Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil goedkope tov dure olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Captain_Slow Bekijk Berichten
    Wie vervangt er trouwens zelf zijn olie? En op welke manier laat je je olie af? Of hebben jullie allemaal een brug staan thuis?
    Bij mijn desje doe ik het zelf. Eerst warm laten rijden en dan krik eronder, bak eronder en stop losdraaien.

Elke 10 000kms en ik giet er goedkope 15w40 in (die olie is qua kwaliteitscijfer hoger dan wat mercedes voorschreef in 1980).
    Oliefilter vervang ik ook, meestal zelfs elke 5000kms (is klein qua model voor de motor en er zit/zat wat drap in mijn motor van vorige eigenaars die het niet zo nauw namen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
      Volgens mij ook pure marketing.
      Uiteraard zal Castrol goed zijn voor BMW, maar 9/10 dat Total even goed is voor in een BMW.

Castrol en BMW zullen het op een akkoordje gegooid hebben.
      BMW krijgt geld van Castrol om dit aan te bevelen, Castrol verkoopt zo meer olie.

As simple as that
      Yep. Enkel kwaliteit heeft hier jammergenoeg nog weinig mee te maken. Uiteraard zullen ze wel geen slechte kwaliteit aanbevelen omdat dat slecht is voor hun imago, maar als er twee producenten hen contacteren met de vraag om olie aan te bevelen die ongeveer dezelfde kwaliteit heeft, zal diegene die het meest betaalt aanbevolen worden.

Deels het principe waarop officiële verdelers gebaseerd op zijn: Je krijgt het alleenrecht om alleen een bepaald merk te verkopen, dan raad je uiteraard iedereen die olie aan. Zo is Ingelbeen officieel verdeler van Mobil motorolie, je zult hen uiteraard ook nergens horen zeggen dat andere olie beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
        Wat ik bedoel is:iedereen moet dat voor z'n eigen uitmaken welke olie hij/zij gebruikt,denk dat de leaserijder het worst zal wezen of er Castrol of slaolie ingaat ,het is zijn portefeuille niet,maar de brave werknemer die het uit eigen zak moet betalen scheelt het wel een slok op de borrel,maar stellen dat BMW alleen maar op Castrol mag rijden is een beetje kort door de bocht IMO,de E90 320d van m'n zoon rijdt sedert een 100k op wolf-oil en heeft geen olieverbruik tot op heden en er wordt wel serieus mee gepeert zal ik maar zeggen,(7,5à8L verbruik);wat wel is ,deze wordt om de 10000km vervangen+oliefilter .

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik met mijn ///M tot nu toe altijd de Castrol 10W60 erin kap,wrm ,omdat de garage waar ik ga met Castrol werkt ,maar hij zuipt nu ook 1L/750à1000km,Castrol of niet,maar volgend onderhoud giet ik er Wolf in met dezelfde kenmerken als de Castrol,wordt vervolgt........
        M rijden en dan beginnen besparen op zaken als olie
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
          Volgens mij ook pure marketing.
          Uiteraard zal Castrol goed zijn voor BMW, maar 9/10 dat Total even goed is voor in een BMW.

Castrol en BMW zullen het op een akkoordje gegooid hebben.
          BMW krijgt geld van Castrol om dit aan te bevelen, Castrol verkoopt zo meer olie.

As simple as that
          't Gaat toch iets verder hoor. De motoren zijn er mee ontwikkeld en de garantie is gebaseerd op onderhoud met Castrol olie. Daar van af wijken lijkt me persoonlijk niet verstandig. De meerprijs in olie kan misschien heel wat kosten besparen op vlak van defecten, revisie of erger!

Autorijden kost nu eenmaal geld en ik geef liever iets meer uit aan echte kwaliteitsproducten dan alternatieve rommel waar je geen zekerheden mee hebt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            Is niet besparen ,is gewoon vergelijken,als je diverse tss personen kan uitschakelen en er komt daar een prijsvoordeel uit,is toch mooi meegenomen toch,u als bedrijfslijder zou dat toch moeten weten

Uw kortzichtigheid siert u,zoals altijd ,wrm x aantal keer meer betalen voor hetzelfde produkt puur omdat de marketingmachine moet blijven draaien,geloof me ik heb me goed ingelicht en met meerdere mensen daarover gemaild en gebeld over hoe &wat ,maar dat ga ik niet aan uw neus hangen

Wat de garantie betreft,jah als ge met een relatief jonge wagen "klodden" hebt ,zullen ze wel een een staaltje laten ontleden,maar met een kot van 12jaar gelijk de mijne zal ik met dat praatje nie meer moeten afkomen denk ik

Ieder zijn keuze hé...
            Last edited by ; 31/08/2012, 12:57.

Comment

Een ander zijn rekening maken is niet nodig...

en als de goedkopere alternatieve olie (ook van een bekend merk overigens) effectief even goed of beter is dan de voorgeschreven olie,
              maak dan maar voor uzelf uit wie de slimste is

Comment

't Gaat toch iets verder hoor. De motoren zijn er mee ontwikkeld en de garantie is gebaseerd op onderhoud met Castrol olie. Daar van af wijken lijkt me persoonlijk niet verstandig. De meerprijs in olie kan misschien heel wat kosten besparen op vlak van defecten, revisie of erger!

Autorijden kost nu eenmaal geld en ik geef liever iets meer uit aan echte kwaliteitsproducten dan alternatieve rommel waar je geen zekerheden mee hebt!
                Als jij gelooft dat die bmw-motoren speciaal ontwikkeld zijn met catrol in gedachten, dan moet je dat vooral blijven geloven, maar niet luidop zeggen.

Ze worden ontwikkeld met bepaalde eisen aan de motorolie. Vandaag biedt catrol die aan, maar morgen is het shell en overmorgen is het mobil.
                Als de olie voldoet aan de minimale eisen die bmw stelt aan motorolie is het goed.

Comment

Olie is superbelangrijk, ik bespaar daar nooit op. Mijn wagens krijgen hun olie vroeger dan is voorgeschreven (bij de bora om de 10.000 of net voor een track event, ipv de voorgeschreven 15.000). Ik geloof daar in dat dat mijn motor veel goed doet, nu zijn we 620.000km ver en hij rijdt nog altijd perfect en verbruikt olie binnen de normen voor dat type blok. Waar ik echter niet naar kijk is het merk. Ik giet er in wat er voor handen is (binnen de betere merken, dus wel geen chinese brol ofzo), als de specifieke eigenschappen van de olie maar overeenkomen met wat er in moet.
                  Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Als jij gelooft dat die bmw-motoren speciaal ontwikkeld zijn met catrol in gedachten, dan moet je dat vooral blijven geloven, maar niet luidop zeggen.

Ze worden ontwikkeld met bepaalde eisen aan de motorolie. Vandaag biedt catrol die aan, maar morgen is het shell en overmorgen is het mobil.
                    Als de olie voldoet aan de minimale eisen die bmw stelt aan motorolie is het goed.
                    Ik heb toch nergens vermeld dat er iets mis is met de A-Merken. En zoals aangehaald door anderen zijn de specificaties meer dan viscositeit. Additieven zijn minstens zo belangrijk.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik het zéér onverstandig vind om een B-merk in je blok te kappen en er dan vanuit gaan dat je identiek dezelfde onderhoudsintervallen kan nastreven.

Zoals PJH zegt. OLIE is zéér belangrijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volonte Bekijk Berichten
                      Een ander zijn rekening maken is niet nodig...

en als de goedkopere alternatieve olie (ook van een bekend merk overigens) effectief even goed of beter is dan de voorgeschreven olie,
                      maak dan maar voor uzelf uit wie de slimste is
                      Nope maar gasten die blijten dat hun S62 olie zuipt en dan als oplossing er goedkoper olie gaan in kappen zijn in mijn ogen serieus verkeerd bezig en hebben de verkeerde wagen gekocht in verhouding tot hun portemonnee. 't Is door zo een idioten dat het merendeel van dergelijke wagens die te koop zijn naar de kloten geholpen is omdat "Jantje Achterlijk" V8 wil rijden maar er wel niet de centjes voor wil neerleggen... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten

Ik bedoelde het zoals jij aanhaalt. De motoren zijn ontwikkeld met dergelijke eisen van de motorolie. Castrol garandeert je dat de olie die je bij hen koopt aan die eisen voldoet!

Comment

Nope maar gasten die blijten dat hun S62 olie zuipt en dan als oplossing er goedkoper olie gaan in kappen zijn in mijn ogen serieus verkeerd bezig en hebben de verkeerde wagen gekocht in verhouding tot hun portemonnee. 't Is door zo een idioten dat het merendeel van dergelijke wagens die te koop zijn naar de kloten geholpen is omdat "Jantje Achterlijk" V8 wil rijden maar er wel niet de centjes voor wil neerleggen... .
                          dus omdat je met een V8 rijdt,
                          MOET je dure olie indoen, anders gaat uw motor kapot?

Comment

Is niet besparen ,is gewoon vergelijken,als je diverse tss personen kan uitschakelen en er komt daar een prijsvoordeel uit,is toch mooi meegenomen toch,u als bedrijfslijder zou dat toch moeten weten

Uw kortzichtigheid siert u,zoals altijd ,wrm x aantal keer meer betalen voor hetzelfde produkt puur omdat de marketingmachine moet blijven draaien,geloof me ik heb me goed ingelicht en met meerdere mensen daarover gemaild en gebeld over hoe &wat ,maar dat ga ik niet aan uw neus hangen

Wat de garantie betreft,jah als ge met een relatief jonge wagen "klodden" hebt ,zullen ze wel een een staaltje laten ontleden,maar met een kot van 12jaar gelijk de mijne zal ik met dat praatje nie meer moeten afkomen denk ik

Ieder zijn keuze hé...
                            Als je de waarheid in pacht hebt. Wat zit je dan nog te doen op een discussie forum... ?

Comment

Gewoon het juiste type olie voor de juiste wagen/moto gebruiken.

Kap geen vol synthetische olie in een E30 die al heel zijn leven op minerale olie rijdt.
                              Kap geen olie voor een auto in een motorfiets met natte koppeling (want dan gaat u koppeling slippen...).

Voor de rest goed kijken naar de bestaande normen: API/ACEA en zorgen dat ze voldoen aan de nieuwe klassering. Maar bij A-merken zal dit wel allemaal geen probleem zijn.

@Clio16v: ik zou gewoon 10W40 inkappen. Doet het merk er toe? Niet echt, al zou ik blijven bij hetgeen ik er altijd heb in gedaan. Waarom? Kwaad zal het allesinds niet kunnen. Maar volgens mij is elk A merk OK.

Veel verwisselen is de boodschap. Al heeft Merk X 3% betere smeereigenschappen, na verloop neemt de kwaliteit van ELKE olie af, met als gevolg dat te lang rijden met Merk X olie imo veel slechter is dan goeikope olie gebruiken en die frequent wisselen.
                              In mijn NX125 wissel ik elke 4 maand. Waarom? Dat motorblok is luchtgekoeld en wordt vrij warm, en er zit maar 1 liter olie in, dus die olie ziet af.

Comment

Gaan we beginnen met modder gooien ja ....

ik blijt niet ,ik stel alleen maar vast oh almachtige mr ik weet het altijd zoveel beter en de rest zijn uilen,kzal ik zelf mijn rekening wel maken,doe gij dat maar voor u,tzal al moeilijk genoeg zijn..

bij deze dus foto's waaruit blijkt dat de "goeikopere" dezelfde norm heeft als de"duurdere ,

moeilijk leesbaar maar is ook ACEA A3/B4-API SM/CF,met het geld dat ik uitspaar zal ik mij een beter fototoestel aanschaffen

Comment

met het geld dat ik uitspaar zal ik mij een beter fototoestel aanschaffen

Comment

Wat is 't volgende 91 tanken en dan additieven bijkappen want. Dat is toch hetzelfde en ZOVEEL beter en veel GOEDkoper... .

Jullie doen maar. Iedereen doet uiteraard op het eind van de dag wat hij wil met zijn materiaal en BMW, SHELL, Castrol, ... zijn allemaal grote bandieten en dieven!

Hell, waarom zou je nog met een BMW willen rijden... .

Comment

Wat is 't volgende 91 tanken en dan additieven bijkappen want. Dat is toch hetzelfde en ZOVEEL beter en veel GOEDkoper... .

Jullie doen maar. Iedereen doet uiteraard op het eind van de dag wat hij wil met zijn materiaal en BMW, SHELL, Castrol, ... zijn allemaal grote bandieten en dieven!

Vraag ik me eigenlijk ook af ,mss omdat ik liefhebber ben van het merk en dit niet aanschouw als het verlengde van een klein pietje zoals sommige(beweren).

Man, jij hebt veel tijd tegenwoordig..

Comment

Ik heb toch nergens vermeld dat er iets mis is met de A-Merken. En zoals aangehaald door anderen zijn de specificaties meer dan viscositeit. Additieven zijn minstens zo belangrijk.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik het zéér onverstandig vind om een B-merk in je blok te kappen en er dan vanuit gaan dat je identiek dezelfde onderhoudsintervallen kan nastreven.

Zoals PJH zegt. OLIE is zéér belangrijk!
                                        Ik bedoelde het zoals jij aanhaalt. De motoren zijn ontwikkeld met dergelijke eisen van de motorolie. Castrol garandeert je dat de olie die je bij hen koopt aan die eisen voldoet!

niet misquote? want je gebruikt tweemaal dezelfde, maar je zegt wel iets anders.

dat is appels met peren vergelijken.

Over olie : zolang het voldoet aan de eisen van de fabrikant zal het voldoen.
                                        Mocht ik echter op circuit gaan rijden (wat ik nu niet doe) dan zou ik ook meer belang gaan hechten aan mijn olie en zou ik ook niet meer moeten weten van die goedkopere soorten. En ik zou dan ook mijn olie regelmatiger verversen, omdat die net meer afziet.

Comment

...Ik persoonlijk omdat ik dan 2 parkings mag nemen. Met mijn Opel werd dat destijds niet aanvaard.
                                          Last edited by Timmeke-Tim; 31/08/2012, 16:08.
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X