Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Zeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?

Ik vraag me af of de mensen op straat zouden komen voor een voorval als dit. Mijn part mogen de truckers de wegen blokkeren.
    Heb je een vermoeden dat het aan de Belgische oliebedrijven ligt? Waarom?
    A Twist of the Wrist

Comment

• iemand moet de kop van jut zijn, is het niet de staat zijn het wel de bedrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
        In andere landen komen ze vaak voor minder op straat, vroeger hier ook trouwens.
        Maar nu laten we ons gewoon doen.

Er zijn wel enkele mensen (zoals ik) die actie zouden willen ondernemen, maar als er niet genoeg volk meedoet haalt het toch niks uit.
        Reeds vele malen gezegd & geschreven, wij Belgen zijn een volk zonder ruggegraat (geworden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Reeds vele malen gezegd & geschreven, wij Belgen zijn een volk zonder ruggegraat (geworden).
          off-topic, maar ik hou het kort.

De Belgen zijn historisch gezien altijd overheerst door andere volkeren, de een na de ander, daarom hebben Belgen geleerd om zich koest te houden en niet te veel op te vallen,...

That's what I think anayway

Comment

• de belgen zijn ook de meest geinformeerde burgers, wij kijken over onze grenzen heen maar zijn heel honkvast

en net omdat we beseffen dat we met een probleem zitten is er zoveel aversie tegen complete stakingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              Wie bepaalt die maximumprijzen eigenlijk?

Enkele bedenkingen :

- olieprijs staat op zijn laagste peil in verschillende weken
              - accijns op diesel zakt morgen
              - dieselprijs in de ons omringende landen is aan het zakken als gevolg van de dalende notering op de internationale markt

En ze maken ons dan wijs dat de prijs stijgt als gevolg van de stijgende notering van de olieproducten op de internationale markten?
              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Zeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?
                De winst van de Belgische oliebedrijven op de brandstof in uw auto (van de raffinage tot in uw benzinetank) is wettelijk vastgelegd op een maximumprijs. Ik geloof dat dit iets is van een € 0,15 per liter (schiet me hier niet voor af, want het exacte cijfer ken ik niet). Daar mag hun winst dus niet bovengaan. Veel spelen met hun winst kunnen zij dus niet doen, tenzij misschien met wat boekhoudkundige trucjes.
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Ik denk het niet. Deze week zag ik in een tankstation, dat de adviesprijzen volgt, dat de diesel net geen 1 euro kost. Best mogelijk dat we er morgen overgaan. Uiteindelijk gaat de prijs zeker niet veel gestegen zijn hoor. Ga naar een iets goedkoper tankstation, en je betaalt maar 90 cent. Dit nieuws moet je dus zeker niet overroepen. Het is gewoon de psychologische grens van 1 euro die overschreden wordt. Nu ja, het blijft een ambetante zaak natuurlijk.
                  AMBETANT ???? Alles wat auto's betreft wordt in Belgie ambetant ... laatste jaren HOGERE BIV, HOGERE rijtaksen (vooral op diesels), HOGERE brandstofprijzen waar onze regering veel aan kan doen MAAR NIET WILT. Zie alleen het verschil tussen "huismazout" en "automazout", wat steekt de staat niet in zijn BODEMLOZE ZAKKEN ???

Geloof mij ... wij gaan de richting uit naar NEDERLAND dwz dat de auto's (en brandstof) zo duur worden dat we meer en meer propere auto's zien op onze wegen ... (noodgedwongen) goed onderhouden ... van meer dan 15 JAAR OUD (!!!).

Maar prijs u gelukkig, een forum waarover we kunnen babbelen over wagens en velgen die we meestal toch niet kunnen betalen, zullen ze niet taxeren de sm....rlappen.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                    goed onderhouden ... van meer dan 15 JAAR OUD (!!!).
                    Dat weet ik nog zo niet. Nog niet zooolang geleden sprak men nog om de wagens, ouder dan 10 jaar en belastender voor het milieu...rarara...meer te belasten

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                    Maar prijs u gelukkig, een forum waarover we kunnen babbelen over wagens en velgen die we meestal toch niet kunnen betalen, zullen ze niet taxeren de sm....rlappen.
                    Dat weet ik nog zo niet, vergeet 1 ding niet: de VLD is aan de macht. Dé partij waarbij de goed-vermogende stemmer op een voetstuk wordt gezet & al de rest de pot op kan. Zie het nog gebeuren: per geplaatste post: 0.15€ plaatsingskost + 21% BTW + een milieutaks voor de werkende PC + een taks indien je PC wordt afgedankt en moet gerecycleerd worden + een belasting met terugwerkende kracht in geval van stijging van de postprijzen op de internationale forums

grtz

Comment

• Dat weet ik nog zo niet, vergeet 1 ding niet: de VLD is aan de macht. Dé partij waarbij de goed-vermogende stemmer op een voetstuk wordt gezet & al de rest de pot op kan. Zie het nog gebeuren: per geplaatste post: 0.15€ plaatsingskost + 21% BTW + een milieutaks voor de werkende PC + een taks indien je PC wordt afgedankt en moet gerecycleerd worden + een belasting met terugwerkende kracht in geval van stijging van de postprijzen op de internationale forums

grtz[/QUOTE]

We gaan er geen politiek forum van maken maar ik ga toch hierop mijn mening geven ...
                      U hebt volledig gelijk in uw reactie, al vind ik de CD&V, VLD, SPA allemaal schijnheiligen zijn die uiteindelijk één doel hebben ... de blijvende arme Belgische kas spijzen ten koste natuurlijk van de burger ... is het nu de hardwerkende arbeider of de hardwerkende zelfstandige IEDEREEN MOET BETALEN.

1) "goed-vermogende stemmer" ... al mijn begoede vrienden stemmen op VLAAMS-BLOK.
                      2) "milieutaks" uitgevonden door die s...rlappen van de GROENEN.

Maar ik denk dat ze de bevolking, zoals Adolf Hitler deed, nog altijd een "auto" gunnen met vier wielen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                        We gaan er geen politiek forum van maken maar ik ga toch hierop mijn mening geven ...
                        U hebt volledig gelijk in uw reactie, al vind ik de CD&V, VLD, SPA allemaal schijnheiligen zijn die uiteindelijk één doel hebben ... de blijvende arme Belgische kas spijzen ten koste natuurlijk van de burger ... is het nu de hardwerkende arbeider of de hardwerkende zelfstandige IEDEREEN MOET BETALEN.

1) "goed-vermogende stemmer" ... al mijn begoede vrienden stemmen op VLAAMS-BLOK.
                        2) "milieutaks" uitgevonden door die s...rlappen van de GROENEN.

Maar ik denk dat ze de bevolking, zoals Adolf Hitler deed, nog altijd een "auto" gunnen met vier wielen ...
                        Dit topic staat onder de noemer 'algemeen' dus enige politieke linken, die autogeralteerd zijn moeten kunnen. Tenandere worden de prijzen voor 50% door onze politiekers bepaald, dus we kunnen -tot spijt van wie het benijdt- er niet omheen.

Als rechtzetting van uw punt [1]: uw stelling kan ik goed begrijpen. Van oudsher is de VLD de partij van de rijken. Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven zegt een oud spreekwoord, uw goed-vermogende vrienden hebben dit waarschijnlijk door & brengen, zoals zovele landgenoten een (al dan niet protest-) stem uit op het VB (waarbij de B heden ten dage voor iets anders staat dan 'Blok')

Veel werkgelegenheid, verlanging van de belastingen werd beloofd...maar we hebben allemaal meer moeten betalen door onderandere stijging en invoering van taksen. Dat vreet aan de weldenkende en nuchtere burger. Komt daar nog es de vete van de 4x4's die al dan niet door de zelfstandige als lichte vracht konden worden ingschreven bij...de huidige regering heeft ons goed bij 'de rekker'!

Ook zo postte Caesar2 de opmerking dat in de buurlanden de olieprijzen gedaald zijn...en bij ons stijgen ze. Raar he.

Uiteraard moet iedereen betalen, enkel zijn we hier in België nu goed op weg om autorijden een luxe-iets te maken. Mobiliteit is een basisgoed en MOET voor iedereen betaalbaar blijven. Het openbaar betekent financieël geen afdoend alternatief hiervoor. Indien het zo doorgaat kan de bandarbeider met 2 kinderen en een afbetaling op zaterdag z'n zoontje niet meer naar het voetbal voeren omdat de brandstof té duur wordt. Die heeft geen geld voor een hybride, noch voor een zuiniger wagen te kopen.Een angstig idee voor de toekomst!

grtz

Comment

• de huidige regering heeft ons goed bij de rekker, maar ze staat met haar rug tegen de muur

kurjeus welke partij van belgie terug een paradijs kan maken...en beware me van vb

face-it : we moeten met minder centjes rondkomen in de toekomst, en daar gaat niets naast

maar ze gaan de rokers zwaarder belasten, dat helpt mss

Comment

• plots duiken er weer douanecontroles op.

Comment

• At last...

Maximumprijs superbenzine daalt vanaf dinsdag
                              (Belga) De maximumprijs van superbenzine zonder lood daalt vanaf dinsdag. Superbenzine zonder lood 95 ron kost dan maximum 1,3650 euro/l (-0,0680), superbenzine zonder lood 98 ron zwavelarm kost 1,4070 euro/l (-0,0670).

Deze prijsdaling is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)

M.a.w. de diesel zal tegen donderdag of vrijdag hopelijk ook dalen in prijs.
                              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Dit topic staat onder de noemer 'algemeen' dus enige politieke linken, die autogeralteerd zijn moeten kunnen. Tenandere worden de prijzen voor 50% door onze politiekers bepaald, dus we kunnen -tot spijt van wie het benijdt- er niet omheen.

Als rechtzetting van uw punt [1]: uw stelling kan ik goed begrijpen. Van oudsher is de VLD de partij van de rijken. Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven zegt een oud spreekwoord, uw goed-vermogende vrienden hebben dit waarschijnlijk door & brengen, zoals zovele landgenoten een (al dan niet protest-) stem uit op het VB (waarbij de B heden ten dage voor iets anders staat dan 'Blok')

Veel werkgelegenheid, verlanging van de belastingen werd beloofd...maar we hebben allemaal meer moeten betalen door onderandere stijging en invoering van taksen. Dat vreet aan de weldenkende en nuchtere burger. Komt daar nog es de vete van de 4x4's die al dan niet door de zelfstandige als lichte vracht konden worden ingschreven bij...de huidige regering heeft ons goed bij 'de rekker'!

Ook zo postte Caesar2 de opmerking dat in de buurlanden de olieprijzen gedaald zijn...en bij ons stijgen ze. Raar he.

Uiteraard moet iedereen betalen, enkel zijn we hier in België nu goed op weg om autorijden een luxe-iets te maken. Mobiliteit is een basisgoed en MOET voor iedereen betaalbaar blijven. Het openbaar betekent financieël geen afdoend alternatief hiervoor. Indien het zo doorgaat kan de bandarbeider met 2 kinderen en een afbetaling op zaterdag z'n zoontje niet meer naar het voetbal voeren omdat de brandstof té duur wordt. Die heeft geen geld voor een hybride, noch voor een zuiniger wagen te kopen.Een angstig idee voor de toekomst!

grtz
                                Ik kan mij vinden in uw stelling maar laten we niet kompleet wanhopig worden. Afgelopen weekend heb ik iemand gesproken die erg tevreden is van zijn chevrolet (1200cc) waarde 9000 € incl.BTW.
                                Ik vind het toch een zeer mooie wagen voor dat geld ... alleen misschien het verbruik m.n. 9 liter.

www.chevrolet.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo

Nee hoor. Het was gewoon een vraag.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    de huidige regering heeft ons goed bij de rekker, maar ze staat met haar rug tegen de muur

kurjeus welke partij van belgie terug een paradijs kan maken...en beware me van vb

face-it : we moeten met minder centjes rondkomen in de toekomst, en daar gaat niets naast

maar ze gaan de rokers zwaarder belasten, dat helpt mss
                                    Er zijn momenteel voldoende alternatieve geldbronnen voorhanden. Enkel durft men er niet aan raken om kiezers te verliezen. Denk maar es na hoeveel geld het kost om al die 60-plussers een abo te geven voor het openbaar vervoer...MAAR indien men er aan raakt verliest men de grote groep grijzaards als kiespubliek.

Vraag hier maar es aan de LPG-rijders hoeveel extra LPG-taks zij moeten neerleggen...waarom? Indien men LPG zou promoten moet er geen geld uitgegeven worden aan 'schone lucht kopen' op een ander...Waar blijft het rijden op biodiesel, waarom wordt rijden op PPO zo zwaar belast?

Waar blijft het federaal wegenvignet, al de buitenlanders die nu door ons land rijden laten betalen...geld stroomt binnen & men moet er gene poot voor uitsteken.

Ergens hoger aangehaald (mss in ander topic). Waar blijft de strengere controle op de werklozen. Niet 'kunnen' werken bestaat niet, niet 'willen' werken echter wel. Ook dit kost handenvol centjes.

Goedkoper leven komt niet, dat is trouwens nooit gebeurd in het verleden, maar oog hebben voor alternatieven is een mooie deugd.

En om uiteindelijk weer on-topic te gaan, vandaag op de radio de eerste 'grote' daling in weken vernomen, 7 cent. In de hoop dat de diesel volgt:

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                      plots duiken er weer douanecontroles op.
                                      gecontroleerd Frankie?

Comment

Er zijn momenteel voldoende alternatieve geldbronnen voorhanden. Enkel durft men er niet aan raken om kiezers te verliezen. Denk maar es na hoeveel geld het kost om al die 60-plussers een abo te geven voor het openbaar vervoer...MAAR indien men er aan raakt verliest men de grote groep grijzaards als kiespubliek.
                                        Grtz
                                        die bussen rijden toch sowieso, laat die oudjes maar rustig meekarren, anders zitten ze op de weg en dat vinden we ook niet leuk
                                        als ze niet meer meerijden hebben we nog meer lege bussen en gaan er nog meer stemmen op om het openbaar vervoer af te bouwen en zitten we nog met een hele hoop werkloze chauffeurs en mekaniekers bij...

heb je nog alternatieve geldbronnen ?

verder ga ik akkoord met de rest van je post en zeker met de controle van werklozen, al kosten die controleusr natuurlijk ook geld en wat doe je met wallonie, waar toch geen werk is ?
                                        ze naar vlaanderen sturen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          wat doe je met wallonie, waar toch geen werk is ?
                                          ze naar vlaanderen sturen ?
                                          ja !
                                          laat ze maar wegen bouwen ipv nonkel pool, maar ja das hard werk en dat willen onze vlaamsche werklozen ook niet doen...

Comment

Working...
                                          X