In versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIn versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
Mijn auto stond eens op de oprit met handrem opgetrokken, een kwartier later kwamen ze bellen dat ie op straat stond
sindsdien zet ik de handrem op + in vitesse.BMW X5 45e
Comment
-
Nog beter is afkoelronde op t circuit, de eerste keer dat ik naar Zolder ging trok ik ook de handrem op, dan zijn ze van skylimit me komen vertellen dat ik dat best niet deedToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenCooldownlap en parkeren in versnelling is het beste!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIn versnelling zetten werkt ook, je mag na t knallen op circuit je handrem nooit optrekken, schijf kan kromtrekken
ook gaat heel je remsysteem afkoelen, waardoor de remdruk kan wegvallen
uitzondering hierop zijn luxewagens met trommelremmen binnen de schijven die zorgen voor de handrem, die gaan harder spannen door het afkoelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk BerichtenWa is der feitelijk gebeurd met die clio? Hoorde opeens dat em gecrashed was
de ophanging was aangepast en nog niet getest. mogelijks te hard afgesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtenklopt
ook gaat heel je remsysteem afkoelen, waardoor de remdruk kan wegvallen
uitzondering hierop zijn luxewagens met trommelremmen binnen de schijven die zorgen voor de handrem, die gaan harder spannen door het afkoelenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michel Huisman Bekijk BerichtenDie Clio zag er wel ernstig uit..hopelijk geen persoonlijk letsel ? Heb dixie, Manuelos en nog een paar Belgische auto's zien rijden terwijl ik bij de karussell foto's stond te maken. Was een mooie dag..heerlijk weertje.. goed genoten.
Comment
-
-
Vraagje voor de Ring kenners...
Ik zou nu donderdag graag eens op de Ring rijden, ik ben er nog nooit geweest, het zou dus de eerste keer zijn. Ik zie op de site dat je tickets kan kopen maar kan je dat ter plaatse ook?
Nog tips voor de eerste keer daar?
Toevallig nog mensen die gaan donderdag?
Thx!
Comment
-
ter plaatse kun je ze ook kopen. je kunt betalen met bankkaarten.
best neem je iemand mee die het al een beetje kent.
zoek op wat adenauer forst is en waar het ongeveer ligt. het is een serieuze bocht naar links net achter een helling, waardoor je hem nooit ziet aankomen en ook niet goed weet waar je moet insturen. onvoorstelbaar veel overmoedige beginners gaan ginder rechtdoor. als je wat pech heb dan breek je je velgen, schokdempers,... op de kerbstones
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk BerichtenVraagje voor de Ring kenners...
Ik zou nu donderdag graag eens op de Ring rijden, ik ben er nog nooit geweest, het zou dus de eerste keer zijn. Ik zie op de site dat je tickets kan kopen maar kan je dat ter plaatse ook?
Thx!
Je kan de tickets op verschillende plaatsen daar kopen. Aan de start of in het centrum.
Veel plezier alvast
Rij
Comment
-
Je kan die daar gewoon kopen.
Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je u eigen tempo moet rijden en niet letten op al de rest.
Ikzelf rij meestel 's morgens om er even terug in te komen omdat het dan nog kalm is op de baan.
Ik zal er wss donderdag wel zijn.
BMW X5 45e
Comment
-
ga naar de site van de nurburgring, daar staat er veel informatie. lees die grondig door.
steek de plaatselijke noodnummers in je gsm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenJe kan die daar gewoon kopen.
Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je u eigen tempo moet rijden en niet letten op al de rest.
Ikzelf rij meestel 's morgens om er even terug in te komen omdat het dan nog kalm is op de baan.
Ik zal er wss donderdag wel zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk BerichtenVraagje voor de Ring kenners...
Thx!
Ik zou eerst een paar ronden met iemand meerijden die je de gevaarlijke stukken kan tonen, op de parking iemand aanspreken lukt meestal wel. Je eerste 20 ronden de toerist uithangen op 60% van je kunnen rijden, vanaf 20+ ronden begin je het parcours een beetje te kennen, en ben je iets meer gewend aan de snellere wagens en chaos veroorzaakt door een oliespoor, gecrashte wagens, werken, ... waardoor je minder snel zal panikeren. Nadien kan je stilaan snelheid opbouwen. Heel goed je spiegels in de gaten houden, bij een snellere wagen (niet noodzakelijk meer PK) rechts houden, gas lossen en rechts pinken om aan te geven dat je hem zal voorlaten, zo voorkom je agressieve inhaalmaneuvers. Motorrijders rijden een heel andere lijn en gaan zeer breed in de bochten, laat je hierdoor niet verrassen en probeer die zeker niet voorbij te gaan in een bocht, en bij voorkeur nooit inhalen in een bocht.
Niet op het topje van de heuvels of in een put (Fuchsrohre) remmen, sturen of "snel gas lossen" en blijf ver weg van de curbs en het gras, zeer veel kans op onverwachts overstuur. Om deze reden laat je DSC/DTC liever op staan.
Comment
Comment