Misschien voor in nen vervangwagen die ge zelf ook leeg gekregen hebt....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dieselprijs boven 1 Euro
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusIndien ik een verbruik heb van 5.5 liter/100 km. Ik rij morgen 100 km autosnelweg en kan dat doen aan constante snelheid. Kan mij dan iemand zeggen hoeveel liter brandstof ik zou uitsparen wanneer ik deze 100 km rij aan 90 km/uur tov aan 120 km/u?
Grtz
Hangt compleet af van je motor, versnellingsbakverhoudingen, gewicht en stroomlijn van de wagen, banden, enz.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
De prijs van ruwe olie ging maandagochtend fors lager nadat duidelijk werd dat de raffinaderijen nabij Houston ontsnapten aan schade door de orkaan Rita.
Valero Energy, de grootste raffineerder van de VS, zegt dat haar installaties in Houston en Texas City mogelijk deze week nog met de productie hervatten. Exxon Mobil liet weten dat de schade voor haar raffinaderijen rond Houston niet groot is. De prijs voor ruwe olie voor levering in november viel voor de derde dag op rij, met 1,54 dollar of 2,4 procent tot 62,65 dollar tijdens de elektronische handel in New York. (dwm)
[Bron: Belga]
Waarom zakt de prijs aan de pomp maar niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusDe prijs van ruwe olie ging maandagochtend fors lager nadat duidelijk werd dat de raffinaderijen nabij Houston ontsnapten aan schade door de orkaan Rita.
Valero Energy, de grootste raffineerder van de VS, zegt dat haar installaties in Houston en Texas City mogelijk deze week nog met de productie hervatten. Exxon Mobil liet weten dat de schade voor haar raffinaderijen rond Houston niet groot is. De prijs voor ruwe olie voor levering in november viel voor de derde dag op rij, met 1,54 dollar of 2,4 procent tot 62,65 dollar tijdens de elektronische handel in New York. (dwm)
[Bron: Belga]
Waarom zakt de prijs aan de pomp maar niet?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobopffff, lpg staat al boven de halve euro, wat een ramp
De rotzakskes van ons regering hebben door dat er meer lpg verbruikt wordt en zijn nu de prijs kunstmatig aan het opvoeren.
Benieuwd hoe lang het duurt dat lpg bijna de prijs van diesel zal evenaren, in dit apenland kan alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumBenieuwd hoe lang het duurt dat lpg bijna de prijs van diesel zal evenaren, in dit apenland kan alles.
Dan zou de LPG maar liefst 101,6%/126,1% moeten stijgen terwijl de dieselprijs ongewijzigd blijft.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumDe rotzakskes van ons regering hebben door dat er meer lpg verbruikt wordt en zijn nu de prijs kunstmatig aan het opvoeren.
Ze kunnen wel een maximumprijs bepalen maar een minimumprijs zie ik ze niet opleggen.
Zelfs als ze de maximumprijs laten stijgen tot 2€ dan zal de pompprijs van LPG niet over de 0,95€ gaan. Dan raken ze hun LPG gewoonweg niet meer kwijt, en wetende dat ze er grote overschotten van hebben...A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McHayesde lpg-prijs is toch gekoppeld aan diesel en benzine prijzen?
Of ben ik heeeelemaaaaal verkeerd?
LPG is ook afkomstig van aardolie en niet van aardgas. (Maar je kan ook op samengeperst aardgas (=CNG) rijden.)A Twist of the Wrist
Comment
-
En volgens mij worden we daarmee serieus genaaid, aangezien de prijs van ruwe olie al enkele weken aan het zakken is én het feit dat de dieselprijs in de ons omringende landen ook gedaald is, bijv in Nederland.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2En volgens mij worden we daarmee serieus genaaid, aangezien de prijs van ruwe olie al enkele weken aan het zakken is én het feit dat de dieselprijs in de ons omringende landen ook gedaald is, bijv in Nederland.
Enkele slimmerikken wijtten de prijsstijging aan de lage raffinagecapaciteit, echter heeft dit niks te maken met de prijsstijging vóór Rita.
Wat zou onze liefhebbende regering nu weer in z'n schild (lees: zak) voeren??
Dat van de Nederlandse prijzen wist ik niet, bijzonder raar dus ivm onze prijzen...
Grtz
Comment
-
Even een quote vanop de Nederlandse Transport en Logistiek website (tln.nl)
Dieselprijs
Per 5 oktober daalt de advies dieselprijs aan de pomp met met 0,4 procent naar 95,38 eurocent per liter, exlcusief btw. Voortschrijdend t/m 5 otkober komt de gemiddelde prijs voor dit jaar uit op 85,06 eurocent. Ten opzichte van de gemiddelde prijs van vorig jaar (74,68 eurocent) betekent dit een stijging van 13,9 procent.
/Edit : datum van publicatie is 5 oktober, gisteren dusBMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Zeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?
Ik vraag me af of de mensen op straat zouden komen voor een voorval als dit. Mijn part mogen de truckers de wegen blokkeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakZeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?
Ik vraag me af of de mensen op straat zouden komen voor een voorval als dit. Mijn part mogen de truckers de wegen blokkeren.
Maar nu laten we ons gewoon doen.
Er zijn wel enkele mensen (zoals ik) die actie zouden willen ondernemen, maar als er niet genoeg volk meedoet haalt het toch niks uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment