Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 Gulf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik lees hier veel jaloerse reacties. Hij heeft iets dat ik niet heb en dat mag niet, dat hoort niet, dat kan niet. We moeten hem pakken. Dag Stalin.

Voor mij moeten zo'n dingen ook niet in de krant komen, en al zeker niet met al de sensatie die er rond gecreëerd wordt.

Ja, hij was in fout. Ja, hij had niet meer mogen rijden als hij gedronken had. Ja, misschien reed hij sneller dan toegelaten. Maar de meeste mensen veroordelen hem nu puur omdat hij met een R8 reed.

Dit valt niet goed te praten, maar beeld je eens in dat het in een plaats van de zoon van de bedrijfsleider, de zoon van de kleine man in de straat was. Niet iemand waar de mensen naar op kijken, maar zeker ook niet op neerkijken. Die kan ook met een glas te veel op aan de dancing vertrekken. En nog een paar vrienden in de auto meenemen. En dan in de eerste de beste bocht een boompje kussen doordat die zompige ophanging die extra massa toch niet meer aankon. Dan zijn er plots vier mensen dood of zwaargewond. Maar gaan we daar dan een topic over openen? Gaan we dat dan pagina's breed uitsmeren in de krant? Aan de toog op café over beginnen, ook al is dit ongeluk 100 km verder gebeurd? Ik denk het niet.

Het is niet omdat mensen rijk zijn dat ze geen fouten kunnen maken. Als je een fout maakt mag je gestraft worden. Voor de bepaling van de straf moet men zich wel op de feiten baseren. Die zijn hier: Man pleegt dronken vluchtmisdrijf. En niet: 22-jarige fils-à-papa rijdt met Audi R8...

Ik hoop dat de bestuurder wat meer verantwoordelijksheidszin krijgt en de gevolgen van zijn gedrag zal dragen. En het belangrijkste van al, ik hoop dat met de aangereden vrouw alles in orde komt. En die laatste alinea zegt eigenlijk alles wat in dit topic zou moeten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
      http://www.autogespot.nl/audi-r8/2012/05/17#img1

Staat daar ook weer mooi geparkeerd.

Veel pretentieuze (pummels) toeristen parkeren zich op die verboden plaatsen in Knokke... dat is aan de Albertplein rechtover de Memlinc.
      Vandaar natuurlijk de naam "" M'as-Tu Vu" dat deze plein draagt hé.
      Zegt genoeg over de eigenaar van de wagen.

Van mij mogen ze daar (en op de hoek lippenslaan-kustlaan) de wagen vééél rapper wegslepen.
      Ze staan deels op de baan en storen het verkeer.

nb:
      Gulf kleuren is voor Ford of Porsche.. past niet op een Audi
      2014 Porsche Boxster 981
      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Tsja, hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind. En een R8 in Gulf-kleuren is wel een pak opvallender dan die van "de zoon van de kleine man in de straat" met "zompige ophanging".
        Als je graag opvalt, maar dan in het geval van een ongeval je probeert te verstoppen, dan komt dat bij velen over alsof je geen verantwoordelijkheid kan dragen. Het is waar dat het iedereen kan overkomen, ook die zogenaamde "zoon van de kleine man in de straat", en het is inderdaad mogelijk dat die ook geen verantwoordelijkheid neemt als ie zo'n ongeval veroorzaakt. Maar inderdaad, daarover zal minder gesproken worden. Terwijl het even erg is. Helaas lijken ongevallen met vluchtmisdrijf tegenwoordig de norm, als je afgaat op wat er in de kranten verschijnt. Da's het ergste: een ongeluk kan altijd gebeuren, maar vluchtmisdrijf is laf en valt nooit goed te praten. En rijden onder invloed is natuurlijk ook een no-go, maar dat zou iedereen moeten beseffen.

Als die jongen gestopt was en zijn verantwoordelijkheid had opgenomen, dan zou ik nu waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat er in België een R8 rondrijdt in die kleuren.

Ik hoop natuurlijk ook dat die vrouw er goed van afkomt, want da's het belangrijkste van heel deze zaak.

EDIT: ik keur absoluut af wat deze jongen gedaan heeft (ook qua parkeren) en ik draag absoluut geen sympathie voor hem!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
          Ik lees hier veel jaloerse reacties. Hij heeft iets dat ik niet heb en dat mag niet, dat hoort niet, dat kan niet. We moeten hem pakken. Dag Stalin.

Voor mij moeten zo'n dingen ook niet in de krant komen, en al zeker niet met al de sensatie die er rond gecreëerd wordt.

Ja, hij was in fout. Ja, hij had niet meer mogen rijden als hij gedronken had. Ja, misschien reed hij sneller dan toegelaten. Maar de meeste mensen veroordelen hem nu puur omdat hij met een R8 reed.

Dit valt niet goed te praten, maar beeld je eens in dat het in een plaats van de zoon van de bedrijfsleider, de zoon van de kleine man in de straat was. Niet iemand waar de mensen naar op kijken, maar zeker ook niet op neerkijken. Die kan ook met een glas te veel op aan de dancing vertrekken. En nog een paar vrienden in de auto meenemen. En dan in de eerste de beste bocht een boompje kussen doordat die zompige ophanging die extra massa toch niet meer aankon. Dan zijn er plots vier mensen dood of zwaargewond. Maar gaan we daar dan een topic over openen? Gaan we dat dan pagina's breed uitsmeren in de krant? Aan de toog op café over beginnen, ook al is dit ongeluk 100 km verder gebeurd? Ik denk het niet.

Het is niet omdat mensen rijk zijn dat ze geen fouten kunnen maken. Als je een fout maakt mag je gestraft worden. Voor de bepaling van de straf moet men zich wel op de feiten baseren. Die zijn hier: Man pleegt dronken vluchtmisdrijf. En niet: 22-jarige fils-à-papa rijdt met Audi R8...

Ik hoop dat de bestuurder wat meer verantwoordelijksheidszin krijgt en de gevolgen van zijn gedrag zal dragen. En het belangrijkste van al, ik hoop dat met de aangereden vrouw alles in orde komt. En die laatste alinea zegt eigenlijk alles wat in dit topic zou moeten staan.
          Helemaal mee eens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
            Tsja, hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind. En een R8 in Gulf-kleuren is wel een pak opvallender dan die van "de zoon van de kleine man in de straat" met "zompige ophanging".
            Als je graag opvalt, maar dan in het geval van een ongeval je probeert te verstoppen, dan komt dat bij velen over alsof je geen verantwoordelijkheid kan dragen. Het is waar dat het iedereen kan overkomen, ook die zogenaamde "zoon van de kleine man in de straat", en het is inderdaad mogelijk dat die ook geen verantwoordelijkheid neemt als ie zo'n ongeval veroorzaakt. Maar inderdaad, daarover zal minder gesproken worden. Terwijl het even erg is. Helaas lijken ongevallen met vluchtmisdrijf tegenwoordig de norm, als je afgaat op wat er in de kranten verschijnt. Da's het ergste: een ongeluk kan altijd gebeuren, maar vluchtmisdrijf is laf en valt nooit goed te praten. En rijden onder invloed is natuurlijk ook een no-go, maar dat zou iedereen moeten beseffen.

Als die jongen gestopt was en zijn verantwoordelijkheid had opgenomen, dan zou ik nu waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat er in België een R8 rondrijdt in die kleuren.

Ik hoop natuurlijk ook dat die vrouw er goed van afkomt, want da's het belangrijkste van heel deze zaak.

EDIT: ik keur absoluut af wat deze jongen gedaan heeft (ook qua parkeren) en ik draag absoluut geen sympathie voor hem!
            ook helemaal mee eens !!

Comment

@ M3 : zeer veel heeft te maken met hoe de persoon in kwestie steeds heeft geprofileerd in de maatschappij : de dikke Jan uithangen, gsm'en achter het stuur, gehandicaptenplaatsen innemen, rijden onder invloed etc etc ...

Mensen die zichzelf een bepaalde 'status' aanmeten, die krijgen automatisch een zogenaamde 'voorbeeldfunctie', en die zijn daardoor zeer vatbaar voor kritiek of commentaar, en het is zeer logisch dat men die personen 'viseert'.

Zeg nu zelf : als je niet wil dat je geregeld in the picture staat, zorg er dan voor dat je je anders profileert.

Stond hij nu bekend als een sympathieke, gedisciplineerde kerel die zich netjes aan de wegcode tracht te houden, dan was de algemene reactie bijlange niet zo heftig geweest ! Iedereen maakt wel eens fouten, maar als je het zoekt, tja, dan moet je met verbrande billen op de blaren zitten ...

En ik denk echt niet dat dat Benjamin zijn bedoeling was om niet in the picture te staan : flashy R8, rijkeluismaniertjes, etc etc, het hielp hem allemaal aan een bepaalde "sterrenstatus". Diezelfde status die hem nu van zelfverklaarde "hero" naar een dikke "zero" degradeert !

Maar dan de keerzijde van de medaille : ongeval, vluchtmisdrijf, rijden onder invloed : heel erg begrijpelijk dat men daar dan zo zwaar op reageert en dat hij zo zwaar aangepakt wordt, temeer omdat dat zo'n soort volkje is dat denkt boven de wet te staan !

Ik weet wel dat het een jong manneke is, maar toch, elementaire zaken zoals de dodelijke combinatie van alcohol & rijden zou toch ook hij moeten kunnen begrijpen ?

En helaas zal de rest van de jonge bestuurders -die het wel netjes doen in het verkeer - over dezelfde kam worden geschoren, het is altijd 1 kloothommel die het moet verzieken voor al de rest !

En zeker wat betreft dat vluchtmisdrijf, daarvoor staat de beste reactie op Autoblog :

"En dan ben je een ontzettende klootviool met 0 verantwoordelijkheidsgevoel en 0 scrupules."

Wat betreft bestraffing : zeg nu zelf welke straf is goed genoeg om dergelijk gedrag af te leren ? Beschonken rijden, vluchtmisdrijf, niet helpen van personen in nood ...
              Last edited by ; 19/05/2012, 11:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                Wat heeft dat er nu mee te maken?
                Ik kan die opmerking wel begrijpen. Ikzelf (en velen anderen hier) moeten lang sparen om hun 'droomauto' te kunnen kopen. Iemand die zijn leven lang alles in de schoot geworpen krijgt kijkt toch anders tegen zulke dingen aan naar mijn idee.
                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                  @ M3 : zeer veel heeft te maken met hoe de persoon in kwestie steeds heeft geprofileerd in de maatschappij : de dikke Jan uithangen, gsm'en achter het stuur, gehandicaptenplaatsen innemen, rijden onder invloed etc etc ...

Mensen die zichzelf een bepaalde 'status' aanmeten, die krijgen automatisch een zogenaamde 'voorbeeldfunctie', en die zijn daardoor zeer vatbaar voor kritiek of commentaar, en het is zeer logisch dat men die personen 'viseert'.

Zeg nu zelf : als je niet wil dat je geregeld in the picture staat, zorg er dan voor dat je je anders profileert.

Stond hij nu bekend als een sympathieke, gedisciplineerde kerel die zich netjes aan de wegcode tracht te houden, dan was de algemene reactie bijlange niet zo heftig geweest ! Iedereen maakt wel eens fouten, maar als je het zoekt, tja, dan moet je met verbrande billen op de blaren zitten ...

En ik denk echt niet dat dat Benjamin zijn bedoeling was om niet in the picture te staan : flashy R8, rijkeluismaniertjes, etc etc, het hielp hem allemaal aan een bepaalde "sterrenstatus". Diezelfde status die hem nu van zelfverklaarde "hero" naar een dikke "zero" degradeert !

Maar dan de keerzijde van de medaille : ongeval, vluchtmisdrijf, rijden onder invloed : heel erg begrijpelijk dat men daar dan zo zwaar op reageert en dat hij zo zwaar aangepakt wordt, temeer omdat dat zo'n soort volkje is dat denkt boven de wet te staan !

Ik weet wel dat het een jong manneke is, maar toch, elementaire zaken zoals de dodelijke combinatie van alcohol & rijden zou toch ook hij moeten kunnen begrijpen ?

En helaas zal de rest van de jonge bestuurders -die het wel netjes doen in het verkeer - over dezelfde kam worden geschoren, het is altijd 1 kloothommel die het moet verzieken voor al de rest !

En zeker wat betreft dat vluchtmisdrijf, daarvoor staat de beste reactie op Autoblog :

"En dan ben je een ontzettende klootviool met 0 verantwoordelijkheidsgevoel en 0 scrupules."

Wat betreft bestraffing : zeg nu zelf welke straf is goed genoeg om dergelijk gedrag af te leren ? Beschonken rijden, vluchtmisdrijf, niet helpen van personen in nood ...
                  Volledig mee eens

Comment

Dit was niet met een R8, geen fils à papa. Maar wel vluchtmisdrijf en 2 doden tot gevolg. Maar doet niet zo veel stof opwaaien.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                      Boetes hebben we al maar dat werkt om vele redenen niet altijd zo goed. Dus inderdaad, iedereen tot zijn 25j in een spreekwoordelijke twingo! Een rs das al straf spul genoeg, echt! ;-)
                      En doe er maar een gewichtsgrens bij ook, als je potten gaat breken dan hoef je ze niet allemaal in een keer te doen in een drie tons range rover bijvoorbeeld, gaat erom het potentieel schadeeffect te verminderen...
                      Sure thing. Ik heb nu een 130i als 21 jarige. Ben ik nu ook een gangster? Moet ik nu énorm veel geld neerleggen om mijn auto de weg op te krijgen?
                      Ik vind nog altijd dat je koopt wat je wil. Er moet geen enkele regel komen in die aard. Ze moeten enkel de randdebielen van de weg halen, al zijn dat dan tieners, twintigers of 40+ van het Je m'en fou principe...

Er zijn gewoon veel mensen die nog niet eens een twingo kunnen bedwingen. Die moet je dan geen R8 doneren, maar mensen van het bovenstaande type zijn er in alle leeftijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                        Ik kan die opmerking wel begrijpen. Ikzelf (en velen anderen hier) moeten lang sparen om hun 'droomauto' te kunnen kopen. Iemand die zijn leven lang alles in de schoot geworpen krijgt kijkt toch anders tegen zulke dingen aan naar mijn idee.
                        Je moet de zoon niet beoordelen op basis van zijn ouders. Evenmin als het bedrijf zou moeten geassocieerd worden met de daden van de zoon.

En daarbij die vader heeft daar waarschijnlijk zelf wel voor gewerkt, op welke manier hij dit bereikt heeft maakt nu niet uit. Die man mag van mij gerust zo'n wagenpark hebben, ookal heb ik het zelf niet en zal het waarschijnlijk ook nooit hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          1. Die kerel verdient geen R8. Timmerman in het bedrijf van zijn vader, maw zelf heeft hij niks verwezenlijkt. Als hij nu op die leeftijd self-made miljonair zou zijn, dan zou ik zeggen, proficiat, je hebt hem zelf verdiend.
                          Maar nu pronkt hij met het geld van zijn vader. How low can you go ?

2. Het vluchtmisdrijf en de flauwe leugen zijn onvergeeflijk, wetende dat hierdoor iemand kon sterven.
                          Als je fout maakt moet je de ballen hebben om het toe te geven en moet je alles doen om ze goed te maken.
                          ge moest eens beginnen tellen hoeveel er hier niet zitten met een auto gesponserd door ma en pa

over het accident met die r8:
                          Het krijgt hier inderdaad aandacht omdat het een sportwagen betrof, vluchtmisdrijf vind ik altijd onvergefelijk. Afnemen van het rijbewijs, rijverbod voor de rest van je leven. End of story.

Ze moeten echt eens beginnen mensen gewoon permanent van de baan te halen. En van mijn part moeten ze er niet mee wachten tot er iets gebeurd.

Maarja, das onbegonnen werk natuurlijk want hoe meer mensen met een rijbewijs, hoe meer inkomsten voor de staat.
                          Last edited by Ice_ken; 19/05/2012, 12:38.
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                            ge moest eens beginnen tellen hoeveel er hier niet zitten met een auto gesponserd door ma en pa

over het accident met die r8:
                            Het krijgt hier inderdaad aandacht omdat het een sportwagen betrof, vluchtmisdrijf vind ik altijd onvergefelijk. Afnemen van het rijbewijs, rijverbod voor de rest van je leven. End of story.

Ze moeten echt eens beginnen mensen gewoon permanent van de baan te halen. En van mijn part moeten ze er niet mee wachten tot er iets gebeurd.

Maarja, das onbegonnen werk natuurlijk want hoe meer mensen met een rijbewijs, hoe meer inkomsten voor de staat.
                            Ik alleszins niet, ik heb hem zelf mogen betalen. Het is inderdaad wel een opgeblazen boel om die wagen. Van mij mag iedereen rijden met wat hij wil.
                            De feiten zijn: dronken rijden, te snel rijden (wat iedereen wel al gedaan heeft!), bellen achter stuur (wat bijna iedereen ook al eens gedaan heeft), fout parkeren (wat ook al bijna iedereen eens heeft gedaan) maar natuurlijk niet zo opvallend en op gehandicapten plaatsen ga ik wel nooit staan,...

Te veel drinken en jongeren wordt altijd opgeblazen, maar er zijn ook veel 40+ en dergelijke die met een glas te veel rijden!
                            Drinken en rijden is gewoon NOT DONE! Iets wat ik nooit doe en ga doen!
                            2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Dat is hoe jij het opvat, feiten zijn dat hij jong was en met een dure auto reed, de rest heb je gewoon verzonnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                Dat is hoe jij het opvat, feiten zijn dat hij jong was en met een dure auto reed, de rest heb je gewoon verzonnen.
                                Alcohol, vluchtmisdrijf, aso rijgedrag, gewonden negeren, etc verzonnen ?

Komaan, je kunt zoiets toch niet goedkeuren ?

Comment

Alcohol, vluchtmisdrijf, aso rijgedrag, gewonden negeren, etc verzonnen ?

Komaan, je kunt zoiets toch niet goedkeuren ?

Ja sommige mensen zullen het nooit in willen zien. Dat zegt al veel over die mensen. Ik denk niet dat ze nog zo zouden denken wanneer zo'n gastje es hun moeder of hun vrouw of vriendin van de baan rijden onder dezelfde omstandigheden...

Comment

Al dat gezever hier , er zijn gastjes genoeg van 18 die met bv. een golf II zottere toeren doen, nadeel was dan dat hij ook zwaargekwetst zou zijn. En keur vluchtmisdrijf volledig af, maar een kat in t nauw doet rare dingen. En iedereen die een auto van de papa krijgt zal wel flink geweest zijn, de één krijgt 50 euro de ander 50.000. Ieder zijn keuze, al ben ik voorstander van zelf verdienen en geld geven voor een huis ipv een stuk blik
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

tja fouten maakt iedereen,
                                      1 groot voordeel: de vrouw leeft nog en de verwondingen zijn niet levensbedreigend, hopelijk komt ze na verloop van tijd terug op hetzelfde niveau als voordien
                                      wat betreft dienen gast: hopelijk 'leert' hij uit zijn fouten en vertelt hij snel de waarheid(dronken, te snel is al bewezen)en beseft hij dat hij zo niet verder kan
                                      dat hij 't ongeval veroorzaakt met een R8 of met een Dacia doet er niet toe(wel voor de media)
                                      iedereen maakt fouten en zolang je mans genoeg bent om je fouten toe te geven en eruit te leren dan verdien je een 2e kans
                                      maar hij zal toch stevig uit de hoek moeten komen om van dit stigma af te raken
                                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                        we moeten nu ook niet allemaal de Pater gaan uithangen he... De grote fout die hij gemaakt heeft, is niét stoppen om de vrouw te helpen. Zoiets kan er niet mee door.
                                        De rest hebben wij geen zaken mee.... iedereen die de kans krijgt om zo'n auto nu al te hebben, zou er af en toe is show mee verkopen.
                                        Volledig mee eens. 90% heeft al een gebeld tijdens het rijden of met een glas teveel op gereden. Enkel het niet stoppen om de vrouw te helpen is een grote fout. Gebeurt het morgen met een Golfke word er veel minder over gesproken , dus vind k niet omdat het nu met een exclusievere wagen is dat het verschil maakt.
                                        Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                        www.musclecarrent.be

Comment

• Ik ben geen voorstander van te jong met wagens die makkelijk 300per uur rijden,maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.Ook ik heb mijn 1ste Golf GTI in die tijd 112pk en toen een snel beest door de haag geparkeerd vlak voor iemands voordeur...
                                          Maar de tijden veranderen wat toen 112pk was,is nie te vergelijken met nu 300+pk,ik denk vanaf ge boven de 200pk gaat is een rijvaardigheidscursus geen slecht idee,mss een verplichting bijde aankoop,en niet alleen voor 20jarige!!!!!
                                          Ik ken genoeg 40jarige die ineens een pak geld krijgen,ne 911GT2of3 kopen en er nie mee weg kunnen,maar ik zie ze dat bij Audi of Porsche nie doen!!!!!!Wetgeving mss daar aanpassen voor te beginnen,in ieder geval die ouders hebben ook hun verantwoordelijkheid.
                                          Welke idioot geeft nu zijn zoon zo een machine,het hout voor zijn kist ligt wss al klaar in de schrijnwerkerij!!Ik hoop dat de straf gepast en eerlijk is,en niet verlaagd worden door papa's dure advocaat.
                                          The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger 7 time Mr Olympia

Comment

Working...
                                          X