Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lening voor een auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
    Nu een huis kopen met die prijzen als je weet dat de prijzen binnen x aantal jaar zullen dalen.
    Helderziende?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
      Wel raar dat het hier een auto forum is met normaal gezien autoliefhebbers maar content zijn met oude, trage, versleten auto's
      Bah, nieuwe wagens

Comment

Velen durven gewoon niet toegeven dat ze lenen voor een auto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          ik heb enkel een lening lopen voor mijn huis
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
            ik heb enkel een lening lopen voor mijn huis
            jij bent dan ook niet modern genoeg!

ik ook niet zenne

Comment

forum is wel vrij anoniem, zal wel beter meevallen gok ik qua eerlijk toegeven of niet? kweet het niet, miss kennen er hier mekaar persoonlijk, geen idee.

Comment

Das omdat het hier allemaal gansters, pimps en dealers zijn die zulke bedragen gewoon in een rolletje op tafel leggen

Nee even serieus, lenen of niet hangt van zoveel zaken af eh... (werk, leeftijd, terugbetalingscapaciteit, passie voor auto's of niet, ...)

Ik ben er wel van overtuigd dat 90% van de dikkere wagens de eerste vier jaar van de bank of van het bedrijf zijn.

Comment

Slechts één raad : NOOIT lenen voor een banaal gebruiksvoorwerp zoals een auto.

Comment

dat de huizen binnenkort gaan zakken, da zeggen ze al jaren, en elk jaar stijgen de prijzen verder...

voor die auto: je hebt nu een auto die 4500€ waard is, lijkt mij nog een jonge wagen, waarom daar niet verder mee rijden?
                    je doet 360km/weekend en dan nog naar je werk ook. stel dat je 5km naar je werk doet, komt er 50km/week bij.
                    ik mag dus rekenen een 1600-1700km/maand? dat is er 20 000km op een jaar. niet beter met een dieseltje?
                    als je met deze auto nog 5jaar verder rijd, dan is die misschien nog 1000€ waard. dan heb je 3500€/5jaar verloren of een 700€/jaar.

stel je koopt de neuwe van 13 000€. hoeveel is deze nog waard na 10jaar (2000€ ofzo alhoewel een oude benzine auto...) dan heb je 1300€/jaar verloren aan kapitaal.
                    ook weet je niet hoe het volgend jaar gaat? zit je nog op jezelfde werd of moet je ineens 50km verder rijden. ga je alleen/samen wonen. 250€/maand kan ineens wel tellen dan, nu kan je dat lekker sparen. als je nu gewoon dat geld elke maand aan kant zet, kan je binnen 4jaar je auto cash nieuw kopen (als de plannen niet wijzigen). je oude wagen nu is dan toch op, en je hebt geen lening lopen.

ik ben destijds met een oude opel ascona beginnen rijden van 12jaar oud, gekocht voor 625€. geen noemenswaardge kosten gehad buiten banden en remblokjes). auto is op 17jaar vertrokken voor 150€ wegens firmawagen.
                    ik heb nu geen firmawagen meer en rjd sinds 7jaar met een dodge W200 5.2V8 als weekend wagen(gisteren nog eens gaan toeren), en als daly werk/station wagentje een golf 2 diesel de k kocht toen de 22jaar was met 363 000km op de teller. nu 3jaar later is de belastingsvrij, heeft 422 000km en heb er een 400€ kosten aan gehad op de 3jaar (waterpomp, radiator, radiatordarm en wa klein prul). gekocht voor 200€ en als ik die dus nu verkoop aan oud jzer (150€) heb ik,een verlies van 50€ kapitaal op 3jaar.

een auto is altijd verlies, je mag er dan geen ongeluk mee hebben ook (tenzij je perperdure omnium hebt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Campanilla Bekijk Berichten
                      Hallo allemaal.

Ik zou graag een nieuwe auto kopen. Een Peugeot 208.
                      Er zijn 2 opties.
                      Ik koop een nieuwe en met alle kortingen enzo, leen ik iets van 12000 euro. Dit is een standaard 208, Benzine, 1400 cc met airco, een kleur, maar verder gewoon standaard.

Nu heb ik een koopje gezien. Een Peugeot 208 met 6000 km. Hij is nog maar een paar maanden oud en ik zou met alle kortingen en mijn eigen budget 10 000 EUR moeten lenen. Het is een Benzine van 1200 cc. Er zit een airco, zo'n touch screen mét GPS etc. Mooi grijs kleur, kortom alles wat je wil.

Nu is de vraag, is zo'n lening wel verstandig? Ik heb nog 2.5 jaar garantie moest ik die tweedehands kopen. Ik zou 4 jaar lang elke maand 230 EUR moeten afbetalen.

Ik ben 21 jaar, heb een vaste job van 1500 EUR per maand en woon nog wel een jaar of langer thuis. Wat denken jullie?

Zou ik dit doen, of niet?
                      Als dit echt volledig je "ding" is, dan zie ik niet onmiddelijk een probleem om zelfs de nieuwe te kunnen betalen maar zelf ben ik eerder van mening om niet te lenen voor een auto. Ik weet niet precies wat je eigen budget is maar er zijn leuke 2de hands wagens te vinden voor enkele duizende euro's (we zullen je hier maar al te graag advies over geven ;-). 4 jaar lang 230€ per maand om met een doorsnee peugeot te rijden vind ik toch veel, zeker als je bedenkt wat je met die 230€ kunt doen. 4jaar lang iedere week eens gaan karten, of iedere week eens deftig restaurant, enkele citytrips, roadtrips,...
                      Wat is trouwens je oude wagen? Misschien kun je door enkele "maandaflossingen" daarin te steken er al iets leuks mee doen? Groot onderhoud, sportieve banden, setje billstein schokdempers, eens wat stukken herspuiten,...
                      er zijn volgens mij veel intersantere en leukere dingen waaraan een jong iemand zijn geld kan geven dan een afbetaling voor een "banale" auto.
                      Last edited by ; 04/04/2013, 09:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                        er zijn volgens mij veel intersantere en leukere dingen waaraan een jong iemand zijn geld kan geven dan een afbetaling voor een "banale" auto.
                        't Is maar wat je banaal noemt.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          't Is maar wat je banaal noemt.
                          Ok, banaal is wel wat verkeerd uitgedrukt. 'k bedoel meer een alledaags, doorsnee wagen. Niks verkeerd met een 208, verre van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                            4jaar lang iedere week eens gaan karten, of iedere week eens deftig restaurant, enkele citytrips, roadtrips,...
                            Is persoonlijke voorkeur hé, ik kan persoonlijk geen geld geven aan een grote reis ofzo vind dat echt weggesmeten geld!
                            Ik geef liever meer aan een wagen waar ik elke dag een x aantal uur inzit en dat voor paar jaar dan verschillende 100'den euro weg te smijten aan 1 weekje vakantie...

De ene geeft elke maand 200€ uit aan kleding, iemand anders dan weer aan reizen en nog iemand anders aan uitgaan incl. drank/sigaretten/inkom van concerten...
                            Iemand anders rekening is niet te maken.

Hoe je het ook draait of keert, een auto is en blijft een kost.

Wat met de vele bedrijfswagens? Is dit dan ook geen weggesmeten geld? x aantal euro's weggeven van je loon om met een wagen te rijden die misschien al niet 100% naar je zin is? Na de leaseperiode je de wagen terug moet geven en niets in de plaats krijgt... De leasemaatschappijen die er ondertussen ook goed aan hebben verdiend + dat geld dat je hebt moeten afgeven voor je bedrijfswagen dat niet meetelt voor vakantiegeld/pensioen etc...
                            Als ik zie wat mijn zus zogezegd "krijgt" van haar werkgever en wat zij ervoor moet afgeven.

Comment

Is persoonlijke voorkeur hé, ik kan persoonlijk geen geld geven aan een grote reis ofzo vind dat echt weggesmeten geld!
                              Tuurlijk is dit persoonlijke voorkeur. Daarmee dat ik begon met "Als dit echt volledig je "ding" is,....". Daarna heb ik mijn eigen voorkeur gezegd. Niks verkeerd met een eigen overtuiging te posten.

Wat met de vele bedrijfswagens? Is dit dan ook geen weggesmeten geld?
                              Nu ben je zelf iemand anders rekening aan het maken. Als dit een wagen is die niet je wilt en je liever je loon behoud, dan kun je die wagen weigeren. En als het wel je ding is, dan kun je in bijna geen enkel geval goedkoper rijden. Nu rij ik zelf met een bedrijfswagen die wel mijn ding is: een 16jaar oude 6cilinder BMW en ik sta daar 151€ per maand voor af, verzekering, benzine, onderhoud inbegrepen.

Comment

Als je tgeld hebt en toch leent voor de wagen kan je wel tgeld laten renderen he. En trouwens, intrestvoeten voor autoleningen zijn laag vind ik.
                                Zo heb ik voor mijn privé wagen 50% bij aankoop en 50% na 2 jaar aan 0% jkp. Das al mooi, en toch 'lenen'.

Wat bedrijfswagen betreft: lenen he, opnieuw: lage intresten en (belangrijkste reden voor veel bedrijven) de intrest is onkost/aftrekbaar.

Dus ja, ik leen, maar nooit te duur

Comment

Ikzelf heb nog nooit voor een wagen/moto geleend en ga het ook nooit doen, dit is natuurlijk mijn visie.
                                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ik vind persoonlijk, leen pas als het écht nodig is (enkel een huis vind ik een uitzondering).
                                    Mij is altijd 'aangeleerd' van thuis uit, koop je een (nieuwe) wagen, zorg dan dat je hetzelfde bedrag op je spaarrekening hebt staan voor moest je hem in friet rijden of wat dan ook.
                                    Schoonbroer betaalt nog altijd af voor z'n wagen die hij na iets meer dan een jaar in friet heeft gereden. Hij zit nu met 2 leningen, eentje voor in z'n kapot gereden auto, en de andere voor z'n wéér compleet nieuwe auto. Daar kan mijn verstand niet bij... Koop dan toch gewoon een goedkopere 2ehands.
                                    Anyway, ik kan blijven doorgaan, maar komt er voor mij op neer, koop een wagen die binnen je budget past zonder te lenen... En spaar dan door voor een nieuwere wagen wanneer je het ofwel kan permitteren, ofwel echt nodig hebt...

Comment

Dan is het nu van de lenign weg als je het budget al hebt...
                                      Met omnium heb je garantie dat je je lening kan terug betalen na een crashe.

Comment

Leef naar je portemonnaie en koop een auto die je kunt betalen!
                                        Kan het ook nooit fout gaan.

Comment

Ik snap de afkeer van lenen voor een auto niet.

Toen ik nét begon te werken, heb ik mijn Fiat gekocht (ik was toen een drie-vier maand bezig).

Gezien wat mijn loon was, wat ik die eerste 3 maanden kon sparen (na aftrek huur, eten, kosten, ...), en daarna gewoon het volledige bedrag van mijn Fiat geleend en op 2 jaar terugbetaald (was iets van een 610 euro per maand).

De bank heeft haar centen altijd op tijd gehad, nooit nog maar één dag te laat. En dat rijk maken? Het gehele bedrag werd terugbetaald met een weerzinwekkende rente van... €286. Over twee jaar. Ik vraag me af of de inflatie zelfs niet hoger was. Het zal alleszins zo goed als een nuloperatie geweest zijn.

Verder zie ik het probleem niet met een bank die iets verdient aan deze transactie. Tenslotte hebben ze hun centen aan mij ter beschikking gesteld.

Het feit dat ik ondertussen rustig kan sparen (auto is al bijna drie jaar betaald) verandert niets aan mijn instelling: de volgende auto koop ik gewoon 100% via financiering. Geef me eens een reden om het niet te doen?

Ik ga zelfs meer zeggen: ik ben niet tegen lenen voor een reis, huwelijk, ... mijn inziens is er maar één probleem, en dat is OVERlenen. Je moet je eigen budget kennen.

In Vlaanderen zijn we echter een beetje bekrompen, lenen voor een huis en daarmee basta, voor de rest sparen, een hoop bakstenen hebben voor je oude dag en braaf in de pas lopen.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X