Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
    Hey iedereen,

Ik had nog eens een vraagje omtrend de ring. Ik zoek binnenkort (lees begin maart) mss eens een dagje naar de ring te gaan (met een maat). Nu ik wel gefascineerd ben door autosport zoek ik ook wel eens een rondje te rijden. Ik begrijp dat de nurburgring een heel technisch moeilijk parcour is (vind ik op gt5 ook :p). Maar als ik rustig rij en goed uitkijk zou dit toch geen probleem mogen vormen?

Als het te druk is gaan wij zowiezo enkel kijken, dan riskeer ik het niet.

Zijn er enkele aandachtspunten waar je nog op moet letten op de ring?

Laat je maat meerijden en veelal in de achteruitkijkspiegel kijken, het kan wel zijn dat ze je in het begin om de oren vliegen. Rechts houden en je richtingaanwijzer opzetten indien er een snellere chauffeur aankomt...that's all!
    En verder...doe zeker de eerste rondjes rustig aan, maar dat lijkt me gewoon gezond verstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
      Rustig rijden? Het is een circuit. Gewoon nooit over je grens gaan en niet op tijd rijden en rijden om je tijd te verbeteren, want dan gaat het gegarandeerd mis.

Ja: de bochten. Op tijd aan je stuur draaien is de boodschap.
      Ja , ik bedoel niet tegen volle snelheid bocht ingaan om dan te merken dat ik te snel ging... Ik rij ook wel door dan, maar pas zeker op voor de blinde bochten.

Als je gewoon eens wilt gaan zien, moet je dan ook iets betalen, nee toch?

Comment

• + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Ik vermoed dat een project zoals de Nürburgring enkel rendabel kan zijn als de uitbater effectief ook voor de catering etc. zorgt (de Ring zelf is immers verlieslatend, het is pas door de catering dat zoiets break-even kan draaien). Hoe jammer dat ook is voor de zelfstandigen in de buurt dat ze hierdoor minder inkomsten hebben en misschien zelfs moeten verdwijnen, maar ik vrees dat indien de klacht bij de Europese commissie er effectief voor zou zorgen dat er ingegrepen wordt dit ironisch genoeg wel eens het einde zou kunnen betekenen van het 'hele boeltje'.
          Last edited by ; 22/01/2011, 12:16.

Comment

• Ruikt lichtjes naar dictatuur...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten
              Ruikt lichtjes naar dictatuur...
              het zijn duitsers voor iets he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                zeer duidelijk uitgelegd, de bedrijven uit de regio worden doodgeknepen
                en als de testcentra het afbollen

Comment

• Thx voor de video. Had al veel gelezen, maar audiovisueel materiaal is wat anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
                    pas zeker op voor de blinde bochten.
                    Lol. Probleem met veel die bochten is dat je pas weet dat hij blind is als je er al in bent. Je denkt dit is een snel stuk of da's een flauwe bocht en plots is daar een lelijke hoek (Adenauer Forst natuurlijk) of een hobbeltje waar je het niet wil...

Ik kan je alleen maar aanraden: doe ECHT rustig aan in't begin. Vraag aan iemand die de ring goed kent en die je vertrouwt om je te helpen, rij mee of vraag hem/haar met je mee te rijden en oefen veel op GT4/5 of kijk veel video's. En vooral: blijf nederig. Ik denk dat het gevaarlijkste moment is wanneer je denkt dat je het kent en je wat sneller wil gaan rijden. Dan vallen vaak de brokken.

Ik zal je wel zien verschijnen dan ergens eind maart...

Comment

• Hehe, ok . Maar kennede mezelf gaat eerste rondje echt wel rustig zijn ze .
                      Maar alleh ik zal misschien eens de 24h nurburgring gaan doen op GT5 :p. Nee, vind ik toch te zot om 24h ff te gaan racen op je ps3...

Comment

• Seems that Scuderia-Hanseat is having troubles with the "new" management of the Ring too. Got a letter in the mail today from Scuderia which says that they are not sure yet if they can organize the event in Spring as the NRing GmbH is trying to force some unacceptable condition onto them (less driving hours but more money)...
                        Quote van een Scuderia Hanseat-klant...

Comment

• + YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Comment

• Has the Nürburgring as we know (and love) it become a lost cause?

Comment

• Einem Medienbericht vom 22.01.2011 der Wirtschaftswoche-Online zufolge schalten die Gesellschafter der Dorint-Hotelkette in Sachen Vergaberecht am Nürburgring die EU-Kommission ein. wiwo.de zitiert den Anwalt der Dorint-Kette: „Es hat kein transparentes und diskriminierungsfreies Auswahlverfahren stattgefunden“. Rechtsanwalt Dr. Clemens Antweiler von der Düsseldorfer Kanzlei RWP ist spezialisiert auf Vergaberecht. Antweiler: „dadurch wurde Dorint in den europarechtlichen Grundfreiheiten verletzt. Wir haben deshalb eine Beschwerde bei der EU-Kommission eingereicht“.

Bekanntlich hat Dorint bereits im August 2010 Klage beim Verwaltungsgericht in Mainz eingereicht, doch das Land hatte dessen Zuständigkeit bestritten. Darauf hin hat offensichtlich Land und landeseigene Nürburgring-Gesellschaften einen Streit um die Zuständigkeit des Gerichts entfacht. Man ist der Meinung, dass das Verwaltungsgericht in Mainz die Sache nicht verhandeln dürfe. Dorint beantragte daraufhin eine Verlegung an das Mainzer Landgericht. Noch ist nicht geklärt, ob dem entsprochen wird. Mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit versucht man seitens der Landesregierung zu verhindern, dass ein Prozess noch vor dem 27. März 2011 beginnen wird, ganz egal vor welchem Gericht. Es ist nämlich durchaus möglich, dass der fragwürdige Pachtvertrag zwischen den Pächtern Lindner/Mediinvest und dem Land wieder aufgelöst werden muss. Dies wiederum käme der Landesregierung sicherlich sehr teuer zu stehen und würde einigen Herrschaften den Kopf kosten.

Zur Erinnerung: Die Dorint-Gruppe betreibt am Nürburgring seit etwa 20 Jahren ein Hotel und sieht sich gegenüber dem Konkurrenten Lindner benachteiligt, dem der mit öffentlichen Mitteln errichtete Komplex ohne Vergabeverfahren verpachtet wurde. Von dieser Klage der Dorint-Gruppe gegen das Land Rheinland-Pfalz würde keine Gefahr für das neue Betreiberkonzept am Nürburgring ausgehen – so die Einschätzung von Wirtschaftsministers Hendrik Hering (SPD) bereits Anfang September 2010. In einer gemeinsamen Sondersitzung des Haushalt- und des Wirtschaftsausschusses des rheinland-pfälzischen Landtages machte Hering damals deutlich, dass es sich bei dem Pachtvertrag mit der Hotelkette Lindner um eine Dienstleistungskonzession handeln würde, für die öffentliche Vergaberichtlinien keine Anwendung fänden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Alle gekheid op eens stokje: volgens mij mispak je je aan de commerciële impact op de streek rond de Nürburgring indien de TF zouden stoppen. Uiteindelijk is de NS ook juist daarom gebouwd, om een economisch achtergebleven regio een boost te geven.
                                Dat geheel heeft in ieder geval meer dan een half miljard opgeleverd.

Saneren is de boodschap, die hele gekke zooi die ze bij de Nürburgring hebben gebouwd in een compleet ander concept gieten....
                                Kan me eigenlijk wel in beide punten vinden, ze vullen elkaar heel goed aan, tenminste als ik het laatste goed interpreteer.

Mijn perceptie is dat ze dus de huidige tralala rond de ring zoals ring°werk in een volledig ander jasje steken? Bijvoorbeeld door de nu overbodige extras in te delen als full time pretpark, industrieterrein of noem maar op. Ervoor zorgen dat de streek een economische boost krijgt die volledig lost staat van de Nordschleife.

Dat is ongeveer wat volgens mij de meest levensvatbare en rendabele resultaten zal geven op zowel korte als lange termijn.

Comment

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video
                                  Je kan het zelfs niet verzinnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Einem Medienbericht vom 22.01.2011 der Wirtschaftswoche-Online zufolge schalten die Gesellschafter der Dorint-Hotelkette in Sachen Vergaberecht am Nürburgring die EU-Kommission ein. wiwo.de zitiert den Anwalt der Dorint-Kette: „Es hat kein transparentes und diskriminierungsfreies Auswahlverfahren stattgefunden“. Rechtsanwalt Dr. Clemens Antweiler von der Düsseldorfer Kanzlei RWP ist spezialisiert auf Vergaberecht. Antweiler: „dadurch wurde Dorint in den europarechtlichen Grundfreiheiten verletzt. Wir haben deshalb eine Beschwerde bei der EU-Kommission eingereicht“.

Bekanntlich hat Dorint bereits im August 2010 Klage beim Verwaltungsgericht in Mainz eingereicht, doch das Land hatte dessen Zuständigkeit bestritten. Darauf hin hat offensichtlich Land und landeseigene Nürburgring-Gesellschaften einen Streit um die Zuständigkeit des Gerichts entfacht. Man ist der Meinung, dass das Verwaltungsgericht in Mainz die Sache nicht verhandeln dürfe. Dorint beantragte daraufhin eine Verlegung an das Mainzer Landgericht. Noch ist nicht geklärt, ob dem entsprochen wird. Mit an Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit versucht man seitens der Landesregierung zu verhindern, dass ein Prozess noch vor dem 27. März 2011 beginnen wird, ganz egal vor welchem Gericht. Es ist nämlich durchaus möglich, dass der fragwürdige Pachtvertrag zwischen den Pächtern Lindner/Mediinvest und dem Land wieder aufgelöst werden muss. Dies wiederum käme der Landesregierung sicherlich sehr teuer zu stehen und würde einigen Herrschaften den Kopf kosten.

Zur Erinnerung: Die Dorint-Gruppe betreibt am Nürburgring seit etwa 20 Jahren ein Hotel und sieht sich gegenüber dem Konkurrenten Lindner benachteiligt, dem der mit öffentlichen Mitteln errichtete Komplex ohne Vergabeverfahren verpachtet wurde. Von dieser Klage der Dorint-Gruppe gegen das Land Rheinland-Pfalz würde keine Gefahr für das neue Betreiberkonzept am Nürburgring ausgehen – so die Einschätzung von Wirtschaftsministers Hendrik Hering (SPD) bereits Anfang September 2010. In einer gemeinsamen Sondersitzung des Haushalt- und des Wirtschaftsausschusses des rheinland-pfälzischen Landtages machte Hering damals deutlich, dass es sich bei dem Pachtvertrag mit der Hotelkette Lindner um eine Dienstleistungskonzession handeln würde, für die öffentliche Vergaberichtlinien keine Anwendung fänden.
                                    I shopen kommer det att finnas lite av varje vad gäller nordscheife, t-shirt, kepsar, klockor, bälten, stickers mm.

Under Pictures, kommer du att kunna se många olika evenemang, inte bara från ringen. Just nu ligger det en bildserie från Britcar 2008 - Silverstone, där Mats Wahlgren var den svenske föraren i teamet med stor framgång.
                                    Nästa ringen-resa sker i påsk, återkommer med bilder och film.

Comment

I shopen kommer det att finnas lite av varje vad gäller nordscheife, t-shirt, kepsar, klockor, bälten, stickers mm.

Under Pictures, kommer du att kunna se många olika evenemang, inte bara från ringen. Just nu ligger det en bildserie från Britcar 2008 - Silverstone, där Mats Wahlgren var den svenske föraren i teamet med stor framgång.
                                      Nästa ringen-resa sker i påsk, återkommer med bilder och film.

Tala nederländska, skitstövel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                        Bijvoorbeeld door de nu overbodige extras in te delen als full time pretpark, industrieterrein of noem maar op. Ervoor zorgen dat de streek een economische boost krijgt die volledig lost staat van de Nordschleife.
                                        Dat is ongeveer wat volgens mij de meest levensvatbare en rendabele resultaten zal geven op zowel korte als lange termijn.
                                        +1
                                        maar dan ook met de nodige verkeersinfrastructuur,
                                        zodat we uberhaupt nog aan de RING geraken

en Sabine&Co ook nog iets laten verdienen
                                        en die fucking 100euro om bij Lindner te fretten/zuipen/... terug van de jaarkaart afhalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          +1
                                          maar dan ook met de nodige verkeersinfrastructuur,
                                          zodat we uberhaupt nog aan de RING geraken

en Sabine&Co ook nog iets laten verdienen
                                          en die fucking 100euro om bij Lindner te fretten/zuipen/... terug van de jaarkaart afhalen
                                          Verkeersinfrastructuur was inderdaad ook iets waar ik mee zat.
                                          Je kan de regio wel een boost geven en jobs creëren, maar als iedereen bvb door Adenau moet om op hun werk te geraken
                                          zal je uiteindelijk niet veel meer gecreëerd hebben dan de langste ochtend- en avondspits in de hele Eifel.

Wel blijft het zo dat kunstmatige bezienswaardigheden zeer vaak ook maar weinig succesvol zijn en dat grote industrie
                                          niet meteen iets is wat je in dergelijke omgeving wil huisvesten. (als kanttekening bij mijn vorige post)

Ze hebben alles gewoon veel te groot willen zien en hebben zich iets te sterk op de particuliere consument (en teveel "en masse") gericht.
                                          Het verder uitwerken van samenwerkingsverbanden met de autobranche (in plaats van die bruggen op te blazen) had wellicht meer kans op slagen
                                          dan te verwachten dat je iedere dag evenveel volk kan lokken als wat de gemiddelde Rock am Ring concerten doen.

Comment

Working...
                                          X