Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 Gulf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hopelijk is de advokaat van de slachtoffer niet media-vreemd en kan hij een paar elementen op YouTube rapen om zijn zaak te stofferen!

Comment

• Sommige mensen hier doen zo precies als je zegt dat het fout is om een 18jarige een R8 te geven, dat je jaloers bent. ( Nu jaloersheid is niet zo'n slechte eigenschap op zich, het zorgt er soms voor dat je harder werkt om hetzelfde als iemand anders te bereiken, dit even tussendoor) Maar , en dit moet nu toch iedreen toegeven, met zo'n auto is het veel gemakkelijker om een hogere snelheid te breiken waar een minder krachtige wagen het niet zou kunnen en ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat hogere snelheid leidt tot meer ongelukken. Ik vond die aflevering van topgear met die gt-r wel leuk, gps zag dat auto op circuit was, ..... alle beperkingen opgeheven? Ik weet dat niemand dat graag op zijn auto zal hebben maar misschien in de toekomst geen slecht idee op alle auto's? Ik weet niet of het zijn eerste auto was maar komaan, laat ons allemaal is eerlijk zijn... zoiets als vader geven aan een tienerzoon? Ge zou toch minstens eerst is iets kunnen geven met minder pk (mag duur zijn he) tot hij een tijdje heeft bewezen verantwoordelijk zijn. Er is ook een reden waarom ge in België wel een jachtgeweer moogt kopen en geen AK47 he

Comment

• Als je positief blaast ben je zowiezo in het fout. Daarom zal hij gevlucht hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Als je positief blaast ben je zowiezo in het fout. Daarom zal hij gevlucht hebben.
          Proficiat met je parate kennis van het Belgische juridische systeem!

Ik ben het voor de verandering eens eens met Caoimhin.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            ..... En hij rijdt nog steeds als een idioot rond. Maar dat staat echt wel los van de wagen.
            Een wagen is nooit gevaarlijk, een ezel aan het stuur soms wel.

Comment

• Wie de verantwoordelijke is voor de aanrijding staat los van de houding na een aanrijding.

Met welk voertuig het ongeval gebeurde is evenmin relevant.

Hoe oud de bestuurders zijn is ook niet relevant.......

Ik meen enkel dat de houding van de aanrijdende bestuurder na de aanrijding laakbaar is en getuigt van een ernstige vorm van lafheid.

Het verzinnen van een verhaal over een carjacking versterkt de lafheid van deze daad, nu de dader, na inzicht te hebben verkregen van zijn daden, niet terugkeerde naar de plaats van de aanrijding of spontaan aangifte te gaan doen. Hij wou enkel zijn eigen hachje redden zonder zich ook maar 1 seconde te bekommeren omtrent de andere betrokken personen bij deze aanrijding. Ik meen dat dit laatste juist verschilt met een klassiek vluchtmisdrijf, waar de dader niet actief gaat zoeken achter uitvluchten doch eerder passief blijft ( lees geen aangifte doet )

Deze houding correspondeert met de houding weergegeven in de youtube filmpjes....

Ik ken die persoon niet, maar het siert hem allerminst....

Moraal van het verhaal: iedereen kan fouten begaan, maar ga niet lopen voor de consequenties
              Last edited by saabi; 20/05/2012, 18:12.
              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
              Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                Sommige mensen hier doen zo precies als je zegt dat het fout is om een 18jarige een R8 te geven, dat je jaloers bent. ( Nu jaloersheid is niet zo'n slechte eigenschap op zich, het zorgt er soms voor dat je harder werkt om hetzelfde als iemand anders te bereiken, dit even tussendoor) Maar , en dit moet nu toch iedreen toegeven, met zo'n auto is het veel gemakkelijker om een hogere snelheid te breiken waar een minder krachtige wagen het niet zou kunnen en ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is dat hogere snelheid leidt tot meer ongelukken. Ik vond die aflevering van topgear met die gt-r wel leuk, gps zag dat auto op circuit was, ..... alle beperkingen opgeheven? Ik weet dat niemand dat graag op zijn auto zal hebben maar misschien in de toekomst geen slecht idee op alle auto's? Ik weet niet of het zijn eerste auto was maar komaan, laat ons allemaal is eerlijk zijn... zoiets als vader geven aan een tienerzoon? Ge zou toch minstens eerst is iets kunnen geven met minder pk (mag duur zijn he) tot hij een tijdje heeft bewezen verantwoordelijk zijn. Er is ook een reden waarom ge in België wel een jachtgeweer moogt kopen en geen AK47 he
                Wat een loze vergelijking, een AK47 is gemaakt om mensen te doden een jachtgeweer niet.
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

• dubbel
                  Last edited by Timmeke-Tim; 20/05/2012, 19:57.
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                    Wat een loze vergelijking, een AK47 is gemaakt om mensen te doden een jachtgeweer niet.
                    En je moet een rijbewijs hebben om een auto te besturen. Waarom? Omdat het anders gevaarlijk is?!?

Maar de ene auto is de andere niet. Vandaag mag je leren rijden met bij wijze van spreken een luchtgeweer en dan rondrijden met een Stinger die een laagvliegende a380 kan neerschieten. Maar dat gebeurt niet ALS je er verantwoord mee omgaat ;-)
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Als je positief blaast ben je zowiezo in het fout. Daarom zal hij gevlucht hebben.
                      *facepalm*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk Berichten
                        Herlees de eerste pagina's van dit topic maar eens.

De meesten fixeren zich hier op het feit dat hij met een R8 reed, wat er naar mijn mening helemaal niets te maken heeft.
                        Dus een wagen met 420 PK in handen van een snotaap die meermaals bewezen heeft dat hij niet de maturiteit heeft noch de verantwoordelijkheid om daar iets of wat "verstandig" mee om te springen is bijzaak... Dat is minstens 300 PK meer dan hij aankan imo

Wel, als je jezelf nog eens de vraag stelt waarom jij op je 21e geen wagen met meer dan 100kw deftig verzekerd krijgt, dan denk je hier maar eens aan terug: dankzij gasten als deze!

Mij maakt het ook niet zeer uit welke wagen het is, wel de combinatie met de bestuurder.
                        Als dit een ongeval was en alles verliep zoals het zou moeten: stoppen, hulp bieden, hulpdiensten bellen... Dan zou ik ook niet zo furieus reageren. Kan gebeuren, met eender welke auto, spijt komt te laat maar goed.

Maar als je enige bekommernis het redden van je eigen vel is, eender wat... niet meteen een toonbeeld van respect voor anderen of verantwoordelijkheidszin.
                        Dan zijn verhaaltje nog enkele keren bijsturen in de hoop er dan mee weg te komen bewijst dat hij niet echt lekker in zijn hoofd is. Een normale mens met enig normbesef doet zoiets niet. Eigenlijk zouden ze hem moeten confronteren met zijn slachtoffer en diens familie en dan nog eens een verhoor doen... Tzal dan wel minder zijn. Ik vraag me af of zo iemand eigenlijk spijt heeft. Anders dan de spijt omdat zijn smoesjes niet pakten dan.

Dat ik op de ouders/vader afgeef: alsof zij niet op de hoogte zouden zijn van zijn escapades? Alsof zij ook niet in kunnen schatten dat dit ooit fout zou lopen...
                        Dat noem ik schuldig verzuim of medeplichtigheid: zij hadden veel eerder kunnen en moeten ingrijpen. Heel de streek kende die gast en zijn gedrag, en youtube staat er vol van...

Het feit dat youtube filmpjes meermaals tonen hoe die gast als een verantwoordelijke jongen met zijn bolide omgaat maakt het enkel erger: waarom werd die gek nog niet van de weg gehaald?!
                        En ja, iedereen rijdt al eens harder en sportiever, en ik zeker en vast ook! Maar dan toch nog steeds met een beetje gezond verstand en 2 stappen verder denkend dan waar je bent.

Jullie vinden dat misschien een held,
                        maar bedenk ook even dat er anderen hier zijn die al iets ouder zijn, ook misschien al iets meer meegemaakt hebben.
                        Ik ken ook een vriendin die de rest van haar leven verder moet met verminkingen dankzij een gast die in de streek gekend was om met een stuk in zijn voeten te gaan rijden. Zijn vrienden en familie had al meermaals gezegd " dat gaat nog fout lopen, dat kan niet anders", maar niemand deed iets... Tis te zeggen, na het ongeval is zijn papa ook ter hulp geschoten en heeft hij verklaard de chauffeur te zijn. Alsof dat niet grof genoeg was trachtte ze nog de schuld in haar schoenen te schuiven want haar achterlicht zou niet gewerkt hebben. Je moet maar durven zeker?!

Het zou jou moeder maar zijn hé. Hoe zou jij je dan voelen als het een gast blijkt die al een tijd als een maf rijdt, daar fier op is, en na zijn daden jou moeder zonder omkijken laat creperen om zijn eigen hachje te redden en er mee weg te komen...

Een ongeval is altijd zwaar, maar als je weet dat het veroorzaakt werd door zo iemand, dan denk ik dat dit dubbel pijn doet. Ik ben de laatste om voor boetes en politie te pleiten, maar als ik dan bedenk dat ze mij steeds flitsen in bepaalde omstandigheden puur voor de centen, en dergelijke gastjes blijven jaren rijden als een hooligan en veroorzaken dan dit... dan werkt het systeem duidelijk niet!

En mij kan echt zijn R8 en zijn centen geen moer schelen hoor! Het gaat mij vooral om zijn gedrag en ingesteldheid. En vaak komt dergelijke grootheidswaanzin voor bij jonge knapen die nog niets hebben moeten doen, veel gekregen hebben en denken dat de wereld aan hun voeten ligt. Dat is geen jaloezie, dat is een psychologisch verklaarbaar feit!

Maar "wat een HLN-niveau zever" en "allemaal jaloers op die gast" is ook een verklaring natuurlijk.
                        www.meevliegen.be

Comment

• Men zal me nu wel een jaloerse bok noemen maar ik vind een R8 in deze livrei met een Heinz-stickertje en wiens natuurlijke V8 sound verkracht wordt door aftermarket brol een ordinaire foorbak. Deze kar en de manier waarop er mee wordt omgegaan getuigt van 0,0 klasse en smaak.
                          2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                            Heeft er niemand bij stilgestaan dat het misschien de fout was van de Seat?

bvb : veranderen van rijvak zonder te kijken dat er iemand aankwam... dat lijkt mij een zeer goeie verklaring voor deze ongeval.
                            en dan veranderd het NIETS dat hij miscchienn maar 2 biertjes op had (dus dronk volgens de wet)
                            of dat er verschil van 40 km tussen de 2 voertuigen was.. dus de seat aan bvb 90km/u en de audi aan 130km/u
                            wie was het gevaarlijkste op de baan dan?
                            Ik zou je deels volgen.
                            MAAR:
                            -aan de schade te zien zal er meer dan 40km/h verschil geweest zijn. Maar dat is nog niet zo van belang.
                            -Als je in een ongeval betrokken geraakt STOP je bied je HULP en bel je HULPDIENSTEN. In dit verhaal is hij gewoon verder gereden en heeft hij enkel getracht zijn eigen vel te redden. Hij heeft nog enkele keren zijn carjacking verhaaltje aangepast in de hoop er mee door te komen. En ik denk niet dat het van de shock was of dergelijke, hij wist verdomd goed zijn wagen te verstoppen en de feiten te verdoezelen. Dat zou ik nu niet doen met slechts 2 pinten te veel op als ik achterop iemand reed die veel te traag reed of net van strook wisselde.

Wie was de gevaarlijkste op de baan: Hmm eens kijken, 21 en 420PK. Ok laat ons nog voordeel van de twijfel gunnen: tientallen youtubefilmpjes vol asociaal gedrag, ook op plaatsen als de dijk waar dit gewoon gevaarlijk is=> Ik zie toch nergens enig besef of verantwoordelijkheid, dus met voorsprong de gevaarlijkste op de weg imo!

En nee ik ben geen moraalridder en rij ook zelden 120... maar er zijn grenzen hé
                            www.meevliegen.be

Comment

• 5 jaar effectieve gevangenisstraf en een levenslang rijverbod lijkt me een billijke straf voor deze poging tot doodslag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Citaat!

Het is een schande om iets te krijgen van je ouders, en het is een nog grotere schande om meer dan 20% meer als gemiddeld te verdienen.

Als je een gast van 21 ziet rijden met een R8, zou je beter aan de kant gaan, want hij of zijn pa hebben de economie op dat moment al meer gesteund dan sommige werkloze, gehandicapte of zagende mensen in gans hun leven.

Als blijkt (ALS. Ik weet het niet. ALS zeg ik hé!) dat de bestuurder van de Seat in fout is, krijgt zij dan een even zware straf?

Ze had misschien niet gedronken, maar dan heeft ze die jongen weldegelijk een pak last bezorgd.
                                Waarom haalt iedereen hier nu de centen bij van papa?! Heeft er niets mee te maken?!
                                In ieder geval is dat moederke niet gaan lopen om als een laffe hond haar vel te redden hé. Alleen dat al is voor mij reden genoeg om zo iemand van de baan te houden. Als je iemand zonder omkijken voor dood achterlaat, heb je niet het juiste normbesef om in het verkeer te zijn imo. Of je nu met een R8 of een dacia rijdt.
                                www.meevliegen.be

Comment

• Ik mis vooral de reactie van Wooter hier een beetje...jammer...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                    En je moet een rijbewijs hebben om een auto te besturen. Waarom? Omdat het anders gevaarlijk is?!?

Maar de ene auto is de andere niet. Vandaag mag je leren rijden met bij wijze van spreken een luchtgeweer en dan rondrijden met een Stinger die een laagvliegende a380 kan neerschieten. Maar dat gebeurt niet ALS je er verantwoord mee omgaat ;-)
                                    Wanneer ga je nu eens begrijpen dat je met elke auto hoeveel pk dan ook onverantwoord kan rijden, en daarmee heb ik overschot van gelijk.
                                    Foei foei man moet je daarom bijna dubbel zo oud zijn als mij om zoiets niet in te zien.
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

• Aan alle debielen en sukelaars hier: zijne nieuwe was al besteld.. Ne lambo.. Schrijft daar nu de volgende 10 pagina's over vol.. Bende sukkels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                        Aan alle debielen en sukelaars hier: zijne nieuwe was al besteld.. Ne lambo.. Schrijft daar nu de volgende 10 pagina's over vol.. Bende sukkels
                                        In naam van het forum wens ik u te bedanken voor deze enorm waardevolle bijdrage.
                                        Mvg
                                        2.0 JTDm

Comment

• Das heel graag gedaan!

Comment

Working...
                                          X