Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat velen die aan chippen denken beter zouden doen hun standard-dotatie aan paardjes 100% aan te spreken voor een week of twee... Als ze dan nog hun rijbewijs hebben, is het eventueel tijd om bij een tuner af te spreken
Ik denk dat velen die aan chippen denken beter zouden doen hun standard-dotatie aan paardjes 100% aan te spreken voor een week of twee... Als ze dan nog hun rijbewijs hebben, is het eventueel tijd om bij een tuner af te spreken
die paardjes kunnen mij gestolen worden, de reden waarom ik mijn wagen op maat liet chippen is het koppel!
Bij mij gaat het ook niet lang meer duren...ik heb al geïnformeerd naar verschillende bedrijven en er zijn er die al vanaf 3k km's je wagen chippen. Nog 200 te gaan
Same here. Vind mijn hernemingen niet goed genoeg dus ik moet het wel doen ;-)
dan had je ook meteen een betere motor kunnen nemen van in den beginne, natuurlijk die kosten doorgaans dan iets meer bij aankoop, inschrijving, verzekering, enz...
Nu nemen velen het basismodel om vervolgens de prestaties te hebben van het topmodel.
mijne is gechipt op 49.000km in augustus vorig jaar. Nu heb ik er 73.000km op staan en is het vliegwiel versleten. Zou niet door de tuning komen maar door mijzelf omdat ik niet kan autorijden blijkbaar (al zeiden ze het niet met zoveel woorden ). ook al doe ik 80% autostrade aan een constante snelheid.
dan had je ook meteen een betere motor kunnen nemen van in den beginne, natuurlijk die kosten doorgaans dan iets meer bij aankoop, inschrijving, verzekering, enz...
Nu nemen velen het basismodel om vervolgens de prestaties te hebben van het topmodel.
PS: is niet persoonlijk op U alleen bedoeld
Heb lang getwijfeld. Kwam van 1.9 diesel 100pk dus dacht dat 122pk naft wel verbetering ging zijn. Mijn auto is trouwens als stockwagen aangekocht, anders had ik meer dan waarschijnlijk een recente occasie gekocht. Dus ik heb maar toegehapt omdat de motor op zich ok was en de wagen in totaalplaatje ook. Nu na een jaar mag het wel iets meer zijn, maar ja wanneer heb je dit niet...
stel je even de vraag welke onderdelen last hebben van een niet-voorziene verhoging van de trekkracht...
Er is een marge maar het is vooral aan de chiptuner om die marges te kennen en te respecteren. Daar zit het probleem vooral, als die chiptuner toegeeft aan de eisen van bvb een klant die zo veel mogelijk vermogen wil in plaats van dan te vertellen dat dat vermogen eigenlijk te hoog is dan komen er gegarandeerd brokken van. Veel chiptuners kennen die marges ook totaal niet dus wat zouden ze dan op maat kunnen tunen?
Chiptuning is niet slecht maar het moet door een deskundige gebeuren en er moet met verstand mee worden omgegaan.
Na hoeveel km rodeer je best eerst alvorens te chippen ? of maakt dat weinig uit.
Als je het doet, doe het na de garantieperiode.
En maak voor jezelf uit of je de risico's wil nemen dat de kans toeneemt dat je meer en wellicht dure reparaties kan hebben.
alles hangt ook van de wagen zelf af he,
mijn C200 CDI is vb een softwarematig verminderde C220, de motor en versnellingsbak zijn identiek.
Ik heb er nu wel een andere uitlaat op zitten en een aantal onderdelen zijn vervangen door stukken van de 250 omdat het vermogen toch nog iets boven die van de 220 uit komt
alles hangt ook van de wagen zelf af he,
mijn c200 cdi is vb een softwarematig verminderde c220, de motor en versnellingsbak zijn identiek.
Ik heb er nu wel een andere uitlaat op zitten en een aantal onderdelen zijn vervangen door stukken van de 250 omdat het vermogen toch nog iets boven die van de 220 uit komt
Er is een marge maar het is vooral aan de chiptuner om die marges te kennen en te respecteren. Daar zit het probleem vooral, als die chiptuner toegeeft aan de eisen van bvb een klant die zo veel mogelijk vermogen wil in plaats van dan te vertellen dat dat vermogen eigenlijk te hoog is dan komen er gegarandeerd brokken van. Veel chiptuners kennen die marges ook totaal niet dus wat zouden ze dan op maat kunnen tunen?
Chiptuning is niet slecht maar het moet door een deskundige gebeuren en er moet met verstand mee worden omgegaan.
Volkomen akkord met je stellingen
Na deskundige chipping bij een redelijke tuner blijft dus nog een kleine marge over, maar het waarschijnlijk probleem is dat de klant dan de nieuwe limiet gaat opzoeken (waarom anders chippen ?) en zo de ware grenzen benaderen
Tal van onderdelen (ook blijft de motor zelf overeind) zullen dan ook hun zwakheden beginnen vertonen, zoals een vliegwiel, een koppeling, enz
Dan vind ik het redelijker een zwaardere motor/wagen te kopen, het is veiliger ook is het niet goedkoper ;-))
Elk zijn idee natuurlijk, ik wil niemand ontraden !
Volkomen akkord met je stellingen
Na deskundige chipping bij een redelijke tuner blijft dus nog een kleine marge over, maar het waarschijnlijk probleem is dat de klant dan de nieuwe limiet gaat opzoeken (waarom anders chippen ?) en zo de ware grenzen benaderen
Tal van onderdelen (ook blijft de motor zelf overeind) zullen dan ook hun zwakheden beginnen vertonen, zoals een vliegwiel, een koppeling, enz
Dan vind ik het redelijker een zwaardere motor/wagen te kopen, het is veiliger ook is het niet goedkoper ;-))
Elk zijn idee natuurlijk, ik wil niemand ontraden !
Stel je hebt de zwaarste motor tot je beschikking en je wilt meer, dan ga je dat spel toch ook laten chippen niet?
chiptunen is altijd een risico vind ik , mijn astra heb ik dertijd laten chippen van 100 naar 135 pk , nooit problemen mee gehad. Veel horrorverhalen gelezen van probleemgevallen na chiptuning ook . Het is wel zaak de motor goed warm te rijden voor je plankgas geeft , en daar zit dikwijls het probleem . Ze zien de temperatuurmeter in het midden staan en gas op de plank ...
Wat ik me wel afvraag , je hebt verschillende tuners die een eco-tuning aanbieden , dit dan uitsluitend koppel gericht, is dit dan minder belastend voor de motor op lange termijn ?
chiptunen is altijd een risico vind ik , mijn astra heb ik dertijd laten chippen van 100 naar 135 pk , nooit problemen mee gehad. Veel horrorverhalen gelezen van probleemgevallen na chiptuning ook . Het is wel zaak de motor goed warm te rijden voor je plankgas geeft , en daar zit dikwijls het probleem . Ze zien de temperatuurmeter in het midden staan en gas op de plank ...
Wat ik me wel afvraag , je hebt verschillende tuners die een eco-tuning aanbieden , dit dan uitsluitend koppel gericht, is dit dan minder belastend voor de motor op lange termijn ?
het is juist het koppel die de meeste slijtage geeft. de meeste motoren kunnen gerust 50 a 100pk extra aan hoor
Stel je hebt de zwaarste motor tot je beschikking en je wilt meer, dan ga je dat spel toch ook laten chippen niet?
ga jij bv. een 535d desnoods nog extra gaan laten chippen of een C63 AMG, als je weet dat de grote hoop deze auto's zonder elektronische prul nog niet eens deftig op de weg kunnen houden. En doorgaans zijn het dan hier nog eens vrij jonge mensen die hier meteen over chippen beginnen want het gaat niet vooruit. Ik leerde rijden met een 250d met de volle 92pk en daarna Fiat Bravo GT van 113 pk, was meer dan voldoende. Bij mijn BMW 323ci heb ik ook nooit de behoefte gehad om die nog sneller te wensen.
Als ik morgen een wagen met 500pk zou kopen dan laat ik die ook direkt chippen, en waarom....tja het is gewoon leuk om te laten doen en spannend om te weten hoeveel pk en nm hij erbij heeft
Dees is men 3de wagen die ik direkt heb laten chippen en nog nooit problemen gehad!
Comment