Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil goedkope tov dure olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door timmeke-tim Bekijk Berichten
    ...ik persoonlijk omdat ik dan 2 parkings mag nemen. Met mijn opel werd dat destijds niet aanvaard.
    loool

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
      Als je de waarheid in pacht hebt. Wat zit je dan nog te doen op een discussie forum... ?
      Er bestaat nog zoiets als een vrije meningsuiting

Dacht dat een forum openbaar is en ieder z'n mening mag verkondigen ook al strookt het niet met de uwe,daarom heet het ook een forum en nee ik ga me niet verlagen tot uw niveau ,

Comment

Ouder artikel, maar staat wel een pak info in over olie en eisen ervan door fabrikanten...
        Er is toch meer aan de hand dan marketing alleen!

Zeker moderne diesels met meer roetfilters en katalysators dan er op een chemisch bedrijf te vinden zijn, stellen vaak héél specifieke eisen.
        Staat ook een stukje in over renault: deze eiste vroeger altijd "elf" olie... en zijn daar zelf van teruggekomen en geven nu ipv een merk merk normen op waar een stuk of 3 fabrikanten aan voldoen.
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
          http://www.amt.nl/PageFiles/11201/00...werkplaats.pdf

Ouder artikel, maar staat wel een pak info in over olie en eisen ervan door fabrikanten...
          Er is toch meer aan de hand dan marketing alleen!

Zeker moderne diesels met meer roetfilters en katalysators dan er op een chemisch bedrijf te vinden zijn, stellen vaak héél specifieke eisen.
          Staat ook een stukje in over renault: deze eiste vroeger altijd "elf" olie... en zijn daar zelf van teruggekomen en geven nu ipv een merk merk normen op waar een stuk of 3 fabrikanten aan voldoen.
          Voila,dat bedoel ik dus,als de normen dezelfde zijn wrm zou je niet naar een ander merk grijpen,als deze beterkoop is .....

Comment

Inderdaad, zolang ze maar voldoet aan alles zie ik ook geen probleem, enkel bij jonge wagens hou ik me aan de fabrikant inzake garantie- en coulanceregelingen bij problemen.
            Aan de andere kant: ik weet niet of "witte" olie van 15€/L zal voldoen aan de 10.000 eisen die de moderne motoren stellen aan hun olie... Toch goed nakijken!
            Last edited by Timmeke-Tim; 31/08/2012, 16:55.
            www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Voila,dat bedoel ik dus,als de normen dezelfde zijn wrm zou je niet naar een ander merk grijpen,als deze beterkoop is .....
              Ik heb ook wel al gelezen dat de autoindustrie pleit voor meer uitgebreide normen die op meer parameters oordelen dan de huidige.

Als een normering niet streng genoeg is, is ze betekenisloos.
              Let op, ik beweer niet dat dit zo is, maar ook normeringen zijn geen garantie.
              Ik ben ook geen fan van blindelings de marketing molen te geloven, maar jammer dat er niet veel wetenschappelijk onderzoek op dat vlak gebeurt wat echt de waarheid vertelt.

@Timmeke-Tim: interessant artikel, als ik eens tijd heb eens volledig doornemen.

De vraag van de TS was betreffende een E30 (mijn ex E30). Daar zou ik zeker geen synthetische olie voor aanraden, maar simpele 10W40 minerale olie, en regelmatig vervangen.

Comment

Gewoon prijzen van eenzelfde merk al eens vergelijken doet wonderen. Of in bulk kopen. Ik heb mezelf een vatje van 60L 10W60 Castrol aangeschaft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichten
                  Gewoon prijzen van eenzelfde merk al eens vergelijken doet wonderen. Of in bulk kopen. Ik heb mezelf een vatje van 60L 10W60 Castrol aangeschaft.
                  Zonder tsspersonen ,want die drijven de prijs omhoog ..

Comment

Is er hier niemand die actief is in de petrochemie? Die zal beter kunnen oordelen over additieven en verhoudingen. Het is vaak niet zo simpel als even de verpakkingen naast elkaar leggen denk ik.

Als het echt ALLEEN marketing is, dan lijkt het mij toch straf dat ook onafhankelijke garages Castrol en dergelijke A-merken gebruiken.

Het is niet omdat dingen met een merknaam duurder zijn, dat dat allemaal geldklopperij is. Een naam staat vaak voor kwaliteit en bijgevolg ook prijskwaliteit. Het lijkt me vrij logisch dat iets wat zuiverder is en met betere additieven (die een hoop geld kosten aan research) duurder is. Zo hebt ge ook nog steeds mensen die beweren dat bij den Dats tanken dezelfde 98 is als bij de Shell of Total, terwijl daar duidelijk een prijsverschil inzit vanwege zuiverheid.

Ik vermoed dus dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit, maar kan iemand van de petrochemie hier dit mss met wetenschappelijke data aantonen ?
                    Last edited by ; 31/08/2012, 19:28.

Comment

Ik heb persoonlijk uit eigen ervaring opgemerkt dat er toch wel degelijk een verschil is.
                      Om een voorbeeld te geven, mijn golf 5 GTI verbruikte bij aankoop (2dehands) toch een kleine liter op 1500km. Nu hier was op dit moment Marly olie in.
                      Nu ongeveer een 2 maanden geleden zelf het onderhoud gedaan en er tegelijk Castrol edge olie in gegoten. Tot mijn grote verbazing verbruikt mijn GTI geen druppel olie meer. Terwijl het onderhoud nu toch al ruim 3000km geleden is .

Comment

Mijn 205 GTI destijds heeft 130.000 km op Marly olie gelopen, terwijl de aanbevolen olie Total was. En dat beestje is gebruikt geweest hoor. Verbruikte geen druppel olie. Allemaal dikke commerce naar mijn mening. Mijn diesels rijden ook constant op Makro diesel, nooit problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xaven Bekijk Berichten
                          Ik heb persoonlijk uit eigen ervaring opgemerkt dat er toch wel degelijk een verschil is.
                          Om een voorbeeld te geven, mijn golf 5 GTI verbruikte bij aankoop (2dehands) toch een kleine liter op 1500km. Nu hier was op dit moment Marly olie in.
                          Nu ongeveer een 2 maanden geleden zelf het onderhoud gedaan en er tegelijk Castrol edge olie in gegoten. Tot mijn grote verbazing verbruikt mijn GTI geen druppel olie meer. Terwijl het onderhoud nu toch al ruim 3000km geleden is .
                          Viscositeit van de Marly? En van de edge?

Comment

Alle 2 5W40 met dezelfde normen die VW voorschrijft.
                            Normaal moet er 5W30 in, maar ik smeer hem elke 10.000km dus voldoet 5W40.

Comment

deze draad is goed voor mensen met oude bakken
                              draai daar geen goeie olie in, want dat is miserie

Comment

Wat me in die ganse oliehistorie stoort is dat men in de garage, met vaten van 200 liter, nog de literprijs het dubbele of meer laat betalen dan men voor diezelfde olie bij de Makro of een andere winkel in 1 liter busjes moet betalen.

Comment

Ik betaal bij BMW voor een liter Castrol 5w30 longlife 04 17,85... Toch niet zo overdreven?
                                  Dat die uit een vat van 200L komt is de garage zijn zaak. In die prijs zit alles in hé: dat vat, de bestelling, stockage, pomp, gietfles,...
                                  Misschien "stom" maar dat moet er ook zijn en regelmatig vervangen worden. Plus dat die garage er natuurlijk van moet leven. De makro is in essentie een groothandel hé (hoewel tegenwoordig...) Je moet dan naar de winkel rijden, dat busje gaan halen, langs de kassa en weer naar huis. In café aanvaard je toch ook dat je pint 3x de prijs heeft dan bij de bierhandel?
                                  www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                    Ik betaal bij BMW voor een liter Castrol 5w30 longlife 04 17,85... Toch niet zo overdreven?
                                    Dat die uit een vat van 200L komt is de garage zijn zaak. In die prijs zit alles in hé: dat vat, de bestelling, stockage, pomp, gietfles,...
                                    Misschien "stom" maar dat moet er ook zijn en regelmatig vervangen worden. Plus dat die garage er natuurlijk van moet leven. De makro is in essentie een groothandel hé (hoewel tegenwoordig...) Je moet dan naar de winkel rijden, dat busje gaan halen, langs de kassa en weer naar huis. In café aanvaard je toch ook dat je pint 3x de prijs heeft dan bij de bierhandel?
                                    Ik denk dan vooral aan een paar jaar terug toen er hier iemand was die een busje olie meegekregen had om evtl bij te vullen indien nodig. Hij moest daar (bij VW) toen € 25 voor betalen. Commentaar hierop werd niet getolereerd. Dat was de prijs en die was normaal en totaal niet overdreven. Volgens bepaalde mensen dan toch. Zo'n zaken die ik bedoel.

Comment

Iedereen giet in zijn auto wat ie wil he weetje,als er mensen zijn die zweren bij olie van carrefour,makro (lees : huis merk) want makro heeft ook valvoline .
                                      Moetten ze dat vooral doen,ik ben van princiepe auto rijden kost geld,dat wist je voor je een auto kocht.
                                      En de ene persoon is al wat meer begaan met zijn auto dan de andere.
                                      Ik heb in mijn oude vec niet anders geweten dan castrol,valvoline en shell gewoon,omdat ik mijn auto dat waart vondt.
                                      Ook ging die er vroegtijdiger uit dan voorgeschreven (max 15.000 km inc oliefilter)
                                      Deze goede olieen gebruik ik ook in mijn recentere wagens en zelfs in mijn nieuwe.
                                      En het is al vaak aangetoond,dat bekende merken wel degelijk hun prijs waard zijn.
                                      Nog een vb : ik heb eens eenmalig kroon oil in de vec gedaan,en die vebruikte olie en liep niet zo mooi,met valvoline was hier niets van te merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
                                        Is er hier niemand die actief is in de petrochemie? Die zal beter kunnen oordelen over additieven en verhoudingen. Het is vaak niet zo simpel als even de verpakkingen naast elkaar leggen denk ik.

Als het echt ALLEEN marketing is, dan lijkt het mij toch straf dat ook onafhankelijke garages Castrol en dergelijke A-merken gebruiken.

Het is niet omdat dingen met een merknaam duurder zijn, dat dat allemaal geldklopperij is. Een naam staat vaak voor kwaliteit en bijgevolg ook prijskwaliteit. Het lijkt me vrij logisch dat iets wat zuiverder is en met betere additieven (die een hoop geld kosten aan research) duurder is. Zo hebt ge ook nog steeds mensen die beweren dat bij den Dats tanken dezelfde 98 is als bij de Shell of Total, terwijl daar duidelijk een prijsverschil inzit vanwege zuiverheid.

Ik vermoed dus dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit, maar kan iemand van de petrochemie hier dit mss met wetenschappelijke data aantonen ?

Uw broer mss wel

Comment

ik heb nog in den hoereca gewerkt, waar ze de pisang ambon na sluit bijvulden met pisang daran

Comment

Working...
                                          X