Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mja veel mensen vinden het een schande als je lpg plaatst op een bmw...


    wel, ik verkies ook altijd de real stuff, en dus naft tanken.



    maar een lpg installatie, zeker van deze tijden, zou normaal geen probleem mogen geven hoor...
    Het moet wel een deftige lpg installatie zijn

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
      Ik vraag mij eigenlijk ook al een jaar af (sinds ik mij ben beginnen interesseren voor auto's) waarom diesels bevoorrecht worden...

      En dan zeker te weten dat benzine zoveel meer fun levert.
      En ge moet u eens voorstellen wat voor zalige benzinemotoren we niet zouden hebben, moesten alle investeringen voor de ontwikkeling van performante diesels, in de ontwikkeling van nog leukere benzinemotoren gegaan zijn... OOOHYEAH
      Heel simpel: diesel werd bevoorrecht... voor de transportfirma's. Alle camions rijden op diesel

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
        Dus een 325lpg bijvoorbeeld is heel goed?Wat met vermogen, verbruik, BMW garantie, ...
        bij een huidige lpg installatie heb je in theorie een vermogenverlies van een kleine 10 %, maar in realiteit heb je in 95% van de tijd slechts 2% minder vermogen in vergelijking met benzine.

        bij een LPI-installatie win je zelfs vermogen ten opzichte van benzine.

        het verbruik ligt inderdaad net iets hoger, maar dat maakt niet veel uit omdat je toch stukken goedkoper tankt.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat Bio-diesel of plantaardige olie-gedoe.
          Lijkt mij in het eerste opzicht wel een goed alternatief voor een dieselrijder, of niet?

          Comment


          • jep dat kan een goed alternatief zijn, maar dan moet je wel enkele aanpassingen hebben aan je motorblok..


            maar ik weet niet welke aanpassingen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat Bio-diesel of plantaardige olie-gedoe.
              Lijkt mij in het eerste opzicht wel een goed alternatief voor een dieselrijder, of niet?
              er zijn nog enkele problemen met biodiesel, waaronder het feit dat biodiesel veel sneller oxideert onder invloed van lucht.

              het cold filter plugging point ligt ook een pak hoger.
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                Kernfisie dacht ik dat de toekomstig is. Want kernfusie wordt reeds toegepast.

                Of is het juist the other way around?

                Nu misschien een stoeme vraag in jouw ogen Wutputt maar wat het principe van een auto met hybridemotor.
                It's the other way around
                Kernfisie is kernsplijting, hetgeen nu in kerncentrales gebeurt. Kernfusie is toekomstmuziek.

                Het principe van een hybridemotor is het samen laten werken van een verbrandingsmotor en een elektrische motor als een geheel. Dat was toch je vraag, he?
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                Comment


                • Wutputt, nog eens effe over het feit van die waterstof auto's. Ik geef je volledig gelijk. Je verhaal klopt.

                  Maar ... toen ge in 1800 zei dat we ooit mach 8 gingen kunnen halen; of de gemiddelde verplaatsingssnelheid 140km/u ging zijn, dan had ook niemand u gelooft en zeiden ze dat dat niet kon.

                  Als ze alles wat verder gaan ontwikkelen voor waterstofauto's en daar eens langer op gaan nadenken denk ik toch dat dat de toekomst is.


                  Je argument van een beperkt vermogen volg ik dan ook helemaal niet. Ik geloof dat de BMW 760h nu iets meer dan 200pk haalt. De eerste benzine motoren waren ook te belachelijk voor woorden vergeleken met onze huidige normen.
                  Dus over XX jaar zal een 760h ook wel dubbel zoveel vermogen en rendement hebben gok ik.
                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                  Comment


                  • Hier stond ergens iets over de prijs van diesel binnen zoveel jaar dat dat 1.78 euro ofzo zou zijn. Waar stond dat? Ik kan niet meer terugvinden.
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                      Wutputt, nog eens effe over het feit van die waterstof auto's. Ik geef je volledig gelijk. Je verhaal klopt.

                      Maar ... toen ge in 1800 zei dat we ooit mach 8 gingen kunnen halen; of de gemiddelde verplaatsingssnelheid 140km/u ging zijn, dan had ook niemand u gelooft en zeiden ze dat dat niet kon.

                      Als ze alles wat verder gaan ontwikkelen voor waterstofauto's en daar eens langer op gaan nadenken denk ik toch dat dat de toekomst is.


                      Je argument van een beperkt vermogen volg ik dan ook helemaal niet. Ik geloof dat de BMW 760h nu iets meer dan 200pk haalt. De eerste benzine motoren waren ook te belachelijk voor woorden vergeleken met onze huidige normen.
                      Dus over XX jaar zal een 760h ook wel dubbel zoveel vermogen en rendement hebben gok ik.
                      Zoveel technologieachterstand heeft die BMW V12 op waterstof niet op een benzine V12 van BMW, toch niet om dat groot vermogenverschil te kunnen verantwoorden. Enkel qua brandstofinjectiesysteem loopt deze motor achter. De motor verschilt trouwens niet veel van een standaard BMW V12. De grootste brok technologie in de 760h zit dan ook in de manier waarom de waterstof in de wagen bewaard wordt, en niet zozeer in de motor zelf.

                      Een waterstof motor kan theoretisch nooit eenzelfde vermogen leveren als een bezinemotor bij hetzelfde verbruik. En de reden hiervoor is tweeledig. Ten eerste mag waterstof dan wel een veel hogere absolute stookwaarde hebben dan benzine, als je de specifieke stookwaardes (lucht/brandstof verhoudingen en temperatuursinvloeden meegerekend) gaat vergelijken, dan hinkt waterstof ongeveer 7% achter op benzine en LPG. Ten tweede neemt waterstof zo'n ongelooflijk groot volume in dat de vullingsgraad met waterstof nooit zo hoog kan liggen als bij benzine of LPG (een handicap van ongeveer 28% t.o.v. benzine en 25% t.o.v. LPG).


                      Natuurlijk zal de waterstofmotor een grote technologische verfijning ondergaan als hij gecommercialiseerd wordt (al moet je geen grote stappen verwachten als tijdens de pioneersjaren van de verbrandingsmotor), maar theoretisch zal hij nooit dezelfde prestaties kunnen leveren als een benzinemotor (ofwel is het verbruik hoger, ofwel is het vermogen lager).
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                      Comment


                      • De pers laat weten dat de kans bestaat dat een vat ruwe olie binnen 5 jaar 105 Dollar gaat kosten. Als je weet dat de prijs nu om en bij de euro voor een liter is en de ruwe olie nu 57 Dollar voor een vat bedraagt kan je je regel van 3 toepassen...

                        Grtz

                        Comment


                        • Wel ja, dan is het verbruik hoger ... niet boeiend als je verbruikte goedje bijna gratis is. Toch?
                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                            Wel ja, dan is het verbruik hoger ... niet boeiend als je verbruikte goedje bijna gratis is. Toch?
                            Dan vergeet je wel eventjes dat je H2 niet zomaar kan vangen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              De pers laat weten dat de kans bestaat dat een vat ruwe olie binnen 5 jaar 105 Dollar gaat kosten. Als je weet dat de prijs nu om en bij de euro voor een liter is en de ruwe olie nu 57 Dollar voor een vat bedraagt kan je je regel van 3 toepassen...

                              Grtz
                              pfff, wat weet de pers daar nu van. de prijs van aardolie heeft meer met speculatie, informatie én vooral desinformatie te maken dan met de hoeveelheid die er nu nog echt is.

                              lineaire extrapolaties van kortetermijnfluctuaties lijdt nu eenmaal tot van die op niets steunende doemdenktheorieën.

                              als de aardolieprijs van vandaag op morgen 3$ tot 60$ stijgt zijn er altijd idioten die dan denken dat de prijs over een maand kan oplopen tot 150$.
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • tja, ons loon stijgt ook he ....

                                Comment


                                • Ahzo, dan zou ik u loon graag verdienen...Mijn loon is afgelopen jaar niet met 30% gestegen, da brandstofprijs wel...

                                  Heb ook nergens verteld dat de pers dat weet! Dat zeg jij...Ik zeg enkel wat in de pers gekomen is (als we dan toch gaan kommaneuken, het was een econoom die onderzoek had gevoerd en dit kwam toelichten in de pers)

                                  @ 911Turbo, ik denk dat je het iets te rooskleurig bekijkt. Je kan de onderzoeken en studies niet zomaar naast je neerleggen. Absoluut akkoord dat de gebeurtenissen [oorlogen, dreigingen ed] een grote invloed hebben maar ik zou die personen zeker geen 'idioten' noemen...Vergeet niet dat heel wat jobs van die doemdenktheorieën afhangen, het is nog niet zolang geleden dat België plat lag door de stakingen van de transportsector omwille van de door u genoemde 'doemdenktheoriën van idioten'


                                  MVG

                                  Stefanus
                                  Last edited by ; 04/04/2005, 21:45.

                                  Comment


                                  • er zijn ook "theorieën" van wetenschappers die zeggen dat de aardolieconsumptie mag verdubbelen en dat we de volgende 50 jaar nog altijd aan de vraag kunnen voldoen. gaat u die theorie zo maar naast u neerleggen?

                                    de opec zou eens een fatsoenlijke standaardprocedure mogen uitwerken om de olieprijs in bedwang te houden.

                                    als de aardolieprijs langer dan 60 dagen onder de 28 dollar blijft dan beperken ze hun productie onmiddelijk, maar als de prijs te hoog is dan laten ze meestal maar betijen of verhogen ze de productie met 0,5 % maar dan véél te laat.
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • zeg Stefanus, ken jij deze persoon?

                                      A Twist of the Wrist

                                      Comment


                                      • Absoluut niet, ook ik heb gehoord over de 'gekende bronnen' waarmee we nog ruim 40 jaar verder kunnen. Maar men sprak ook van de 'ongekende bronnen', waarschijnlijk goed voor nog zo'n 40 jaar...het is alleen spijtig dat daar weinig aandacht wordt aan geschonken...Wanneer economische studie een toename van de prijs beloven zal dit niet uit de lucht gegrepen zijn, ook al mogen er nog 100-en beweren dat er olie genoeg zit in de grond.En dat is net wat ik bedoel.

                                        Het is zeer bedroevend te moeten zien hoe paars z'n eigen zakken vult en de belastingbetaler laat...betalen. Duitsland is al een hele tijd bezig met biobrandstoffen, met succes. Tegenstanders beweren dat dit zal floppen, niet genoeg kweekruimte enzo...maar wanneer de overheden hier meer aandacht zou aan besteden kunnen we ons toespitsten op onderzoek hiernaar. Nog straffer is dat een LPG-rijder hier nog steeds wordt afgestraft ipv aangemoedigd (in NL is het omgekeerd)...

                                        En als laatste, waar zou ik die vent moeten van kennen?

                                        Grtz

                                        Comment


                                        • Superbenzine woensdag duurder
                                          05/04/2005 10:40 (Belga) Woensdag wordt superbenzine duurder. Superbenzine zonder lood 95 ron euro/l kost dan maximum 1.2740 euro/l (+0.0510), superbenzine zonder lood 98 ron zwavelarm kost 1.3030 euro/l (+0.0510). De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.





                                          Allemaal gaan tanken vandaag!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X