Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw/Glad + achterwielaandrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Is het eerste waar ik aan dacht. Auto zal toch een pak meer vermogen/koppel hebben.

Is het bij Mercedes ook zo dat die oude een sper hebben en de nieuwe niet, zoals bij bmw?
    Ligt eraan welk model.

Hebben alle auto bmw's dan een sper?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ligt eraan welk model.

Hebben alle auto bmw's dan een sper?
      de oude bmw's wel. Ik dacht (maar ben geen kenner) vanaf de E46 niet meer, daar nog enkel de M modellen.

Comment

Oude(re) BMW's hebben ook niet allemaal een sper hoor.
        Wel is het zo dat men vroeger, toen de elektronische hulpmiddelen nog niet bestonden, voor de top motorisaties wel standaard een sper monteerde. Nudat er elektronische hulpmiddelen zijn acht men een sper niet meer zo nodig, en vind je hem nog maar zelden terug.
        Denk dus niet dat elke 316 of 320 die wat ouder is een sper heeft.

Comment

Inderdaad, was normaalgezien een optie, behalve op de ///M modellen, daar was dat standaard in de meeste gevallen.
          1984 BMW M635CSi F u n
          1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

Gisterenochtend met de daily (2007 C200cdi) had ik problemen om vanuit stilstand de brug van de Noorderlaan op te geraken. Ook met terugschakelen moest ik heel voorzichtig zijn of de achterkant brak uit. Zomerbandjes 245/45/17 toch niet ideaal,nochtans met de ESP af valt er op rustige wegen wel fun te beleven en is hij heel makkelijk controleerbaar.
            s'Middags dan toch maar winterbandjes laten steken,225/45/17 rondom. Ik ben echt verbaasd over het enorme verschil,de maximumsnelheden op onze belgische wegen zijn eigenlijk perfect in deze winterse omstandigheden in combinatie met winterbanden. Nu alleen niet overmoedig worden want een ijsplek blijft natuurlijk een ijsplek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
              Idd als er echt ijs/ijzel ligt dan halen winterbanden ook niks uit
              zeker van...

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
              ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

sneeuw

Spitfire uit 1977

750Kg achterwiel aangedreven, geen enkele vorm van electronica..

Staat op Pirelli's P3000

geen probleem in de sneeuw, gewoon fun, ik schrijf men naam in de sneeuw

cheers

B

Comment

sneeuw/glad + achterwielaandrijving + toyo R888 is nie echt ideaal te noemen

Comment

Ik ben er ook van verschoten dat ik eigenlijk zonder problemen kan vertrekken door de sneeuw of op ijs. Natuurlijk gaat de auto oversturen als je gas geeft in de bochten, maar dat weet je, en dan houd je daar ook rekening mee door je snelheid en gashoeveelheid aan te passen.

Ohja, 't is een BMW E34 520i van 1990 op versleten zomerbanden (Michelin vooraan, Tyfoon achteraan). Zonder elektronica (wel abs, maar da's weer wat anders) en geen sper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                      wat alvast een verschil is tussen een C van 15joud en de recente C:

- gewicht (al snijdt dat mes aan 2 kanten...meer grip langs de ene kant, meer gewicht om in beweging te moeten duwen)
                      - koppelverloop motor: recente motoren bouwen enorm veel koppel op over enkele 100den rpm's. Oudere motoren leveren minder koppel, vooral op lage toeren hetgeen ze makkelijker doseerbaar maakt en minder wielspin genereert
                      pff koppel Aan 2000 toeren plankgas met mijne naft en de wielen spinnen al door dus veel koppel heb je niet nodig

Comment

gij zijt toch ni te doen ze ....
                        'recente motoren hebben enorm veel koppel over enkele 100'en rpms'

Gewoon dikke zever in dit geval, een auto die je moet rijden tussen de 1500 en 2500rpm heeft alles behalve koppel bij enkele 100'en rpm.

Verder doet dat er niet echt toe hier, daar tractiecontrole dat inperkt.

Maar bon, niet te doen dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          pff koppel Aan 2000 toeren plankgas met mijne naft en de wielen spinnen al door dus veel koppel heb je niet nodig
                          koppel op de wielen
                          altijd koppel op de wielen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                            'recente motoren hebben enorm veel koppel over enkele 100'en rpms'

Gewoon dikke zever in dit geval, een auto die je moet rijden tussen de 1500 en 2500rpm heeft alles behalve koppel bij enkele 100'en rpm.

Verder doet dat er niet echt toe hier, daar tractiecontrole dat inperkt.

Maar bon, niet te doen dus.
                            Ben blij dat ge uzelf nogmaals bevestigt. Niet alleen een blaas, maar ook nog analfabeet

Comment

Ben blij dat ge uzelf nogmaals bevestigt. Niet alleen een blaas, maar ook nog analfabeet
                              Incontinent

Comment

ik ben geen fan van al die elelrtonische rijhulpmiddelen. De DSTC/ESP/....beperkt inderdaad het vermogen als de wielen grip verliezen maar als je dan in een "grip-zone" komt krijg je ineens wel het vermogen terwijl je het zelf niet "oproept". Kan soms best klote zijn. Een perfect uitgebalanceerde vierwieltrekken met mechanische componenten en een handbak is ideaal (Audi 100 Quattro bvb)
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Daarnet met mijn 1987 Mercedes G-klasse met RWD (geen fulltime AWD) en zonder ABS, ESP, Airbags en heel de meute. Het was inderdaad gas doseren en opletten bij het terugschakelen want dan ging de achterkant wat schuiven. Maar als je voorzichtig bent is het zeker rijdbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
                                    Daarnet met mijn 1987 Mercedes G-klasse met RWD (geen fulltime AWD) en zonder ABS, ESP, Airbags en heel de meute. Het was inderdaad gas doseren en opletten bij het terugschakelen want dan ging de achterkant wat schuiven. Maar als je voorzichtig bent is het zeker rijdbaar.
                                    hier ook. De Navara is in de sneeuw bijzonder tailhappy.... Zelf als ik hem op 4x4 zet en als ge durft gas lossen ist iedere keer volledig omzeep....
                                    Het hangt toch echt wel veel af van wagen tot wagen. Ik was in de sneeuw geruster met mijn 5 serie dan met mijn Navara.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Vandaag verschillende keren kunnen zien dat verschillende BMW's en Mercedessen (vermoedelijk wel zonder winterbanden), het toch zeer lastig hadden op de wegen die aan het dichtsneeuwen waren.

1 BMW heeft zelfs de strijd moeten staken, nadat die een lichte helling halfweg had bereikt. Om tot daar te geraken, had die heel de tijd de volledige breedte van de oprit gebruikt (2 rijvakken + pechstrook).
                                      Een oud Golfke II is de file die door de BMW was veroorzaakt, vlotjes en zonder zichtbare moeite voorbij gereden en heeft eigenlijk zo die BMW aan de kant gedwongen.

Op RWD zijn degelijke winterbanden toch echt wel een must. In onze straat is er een deftige helling en een buur met recente Mercedes C op wintersloefen nam die ook probleemloos.

Comment

Mijn opa heeft een C200 cdi bouwjaar 2002, dit weekend eens getest of ESP volledig kan worden uitgeschakeld.
                                        Naar mijn mening kwam ESP niet meer tussenbeide maar volgens ne kameraad kan ESP nooit helemaal worden uitgeschakeld, tenzij het modellen jaren 90 of jonger zijn..
                                        Iemand die daar duidelijkheid kan in brengen?

Comment

Op welke modellen of voor welke modeljaren weet ik niet, maar bij Mercedes was het ooit (en nog?) zo, dat je het ESP slechts kon uitschakelen tot de eerstvolgende keer dat je het rempedaal aanraakt.

Comment

Working...
                                          X