Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hihi, zal op den duur nog tevreden zijn dat ik met 'maar' een simpel SDI-tje rijdt...Oersterke motor, makkelijk zelf te onderhouden en mss binnekort op olie:d:d

GRTZ

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
      Idd, maar dan duurt het 24u zeker? Bij 130.000 volt was het een seconde. Het is al een tijdje geleden dat de Persoons dat heeft uitgelegd. En aangezien wij geen examen hebben ( ) schrijven we niets op.
      bij electrolyse van water zeker

Comment

• Kernfisie dacht ik dat de toekomstig is. Want kernfusie wordt reeds toegepast.

Of is het juist the other way around?

Nu misschien een stoeme vraag in jouw ogen Wutputt maar wat het principe van een auto met hybridemotor.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
          Kernfisie dacht ik dat de toekomstig is. Want kernfusie wordt reeds toegepast.

Of is het juist the other way around?

Nu misschien een stoeme vraag in jouw ogen Wutputt maar wat het principe van een auto met hybridemotor.

Fusie: 2 atomen worden naar elkaar geschoten, versmelten tot een radioactief isotoop wat uiteenvalt-> reactie.

Kernsplijting is wat er nu reeds is: beschieten van meestal U235 (dacht ik) en ook nog iets met een P met neutronen, wordt instabiel -> reactie.

Comment

• Werd het niet eens tijd dat er stappen worden ondernomen tegen het dieselgebruik.
            - Diesel kost meer om aan te maken dan benzine maar is toch goedkoper aan de pomp door de lagere accijnzen.
            - De partikelfilter is nog altijd niet verplicht.
            - De dieselvervuiling zorgt voor een daling (met ongeveer 13-14 maanden) van de levensverwachting door de vele roetpartikels en andere schadelijke stoffen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
              Werd het niet eens tijd dat er stappen worden ondernomen tegen het dieselgebruik.
              - Diesel kost meer om aan te maken dan benzine maar is toch goedkoper aan de pomp door de lagere accijnzen.
              - De partikelfilter is nog altijd niet verplicht.
              - De dieselvervuiling zorgt voor een daling (met ongeveer 13-14 maanden) van de levensverwachting door de vele roetpartikels en andere schadelijke stoffen
              Ik vraag mij eigenlijk ook al een jaar af (sinds ik mij ben beginnen interesseren voor auto's) waarom diesels bevoorrecht worden...

En dan zeker te weten dat benzine zoveel meer fun levert.
              En ge moet u eens voorstellen wat voor zalige benzinemotoren we niet zouden hebben, moesten alle investeringen voor de ontwikkeling van performante diesels, in de ontwikkeling van nog leukere benzinemotoren gegaan zijn... OOOHYEAH
              Last edited by ; 02/04/2005, 19:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                Ik vraag mij eigenlijk ook al een jaar af (sinds ik mij ben beginnen interesseren voor auto's) waarom diesels bevoorrecht worden...

En dan zeker te weten dat benzine zoveel meer fun levert.
                En ge moet u eens voorstellen wat voor zalige benzinemotoren we niet zouden hebben, moesten alle investeringen voor de ontwikkeling van performante diesels, in de ontwikkeling van nog leukere benzinemotoren gegaan zijn... OOOHYEAH
                Inderdaad. Als de constructeurs die kosten hadden gespendeerd in de ontwikkeling naar milieuvriendelijkere benzinemotoren waren we nu een stuk beter bezig. Hopelijk hebben de mensen nu voor eens en altijd door dat diesel een pak milieuvervuilender is en dat men stopt met dieselwagens te kopen. Men moet eens beseffen wat er met de aarde gebeurd als we zo doorgaan. Maarja, waarschijnlijk zit dat er niet in. De meeste mensen zijn nu eenmaal wereldvreemd (het beste voorbeeld vlaams belang-stemmers)

Comment

Inderdaad. Als de constructeurs die kosten hadden gespendeerd in de ontwikkeling naar milieuvriendelijkere benzinemotoren waren we nu een stuk beter bezig. Hopelijk hebben de mensen nu voor eens en altijd door dat diesel een pak milieuvervuilender is en dat men stopt met dieselwagens te kopen. Men moet eens beseffen wat er met de aarde gebeurd als we zo doorgaan. Maarja, waarschijnlijk zit dat er niet in. De meeste mensen zijn nu eenmaal wereldvreemd (het beste voorbeeld vlaams belang-stemmers)
                  zeg, die van groen! rijden meestal ook met een diesel hoor.
                  Last edited by 911turbo; 02/04/2005, 20:04.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    zeg die van groen! rijden meestal ook met nen diesel hoor.
                    Bijna alle ministers rijden met zware tanks op diesel. Onwetende gasten.

Comment

• en nu gaan we op een autoforum een politieke discussie krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                        en nu gaan we op een autoforum een politieke discussie krijgen

Twas maar een voorbeeld. Maar die politiekers bepalen wel de kostprijs van de brandstoffen.

Comment

Langs de andere kant, zegt mijn boerenverstand dat als je 1 liter olie hebt, dat daar zowiezo x liter diesel uitkomt, en dat die diesel zowiezo zal geconsumeerd worden, of het nu in een elektriciteitscentrale is, of in een auto...
                          In de lucht komt het toch.
                          Maar dan nog hadden ze het in centrales kunnen verstoken ipv van in dure dieselmotoren

Wat die vlaamsbelang-stemmers betreft, er zijn heel wat niet-wereldvreemde mensen die ooit al eens op het belang gestemd hebben, ook al haten ze De Winter enco...

En ik heb hier ook al kritiek gehoord op groene jongens/meisjes die met een mazoutstoof van 15 jaar oud rondtuffen...
                          Heb je er al eens bij stilgestaan dat het hoogstwaarschijnlijk meer milieulast oplevert om een nieuwe wagen te produceren, dan om met een wagen die iets meer uitstoot, nog 7-8 jaar langer te rijden?
                          Last edited by ; 02/04/2005, 20:13.

Comment

Twas maar een voorbeeld. Maar die politiekers bepalen wel de kostprijs van de brandstoffen.
                            maar dan moet je niet op de vlaams-belang-stemmers beginnen te schieten, er zullen wel genoeg van die partij op dit forum zitten. statistisch gezien zo een 25% van 3000 man ==> ongeveer 750 AW-ers die op het vlaams belang hebben gestemd.
                            A Twist of the Wrist

Comment

• je vergeet wel dat een heel deel van AWers nog niet stemplichtig was en is toen...

Comment

• sorry maar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                                  Langs de andere kant, zegt mijn boerenverstand dat als je 1 liter olie hebt, dat daar zowiezo x liter diesel uitkomt, en dat die diesel zowiezo zal geconsumeerd worden, of het nu in een elektriciteitscentrale is, of in een auto...
                                  In de lucht komt het toch.
                                  Maar dan nog hadden ze het in centrales kunnen verstoken ipv van in dure dieselmotoren

Wat die vlaamsbelang-stemmers betreft, er zijn heel wat niet-wereldvreemde mensen die ooit al eens op het belang gestemd hebben, ook al haten ze De Winter enco...

En ik heb hier ook al kritiek gehoord op groene jongens/meisjes die met een mazoutstoof van 15 jaar oud rondtuffen...
                                  Heb je er al eens bij stilgestaan dat het hoogstwaarschijnlijk meer milieulast oplevert om een nieuwe wagen te produceren, dan om met een wagen die iets meer uitstoot, nog 7-8 jaar langer te rijden?
                                  Maar in ons dichtbevolkte landje en het feit dat we een dieselland zijn komt het erop neer dat we veel te veel uitstoot hebben. Daardoor is de levensverwachting zo fel gedaald.

En over De Winter en zijn kameraden heeft iedereen zijn eigen gedacht en ik het mijne. Dus laten we er maar over zwijgen.

Comment

• Ik lach hier iedereen uit . Allemaal moeten ze diesel hebben . De fabriekanten kunnen een dieselmotor veel goedkoper verkopen dan ze nu doen . Een vb een passat van de 100 die ze verkopen is er één op benzine en de rest diesel dus conclusie diesels kunnen goedkoper maar dat gebeurd niet omdat ze daar meer op verdienen . Ik rij op l.p.g. en betaal 15 euro voor 40 l. lang leven de l.p.g.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
                                      Ik lach hier iedereen uit . Allemaal moeten ze diesel hebben . De fabriekanten kunnen een dieselmotor veel goedkoper verkopen dan ze nu doen . Een vb een passat van de 100 die ze verkopen is er één op benzine en de rest diesel dus conclusie diesels kunnen goedkoper maar dat gebeurd niet omdat ze daar meer op verdienen . Ik rij op l.p.g. en betaal 15 euro voor 40 l. lang leven de l.p.g.
                                      Wat is jouw ervaring met LPG? Ken je mensen die rijden met BMW en LPG? Is dat niet onbetrouwbaar? Hoe zit het met garantie? Verbruik? Vermogen? ... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                                        Wat is jouw ervaring met LPG? Ken je mensen die rijden met BMW en LPG? Is dat niet onbetrouwbaar? Hoe zit het met garantie? Verbruik? Vermogen? ... ?
                                        BMW motoren zijn vrij betrouwbaar op LPG
                                        Last edited by 911turbo; 02/04/2005, 22:43.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Je zin klopt denk ik niet helemaal? Dus een 325lpg bijvoorbeeld is heel goed?Wat met vermogen, verbruik, BMW garantie, ...

Comment

Working...
                                          X