Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi R8 Gulf
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWat een achterlijk lang stuk onzin gebaseerd op jaloezie
Dat je het onzin vindt kan ik nog begrijpen (die gast van 21 met de audi en zijn ouders zijn zeker niet de enigste achterlijken op deze planeet)
Ik bedoel daarmee dat het gewoon zo onverantwoord is om als ouders zulke wagen te kopen voor een 21-jarige.
Toen ik 20 a 21 was, wouw ik ook kost wat kost een "snelle" wagen hebben.. wetende dat ik de wagen opzich zeker zou kunnen betalen...
Maar in mijn geval waren er mijn ouders die een dikke nee gaven tegen het idee. Niet dat ik niet mocht, maar dan zou ik zelf alle kosten moeten betalen (dus ook de verzekering) en die krijg je nu eenmaal als 20 jarige niet voor pakweg een "oude" M3.
En dat meneer carlito aka earman heeft een reden... dus denkik dat mijn redenering nog niet zo achterlijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWat een achterlijk lang stuk onzin gebaseerd op jaloezie
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichtendus denkik dat mijn redenering nog niet zo achterlijk is.
Jullie doen hier allemaal alsof sportwagens een niet te temmen vuurspuwende draak is die amper op de baan te houden is en bij het minste die voorvalt u en alle omstaandars zal dood doen -> onzin. Als dat echt zo was, dan was half knokke gestorven in een auto ongeval ipv van ouderdom. Sportwagens zijn juist machines die BETER rijden dan een onnozele diesel, omdat ze een goeie ophanging en brede banden hebben.
Een R8 is dan nog een perfect voorbeeld van een absoluut veilige wagen want die heeft power te kort, heeft een intelligent AWD systeem die de tractie verbetert en een hele hoop electronica die de wagen op de baan houdt zodat zelfs de meest onervaren rijder er mee kan rijden. Een R8 is echt één van de meest brave auto's waar ik ooit al mee reed.
Men veroordeeld koning auto gewoon altijd meteen, omdat de media dat kan gebruiken als show element. Het doet echter NIKS ter zake.Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichtenonaagreoerd ?
Ook wa Jupiler gedronken?
En nu heb ik hier een glas rum staan (Captain Morgan)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat zeg ik toch, dat je met een dieseltje evengoed een accident kan veroorzaken, wat zelfs veel gebeurd.. maar de kans is gewoonweg groter met een snelle wagen. En ik beweer dan ook niet dat de oorzaak bij de wagen ligt hé... Ik druk er juist op dat t die gast zijn 21jarig verstand is dat dat ongeval veroorzaakt.
Of het nu een audi R8 is of een M3 of een nissan pixo... maakt niet uit... Maar de kans is natuurlijk groter dat je vodden aanvangt op zo een jonge leeftijd met een snellere wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk BerichtenKerel... jaloezie heeft daar niets mee te maken hoor.
Dat je het onzin vindt kan ik nog begrijpen (die gast van 21 met de audi en zijn ouders zijn zeker niet de enigste achterlijken op deze planeet)
Ik bedoel daarmee dat het gewoon zo onverantwoord is om als ouders zulke wagen te kopen voor een 21-jarige.
Toen ik 20 a 21 was, wouw ik ook kost wat kost een "snelle" wagen hebben.. wetende dat ik de wagen opzich zeker zou kunnen betalen...
Maar in mijn geval waren er mijn ouders die een dikke nee gaven tegen het idee. Niet dat ik niet mocht, maar dan zou ik zelf alle kosten moeten betalen (dus ook de verzekering) en die krijg je nu eenmaal als 20 jarige niet voor pakweg een "oude" M3.
En dat meneer carlito aka earman heeft een reden... dus denkik dat mijn redenering nog niet zo achterlijk is.
En dan moet je diezelfde oorzaak eens spiegelen naar een andere auto.
Had het ongeval te maken met het feit dat hij een R8 reed in Gulf Livery? Of gewoon omdat hij vermoedelijk te snel reed en gedronken had?
Was hij het die een dom manoeuvre deed, of was de andere auto de oorzaak van de aanrijding wegens te weinig verkeersinzicht?
Waarom krijgt dit ongeval 16545135185 keer meer aandacht dan het ongeval met vluchtmisdrijf van een dag later waar een dode is gevallen?
En verzekeringspolissen koppelen aan het risico op ongevallen is wel heel achterlijk. De groep die de meeste ongevallen maakt moet het minst betalen namelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk BerichtenDat zeg ik toch, dat je met een dieseltje evengoed een accident kan veroorzaken, wat zelfs veel gebeurd.. maar de kans is gewoonweg groter met een snelle wagen. En ik beweer dan ook niet dat de oorzaak bij de wagen ligt hé... Ik druk er juist op dat t die gast zijn 21jarig verstand is dat dat ongeval veroorzaakt.
Of het nu een audi R8 is of een M3 of een nissan pixo... maakt niet uit... Maar de kans is natuurlijk groter dat je vodden aanvangt op zo een jonge leeftijd met een snellere wagen...
Stel ik rij met mijn 190 tegen 180 over de snelweg, perfect mogelijk.
Er komt voor mij plots een vrachtwagen naar het linkse vak, kan ik nog remmen zo hard ik kan, afremmen doet zo een 190 toch niet hard.
Heb datzelfde voor in een R8, die heeft maar de helft van de afstand nodig om af te remmen => veiliger
Stelling 2:
Ik kom met mijn 190 tegen 180 aangescheurd. Plots moet ik uitwijken omdat er iets op het wegdek ligt.
Moet jij eens raden welke wagen het stabielst blijft bij zo een snelheden tijdens uitwijkmanoeuvres....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenEn dat beweer jij als ervaringsdeskundige? Jij hebt allicht al met verschillende wagens gereden tot op de limiet om de verschillen te kennen
Het is effectief het vermogen van een wagen dat het meeste bepaald.
De prijs van uw verzekering stijgt dan ook bijna exponentieel met het vermogen van het te verzekeren voertuig. Dat heeft ook effectief die reden: groter risico.
Informeer maar eens naar verzekering voor een 316i tov een M3 in B.A. (heeft dan niets met waarde voertuig te maken, enkel met het risico) Als je tenminste al iemand kan vinden die jou een M3 wil verzekeren!
Ik zeg niet dat iemand van 40 met 800.000Km op zijn naam per definitie kan rijden en behendig genoeg is om met dat vermogen om te kunnen.
Maar dergelijk persoon heeft wel minstens een beter inzicht, is zich meer bewust van zijn omgeving en andere mogelijke factoren en gevaren.
Wat ik wel durf zeggen is dat een 19 jarige die pas zijn rijbewijs heeft absoluut niet over ervaring beschikt, en ik zou bijgevolg ook niet weten waar hij de skills vandaan zou hebben gehaald. Tenzij een enkeling die sinds zijn 12e wekelijks kart en op zijn 16e formule renault ofzo rijdt, maar dan nog... Een circuit is nog geen openbare weg, vraag dat maar aan eender welke racepiloot.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenNu vertel je gewoon iets anders als voorheen, je moet je woorden niet gaan verdraaien hé.
Waarom doe je dat ?
Ahjaa ik zal gelijk hebben hé.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom is die kans groter?
Stel ik rij met mijn 190 tegen 180 over de snelweg, perfect mogelijk.
Er komt voor mij plots een vrachtwagen naar het linkse vak, kan ik nog remmen zo hard ik kan, afremmen doet zo een 190 toch niet hard.
Heb datzelfde voor in een R8, die heeft maar de helft van de afstand nodig om af te remmen => veiliger
Stelling 2:
Ik kom met mijn 190 tegen 180 aangescheurd. Plots moet ik uitwijken omdat er iets op het wegdek ligt.
Moet jij eens raden welke wagen het stabielst blijft bij zo een snelheden tijdens uitwijkmanoeuvres....
Stelling drie is wat er hier besproken wordt (dacht ik zo), niet teoretische vergelijkingen over de kans dit en dat aan gelijke snelheid want dat ligt inderdaad vooral aan de chauffeur (een volledig correcte chauffeur rijdt netjes 120km/h en zal bovendien (edit: verduidelijkt) nooit accidenten veroorzaken). Het gaat over een onverantwoorde chauffeur en de stelling dat je dan met een snelle en zware wagen sneller veel meer schade kunt aanrichten...Last edited by Onehp; 21/05/2012, 23:11.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
toch grappig hoe sommige mensen hem zo blijven verdedigen.
je moest hem eens live bezig zien.
en tot je zelf in de situatie verkeerd als diegene in die ibiza die foto zegt toch meer als genoeg denk ik.
jaloezie,nuja dat is rap gezegt he... ik persoonlijk vindt een r8 een mooie wagen maar in die prijsklasse zou ik hem echt niet willen,dan zou ik toch naar iets anders neigen.
en zoals charles zegt zoiets kan niet en al zeker niet over liegen dan heb je gewoon geen geweten en ben je ernorm asociaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenSure thing. Ik heb nu een 130i als 21 jarige. Ben ik nu ook een gangster? Moet ik nu énorm veel geld neerleggen om mijn auto de weg op te krijgen?
Ik vind nog altijd dat je koopt wat je wil. Er moet geen enkele regel komen in die aard. Ze moeten enkel de randdebielen van de weg halen, al zijn dat dan tieners, twintigers of 40+ van het Je m'en fou principe...
Er zijn gewoon veel mensen die nog niet eens een twingo kunnen bedwingen. Die moet je dan geen R8 doneren, maar mensen van het bovenstaande type zijn er in alle leeftijden...
De motoregeling zou ook niet nodig zijn moesten alle rijders zich aan de regels houden, maar de regels zijn er omdat men inziet dat de realiteit anders is en beginners hun kunnen vaker overschatten.
Natuurlijk moeten ze de prutsers van de weg halen maar het is blijkbaar niet makkelijk om daarin te lukken. En ook de eisen voor een rijbewijs mogen omhoog. Allemaal mee eens...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIk spreek over een regeling gelijkaardig aan die voor motorfietsen. Wat betekent dat een jonge chauffeur geen krachtige wagen (definitie volgt ;-) ) mag besturen op de openbare weg. Punt. Zelfs niet al heb je er een miljoen voor over. Natuurlijk ben je vrij op circuit te gaan rijden. En eerlijk, als jij zo verantwoord bent, waarom moet je als 21 jarige per se 265pk hebben? Je mag toch maar 120km/h...
De motoregeling zou ook niet nodig zijn moesten alle rijders zich aan de regels houden, maar de regels zijn er omdat men inziet dat de realiteit anders is en beginners hun kunnen vaker overschatten.
Natuurlijk moeten ze de prutsers van de weg halen maar het is blijkbaar niet makkelijk om daarin te lukken. En ook de eisen voor een rijbewijs mogen omhoog. Allemaal mee eens...
zou een goede regeling zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenStelling drie: Ik ben een egotrippende macho zonder enige kennis noch kunde en rij volgas met alles wat ik in mijn handen krijg. Ik rij met mijn Merc 190 van 1300kg aan 160km/h int gat van een invoegende renault Twingo die 120km/h rijdt (ondanks slechte remmen kan je nog net wat bijremmen van 180km/h omdat je door het beperkte snelheidsverschil daarvoor de tijd krijgt). Of ik rijdt aan 290km/h met een R8 van 1700kg in het gat van diezelfde Twingo, door het massieve snelheidsverschil is er geen tijd om te reageren (uitwijken of remmen). Welke is erger?
Stelling drie is wat er hier besproken wordt (dacht ik zo), niet teoretische vergelijkingen over de kans dit en dat aan gelijke snelheid want dat ligt inderdaad vooral aan de chauffeur (een volledig correcte chauffeur rijdt netjes 120km/h en zal bovendien (edit: verduidelijkt) nooit accidenten veroorzaken). Het gaat over een onverantwoorde chauffeur en de stelling dat je dan met een snelle en zware wagen sneller veel meer schade kunt aanrichten...
Comment
Comment