Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lening voor een auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv;5083646.ik k
    ik niet verder dan dat mijn neus lang is...
    Volledig mee akkoord, zolang je je eigen neus maar blijft snuiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Campanilla Bekijk Berichten
      Hallo allemaal.

Ik zou graag een nieuwe auto kopen. Een Peugeot 208.
      Er zijn 2 opties.
      Ik koop een nieuwe en met alle kortingen enzo, leen ik iets van 12000 euro. Dit is een standaard 208, Benzine, 1400 cc met airco, een kleur, maar verder gewoon standaard.

Nu heb ik een koopje gezien. Een Peugeot 208 met 6000 km. Hij is nog maar een paar maanden oud en ik zou met alle kortingen en mijn eigen budget 10 000 EUR moeten lenen. Het is een Benzine van 1200 cc. Er zit een airco, zo'n touch screen mét GPS etc. Mooi grijs kleur, kortom alles wat je wil.

Nu is de vraag, is zo'n lening wel verstandig? Ik heb nog 2.5 jaar garantie moest ik die tweedehands kopen. Ik zou 4 jaar lang elke maand 230 EUR moeten afbetalen.

Ik ben 21 jaar, heb een vaste job van 1500 EUR per maand en woon nog wel een jaar of langer thuis. Wat denken jullie?

Zou ik dit doen, of niet?
      Ik ben nu curieus, na al de verschillende zienswijzes, wat heb je precies beslist om te doen ;-)

Comment

• Ik heb het persoonlijk nog nooit hoeven doen,maar ik was in het verleden ook tevreden met een occasie die stukken minder koste.
        Mijn eerste wagen koste me 1450 euro , dan ben ik op wat recenter overgestapt dat me voor de wagen enkel +- 7 k koste.
        Nu heb ik hier aan de 2de occasie een bom kosten gehad met montage van een hele nieuwe orginele cilinderkop en heel de poespas.
        Die ik me gelukkig kon veroorloven gezien ik wat extra op mijn rekening had/heb en ik niet heb geleend voor iets.
        Nu omdat ik met deze auto enorm veel mizerie heb gehad (na de reparatie) ben ik een jaar na aankoop pas overgegaan naar een nieuwe.
        Deze nieuwe heb ik ook niet hoeven lenen,en moest dit wel zou ik 9/10 terug voor een occasie zijn gegaan en niet voor een nieuwe.
        Ik ga graag jaarlijks op vakantie naar verre bestemmingen (buiten europa) en dit is helaas altijd in het hoogseizoen en kost ook wel een aardige duit.
        Het is maar net wat je kan besteden natuurlijk,maar zorg wel dat je nog voldoende ademruimte hebt (na aftrek van verzekeringen oid).
        Voor evt latere kosten/onderhoud oid want dat zijn ook dingen die erbij komen kijken natuurlijk en ook aardig kunnen oplopen.

Comment

• Ik vind dat lenen voor een auto best ok is al je al een eigen huis hebt en je leven vrij risicoloos is....maar lenen voor een auto als geen eigen huis hebt vind ik te beklemmend
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Wij lenen nu ook voor de eerste keer voor een nieuwe auto , een groene autolening staat op 2,6% , op jaarbasis betalen we nog geen 200 euro intrest. Dan betaal ik liever af in schijven dan in een keer onze spaarreserves aan te spreken.
            We leven maar 1 keer zeg ik !

Comment

• dat is bij mij ook, ik ga niet op reis of op cafe,lange(dure) reizen,roken,drugs,gokken. dat zijn allemaal zaken waar andere dan weer belang aan hechten, maar dat is niets tastbaar, dan steek ik het ook liever in auto's, daar heb je nog iets aan...maar dat is natuurlijk een mening zoals een ander de zijne heeft

Comment

• Wij hebben hier ook een lening voor onze wagens. Wij betalen met ons huis samen maar 1100 euro af op een inkomen van 3200 euro. Dus hebben nog reserve genoeg. Wij zijn ook niet zo'n reizigers, ... Ik heb liever wat meer reserve staan dan dat ik die moet aanspreken voor een wagen.

Comment

• Denk dat wij met onze cafe en restaurant uitstapjes ieder weekend een mooie auto zouden kunnen afbetalen

Comment

• Voor een huis moet je natuurlijk zoveel mogelijk lenen als mogelijk is met je inkomen omwille van de belastingaftrek voor enige eigen woning.

Een auto financieren kan ook goed zijn in sommige gevallen. Als je als 22-jarige afstudeert als burgerlijk ingenieur bv. en je hebt geen spaargeld dan kan je best een nieuwe Peugeot 208 ofzo kopen in plaats van een auto van €3000. Je bent er namelijk toch zeker van dat je die auto vlot zal kunnen terugbetalen en je koopt geen rommel.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Het voordeel van een lening is dat het meteen je beschikbaar inkomen amputeert, en dan zie je beter wat een auto maandelijks kost
                      Sparen heeft een ander voordeel : het helpt te zien hoe traag/vlug je een aanzienlijk bedrag op zij kan doen
                      Combineren kan ook !

Comment

• En wat ook verdomd handig is is een budgetplanning. Hier excell file met alle vaste uitgaven/inkomsten in. Ook verzekeringen, alles wat maar 1 keer per jaar enzo terugkeert en dan zie je wat je kan bereiken en wat mogelijk is. In tijden van economische crisis is dit toch altijd fijn om bij te kunnen houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Denk dat wij met onze cafe en restaurant uitstapjes ieder weekend een mooie auto zouden kunnen afbetalen
                          Herkenbaar ja

Comment

• Ik denk als je de dag van vandaag een gewone middenklasse wagen moet bij elkaar sparen ( zeggen en schrijven circa €25.000 ) dit haast onmogelijk is voor de meeste mensen. Neem dan nog dat je met z'n beide gaat werken dan zijn er ook vaak 2 wagens nodig?

Ik denk dat het voor velen heel wat gemakkelijker is om à rato €500,00 af te betalen dan elke maand €500,00 te sparen want dat laatste lukt voor velen haast nooit.

Voor mij is er een simpele regel, voor alle nieuwe wagens boven de €20.000 neem ik een financiering ( geen leasing of renting ) onder de €20.000 word met eigen middelen betaald, of zoals mijn hobby wagens ook uiteraard.

Lenen voor een nieuwe wagen is niet verkeerd zolang je de tering naar de nering zet, maw kkop geen nieuwe X6 als je maar geld vrij hebt voor een X3 simpel toch!
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                              Ik denk als je de dag van vandaag een gewone middenklasse wagen moet bij elkaar sparen ( zeggen en schrijven circa €25.000 ) dit haast onmogelijk is voor de meeste mensen. Neem dan nog dat je met z'n beide gaat werken dan zijn er ook vaak 2 wagens nodig?

Ik denk dat het voor velen heel wat gemakkelijker is om à rato €500,00 af te betalen dan elke maand €500,00 te sparen want dat laatste lukt voor velen haast nooit.

Voor mij is er een simpele regel, voor alle nieuwe wagens boven de €20.000 neem ik een financiering ( geen leasing of renting ) onder de €20.000 word met eigen middelen betaald, of zoals mijn hobby wagens ook uiteraard.

Lenen voor een nieuwe wagen is niet verkeerd zolang je de tering naar de nering zet, maw kkop geen nieuwe X6 als je maar geld vrij hebt voor een X3 simpel toch!
                              sparen of lenen zijn modaliteiten, je moet deze 500€ in beide gevallen kunnen missen voor je andere uitgaven
                              het enig verschil is de onmiddelijke beschikking van het goed

Comment

Working...
                              X