Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning nieuwe wagen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmijn vorige C was ook gechipt en had iets meer dan 300k km op 4 jaar tijd toen ik hem verkocht...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenals ik dat wilde had ik wel terug een benzine gekocht...
ik trouwens niet veel BMW's die sneller zijn dan hun mercedes concurrent in hetzelfde segment ma soit
jullie klinken presies als een oma die niet snapt waarom een LCD scherm beter kan zijn dan een oude tv met beeldbuis
Is een LCD-scherm veel beter? Ja.
Biedt een LCD-scherm een gigantische meerwaarde? Ja.
Maar kan je nog TV kijken met een oude beeldbuistelevisie? Ook ja.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Natuurlijk doet iedereen wat hij wil met zijn wagen. Ik vind het al vreemd dat sommigen zich hier bijna beginnen verontschuldigen omdat ze hun wagen niet durven chippen of omdat ze graag met iets met weinig pk's rondrijden. Iedereen is daar vrij in en moet vooral doen wat hij graag doet, er wordt toch nooit druk gezet bij iemand zodat hij zijn wagen zou chippen of een zwaardere wagen zou kopen? Natuurlijk is er hier op dit forum een bepaalde groep die enkel maar bewondering heeft voor bepaalde merken/pk's maar als je je dat begint aan te trekken dan geraak je er nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenMijn Precisia kleurentelevisie uit 1974 doet zijn werk nog prima. Ik zie geen reden om een nieuwe te kopen aangezien ik alleen maar naar het nieuws van 7 uur kijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten....
Waar is de tijd dat we dat net het leuke vonden met onze benzinewagentjes, even inhalen, hop, 2 versnellingen lager en motor de toeren in jagen.
Nog meer koppel en pk's zijn natuurlijk tof bij het optrekken, maar ik zou dat verschil aan kracht nauwelijks kunnen gebruiken in ons druk verkeer; bovendien is het wegennet systematisch aangepast om het inhalen gewoon onmogelijk te maken, en ik heb het nog niet over de vele snelheidscontroles...
Eigenlijk is rijden niet meer leuk, naast even goed kunnen optrekken bij groen licht ( en tot aan de bumper van de wagen voor u) is het gedaan met blitze acceleraties
Comment
-
Dat iedereen is doet wat em wilt eh...
Heb je geen behoefte aan veel vermogen, koop dan een wagen met gemiddelde motor en indien je graag wat reserve hebt, koop er dan eentje die zwaarder gemotoriseerd is of chip je wagen. Heeft toch geen zin om erover te discussieren want beide 'kampen' interpreteren 'het nut ervan' op een totaal verschillende wijze.
Voor de ene is het overbodig en niet relevant, en voor de andere vergroot het net het rijplezier dat een wagen je geeft.
Een ander voorbeeld: ik ga zelden met verlof (geen behoefte aan) terwijl sommigen 3 keer per jaar op vakantie gaan... ik kan dan ook zeggen: wat heb je er aan? Wat is het nut ervan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenRijplezier is voor telkens mijn rekord reikwijdte met een volle tank te verbeteren.
En voor mij is het de wagen gebruiken zoals motorijders met de moto rijden. Rustige baantjes opzoeken, genieten van je machine, je handling en als de moment/situatie/verkeer het toelaat, eens een sportievere rijstijl hanteren dan s'morgens en s'avonds in de file op de E40.
Comment
-
Ik vind dat soms ook tof. Als ik saaie verplaatsingen met de wagen doe, bvb. filerijden of gewoon autostraderijden bij druk verkeer dan liefst zo zuinig mogelijk.
Vorig weekend ben ik met de Doblo naar de Ring gereden (en het laatste stuk binnendoor gereden). Achteraf had ik echt het gevoel dat ik de wagen bij z'n nekvel genomen heb (piepende bandjes in haarspeldbochten, sommige stukken bijna continu plankgas, ...). Inhaalmanoeuvres (zeker bergop) moest ik goed timen en met een aanloop afwerken.
Achteraf had ik meer voldoening van deze rit dan de laatste keer dat ik met mijn BMW 328i gegaan ben, en telkens maar op een streepje gas rijden omdat je anders aan (zwaar) illegale snelheden zit...
Ben ik nu geen autoliefhebber meer?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenNatuurlijk doet iedereen wat hij wil met zijn wagen. Ik vind het al vreemd dat sommigen zich hier bijna beginnen verontschuldigen omdat ze hun wagen niet durven chippen of omdat ze graag met iets met weinig pk's rondrijden. Iedereen is daar vrij in en moet vooral doen wat hij graag doet, er wordt toch nooit druk gezet bij iemand zodat hij zijn wagen zou chippen of een zwaardere wagen zou kopen? Natuurlijk is er hier op dit forum een bepaalde groep die enkel maar bewondering heeft voor bepaalde merken/pk's maar als je je dat begint aan te trekken dan geraak je er nooit.
iedereen doet wat hij wilt idd maar het is niet omdat je vb geen SLR kunt permiteren dat je slecht moet gaan praten over een SLR en de eigenaars...lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenRijplezier is voor telkens mijn rekord reikwijdte met een volle tank te verbeteren.
Mooi!
Comment
-
ik kan er volkomen inkomen dat je voldoening hebt uit meer kilometers halen , triestig vind ik het dat het gros van de automobilisten gewoon geen rijplezier meer kennen... ik heb het geluk niet te moeten pendelen naar mijn werk met de auto , dus meestal als ik de auto neem heb ik nog plezier in autorijden , ik neem secundaire wegen , doe soms een omweg tot ik de weg kwijt ben , dan kom je een café tegen waar je nog iets kan drinken voor 1 euro , da's voor mij rijplezier .
serieus off topic wel
en wat chiptuning betreft , ik denk dat er veel zijn die na een tijd denken aan wat meer pk's . En of je nu met een 1.5 diesel of met een 3.0 diesel bolt maakt niet veel verschil uit imo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vraag me af waarom elke auto vandaag de dag 200 pk moet hebben... Heb er zelf met eentje gereden, allemaal leuk en wel, maar ik voel me precies beschaamd om te zeggen dat ik me ook kan amuseren met een veredeld bestelbusje (Doblo) met 85 pk...
In feite heeft dbr2 ergens gelijk hé: een Golf 1.6 TDI heeft meer dan genoeg vermogen om overal vlot mee te kunnen. In de Golf IV en V heb je nog een SDI kunnen kopen (70 pk, ergens daarrond?).
Ten tijde van de Golf III, als de 1.9 TDI met 90 pk erin gelepeld werd, sprak men van een superdiesel.
Als die Golf III toen leuk reed, zal hij nu toch nog leuk rijden?
Al dat gechip, iedereen moet doen wat hij graag doet. Ik heb het even overwogen op de Fiat, en heb het niet gedaan. Ik zou graag 200.000km rijden met deze wagen. Ik vrees dat een chip dat compromitteerd en dat er onderdelen sneller stuk zullen gaan. Ook al zou ik het vermogen amper aanspreken.
Geef ik volledig gelijk in.
Toen mijn ouders een 11 tal jaar geleden hun Seat toledo kochten (is ondertussen al terug weg) had je (buiten de 130pk en de 150 pk) een 90 pk versie in de 1.9TDI en de 110pk.
De 110pk was een "sport" uitvoering. Toen hij (mijn vader) informeerde achter de 110pk versie, zegden ze : meneer toch das een bom op wielen 110pk is al veel hoor voor zo'n auto.
Als ik 3 jaar geleden mijn scenic (1.5dci 110 pk) kocht en hier kwam voorstellen op het forum waren de reacties enigszins ander. Oei maar 110pk, ga je de heuvels wel opgeraken?........2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenGeef ik volledig gelijk in.
Toen mijn ouders een 11 tal jaar geleden hun Seat toledo kochten (is ondertussen al terug weg) had je (buiten de 130pk en de 150 pk) een 90 pk versie in de 1.9TDI en de 110pk.
De 110pk was een "sport" uitvoering. Toen hij (mijn vader) informeerde achter de 110pk versie, zegden ze : meneer toch das een bom op wielen 110pk is al veel hoor voor zo'n auto.
Als ik 3 jaar geleden mijn scenic (1.5dci 110 pk) kocht en hier kwam voorstellen op het forum waren de reacties enigszins ander. Oei maar 110pk, ga je de heuvels wel opgeraken?........
En ik ben er nochtans zeker van dat die mensen meer freude am fahren hadden dan (pakweg, ik wil geen merk noemen) een hedendaagse 'witproduct' auto.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichtenik kan er volkomen inkomen dat je voldoening hebt uit meer kilometers halen , triestig vind ik het dat het gros van de automobilisten gewoon geen rijplezier meer kennen... ik heb het geluk niet te moeten pendelen naar mijn werk met de auto , dus meestal als ik de auto neem heb ik nog plezier in autorijden , ik neem secundaire wegen , doe soms een omweg tot ik de weg kwijt ben , dan kom je een café tegen waar je nog iets kan drinken voor 1 euro , da's voor mij rijplezier .
serieus off topic wel
en wat chiptuning betreft , ik denk dat er veel zijn die na een tijd denken aan wat meer pk's . En of je nu met een 1.5 diesel of met een 3.0 diesel bolt maakt niet veel verschil uit imo
Ik download routes van demotorsite.be en ga die dan rijden met een 1249cc diesel...Het gevoel van een verlaten bruine kroeg tegen te komen waar de tijd heeft stilgestaan, is me welbekend
Anderzijds prijs ik mezelf ook gelukkig dat ik mijn pendelverkeer met een tweewieler kan doen (en ook al is dat maar een 125cc die in eerste instantie gekocht is om te besparen op brandstofkosten, ik beleef er elke dag echt plezier aan).'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenIk beaam dat volledig. Ik had indertijd met mijn gele Citroen 2vc Speciale 24 pk uit 1976 minstens evenveel rijplezier als met mijn Golf. Rijplezier heeft niets met vermogen te maken. Ik rijd trouwens even snel als vroeger (90 km/u).
Comment
Comment