Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil goedkope tov dure olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beemerlady Bekijk Berichten
    Blijkbaar is het aanbod zo uitgebreid dat een leek er zijn weg niet zou in vinden...
    Het lijkt me als gaan shoppen in een carrefour... waar je ook kan kiezen tussen het duurste en het goedkoopste.
    Gelukkig weet zelfs een leek dat duur niet noodzakelijk beter betekent en is prijs-kwaliteit een nettere attitude.
    Prijs/qualiteit vindt je makklijk hoor in merken als kroon oil,maar wil je net wat betere qualiteit dan kom je toch bij eerder vernoemde merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
      Prijs/qualiteit vindt je makklijk hoor in merken als kroon oil,maar wil je net wat betere qualiteit dan kom je toch bij eerder vernoemde merken.
      Dus u bedoelt... wil je teveel betalen, kijk dan naar de eerder vernoemde merken? Of bedoelt u net iets anders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beemerlady Bekijk Berichten
        Dus u bedoelt... wil je teveel betalen, kijk dan naar de eerder vernoemde merken? Of bedoelt u net iets anders?
        Tjaaa,dat is een eindeloze discutie,ik zeg het nogmaals ieder gebruikt wat ie wil,ik ben overtuigt van het nut van qualitatieve olieen,
        zoals castrol,valvoline,shell,total ,oid.
        Kroon oil werdt me door een cursist mechanieka afgeraden en eerder te kiezen voor een a merk,maar desondanks is kroon toch nog prijs/qualiteit goed.
        U mag gerust op carrefour olie of op zelfgemaakte olie ofwat dan ook rijden,u eigen recht,maar als merken as castrol oid toch zo een *dieven* zijn.
        Dan was dit merk niet één vd grootste spelers,en niet 1 vd olieen waar vaak mee wordt gewerkt (merk garages,f1,racerij oid)
        Pas op nogmaals heb niets tegen mensen die weten gelijk te hebben en niet merk olie gelijk te stellen aan merken as castrol,ieder zijn idee

Comment

• Ik doe niks af van je stelling of van je mening. Uiteindelijk maakt iedereen voor zichzelf uit wat hij wil gebruiken, daar heb je 100% gelijk in.
          Ik heb persoonlijk alleen maar een beetje problemen met de attitude van bepaalde mensen hier die beweren dat enkel de duurste olie de beste zou zijn. Kwaliteit, ja... dat volg ik maar daarvoor moet de mening van een ander niet afgeschoten worden.
          Trouwens, ik vind dit topic wel héél interessant om te lezen, weer al veel bijgeleerd.

Comment

• Er zijn mensen met wagens welke een liter per 1000km verbruiken dan ga je ook geen olie van 25euro de liter erin kappen maar éérder naar een prijs/kwaliteit optie kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Er zijn mensen met wagens welke een liter per 1000km verbruiken dan ga je ook geen olie van 25euro de liter erin kappen maar éérder naar een prijs/kwaliteit optie kijken
              klopt, en auto's die veel circuit zien, ga je ook geen budget olie geven

Comment

• Een vergelijking: ik gebruik voor mijn M's Castrol Edge 10W60. Ik heb hier via via een vat van 60l van aangekocht. Dit vat is echter maar 50€ duurder dan een vat wintershall.
                Het is een kwestie van waar te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Er zijn mensen met wagens welke een liter per 1000km verbruiken dan ga je ook geen olie van 25euro de liter erin kappen maar éérder naar een prijs/kwaliteit optie kijken
                  Daar heb je ook weer gelijk in,al zou ik dan (heb in soortgelijke situatie gezeten) eerst horen dat er mechanish niets aan te doen valt,
                  om dit verbruik te reduceren.
                  Wat vaak wel mogelijk is (bij mijn oude wagen,waren de klepsteel rubbers bv niet goed meer,wat mede oorzaak naar verbruik was)
                  En dan heb ik die periode ook prijs/qualiteit genomen bv kroon oil,maar als rezerf heb ik nu altijd in mijn wagens (die ik gehad heb en heb nu) altijd,
                  castrol 5w40 aan boord,nog niet hoeven gebruiken hoor,verbruiken geen druppel (houden zo )

Comment

• Ik ga morgen mijn olie nog eens vervangen en ik denk van Marly Black Gold TDi 10W40 te nemen.

Comment

• Marly zou na het schijnt ook goede olieen hebben he, heb ik van horen zeggen.
                      In ieder geval ze zullen er wel iets van kennen,gezien ze actief zijn in de aditieven branche.
                      Al werdt me afgeraden een aditief van marly te gebruiken (bv anti leak oid) , desondanks ik zelf een oil stop heb gebruik van marly,
                      en olieverbruik was zo goed als weg,wel werdt eerder (lees : in automechaniek les) bardahl aangeraden,hier heb ik ook een aditief voor gebruikt.
                      Dit maal voor bij de benzine bij te voegen (net nieuwe cilinderkop) dus extra smering kon geen kwaad.
                      En dit middel werkte ook ernorm goed,verbruik lag ook lager (heb toen 50-100 km meer gereden met zelfde rijstijl).
                      Oja zij hebben ook motorolie,doe ook goed schijnt te zijn .

Comment

• Er was dus geen Marly Black Gold beschikbaar in de winkel dus heb ik maar de Gold Diesel TDi 10W40 gekocht en ook een busje Zenox aan toegevoegd, als'them nu nog klachten heeft dan geef ik hem ne sjot.
                        Die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt.
                        Op de site (in hun winkel) kan men deze producten kopen aan:

1 liter Gold Diesel 10W40 € 11,70, in de winkel waar ik het gekocht heb € 8,30 en betaald (met mindering) € 7,06
                        5 liter € 45,31 € 34,05 € 28,94
                        Zenox additief € 60,44 € 45,55 € 38,72

De specs. zijn
                        10W40
                        API SL/CF
                        ACEA A3/B4
                        MB 229.1

Serieuze verschillen zou ik zeggen. Nu eens curieus wat die Zenox gaat doen in combinatie met die Gold.
                        Last edited by ; 14/09/2012, 17:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                          Marly zou na het schijnt ook goede olieen hebben he, heb ik van horen zeggen.
                          In ieder geval ze zullen er wel iets van kennen,gezien ze actief zijn in de aditieven branche.
                          Al werdt me afgeraden een aditief van marly te gebruiken (bv anti leak oid) , desondanks ik zelf een oil stop heb gebruik van marly,
                          en olieverbruik was zo goed als weg,wel werdt eerder (lees : in automechaniek les) bardahl aangeraden,hier heb ik ook een aditief voor gebruikt.
                          Dit maal voor bij de benzine bij te voegen (net nieuwe cilinderkop) dus extra smering kon geen kwaad.
                          En dit middel werkte ook ernorm goed,verbruik lag ook lager (heb toen 50-100 km meer gereden met zelfde rijstijl).
                          Oja zij hebben ook motorolie,doe ook goed schijnt te zijn .
                          Ja, het olieadditief van Bardahl is meer stroopachtig (tenminste vroeger toch) dan Marly, die Zenox is precies melk, ook wit van kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Ja, het olieadditief van Bardahl is meer stroopachtig (tenminste vroeger toch) dan Marly, die Zenox is precies melk, ook wit van kleur.
                            Olie aditief van bardahl nog niet geporbeerd,maar wel al zijn werking gezien,op de auto beurs autotechnica en was vrij goed aditief.
                            Heb van bardahl enkel nog maar benzine aditief zelf geprobeerd,en ben zeker over te spreken.
                            Olieaditief heb ik van marly gebruikt (wel oude wagen) en in tegenstelling dan wat ik achteraf hoorde,ook dit heeft gedaan wat ie moest doen.
                            Tuurlijk auto zelf liep ook al op vrij dikke olie,dus op dunne olie weet ik het natuurlijk niet.

Comment

• Vroeger waren er maar twee merken van additieven, nl. Bardahl en Molykote. Nadat ik in de gazet van Touring (was toen nog een gele gazet) gelezen had dat Marly met zijn Black Gold (met grafiet toegevoegd) een winner had en dit ook lange jaren gebezigd heb in de 190E 2.0l benzine, met goed resultaat trouwens, ben ik zo'n beetje aan Marly trouw gebleven. Mag tot nu toe niet klagen.

Comment

Vroeger waren er maar twee merken van additieven, nl. Bardahl en Molykote. Nadat ik in de gazet van Touring (was toen nog een gele gazet) gelezen had dat Marly met zijn Black Gold (met grafiet toegevoegd) een winner had en dit ook lange jaren gebezigd heb in de 190E 2.0l benzine, met goed resultaat trouwens, ben ik zo'n beetje aan Marly trouw gebleven. Mag tot nu toe niet klagen.
                                Als je over iets tevreden bent,waarom niet,ik keer zeker niet de rug naar marly,ben er zeker nog positief over,en een evt gebruik moest het nodig zijn,
                                sluit ik zeker niet uit

Comment

Er was dus geen Marly Black Gold beschikbaar in de winkel dus heb ik maar de Gold Diesel TDi 10W40 gekocht en ook een busje Zenox aan toegevoegd, als'them nu nog klachten heeft dan geef ik hem ne sjot.
                                  Die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt.
                                  Op de site (in hun winkel) kan men deze producten kopen aan:

1 liter Gold Diesel 10W40 € 11,70, in de winkel waar ik het gekocht heb € 8,30 en betaald (met mindering) € 7,06
                                  5 liter € 45,31 € 34,05 € 28,94
                                  Zenox additief € 60,44 € 45,55 € 38,72

De specs. zijn
                                  10W40
                                  API SL/CF
                                  ACEA A3/B4
                                  MB 229.1

Serieuze verschillen zou ik zeggen. Nu eens curieus wat die Zenox gaat doen in combinatie met die Gold.
                                  Die zenox, betaal je die maar €38,72?!
                                  Waar heb je die gehaald? Ik heb die bij de lokale autoparts handel gehaald en inderdaar rond de 60€ betaald :-s
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

Comment

• Waarom een additief toevoegen als je voor die prijs een olie kan kopen die vermoedelijk je combinatie veruit overtreft? En wat ik niet versta is dat Zenox een verbeteringsadditief is dat niet standaard in je olie zit, alhoewel het van dezelfde fabrikant komt?

Die MB is trouwens een mercedesnorm (229.1 is de basis voor benzine en diesels bij Mercedes).
                                    Die A3/B3 duidt erop dat de olie niet geschikt is voor motoren met catalysatoren (zou moeten een C zijn dan).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                      Die zenox, betaal je die maar €38,72?!
                                      Waar heb je die gehaald? Ik heb die bij de lokale autoparts handel gehaald en inderdaar rond de 60€ betaald :-s
                                      Heb die in de Orga (doe het zelf zaak, verdeler van bepaalde Marly producten, o.a. die olie en de Zenox) gehaald, op naam van mijn schoonzoon die daar 15% krijgt. Was dus bijna de helft van wat bij Marly zelf aangegeven is.

Comment

Working...
                                      X