Oorspronkelijk geplaatst door Beemerlady
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschil goedkope tov dure olie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenPrijs/qualiteit vindt je makklijk hoor in merken als kroon oil,maar wil je net wat betere qualiteit dan kom je toch bij eerder vernoemde merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beemerlady Bekijk BerichtenDus u bedoelt... wil je teveel betalen, kijk dan naar de eerder vernoemde merken? Of bedoelt u net iets anders?
zoals castrol,valvoline,shell,total ,oid.
Kroon oil werdt me door een cursist mechanieka afgeraden en eerder te kiezen voor een a merk,maar desondanks is kroon toch nog prijs/qualiteit goed.
U mag gerust op carrefour olie of op zelfgemaakte olie ofwat dan ook rijden,u eigen recht,maar als merken as castrol oid toch zo een *dieven* zijn.
Dan was dit merk niet één vd grootste spelers,en niet 1 vd olieen waar vaak mee wordt gewerkt (merk garages,f1,racerij oid)
Pas op nogmaals heb niets tegen mensen die weten gelijk te hebben en niet merk olie gelijk te stellen aan merken as castrol,ieder zijn idee
Comment
-
Ik doe niks af van je stelling of van je mening. Uiteindelijk maakt iedereen voor zichzelf uit wat hij wil gebruiken, daar heb je 100% gelijk in.
Ik heb persoonlijk alleen maar een beetje problemen met de attitude van bepaalde mensen hier die beweren dat enkel de duurste olie de beste zou zijn. Kwaliteit, ja... dat volg ik maar daarvoor moet de mening van een ander niet afgeschoten worden.
Trouwens, ik vind dit topic wel héél interessant om te lezen, weer al veel bijgeleerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenEr zijn mensen met wagens welke een liter per 1000km verbruiken dan ga je ook geen olie van 25euro de liter erin kappen maar éérder naar een prijs/kwaliteit optie kijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenEr zijn mensen met wagens welke een liter per 1000km verbruiken dan ga je ook geen olie van 25euro de liter erin kappen maar éérder naar een prijs/kwaliteit optie kijken
om dit verbruik te reduceren.
Wat vaak wel mogelijk is (bij mijn oude wagen,waren de klepsteel rubbers bv niet goed meer,wat mede oorzaak naar verbruik was)
En dan heb ik die periode ook prijs/qualiteit genomen bv kroon oil,maar als rezerf heb ik nu altijd in mijn wagens (die ik gehad heb en heb nu) altijd,
castrol 5w40 aan boord,nog niet hoeven gebruiken hoor,verbruiken geen druppel (houden zo)
Comment
-
Marly zou na het schijnt ook goede olieen hebben he, heb ik van horen zeggen.
In ieder geval ze zullen er wel iets van kennen,gezien ze actief zijn in de aditieven branche.
Al werdt me afgeraden een aditief van marly te gebruiken (bv anti leak oid) , desondanks ik zelf een oil stop heb gebruik van marly,
en olieverbruik was zo goed als weg,wel werdt eerder (lees : in automechaniek les) bardahl aangeraden,hier heb ik ook een aditief voor gebruikt.
Dit maal voor bij de benzine bij te voegen (net nieuwe cilinderkop) dus extra smering kon geen kwaad.
En dit middel werkte ook ernorm goed,verbruik lag ook lager (heb toen 50-100 km meer gereden met zelfde rijstijl).
Oja zij hebben ook motorolie,doe ook goed schijnt te zijn.
Comment
-
Er was dus geen Marly Black Gold beschikbaar in de winkel dus heb ik maar de Gold Diesel TDi 10W40 gekocht en ook een busje Zenox aan toegevoegd, als'them nu nog klachten heeft dan geef ik hem ne sjot.
Die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt.
Op de site (in hun winkel) kan men deze producten kopen aan:
1 liter Gold Diesel 10W40 € 11,70, in de winkel waar ik het gekocht heb € 8,30 en betaald (met mindering) € 7,06
5 liter € 45,31 € 34,05 € 28,94
Zenox additief € 60,44 € 45,55 € 38,72
De specs. zijn
10W40
API SL/CF
ACEA A3/B4
MB 229.1
Serieuze verschillen zou ik zeggen. Nu eens curieus wat die Zenox gaat doen in combinatie met die Gold.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenMarly zou na het schijnt ook goede olieen hebben he, heb ik van horen zeggen.
In ieder geval ze zullen er wel iets van kennen,gezien ze actief zijn in de aditieven branche.
Al werdt me afgeraden een aditief van marly te gebruiken (bv anti leak oid) , desondanks ik zelf een oil stop heb gebruik van marly,
en olieverbruik was zo goed als weg,wel werdt eerder (lees : in automechaniek les) bardahl aangeraden,hier heb ik ook een aditief voor gebruikt.
Dit maal voor bij de benzine bij te voegen (net nieuwe cilinderkop) dus extra smering kon geen kwaad.
En dit middel werkte ook ernorm goed,verbruik lag ook lager (heb toen 50-100 km meer gereden met zelfde rijstijl).
Oja zij hebben ook motorolie,doe ook goed schijnt te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenJa, het olieadditief van Bardahl is meer stroopachtig (tenminste vroeger toch) dan Marly, die Zenox is precies melk, ook wit van kleur.
Heb van bardahl enkel nog maar benzine aditief zelf geprobeerd,en ben zeker over te spreken.
Olieaditief heb ik van marly gebruikt (wel oude wagen) en in tegenstelling dan wat ik achteraf hoorde,ook dit heeft gedaan wat ie moest doen.
Tuurlijk auto zelf liep ook al op vrij dikke olie,dus op dunne olie weet ik het natuurlijk niet.
Comment
-
Vroeger waren er maar twee merken van additieven, nl. Bardahl en Molykote. Nadat ik in de gazet van Touring (was toen nog een gele gazet) gelezen had dat Marly met zijn Black Gold (met grafiet toegevoegd) een winner had en dit ook lange jaren gebezigd heb in de 190E 2.0l benzine, met goed resultaat trouwens, ben ik zo'n beetje aan Marly trouw gebleven. Mag tot nu toe niet klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenVroeger waren er maar twee merken van additieven, nl. Bardahl en Molykote. Nadat ik in de gazet van Touring (was toen nog een gele gazet) gelezen had dat Marly met zijn Black Gold (met grafiet toegevoegd) een winner had en dit ook lange jaren gebezigd heb in de 190E 2.0l benzine, met goed resultaat trouwens, ben ik zo'n beetje aan Marly trouw gebleven. Mag tot nu toe niet klagen.
sluit ik zeker niet uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEr was dus geen Marly Black Gold beschikbaar in de winkel dus heb ik maar de Gold Diesel TDi 10W40 gekocht en ook een busje Zenox aan toegevoegd, als'them nu nog klachten heeft dan geef ik hem ne sjot.
Die prijzen zijn helemaal van de pot gerukt.
Op de site (in hun winkel) kan men deze producten kopen aan:
1 liter Gold Diesel 10W40 € 11,70, in de winkel waar ik het gekocht heb € 8,30 en betaald (met mindering) € 7,06
5 liter € 45,31 € 34,05 € 28,94
Zenox additief € 60,44 € 45,55 € 38,72
De specs. zijn
10W40
API SL/CF
ACEA A3/B4
MB 229.1
Serieuze verschillen zou ik zeggen. Nu eens curieus wat die Zenox gaat doen in combinatie met die Gold.
Waar heb je die gehaald? Ik heb die bij de lokale autoparts handel gehaald en inderdaar rond de 60€ betaald :-s
Comment
-
Waarom een additief toevoegen als je voor die prijs een olie kan kopen die vermoedelijk je combinatie veruit overtreft? En wat ik niet versta is dat Zenox een verbeteringsadditief is dat niet standaard in je olie zit, alhoewel het van dezelfde fabrikant komt?
Die MB is trouwens een mercedesnorm (229.1 is de basis voor benzine en diesels bij Mercedes).
Die A3/B3 duidt erop dat de olie niet geschikt is voor motoren met catalysatoren (zou moeten een C zijn dan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenDie zenox, betaal je die maar €38,72?!
Waar heb je die gehaald? Ik heb die bij de lokale autoparts handel gehaald en inderdaar rond de 60€ betaald :-s
Comment
Comment