Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw/Glad + achterwielaandrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

heb woensdag de omega geruild voor de zafira en mis hem nu al in deze sneeuw

vorig jaar nog ne ganse nacht gaan 'spelen' in de sneeuw, samen met de 7serie van mijn buurman...had toen versleten zomerbanden en eigenlijk niet echt problemen gehad..dit jaar winterbanden gelegd en met de sneeuw begin december ook wat gaan spelen, en kon de omega natuurlijk veel beter onder controle kon houden

nu met de zafira is er niet veel fun aan buiten dan eens een bochtje nemen met de handrem

Comment

Zijn die winterbanden echt nergens meer verkrijgbaar?
      Kan redelijk vooruittkomen omdat ik voorwiel aandrijving heb maar om te stoppen echter....

Comment

hey,

ik rij nu al 8 jaar met winterbanden (205 breed) (achterwielaandrijving) en dat valt heel goed mee, heel groot verschil met mijn zomerbanden (225 breed vooraan en 255 achteraan).
        ook ervaringen met voorwielaandrijving met winterbanden en dat verschil voel je zeker, zowel bij het vertrekken als in het remmen.

echt een aanrijden en veeeeeeeeel veiliger...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten
          Deze morgen hebben velen onder ons het wel gemerkt, verrast door de sneeuw + de bijhorende gladheid.

Wat is het verschil tussen 'oude' en 'recente' wagens met achterwielaandrijving?

Volgende situatie:

Mercedes C - modeljaar 1993: geen elektronische snufjes, oude zomerbanden
          Bij zo'n weer was het opletten geblazen, maar het was perfect te doen om hiermee rond te bollen.

Mercedes C - modeljaar 2007: ESP, tractiecontrole en gans de nest; ook (nog) met zomerbanden.
          Dit ding is totaal onbestuurbaar (met en zonder ESP ingeschakeld), gat zwiept van links naar rechts (geen eigen ervaring trouwens)

- Vanwaar dit grote verschil?
          - Gaan in dit geval winterbanden zoveel verschil uitmaken?
          - Hebben alle nieuwe RWD-auto's hier last van?
          - tips?

Motoren zijn gelijkaardig qua pk's overigens
          paar mogelijke redenen volgens mij.

Koppel hoger vanaf lagere toeren bij huidige motoren.
          De trend van laagprofielbanden, grootste verschil volgens mij.
          De breedte van de band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
            Mijn opa heeft een C200 cdi bouwjaar 2002, dit weekend eens getest of ESP volledig kan worden uitgeschakeld.
            Naar mijn mening kwam ESP niet meer tussenbeide maar volgens ne kameraad kan ESP nooit helemaal worden uitgeschakeld, tenzij het modellen jaren 90 of jonger zijn..
            Iemand die daar duidelijkheid kan in brengen?
            Het is idd nooit helemaal uitgeschakeld.

Ik heb ooit gelezen op autoblog.nl dat er zoiets bestaat als een crystal cyde code ofzo, waarmee je wel alles kan uitzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Het is idd nooit helemaal uitgeschakeld.

Ik heb ooit gelezen op autoblog.nl dat er zoiets bestaat als een crystal cyde code ofzo, waarmee je wel alles kan uitzetten.
              bij mijn bazin hare cl500 is hij wel volledig uit hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Ik heb trouwens ook het gevoel dat je met de W204 die ESP shit niet volledig kan afleggen.

Ik duw kort en lang op ESP, maar maakt niks uit... Ik heb het gevoel dat hij blijft ingrijpen.

EDIT: in tegenstelling tot mijn bmw waar je perfect met de 2 niveaus kan werken.
                Volledig uit denk ik via het menu in je tellerpartij, voor als ze hem op de rollenrembank zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  'recente motoren hebben enorm veel koppel over enkele 100'en rpms'

Gewoon dikke zever in dit geval, een auto die je moet rijden tussen de 1500 en 2500rpm heeft alles behalve koppel bij enkele 100'en rpm.

Verder doet dat er niet echt toe hier, daar tractiecontrole dat inperkt.

Maar bon, niet te doen dus.
                  wat Mich zegt is dat dat koppel over een toerentalinterval van enkele 100'en rpm volledig ter beschikking komt. Bijvoorbeeld bij 1400rpm 40% van het koppel, bij 1700rpm het volledige koppel ter beschikking. En dat is daar wél het geval, en dat maakt een motor ook moeilijker beheersbaar.

Comment

gisteren weggeweest met nen maat.

Hij: E39 520d (nieuwe zomerbanden)
                    ik: E30 320i met al niet zo heel nieuwe zomerbanden (achteraan)

De spoorweg overgeraken vanuit stilstand lukte heel moeilijk bij de 5reeks en ging gelijk niets met mijn E30. Ik heb wel smalleren banden, maar ik verschoot er ook van..

Comment

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

In plaats van te gaan helpen filmt die onozelaar liever de ellende van de mensen.

Comment

de filmer is ook een idioot

Comment

amuseer me rot de laatste dagen.... er heeft een trut tegen m'n Berlingo gereden vorige week dus die kar is in de carrosserie... nu heb ik een ouwe C180 op zomerbanden onder m'n kont als vervangauto... heerlijk... en nu kan ik ook perfect vergelijken met onze C op winterbanden.

Moet eerlijk zeggen dat het qua tractie nog meevalt op die zomerbanden, maar het remmen is echt een wereld van verschil... de ouwe C op zomerbanden schuift immer op de sneeuw/ijs bij het aantikken van het rempedaal en is de grootdte domper op de sneeuwpret... je weet immers maar nooit wat er om de hoek schuilt
                            Porsche 996 GT3 RS
                            Porsche 964 RS
                            BMW ///M3 e30
                            Mercedes c250 CDI AMG
                            www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              wat Mich zegt is dat dat koppel over een toerentalinterval van enkele 100'en rpm volledig ter beschikking komt. Bijvoorbeeld bij 1400rpm 40% van het koppel, bij 1700rpm het volledige koppel ter beschikking. En dat is daar wél het geval, en dat maakt een motor ook moeilijker beheersbaar.
                              da's inderdaad hetgeen ik wou zeggen... en is ook de waarheid, vraag maar aan eenieder die wat van techniek kent.
                              Porsche 996 GT3 RS
                              Porsche 964 RS
                              BMW ///M3 e30
                              Mercedes c250 CDI AMG
                              www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                Volledig uit denk ik via het menu in je tellerpartij, voor als ze hem op de rollenrembank zetten.
                                Via het verborgen servicemenu inderdaad.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                X