Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      In versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
      is da?

Mijn auto stond eens op de oprit met handrem opgetrokken, een kwartier later kwamen ze bellen dat ie op straat stond
      sindsdien zet ik de handrem op + in vitesse.
      BMW X5 45e

Comment

• Nog beter is afkoelronde op t circuit, de eerste keer dat ik naar Zolder ging trok ik ook de handrem op, dan zijn ze van skylimit me komen vertellen dat ik dat best niet deed

Comment

• Cooldownlap en parkeren in versnelling is het beste!
          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Die Clio zag er wel ernstig uit..hopelijk geen persoonlijk letsel ? Heb dixie, Manuelos en nog een paar Belgische auto's zien rijden terwijl ik bij de karussell foto's stond te maken. Was een mooie dag..heerlijk weertje.. goed genoten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Cooldownlap en parkeren in versnelling is het beste!
              lap?? Uitbollen op het rechte stuk naar de finish en nadien nog een toertje rond de blok, goedkoper en je kan ondertussen bijtanken ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                In versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
                klopt
                ook gaat heel je remsysteem afkoelen, waardoor de remdruk kan wegvallen
                uitzondering hierop zijn luxewagens met trommelremmen binnen de schijven die zorgen voor de handrem, die gaan harder spannen door het afkoelen
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                  Wa is der feitelijk gebeurd met die clio? Hoorde opeens dat em gecrashed was
                  achterwielen kwamen vermoedelijk van de grond toen hij over een kerb ging bij Fuhsrohre, toen die neerkwamen ging de auto scheef en werd onbestuurbaar.
                  de ophanging was aangepast en nog niet getest. mogelijks te hard afgesteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                    klopt
                    ook gaat heel je remsysteem afkoelen, waardoor de remdruk kan wegvallen
                    uitzondering hierop zijn luxewagens met trommelremmen binnen de schijven die zorgen voor de handrem, die gaan harder spannen door het afkoelen
                    Trommels in de schijf heeft mijn mini ook, maar ik doe t toch maar niet.

Comment

• is er eigenlijk beeldmateriaal van die clio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michel Huisman Bekijk Berichten
                        Die Clio zag er wel ernstig uit..hopelijk geen persoonlijk letsel ? Heb dixie, Manuelos en nog een paar Belgische auto's zien rijden terwijl ik bij de karussell foto's stond te maken. Was een mooie dag..heerlijk weertje.. goed genoten.
                        Deze vind ik een prachtige foto van mijn bakske...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                          Deze vind ik een prachtige foto van mijn bakske...

Heel knap! Zalige auto ook!

Comment

• Vraagje voor de Ring kenners...
                            Ik zou nu donderdag graag eens op de Ring rijden, ik ben er nog nooit geweest, het zou dus de eerste keer zijn. Ik zie op de site dat je tickets kan kopen maar kan je dat ter plaatse ook?
                            Nog tips voor de eerste keer daar?
                            Toevallig nog mensen die gaan donderdag?
                            Thx!

Comment

• ter plaatse kun je ze ook kopen. je kunt betalen met bankkaarten.
                              best neem je iemand mee die het al een beetje kent.
                              zoek op wat adenauer forst is en waar het ongeveer ligt. het is een serieuze bocht naar links net achter een helling, waardoor je hem nooit ziet aankomen en ook niet goed weet waar je moet insturen. onvoorstelbaar veel overmoedige beginners gaan ginder rechtdoor. als je wat pech heb dan breek je je velgen, schokdempers,... op de kerbstones

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
                                Vraagje voor de Ring kenners...
                                Ik zou nu donderdag graag eens op de Ring rijden, ik ben er nog nooit geweest, het zou dus de eerste keer zijn. Ik zie op de site dat je tickets kan kopen maar kan je dat ter plaatse ook?
                                Thx!
                                Als je de eerste keer wil gaan rijden, ga dan zo vroeg mogelijk dan is het nog rustig. Rij vooral op je gemak en kijk goed in je spiegels. Laat naderende auto's rustig passeren zodat je wat ruimte hebt om te rijden.

Je kan de tickets op verschillende plaatsen daar kopen. Aan de start of in het centrum.

Veel plezier alvast

Rij

Comment

• Je kan die daar gewoon kopen.

Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je u eigen tempo moet rijden en niet letten op al de rest.

Ikzelf rij meestel 's morgens om er even terug in te komen omdat het dan nog kalm is op de baan.

Ik zal er wss donderdag wel zijn.
                                  BMW X5 45e

Comment

• ga naar de site van de nurburgring, daar staat er veel informatie. lees die grondig door.
                                    steek de plaatselijke noodnummers in je gsm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Je kan die daar gewoon kopen.

Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je u eigen tempo moet rijden en niet letten op al de rest.

Ikzelf rij meestel 's morgens om er even terug in te komen omdat het dan nog kalm is op de baan.

Ik zal er wss donderdag wel zijn.
                                      met de Seat of ...? Wij gaan ook daarmee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
                                        Vraagje voor de Ring kenners...
                                        Thx!
                                        Tickets zijn ter plaatse te koop.

Ik zou eerst een paar ronden met iemand meerijden die je de gevaarlijke stukken kan tonen, op de parking iemand aanspreken lukt meestal wel. Je eerste 20 ronden de toerist uithangen op 60% van je kunnen rijden, vanaf 20+ ronden begin je het parcours een beetje te kennen, en ben je iets meer gewend aan de snellere wagens en chaos veroorzaakt door een oliespoor, gecrashte wagens, werken, ... waardoor je minder snel zal panikeren. Nadien kan je stilaan snelheid opbouwen. Heel goed je spiegels in de gaten houden, bij een snellere wagen (niet noodzakelijk meer PK) rechts houden, gas lossen en rechts pinken om aan te geven dat je hem zal voorlaten, zo voorkom je agressieve inhaalmaneuvers. Motorrijders rijden een heel andere lijn en gaan zeer breed in de bochten, laat je hierdoor niet verrassen en probeer die zeker niet voorbij te gaan in een bocht, en bij voorkeur nooit inhalen in een bocht.

Niet op het topje van de heuvels of in een put (Fuchsrohre) remmen, sturen of "snel gas lossen" en blijf ver weg van de curbs en het gras, zeer veel kans op onverwachts overstuur. Om deze reden laat je DSC/DTC liever op staan.
                                        Last edited by ; 06/05/2013, 23:36.

Comment

• Ga jij toevallig donderdag met de Cayman?
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X