Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien voor in nen vervangwagen die ge zelf ook leeg gekregen hebt....

Comment

• Is niet zo interessant om met nen lege naftbak te rijden

Comment

• Raar, want als je 4.5l tankt moet je toch al zeker 50km vere geraken, en er zal toch nog een liter of 3,4 ingeweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Indien ik een verbruik heb van 5.5 liter/100 km. Ik rij morgen 100 km autosnelweg en kan dat doen aan constante snelheid. Kan mij dan iemand zeggen hoeveel liter brandstof ik zou uitsparen wanneer ik deze 100 km rij aan 90 km/uur tov aan 120 km/u?

Grtz
          Dat hangt er vanaf met welke wagen je rijdt. De snelheid waarbij je wagen het laagst verbruikt hangt af van wagen tot wagen. Bij sommige auto's ligt dit rond de 100 km/u of zelfs lager, terwijl bij anderen dit een stuk boven de 120 km/u kan liggen.

Hangt compleet af van je motor, versnellingsbakverhoudingen, gewicht en stroomlijn van de wagen, banden, enz.
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
            Sorry hoor, maar da's iets dat ik niet begrijp, wie gaat er nu tanken voor €5 ?
            de persoon die die dag niet veel meer in zijn zakken heeft zitten ?

Comment

• De prijs van ruwe olie ging maandagochtend fors lager nadat duidelijk werd dat de raffinaderijen nabij Houston ontsnapten aan schade door de orkaan Rita.

Valero Energy, de grootste raffineerder van de VS, zegt dat haar installaties in Houston en Texas City mogelijk deze week nog met de productie hervatten. Exxon Mobil liet weten dat de schade voor haar raffinaderijen rond Houston niet groot is. De prijs voor ruwe olie voor levering in november viel voor de derde dag op rij, met 1,54 dollar of 2,4 procent tot 62,65 dollar tijdens de elektronische handel in New York. (dwm)

[Bron: Belga]

Waarom zakt de prijs aan de pomp maar niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                De prijs van ruwe olie ging maandagochtend fors lager nadat duidelijk werd dat de raffinaderijen nabij Houston ontsnapten aan schade door de orkaan Rita.

Valero Energy, de grootste raffineerder van de VS, zegt dat haar installaties in Houston en Texas City mogelijk deze week nog met de productie hervatten. Exxon Mobil liet weten dat de schade voor haar raffinaderijen rond Houston niet groot is. De prijs voor ruwe olie voor levering in november viel voor de derde dag op rij, met 1,54 dollar of 2,4 procent tot 62,65 dollar tijdens de elektronische handel in New York. (dwm)

[Bron: Belga]

Waarom zakt de prijs aan de pomp maar niet?
                Omdat de hoge benzine/dieselprijs wordt veroorzaakt door het gebrek aan raffinagecapaciteit. De vraag naar ruwe aardolie overstijgt het aanbod van ruwe olie niet. Er is meer ruwe aardolie voorhanden dan de raffinaderijen kunnen verwerken.
                A Twist of the Wrist

Comment

• pffff, lpg staat al boven de halve euro, wat een ramp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    pffff, lpg staat al boven de halve euro, wat een ramp
                    Jaja, wees maar tevreden dat je hem niet meer moet volgooien met benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      pffff, lpg staat al boven de halve euro, wat een ramp
                      Dus na het betalen van een zeer dure lpg installatie en het betalen van een schandalig dure lpg taks is nu ook de prijs van de lpg zelf fenomenaal aan het stijgen.
                      De rotzakskes van ons regering hebben door dat er meer lpg verbruikt wordt en zijn nu de prijs kunstmatig aan het opvoeren.
                      Benieuwd hoe lang het duurt dat lpg bijna de prijs van diesel zal evenaren, in dit apenland kan alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                        Benieuwd hoe lang het duurt dat lpg bijna de prijs van diesel zal evenaren, in dit apenland kan alles.
                        In dit apenland kan veel, maar de LPG zal nooit zoveel als de diesel kosten.

Dan zou de LPG maar liefst 101,6%/126,1% moeten stijgen terwijl de dieselprijs ongewijzigd blijft.
                        A Twist of the Wrist

Comment

• de lpg-prijs is toch gekoppeld aan diesel en benzine prijzen?
                          Of ben ik heeeelemaaaaal verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                            De rotzakskes van ons regering hebben door dat er meer lpg verbruikt wordt en zijn nu de prijs kunstmatig aan het opvoeren.

Ze kunnen wel een maximumprijs bepalen maar een minimumprijs zie ik ze niet opleggen.

Zelfs als ze de maximumprijs laten stijgen tot 2€ dan zal de pompprijs van LPG niet over de 0,95€ gaan. Dan raken ze hun LPG gewoonweg niet meer kwijt, en wetende dat ze er grote overschotten van hebben...
                            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
                              de lpg-prijs is toch gekoppeld aan diesel en benzine prijzen?
                              Of ben ik heeeelemaaaaal verkeerd?
                              Ik dacht van niet, je vergist je misschien door het feit dat de (aard-)gasprijs gekoppeld is aan de aardolieprijs (weliswaar met een vertraging van 6 maand).

LPG is ook afkomstig van aardolie en niet van aardgas. (Maar je kan ook op samengeperst aardgas (=CNG) rijden.)
                              A Twist of the Wrist

Comment

• Diesel wordt morgen nogmaar is duurder, er is een prijsstijging van 1.5 Eurocent.
                                Ook de prijs van LPG wordt morgen weer maar is opgetrokken.

Grtz

Comment

• En volgens mij worden we daarmee serieus genaaid, aangezien de prijs van ruwe olie al enkele weken aan het zakken is én het feit dat de dieselprijs in de ons omringende landen ook gedaald is, bijv in Nederland.
                                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                    En volgens mij worden we daarmee serieus genaaid, aangezien de prijs van ruwe olie al enkele weken aan het zakken is én het feit dat de dieselprijs in de ons omringende landen ook gedaald is, bijv in Nederland.
                                    Inderdaad, wekenlang werd de schuld gegeven aan orkanen allerhande. Ergens te begrijpen indien een raffinaderij onder water komt te staan. Echter bij de laatste, Rita genaamd steeg de prijs toen onheilspellende berichten de wereld ingingen. 4 dagen later, toen Rita gepasseerd was én de schade goed bleek mee te vallen daalde de prijs niet naar z'n niveau vóór de orkaan.

Enkele slimmerikken wijtten de prijsstijging aan de lage raffinagecapaciteit, echter heeft dit niks te maken met de prijsstijging vóór Rita.

Wat zou onze liefhebbende regering nu weer in z'n schild (lees: zak) voeren??
                                    Dat van de Nederlandse prijzen wist ik niet, bijzonder raar dus ivm onze prijzen...

Grtz

Comment

• Even een quote vanop de Nederlandse Transport en Logistiek website (tln.nl)

Dieselprijs
                                      Per 5 oktober daalt de advies dieselprijs aan de pomp met met 0,4 procent naar 95,38 eurocent per liter, exlcusief btw. Voortschrijdend t/m 5 otkober komt de gemiddelde prijs voor dit jaar uit op 85,06 eurocent. Ten opzichte van de gemiddelde prijs van vorig jaar (74,68 eurocent) betekent dit een stijging van 13,9 procent.

/Edit : datum van publicatie is 5 oktober, gisteren dus
                                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Zeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?

Ik vraag me af of de mensen op straat zouden komen voor een voorval als dit. Mijn part mogen de truckers de wegen blokkeren.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                          Zeker dat het aan de overheid ligt, en niet aan de Belgische oliebedrijven?

Ik vraag me af of de mensen op straat zouden komen voor een voorval als dit. Mijn part mogen de truckers de wegen blokkeren.
                                          In andere landen komen ze vaak voor minder op straat, vroeger hier ook trouwens.
                                          Maar nu laten we ons gewoon doen.

Er zijn wel enkele mensen (zoals ik) die actie zouden willen ondernemen, maar als er niet genoeg volk meedoet haalt het toch niks uit.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X