Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik was er gisteren ook met de huis-tuin en keukenauto, een grijze Lexus. Heb nog wat Belgen zien rijden. oa een BMW E46, Dogzilla in zijn Exige en een zwarte Porsche 911.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes007 Bekijk Berichten
      Ja, als jij met die gele Fabia RS was, dan heb je het waarschijnlijk ook gezien.

Herriner je dat beeld nog van die crash met die M3 Ring taxi en nog een paar andere auto's? Eigenlijk die situatie op een andere plek en ik heb fameus mogen remmen om de wagens voor mij niet te raken. Eigenlijk een file achter een heuvel die je vrij vlot neemt. Gelukkig van het gas wegens iemand dat teken deed, maar je verwacht je er niet aan dat er na die heuvel opeens een 20-tal wagens stil staan...

Ik was overigens niet de enige die zwaar moest remmen...
      De eigenaar van de gele Fabia zit niet hier op het forum dacht ik, heb de man wel eens gesproken. Is Skoda-dealer.

Over het ongeval bij PG2. Toen ik Breidscheid passeerde kwam daar net de ambu de baan op met zwaailicht en sirene dus ik vermoedde al een ernstig ongeval en ben langzaam gaan rijden en toen ik op een gegeven moment ook de oranje lampen zag knipperen was ik extra gewaarschuwd.
      Hulde ook aan de mensen die hebben staan waarschuwen, dit soms met gevaar voor eigen leven.
      Er stonden heel veel auto's stil in de berm bij het ongeval maar uiteindelijk waren er "maar" 2 auto's en 1 motor bij het ongeval betrokken.
      Helaas is de motorrijder gewond naar het ziekenhuis gebracht, hopelijk vallen de verwondingen mee.
      Hier wordt gesproken over 2 sluitingen maar over de hele dag waren er 4 of 5, de een wat langer dan de andere.

Die dag van het ongeval waar de Ringtaxi bij betrokken was vorig jaar, was ik er ook.
      Mijn vriendin reed toen met iemand een rondje mee en dat ongeval moet net achter hun rug gebeurd zijn, soms moet je eens geluk hebben maar pech ligt altijd op de loer.
      Dit geldt natuurlijk niet enkel op de Ring.

Jammer dat sommigen te hard blijven rijden en/of inhalen tijdens het knipperen van de oranje lampen of als iemand staat te vlaggen om notabene nog een ongeluk te voorkomen. Ik weet dat de lampen wel eens te lang en onnodig blijven knipperen wanneer er al opgeruimd is maar voor hetzelfde geld is er toevallig weer iets gebeurd op dezelfde plek.
      De Ringtaxi kwam me ook weer voorbij toen de oranje lampen knipperden, misschien wist de chauffeur wel precies waar en wat er aan de hand was maar ik vind dat hun toch wel een beetje het goede voorbeeld mogen geven.
      Als de Ringtaxi toch gaat inhalen dan volgen er meerderen, omdat ze denken dat het toch wel veilig is.

Comment

Ja, als jij met die gele Fabia RS was, dan heb je het waarschijnlijk ook gezien.

Herriner je dat beeld nog van die crash met die M3 Ring taxi en nog een paar andere auto's? Eigenlijk die situatie op een andere plek en ik heb fameus mogen remmen om de wagens voor mij niet te raken. Eigenlijk een file achter een heuvel die je vrij vlot neemt. Gelukkig van het gas wegens iemand dat teken deed, maar je verwacht je er niet aan dat er na die heuvel opeens een 20-tal wagens stil staan...

Ik was overigens niet de enige die zwaar moest remmen...
        Neen, ik was zelf met een donkere Audi Q7 maar niet op de baan zelf geweest wegens te veel drukte en niet m'n eigen auto. Ik ben van plan om eens in de week te gaan met m'n eigen auto om eens op m'n gemak de baan te verkennen Was die Mégane RS die daar gecrasht was zeker? Inderdaad enorm gevaarlijk, met die hoogteverschillen is er erg weinig overzicht. Chance gehad dus!

Comment

• Ringtaxi of niet oranje knipperende licht wil zeggen SNELHEID AANPASSEN en NIET VOORBIJSTEKEN. Punt.

Comment

Super dagje, spijtig van 2 baansluitingen, de reden van de 2de bijna zelf mogen ondervinden, maar het weer was goed, sfeer was goed en het was een leuke groep.

Dixie, aan Carroussel kwam je net niet dicht genoeg, maar die Mégane van jou is super ! Spijtig dat dat ongeval voorkomen heeft dat ik even kwam vragen om mee te rijden...
            Zeker komen vragen int vervolg...Ik ben daar toch bijna elk weekend dat de ring open is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
              Zeker komen vragen int vervolg...Ik ben daar toch bijna elk weekend dat de ring open is...
              In die ronde van het ongeval kwam je net voor carrousel achter me (net een Alfa Guilletta ingehaald) en na carrousel liet ik je voorbij, sorry voor de tienden van seconde oponthoud! Ik reed met een blauwe 1-reeks.

Toen we binnenkwamen hoorde ik terug 1h gesloten dus naar huis gegaan ipv de vraag om te passagieren. De volgende keer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                Jammer dat sommigen te hard blijven rijden en/of inhalen tijdens het knipperen van de oranje lampen of als iemand staat te vlaggen om notabene nog een ongeluk te voorkomen. Ik weet dat de lampen wel eens te lang en onnodig blijven knipperen wanneer er al opgeruimd is maar voor hetzelfde geld is er toevallig weer iets gebeurd op dezelfde plek.
                De Ringtaxi kwam me ook weer voorbij toen de oranje lampen knipperden, misschien wist de chauffeur wel precies waar en wat er aan de hand was maar ik vind dat hun toch wel een beetje het goede voorbeeld mogen geven.
                Als de Ringtaxi toch gaat inhalen dan volgen er meerderen, omdat ze denken dat het toch wel veilig is.
                De persoon met de gele "vlag", was meer een gele zakdoek, was moeilijk zichtbaar en ik heb hem/haar maar net op tijd gezien. *van het gas en lichtjes beginnen remmen* toen liep er een motorrijder op het gras naar ons toe *zwaarder beginnen remmen* en dan zag ik VEEL rode remlichten *alles dicht*

Stond op 2 à 3 meter stil van men voorganger (die duidelijk betere remmen had), dus ansich ok, maar het was schrikken.

De Ringtaxi... tjah voorbeeld geven... haha, ga er nu al 3 jaar en ik ga niet zeggen elke keer, maar meestal zie je die toch zaken doen ...

Comment

In die ronde van het ongeval kwam je net voor carrousel achter me (net een Alfa Guilletta ingehaald) en na carrousel liet ik je voorbij, sorry voor de tienden van seconde oponthoud! Ik reed met een blauwe 1-reeks.

Toen we binnenkwamen hoorde ik terug 1h gesloten dus naar huis gegaan ipv de vraag om te passagieren. De volgende keer!
                  Ok zeker doen,na het ongeval ben ik ook naar huis gereden want het zag er redelijk ernstig uit en had geen goesting meer om een uur te wachten....

Comment

• Wij hebben zondag ook een zalig dagje gehad. Ter plaatse kennisgemaakt met Dixie. Vette megane om te zien rijden hoor!

Wij zijn nog gebleven na de baansluiting rond 16u. Toch nog twee rondjes kunnen doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                      Wij hebben zondag ook een zalig dagje gehad. Ter plaatse kennisgemaakt met Dixie. Vette megane om te zien rijden hoor!

Wij zijn nog gebleven na de baansluiting rond 16u. Toch nog twee rondjes kunnen doen
                      Het was toen nog heel goed rijden, velen waren al naar huis vanwege de voetbal. Zelf ben ik toen met iemand meegereden en toen ik zelf weer wilde rijden ging de baan weer dicht. Toen besloten bij een pizzeria te eten en daarna naar huis.
                      Over 2 weken wieder da!

Comment

• Gisteren vijfde rondje ooit gaan afhaspelen, stelde nog niets voor. De laatste rondjes zat er wat meer schwung in, maar dan nog .......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Gisteren vijfde rondje ooit gaan afhaspelen, stelde nog niets voor. De laatste rondjes zat er wat meer schwung in, maar dan nog .......
                          Videomateriaal!
                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                            Videomateriaal!
                            Dat is lachwekkend, heb nog een beetje fierheid

Comment

• Heeft iemand toevallig een lijst met locaties waar je langs het circuit kan staan? Zou heel handig zijn.

Comment

Dat is lachwekkend, heb nog een beetje fierheid
                                Beter voorzichtig zijn dan daar de held te gaan uithangen.
                                Altijd leuk om onboard filmpjes van GT3(RS)-rijders te zien op de ring. Alé kom!
                                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nergal Bekijk Berichten
                                  Heeft iemand toevallig een lijst met locaties waar je langs het circuit kan staan? Zou heel handig zijn.
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                    Beter voorzichtig zijn dan daar de held te gaan uithangen.
                                    Altijd leuk om onboard filmpjes van GT3(RS)-rijders te zien op de ring. Alé kom!
                                    Hier is een slecht filmpke van mij in de Megane achter een GT3RS,maar ik denk dat die piloot in de Porsche nog ni héél goe de ring kent want een GT3RS is echt wel te rap voor mij..

Comment

• Gisteren zijn de Meganes me ook voorbijgekomen, tijdens de eerste rondes zelfs op het recht stuk

Comment

Gisteren zijn de Meganes me ook voorbijgekomen, tijdens de eerste rondes zelfs op het recht stuk
                                        Geduld Jokke , de eerste 100 toeren zijn frustrerend , daarna word het echt fun...

Comment

• ben bezig aan het filmpje van gisteren, heb hem in mijn voorbumper gemonteerd... super vet resultaat (en het lijkt sneller of het is )

Comment

Working...
                                          X