Wat is het voordeel van zo'n systeem met klemmen tegenover aansluiten aan de sigarettenaansteker?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Druppellader ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichteneuhm, wat klopt er niet?
Ik leg een "probleem" voor op het forum...
Oplossing voor het probleem "kan" een druppellader zijn...
Via forumlid te weten gekomen dat er momenteel druppelladers in promotie zijn bij de "lidl"
Dus "ik" ga voor mijn nichtje eentje kopen en doe dat haar cadeau...
Saab 9.3 cab : 6de jaar met Power Commander 900
Triumph Spitfire : 11de jaar met Optimate
beide wagens starten ook na maanden stilstaan zonder probleem
beide hebben een vaste bedrading op de batterij
wel liever met een frisse accu beginnen, ook beweren beide fabrikanten dat hun produkt dank zij de "intelligente" laadbeurten zelfs een ver versleten accu kan doen herleven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenWat is het voordeel van zo'n systeem met klemmen tegenover aansluiten aan de sigarettenaansteker?
Sommige auto's kan je niet laden via de sigarettenaansteker omdat er geen stroom door gaat als het contact niet op staat.
Comment
-
Ik gebruik Optimate III, al 10 jaar, nog geen behoefte gehad om te upgraden naar IV. Het voordeel van zo'n Optimate is dat 'ie toch nog blijft druppelen ondanks het feit dat de batterij veel te zwaar is. Volgens ''t boekske max. tot 32 Ah, maar mijn batterijen zijn >200 Ah. Handleiding van een C-tek staat beschreven dat in zo'n geval het apparaat in storing gaat en de laadcyclus stopt, tenzij je naar een groter en duurder model gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door njc Bekijk BerichtenIk gebruik al heel lang de druppellader en ben daar echt content van.
Comment
-
net mijn ecocheques gespendeert aan 3 druppelladers(en een nieuwe auto-accu
)
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
Comment