Dan kan het mij niet schelen of iemand uit Wallonie, of iemand uit Vlaanderen ervan geniet. Zolang het maar geen profiteurs zijn, of bepaalde partijen die alarmsystemen uitdelen (wat in mijn ogen het banger maken van de maatschappij is) met het belastingsgeld van de hard werkende burger...
Sorry voor het off-topic nu terug on
Een profiteur is toch ook egoïstisch.
Ik heb geen problemen met de solidariteit in België. Het is beter zo want anders zal de criminaliteit toch stijgen ...
Mij zit vooral dwars hoe de ministers ons geld verkwisten.
Comment