Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
    Wat is de dangerzone?

    edit: of beter gezegd, bij hoeveel rondjes ligt die?
    30 tot 60 rondes.

    De fase van "en nu ken ik em wel, tijd om echt te gassen"

    Comment


    • En alle rondjes na die 60 zijn gevaarlijk omdat je denkt "Ah nu ben ik die dangerzone wel voorbij, nu kan ik gassen!"

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten

        M'n droom is rijden zoals dat laatste filmpje van chocovlo, af en toe zo wat corrigerende opposite lock, heerlijk

        Maar voorlopig nog ver van m'n bed show vrees ik
        Met m'n kist moet ik enkel bij dat stuk naar boven tussen Fuchsrohre en Adenauer Forst soms wat corrigeren, en ook bij die snelle stukken na Pflanzgarten.
        Dat zijn toeren die ik totaal niet doe op de NS, in tegenstelling tot andere tracks waar ik wel met de balans van de auto speel. veel te riskant op de ring om dat te doen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
          Ik denk, achteraan ook semi's leggen...
          Dat heb ik 'm ook al aangeraden, maar ie vindt 't leuker zo.

          En ik kan me al inbeelden wat er gebeurd is zonder er iets van te hebben gezien be careful, Stijntje!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Dat zijn toeren die ik totaal niet doe op de NS, in tegenstelling tot andere tracks waar ik wel met de balans van de auto speel. veel te riskant op de ring om dat te doen.

            Denk nu niet dat ik daar driftend naar bovenzwier hé

            Met uw kar, akkoord dat dat te riskant is.

            Comment


            • sorry leftie, ik ging u nog antwoorden, maar typen op de gsm is zó handig niet.

              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              30 tot 60 rondes.

              De fase van "en nu ken ik em wel, tijd om echt te gassen"

              ik wist het eigenlijk zelf niet 100% zeker, maar ging ook deze uitleg geven
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • Thanks, iig blij dat je nog heel bent want blijkbaar een circusact uitgehaald?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  Dat heb ik 'm ook al aangeraden, maar ie vindt 't leuker zo.

                  En ik kan me al inbeelden wat er gebeurd is zonder er iets van te hebben gezien be careful, Stijntje!
                  Tja dat kan plezant zijn om te driften maar op de ring met zn hobbels en afdalingen kan je achteraan ook wel wat grip gebruiken... Te straffe stabi kan er ook aan gelegen hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                    Tja dat kan plezant zijn om te driften maar op de ring met zn hobbels en afdalingen kan je achteraan ook wel wat grip gebruiken... Te straffe stabi kan er ook aan gelegen hebben.
                    Op de ring ben ik als de dood voor een kar die van nature direct gaat onder- of oversturen... zo lang mogelijk neutraal blijven is de boodschap. En dat lukt volgens mij niet bijzonder goed met vooraan semi's en achteraan gewoon rubber.

                    Comment


                    • wel met vooraan positief en achteraan negatief camber.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        Op de ring ben ik als de dood voor een kar die van nature direct gaat onder- of oversturen... zo lang mogelijk neutraal blijven is de boodschap. En dat lukt volgens mij niet bijzonder goed met vooraan semi's en achteraan gewoon rubber.
                        Klopt, dan nog liever wat onderstuur, questie van een waarschuwing te krijgen als je te hevig bent...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                          Klopt, dan nog liever wat onderstuur, questie van een waarschuwing te krijgen als je te hevig bent...
                          Heb jij nooit van die overstuurmomenten op de Ring?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                            Heb jij nooit van die overstuurmomenten op de Ring?
                            Dit jaar nog geen enkele keer gehad. Kar is echt heel neutraal en overal bakken grip. Kofferspoiler helpt daar veel aan. Enkel wat onderstuur op de gpstrecke omdat ik het daar niet ken en in het begin te hevig was...

                            Sterker nog, met deze setup en de semis kan ik amper nog een geforceerde drift zetten.

                            Comment


                            • Ik heb trouwens mn pinocchio pizza weer helemaal binnengestoken. Van ringen krijgt een mens honger!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                Ik denk, achteraan ook semi's leggen...
                                dat ging het idd kunnen voorkomen hebben, maar dan ga ik automatisch ook weer sneller en als ie dan uitbreekt heb ik mss terug hetzelfde voor, of erger, want sneller.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                Dat heb ik 'm ook al aangeraden, maar ie vindt 't leuker zo.

                                En ik kan me al inbeelden wat er gebeurd is zonder er iets van te hebben gezien be careful, Stijntje!
                                Tgaat niet echt over leuker, maar vooral over het feit dat ik geen 2 volledige sets trilvrije en rechte 15"ers heb. (en dat ik met gele velgen rondom op de ringfoto's wil staan) En dat m'n huidige achterbanden in 90% van de gevallen genoeg grip hebben om m'n voorste semi's te overrulen. Bij power on that is, bij power off wordt het, afhankelijk van m'n stabi setup gevaarlijker. En de ring is niet echt een circuit om verschillende setups te testen.

                                3 weken geleden exact zelfde setup als nu, enige verschil was buitentemp. Plenty of grip vooraan, en ook achter gaf toen geen kick.
                                Gisteren (zondag) had ik verminderde grip achter. Ik denk dat het optimale temperatuurbereik waarin die banden het best presteren zeer klein is, en onder de 20°. Zijn trouwens dezelfde waarmee ik in september in ecuyers een ganse dag heb zitten driften in het droge.
                                Dan wat met druk gespeeld in de mate van het mogelijke, maar zelf geen meter mee en dat resulteerde in ook minder grip vooraan.
                                In m'n 2e ronde, 's ochtends resulteerde dat in een overstuurmomentje in de 2e sectie van brunchen. Kon ik opvangen, mede dankzij zeer stabiele achterkant.

                                Dan besloten om stabi achter van hardste stand naar zachtste stand te switchen. 3e rondje die dag, 1e in de namiddag, weinig vertrouwen in de kar. Ging goed, meer grip achter, maar voelde een pak slapper en wobblier aan, maar ging toch goed.
                                4e rondje, ging mss wat harder, dno, kom brunchen aan, ga aan linkerkant baan naar beneden, beetje instabiel bij het remmen maar cva, stuur in, ga op de gas, kar breekt uit, stuur tegen, en dan weet ik het niet meer, buiten dat ik even dacht, oef we gaan de goede richting uit, en dan achterwaarts richting publiek. Hard op de rem en handrem, stof en zandwolk. Staan stil, gelukkig niets geraakt, motor draaide zelfs nog. Aan Sam gevraagd of alles ok was en terug vertrokken.

                                In ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Vandaag stabi op middelste stand gezet, van de 3, en dat bleek goede keuze. Plenty of grip bij power on en genoeg om niet gevaarlijk te worden maar toch opletten bij power off. En stabieler!
                                Last edited by Asserti; 26/04/2011, 00:25.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                Comment


                                • ik zei dus:
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                  typen op de gsm is zó handig niet.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  Op de ring ben ik als de dood voor een kar die van nature direct gaat onder- of oversturen... zo lang mogelijk neutraal blijven is de boodschap. En dat lukt volgens mij niet bijzonder goed met vooraan semi's en achteraan gewoon rubber.
                                  toch. Vandaag de ganse dag gereden met licht initieel onderstuur. Bij power on natuurlijk. Bij power off lag dat anders.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                  Klopt, dan nog liever wat onderstuur, questie van een waarschuwing te krijgen als je te hevig bent...
                                  en dat had ik dus vandaag. Maar als je kont te licht wordt bij het insturen en je gaat snel en je kan niet meteen op de gas is het minder fijn
                                  Last edited by Asserti; 25/04/2011, 23:54.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                  Comment


                                  • Stijn mijn gedachten waren bij u vandaag!
                                    Honda S2000 2002
                                    BMW E30 318is 1990

                                    VW Polo 1.9TDI 2006

                                    Comment


                                    • lol, thx

                                      Wat ik ook vreemd vond, dat het pas bij Brünnchen gebeurde. Dergelijk gedrag had ik normaal al veel vroeger moeten merken. In het begin in die korte bochtjes zijn er nogal wat waar ik al remmend induik, en ook op andere plaatsen, en daar ging het overal goed. Snap eigenlijk echt niet hoe of wat. Beetje stom dat ik niet aan het filmen was.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment




                                      • Last edited by Asserti; 26/04/2011, 02:46.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • Ik verwacht ook lichtjes hellende pics van de Focus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X