Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Performance uitlaat en keuring.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik wil je niet bang(er) maken, maar op de keuring trekken ze tegenwoordig heel graag hun metertje uit als ze vermoeden dat een wagen getuned werd; en een verschil in bodemvrijheid valt vrij vlug op ... (is vaak dé reden voor een verlaging ;-) )
    speel het veilig en verzamel nu al de nodige attesten, het kan je veel tijd besparen op de dag van de keuring

Comment

Attesten alleen zullen niet genoeg zijn voor een verlaging, de wagen moet dan ook naar een keuringstation waar ze de geometrie keuren. Alhoewel ik iemand ken die een Audi A4 S line heeft laten verlagen met Eibach veren waardoor de auto zo'n 2 cm lager kwam en waarvan ze op de keuring niks hebben gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
        pfffff ik ben al bang voor mijn keuring...

Ik heb indertijd mijn bmw-1 gekocht met m-packet, inclus de M-verlaging.

Dan heb ik na een jaartje er Eibach veren onder gezet. Volgens de garage die ze plaatsten zijn de OEM m-veren van BMW ook Eibachs, en dit zijn nu ook zwarte veren (zijn maar 15mm lager dan de OEM M-veren), dus zouden ze dat op de keuring niet zien / er niks van zeggen, en ze hebben me dan ook gezegd dat ik niet voor die extra geometrie-keuring moest gaan.

Als ik dit alles zo hoor, ben ik toch eens benieuwd.... binnen enkele wagen wordt 'em 4 jaar....

Waarom altijd proberen te foefellen....

Het is toch zéér simpel.
        Je laat door de garage een set gehomologeerd lagere veren plaatsen en juist daarna je laat dat zelfde garage naar de speciale keuring gaan om de wagen te keuren na verlaging en je heb geen problemen, de wagen is gehomologeerd.

Dat is de standard procedure en alle "deftige" garage weten dat.

En ja ze controleren vrij rap en ja ze zien het meestal wel, zeker 2 cm want dat valt al redelijk op.
        2014 Porsche Boxster 981
        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten

omdat die extra keuring weer extra geld en tijd kost ik dacht een 75euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
            omdat die extra keuring weer extra geld en tijd kost ik dacht een 75euro

Als je verlaagde veren plaats betaal je daar voor ook hé
            Dat is gewoon een bijkomende kost dat je mee moet rekenen.

Als je dat niet kan permitteren laat de auto zoals die is
            2014 Porsche Boxster 981
            2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

het is vooral de tijd die je kwijt bent
              en als je vb bij de aankoop van de nieuwe wagen een vinkje had gezet bij de optie voor verlaging, uitlaat dan moet je niet apart naar de keuring

Comment

Een aftermarket uitlaat - merk maakt niet uit - moet altijd met geldig confirmiteitsattest aangeboden worden op de keuring. Dat is in Duitsland ook zo. Van NL ben ik niet op de hoogte.
                Dus als je eentje koopt (Akra/BMW Performance/Skytune/whatever...), zorg dan dat er zo een attestje bijzit.

Ik veronderstel dat dit voor uw officiele performance uitlaat van BMW er ook heeft bijgezeten in de verpakking maar dat de dealer jou dit toen niet heeft meegegeven. Ze kunnen gewoon een duplicaat aanvragen bij BMW. Bij mijn AKRA uitlaat zat ook een conformiteitsattest.

Bij race uitlaten e.d. zit er geen attest. Die maken te veel lawaai volgens de europese normen. Met zo ene geraak je niet door de keuring. In dat geval kan je uiteraard gewoon demonteren en de originele monteren en laten keuren. En dan hopen dat de flikken je niet aanhouden als je ermee rond rijdt want officieel mag dat niet. In Belgie wordt dit uiteraard gedoogd (idem voor motos). Ik dacht trouwens dat Skytune 1 van de enigste was die in Belgie uitlaten kan maken op maat met conformiteitsattest.

Comment

Ik zal mij heel weinig populair maken met het laten opmerken dat een sportuitlaat voortaan vrij weinig bijdraagt aan het vermogen van een wagen, het gaat eerder om een tuning van het geluid dan iets anders, zeker vergeleken met wat kan bekomen worden met het chippen
                  "klinkend" voorbeeld hiervan is dat Audi de uitlaatklank van bepaalde modellen nu met luidsprekers bijwerkt...
                  Ik heb natuurlijk ook gezondigd, en zal de eerste steen niet werpen ;-)

Comment

Het is toch zéér simpel.
                    Je laat door de garage een set gehomologeerd lagere veren plaatsen en juist daarna je laat dat zelfde garage naar de speciale keuring gaan om de wagen te keuren na verlaging en je heb geen problemen, de wagen is gehomologeerd.

Dat is de standard procedure en alle "deftige" garage weten dat.

En ja ze controleren vrij rap en ja ze zien het meestal wel, zeker 2 cm want dat valt al redelijk op.
                    En dan toch nog problemen. Mijn Performance uitlaat werd door mijn garage (BMW Van Boom) geplaatst, waarvan ik al 12 jaar veronderstel dat het een deftige garage is en het is ook zijzelf die de wagen hebben gepresenteerd op de keuring met het gekende gevolg.
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Ik zal mij heel weinig populair maken met het laten opmerken dat een sportuitlaat voortaan vrij weinig bijdraagt aan het vermogen van een wagen, het gaat eerder om een tuning van het geluid dan iets anders, zeker vergeleken met wat kan bekomen worden met het chippen
                      "klinkend" voorbeeld hiervan is dat Audi de uitlaatklank van bepaalde modellen nu met luidsprekers bijwerkt...
                      Ik heb natuurlijk ook gezondigd, en zal de eerste steen niet werpen ;-)
                      Hier was de uitlaat vooral bedoeld voor de sound. Om vermogen op te krikken zijn er uiteraard andere middellen.
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

Je kunt ook de pot van u originele uitlaat leegmaken dan heb je ook geluid .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Je kunt ook de pot van u originele uitlaat leegmaken dan heb je ook geluid .
                          Ja , met sound bedoel ik nog iets anders dan geluid of lawaai hé...
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Geld is het probleem niet. Ik ben ook van de mening dat je dat niet moet doen als het je laatste centen zijn.

Het probleem is tijd: je moet dan naar die keuring in Heers of zoiets, en ik heb daar niet echt goede ervaringen mee.... De vorige wagen was een ford mondeo: toen verlaagd met veren van MS design bij aankoop (2001). Bij de eerste keuringen nog geen prob maar toen in 2006 of zoiets is die regelverandering geweest. Ik naar Heers, uiteindelijk daar 2 keer moeten naartoe rijden, papieren etc bij de garage vragen, en toen is hij uiteindelijk NOG afgekeurd omdat de bodemvrijheid op het laagste punt 10.5cm bedroeg (0.5cm te weinig dus). Ik kan u zeggen, daar krijgt ge stenen kloten van...

Had dus nu gehoopt me die tijd te besparen door OEM-like zwarte verlagingsveren te nemen en me heel die hassle te besparen.... toen was ik nog geen zelfstandige, maar nu wel!!! Tijd is kostbaar, en ik heb er nooit genoeg van

Ik zal mijn vrouwke moeten sturen: maatje 34 en lang blond haar ... misschien dat ze dat voor haar wel door de vingers zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NA_T Bekijk Berichten
                              En juist daarom is de Belgische keuring één grote KLUCHT, waarbij een controle wordt uitgevoerd door onbekwame mensen op basis van hoe ze zich emotioneel voelen die dag.

...
                              ook mijn mening, enkel onze centen zien ze graag kommen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Geld is het probleem niet. Ik ben ook van de mening dat je dat niet moet doen als het je laatste centen zijn.

Het probleem is tijd: je moet dan naar die keuring in Heers of zoiets, en ik heb daar niet echt goede ervaringen mee.... De vorige wagen was een ford mondeo: toen verlaagd met veren van MS design bij aankoop (2001). Bij de eerste keuringen nog geen prob maar toen in 2006 of zoiets is die regelverandering geweest. Ik naar Heers, uiteindelijk daar 2 keer moeten naartoe rijden, papieren etc bij de garage vragen, en toen is hij uiteindelijk NOG afgekeurd omdat de bodemvrijheid op het laagste punt 10.5cm bedroeg (0.5cm te weinig dus). Ik kan u zeggen, daar krijgt ge stenen kloten van...

Had dus nu gehoopt me die tijd te besparen door OEM-like zwarte verlagingsveren te nemen en me heel die hassle te besparen.... toen was ik nog geen zelfstandige, maar nu wel!!! Tijd is kostbaar, en ik heb er nooit genoeg van

Ik zal mijn vrouwke moeten sturen: maatje 34 en lang blond haar ... misschien dat ze dat voor haar wel door de vingers zien
                                Dat is toch zever het is min 11cm en je krijgt 2 cm tolerantie dus 9cm minstens.

Comment

BMW Van Boom ? Die zullen wel naar de keuring gaan in Willebroek.. Daar moet je ten alle tijden wegblijven. Dat zijn nog de ergste van heel België.. Volgend jaar ga je zelf en ga je iets verderop naar het keuringsstation van Londerzeel, veel minder weners

Hoe dan ook, de Belgische keuring blijft een klucht.. (Ook al bewezen op 'Volt', voor de ongelovigen..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NA_T Bekijk Berichten
                                    BMW Van Boom ? Die zullen wel naar de keuring gaan in Willebroek.. Daar moet je ten alle tijden wegblijven. Dat zijn nog de ergste van heel België.. Volgend jaar ga je zelf en ga je iets verderop naar het keuringsstation van Londerzeel, veel minder weners

Hoe dan ook, de Belgische keuring blijft een klucht.. (Ook al bewezen op 'Volt', voor de ongelovigen..)
                                    Toen ze nog de filiaal hadden in Asse gingen ze naar Mollem. Gekend voor een van de gemakkelijkste.
                                    En ik die al een tijd lang dacht om nog een Performance vering te laten plaatsen. Ga dus meer dan tweemaal nadenken vooraleer daar nog aan te beginnen.
                                    BMW M2 Coupé
                                    Audi S5
                                    Nobody is Perfect!

Comment

Vandaag een telefoontje gekregen van Bornem dat het homologatie attest naar de garage is gestuurd. Aan de dame te horen heb ik niet zoveel vertrouwen, toen ze opmerkte dat ze hoopte dat het hiermee zou helpen. Rare reactie mijn gedacht. Na een telefoontje naar Van Boom hadden ze er ook geen al te groot gevoel bij en gingen toch eerst eens contact nemen met de keuring vooraleer er nog eens naartoe te gaan om dan te horen dat het document niet voldoet. En op mijn vraag aan de dame van BMW Belux wat ze van plan waren te doen als het niet lukte zei ze dat ze dan wel zouden zien. Alé, laat ons hopen dat het hierbij blijft.
                                      Alleszins een goeie les : BMW Performance of niet = dikke sh*t.
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

Comment

Ik denk dat de keuring heel moeilijk een officieel attest (dat naar de geldende normen/wetgeving verwijst) van de invoerder kunnen negeren; ik wed dat ze gewoon in hun bestand zullen noteren dat het ok is, en dan moet je gewoon het attest bijhouden bij je keuringbewijs voor het geval je je wagen later elders zou laten keuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Dat is toch zever het is min 11cm en je krijgt 2 cm tolerantie dus 9cm minstens.
                                          Ik zever alleen tegen vrienden: toen die regels pas in voegen kwamen was er nog geen tolerantie... Ik heb ook gehoord van ne maat dat er nu 2cm 'speling' op zit...
                                          Ofwel hebben die klootzakken uit Heers mij toen flink genaaid...

Comment

Working...
                                          X