Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    gecontroleerd Frankie?
    nee, bijna zo'n douane-aap omver gereden omdat 'ie ineens 't verkeer begon te regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      die bussen rijden toch sowieso, laat die oudjes maar rustig meekarren, anders zitten ze op de weg en dat vinden we ook niet leuk
      als ze niet meer meerijden hebben we nog meer lege bussen en gaan er nog meer stemmen op om het openbaar vervoer af te bouwen en zitten we nog met een hele hoop werkloze chauffeurs en mekaniekers bij...
      Die oudjes karren niet gratis hé! Daar betaal jij belasting voor. En euhm, wanneer ik de Lijnbussen bekijk zie ik bitter weinig grijsaards die van hun abo gebruik maken.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      wat doe je met wallonie, waar toch geen werk is ?
      ze naar vlaanderen sturen ?
      Ik neem als voorbeeld de sector waar ik actief in ben, de bouwsector. Wij schreeuwen om mensen die de handen uit de mouwen willen steken. Grondarbeiders, metserdienders, metsers, ijzervlechters enzoverder...werk met hopen. Indien je WIL kan ik je vanavond nog minimum 10 verschillende job's aan de hand doen. Maar daar ligt het hem nu net hé.

Het zijn vrij laag betaalde jobs én men wil er het kot niet voor uit komen. Wat zou je ook, indien je voor een luttele 100€ minder dopgeld trekt.

Het staat vandaag in 'het Nieuwsblad'. Een lid van de oppositiepartij heeft de belastingsverlaging van de paarse regering toegepast op enkele reële situaties. Wat bleek, iemand die na het doppen gaat werken en dus bruto iets meer gaat verdienen...houdt er netto minder aan over dan dat hij niet was gaan werken. Om zo 200.000 jobs te creëren is het bijgod nie makkelijk zulle

Greetz

Comment

Die oudjes karren niet gratis hé! Daar betaal jij belasting voor. En euhm, wanneer ik de Lijnbussen bekijk zie ik bitter weinig grijsaards die van hun abo gebruik maken.
        Greetz
        betaalt de staat een forfetair surplus aan de lijn om gepensioneerden mee te nemen ? dat wist ik niet
        nu ja, dat maakt toch niet zoveel uit (wel boekhoudkundig natuurlijk), de lijn wordt toch sowieso door de staat betaalt, een klein gedeelte uit inkomsten van reizigers

over de bouwsector heb je overschot van gelijk, en ik bewonder jullie sector, net als de werknemers (niet de bazen) in de wegenbouw net zo

Comment

betaalt de staat een forfetair surplus aan de lijn om gepensioneerden mee te nemen ? dat wist ik niet
          nu ja, dat maakt toch niet zoveel uit (wel boekhoudkundig natuurlijk), de lijn wordt toch sowieso door de staat betaalt, een klein gedeelte uit inkomsten van reizigers

over de bouwsector heb je overschot van gelijk, en ik bewonder jullie sector, net als de werknemers (niet de bazen) in de wegenbouw net zo
          Yep, iedere 65-plusser krijgt een gratis abonnement. Daar het gratis is moet hij/zij hiervoor niet betalen of gaat dat ook niet van zijn of haar pensioen. Ook De Lijn gaat dit niet betalen, ze zouden nogal tenonder gaan met de steeds groter wordende groep grijsaards. Ze krijgen het dus 'cadeau' van de staat. In sommige gemeenten gaat het nog verder (zo bvb Koksijde aan zee) waarbij de gemeente/stad de bruggepensioneerd 5 jaar abo cadeau doet, zodat hij dus van z'n 60 gratis kan rijden. Het moet de staat nogal centjes kosten.

Ik ben grote voorstander om de 65-plussers dit gewoon af te pakken, 90% gebruikt het toch niet. En de helft van dit bedrag te investeren in de -21 jarige studenten,zodat zij aan halve prijs knn rijden. Een stimulans om de wagen is te laten staan én zo wat investeren in de jeugd.We zullen ze nodig hebben!

grtz

Comment

• ok, nu begrijp ik je...jij stelt dat die gepensioneerden anders zouden betalen voor hun ritje en dat de lijn meer inkomen zou halen uit recettes (al zijn die recettes dat op de totale lijnkost een heel klein deel)

mijne frank valt laat

zo'n grote vetpot is dat niet, maar in tijden van crisis helpt elke cent

Comment

ok, nu begrijp ik je...jij stelt dat die gepensioneerden anders zouden betalen voor hun ritje en dat de lijn meer inkomen zou halen uit recettes (al zijn die recettes dat op de totale lijnkost een heel klein deel)

mijne frank valt laat

zo'n grote vetpot is dat niet, maar in tijden van crisis helpt elke cent
              Zo had ik het zelf nog niet bekeken, waarde bobo . Ik stelde gewoon dat de staat dringend geld zoekt, en ons als autorijders hiervoor uitzuigt terwijl ze iedere 65-plusser in België een abo van minimum 150€ cadeau doet.En 90%van deze gepensioneerden gebruikt dat niet eens. Weggegooid geld dus!

grtz

Comment

een abo van minimum 150€ cadeau doet.

grtz
                die 60+er lijkt idd een kado van € 150 te krijgen

Comment

• Morgen zakt de officiële dieselprijs met 2.9 €cent. Hopend op een voortzettende trend,

Greetz

Comment

• f*ck

Hebben maandag Astra en Golfke volgetankt

Comment

• Angst voor storm stuwt olieprijs hoger

ma 17/10/05 - Op de internationale markten is de olieprijs opnieuw fors gestegen. Er wordt gevreesd dat een nieuwe storm de olieplatforms in de Golf van Mexico zou beschadigen.
                      (foto Belga) Op de Nymex-beurs in New York steeg de olieprijs met 1,50 tot 64,08 dollar per vat. In Londen steeg de prijs voor een vat Brent tot 60,96 dollar.

De handelaars zijn ongerust over een nieuwe tropische storm in het Caraïbische gebied, de 21e dit jaar. De storm Wilma bevindt zich nu tussen Jamaica en Honduras in Centraal-Amerika, maar zou afwijken naar de Golf van Mexico.

Volgens het Amerikaanse orkaancentrum zou de storm vrijdag al in de buurt van de olievelden kunnen zijn. De Golf van Mexico levert vooral olie voor de Amerikaanse markt.

Veel platforms zijn nog gesloten wegens de schade van de vorige orkanen Katrina en Rita. Ook een aantal raffinaderijen in het zuiden van de Verenigde Staten zijn nog niet helemaal hersteld.

Ook zijn de markten verontrust over een aantal bomaanslagen in de Zuid-Iraanse stad Ahwaz, de hoofdstad van de olieprovincie Khuzistan. Daarbij zijn vijf doden gevallen en waren er 80 gewonden.

Ne mens zou beginnen denken da ze de stormen daar zelf ontwikkelen

grtz

Comment

• Goed nieuws voor diegene die nog een atmosferische- of omgebouwde PPO-diesel rijden. Hoorde van een Mercedes-PPO-rijder die z'n aangifte bij de douane was gaan indienen dat PPO vanaf volgend jaar vrijgesteld wordt van taksen, alsook dat de taksen die dit jaar betaald worden volgend jaar teruggestord zll worden.

Grtz

Comment

Goed nieuws voor diegene die nog een atmosferische- of omgebouwde PPO-diesel rijden. Hoorde van een Mercedes-PPO-rijder die z'n aangifte bij de douane was gaan indienen dat PPO vanaf volgend jaar vrijgesteld wordt van taksen, alsook dat de taksen die dit jaar betaald worden volgend jaar teruggestord zll worden.

Grtz
                          Dus je moet het ook niet meer aangeven??

(vertrekt richting colruyt ... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                            Dus je moet het ook niet meer aangeven??

(vertrekt richting colruyt ... )
                            Nu moet je't in principe wel nog aangeven maar vanaf volgend jaar blijkbaar niet meer. Verander nick al maar in 'fritje' ipv 'Jupke'

Grtz

Comment

• De benzine is ook ferm gezakt,vb. Superplus98 1,296€/l morgen gaan tanken!Scheelt toch wat tov 1maand geleden.

Comment

• Gas prices around the world
                                Think you pay a lot for gas? Perhaps you'd prefer to live in Venezuela.

NEW YORK (CNN/Money) – Gasoline prices in the United States, which have recently hit record highs, are actually much lower than in many countries. Drivers in some European cities, like Amsterdam and Oslo, are paying nearly 3 times more than those in the U.S.

The main factor in price disparities between countries is government policy, according to AirInc, a company that tracks the cost of living in various places around the world. Many European nations tax gasoline heavily, with taxes making up as much as 75 percent of the cost of a gallon of gasoline, said a spokesperson for AirInc.

In a few Latin America and Middle-East nations, such as Venezuela and Saudi Arabia, oil is produced by a government-owned company and local gasoline prices are kept low as a benefit to the nation's citizens, he said. All prices updated March, 2005.

Nation City Price in USD Regular/Gallon Netherlands Amsterdam $6.48 Norway Oslo $6.27 Italy Milan $5.96 Denmark Copenhagen $5.93 Belgium Brussels $5.91 Sweden Stockholm $5.80 United Kingdom London $5.79 Germany Frankfurt $5.57 France Paris $5.54 Portugal Lisbon $5.35 Hungary Budapest $4.94 Luxembourg
                                $4.82 Croatia Zagreb $4.81 Ireland Dublin $4.78 Switzerland Geneva $4.74 Spain Madrid $4.55 Japan Tokyo $4.24 Czech Republic Prague $4.19 Romania Bucharest $4.09 Andorra
                                $4.08 Estonia Tallinn $3.62 Bulgaria Sofia $3.52 Brazil Brasilia $3.12 Cuba Havana $3.03 Taiwan Taipei $2.84 Lebanon Beirut $2.63 South Africa Johannesburg $2.62 Nicaragua Managua $2.61 Panama Panama City $2.19 Russia Moscow $2.10 Puerto Rico San Juan $1.74 Saudi Arabia Riyadh $0.91 Kuwait Kuwait City $0.78 Egypt Cairo $0.65 Nigeria Lagos $0.38 Venezuela Caracas $0.12

Bron

Comment

• Sinds lange tijd heb ik nog is getankt ONDER 1€! Het was 0.999€/liter

Comment

• Deze morgen 1.059 betaald, gelukkig kan ik daarmee bijna 2 weken voort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                                      Venezuela Caracas $0.12
                                      Hallo, daar ga ik ook eens tanken.
                                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George
                                        Deze morgen 1.059 betaald, gelukkig kan ik daarmee bijna 2 weken voort
                                        Ik heb 0,968€ betaalt oef even minder dan een euro.
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Ik heb zojuist getankt aan 0.929 euro

Dat begint er weer al wat op te gaan lijken.
                                          Esso Express Izegem

Grtz
                                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Working...
                                          X