Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Druppellader ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat is het voordeel van zo'n systeem met klemmen tegenover aansluiten aan de sigarettenaansteker?
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
      euhm, wat klopt er niet?

Ik leg een "probleem" voor op het forum...

Oplossing voor het probleem "kan" een druppellader zijn...

Via forumlid te weten gekomen dat er momenteel druppelladers in promotie zijn bij de "lidl"

Dus "ik" ga voor mijn nichtje eentje kopen en doe dat haar cadeau...
      ik gebruik al jaren druppelladers en heb sindsdien nog nooit een batterij moeten vervangen nl
      Saab 9.3 cab : 6de jaar met Power Commander 900
      Triumph Spitfire : 11de jaar met Optimate
      beide wagens starten ook na maanden stilstaan zonder probleem
      beide hebben een vaste bedrading op de batterij
      wel liever met een frisse accu beginnen, ook beweren beide fabrikanten dat hun produkt dank zij de "intelligente" laadbeurten zelfs een ver versleten accu kan doen herleven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Wat is het voordeel van zo'n systeem met klemmen tegenover aansluiten aan de sigarettenaansteker?
        Geen.

Sommige auto's kan je niet laden via de sigarettenaansteker omdat er geen stroom door gaat als het contact niet op staat.

Comment

al mijn vrijetijdswagens hangen steeds aan de druppellader ; een Optimate IV kost amper 50 EUR ; bijgeleverd kabeltje met connector aan batterij hangen en dan gewoon telkens inpluggen

Makkelijk, echt aan te raden !

Comment

Ik gebruik Optimate III, al 10 jaar, nog geen behoefte gehad om te upgraden naar IV. Het voordeel van zo'n Optimate is dat 'ie toch nog blijft druppelen ondanks het feit dat de batterij veel te zwaar is. Volgens ''t boekske max. tot 32 Ah, maar mijn batterijen zijn >200 Ah. Handleiding van een C-tek staat beschreven dat in zo'n geval het apparaat in storing gaat en de laadcyclus stopt, tenzij je naar een groter en duurder model gaat.

Comment

Ik gebruik al heel lang de druppellader en ben daar echt content van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door njc Bekijk Berichten
                Ik gebruik al heel lang de druppellader en ben daar echt content van.
                Toffe site heb jij, over heel uw leven 53Liter verschietten jawadde

Comment

bij rubriek groepsaankopen zoek ik nog wat mensen voor een druppellader mee te kopen.

Mvg Bert

Comment

net mijn ecocheques gespendeert aan 3 druppelladers (en een nieuwe auto-accu )
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
                    X