Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier het gewicht van uw velg+band !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Kut, zelf gemeten

Wel, theoretisch zouden de cupvelgen van de MG 6,2kg moeten wegen.

Zal binnenkort eens een wieltje eraf halen om te wegen
    17kg

Serieus zwaar bandjes precies

Liggen 215/45/16 brolbanden op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Nice! Thuishorend op een Audi 100 Quattro? (Dit gaat de verkeerde kant op, er moeten toch zwaardere wielen bestaan dan dit?? )
      Sorry las dit nu pas. Optionele velgen van een Audi V8

Comment

@Onehp: ik heb gewogen

Achtervelg + Pirelli P Zero Corsa band (305/30/19) van een 997 GT3 MK2:

25.1kg.

Comment

Enkei velg 15 inch voor de Integra. Er liggen momenteel geen banden op, dus kan geen totaalgewicht geven met band, maar net gewogen zonder band, resultaat 4,72 kilogram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

Achtervelg + Pirelli P Zero Corsa band (305/30/19) van een 997 GT3 MK2:

25.1kg.
            eerst wat teleurstellend, maar dan keek ik naar die breedte... 305

dan is dat waarschijnlijk nog best weinig.

Comment

Geen idee eigenlijk!

Wat weegt enkel zo een band bv?

Comment

ik gok een 15kg?

Comment

25.1kg.
                  Een man van zijn woord!

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  ik gok een 15kg?
                  ±11,8kg (26lbs) volgens tirerack. Dus ±13,3kg voor de velg. Absoluut niet slecht maar ook niet top top. Maar we kunnen alleen maar raden hoe sterk ie is en P kennende zou dat goed moeten zitten...
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Zowat alle gewichten in pounds:

Heb het nagemeten en klopt bij mij ongeveer

11,6 achteraan 9,5 18" 275
                    10,7 vooraan 8 18" 245

Comment

Alle links appreciated! Een andere (onstabiele): www.wheelweights.net

Echter het aantal OEM wielen is maar magetjes hoor, er bestaan meer auto's dan dat :-)
                      Vooral de nieuwere vind je quasi niet terug. Wielgewichten van aftermarket wielen die je kunt vinden zijn vaak van de lichte soort.

Ik zie ook graag wat OEM en niet-gewichts-geoptimaliseerde replica's wegen....
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        Sorry las dit nu pas. Optionele velgen van een Audi V8
                        Had die zo klein wielen? Vind dat nog altijd een mooie wagen, zo'n V8...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Originele BMW Style 197 18" wielen (gemaakt door BBS).

Gewogen met een personenweegschaal tot op 200 gr. nauwkeurig.

Achteraan: 8,5 breed met 255/35 18 Michelin Pilot Sport 2 ZP runflat band ==> 26 kg/wiel
                          Vooraan: 8 breed met 225/40 18 Michelin Pilot Sport 2 ZP runflat band ==> 22,8 kg/wiel

Totaal: 97,6 kg voor de ganse set.
                          Winterset ook gewogen...

Originele BMW Style 194M 17" wielen

Gewogen met een personenweegschaal tot op 200 gr. nauwkeurig.

Achteraan: 8,5 breed met 225/45 17 Continental 'ContiWinterContact' TS 810S SSR runflat ==> 24,6 kg/wiel
                          Vooraan: 8 breed met 225/45 17 Continental 'ContiWinterContact' TS 810S SSR runflat ==> 24,4 kg/wiel

Totaal: 98 kg

Comment

Achteraan: 8,5 breed met 255/35 18 Michelin Pilot Sport 2 ZP runflat band ==> 26 kg/wiel
                            Zot he, dat mijne 19 305 breed met band 900 gram minder weegt

Comment

Zot he, dat mijne 19 305 breed met band 900 gram minder weegt
                              Heb jij ook runflats?

Comment

Originele BMW Style 197 18" wielen (gemaakt door BBS).

Totaal: 97,6 kg voor de ganse set.
                                Winterset ook gewogen...

Originele BMW Style 194M 17" wielen

Totaal: 98 kg
                                Vooral vreemd dat je BMW's 17" evenveel wegen als 18". Ook M207 17" weegt quasi hetzelfde als M208 18". Zo dat zo zijn voor alle wielen? Mss opzettelijk om wielgewicht constant te houden? Speculatie uiteraard maar zou kunnen...
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                  Vooral vreemd dat je BMW's 17" evenveel wegen als 18". Ook M207 17" weegt quasi hetzelfde als M208 18". Zo dat zo zijn voor alle wielen? Mss opzettelijk om wielgewicht constant te houden? Speculatie uiteraard maar zou kunnen...
                                  Wielgewicht constant houden lijkt me niet echt de reden. Er wordt immers gestreefd naar een zo laag mogelijk gewicht. Misschien dat de velgen gewoon zwaarder geconstrueerd zijn, of de Conti's zwaarder zijn,... ?

Comment

Heb jij ook runflats?
                                    nee

Comment

nee
                                      Dan zal 't negen op de tien daar aan liggen.

Comment

Dan zal 't negen op de tien daar aan liggen.
                                        Heb het eens opgezocht op tirerack. Normaliter is een runflatband 1-1,5kg zwaarder dan de niet-runflat variant, maar op de continental SSR is het verschil tussen de non-runflat en de runflat eerder rond de 3kg+! Dus nu weten we waarom die 17" winterwielen zo zwaar zijn. Ik zou die ssr er bij vervanging niet meer opleggen, qua gewicht maar ook omdat de scandinavische ervaring dat runflat de eigenschappen van winterbanden niet bepaald beter maken. Tenzij je uiteraard de bedrijfszekerheid op prijs stelt (of is het een leasing?)...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                          Met m'n 14'ers + 185/60 zit ik aan ongeveer 10 kilo als ik het mij niet vergis, binnenkort nog eens op de weegschaal zetten en het hier fatsoenlijk posten
                                          Blijkbaar toch iets te optimistisch geweest...

Velg: Enzo Cup, 6x14, et38, steek 4x100
                                          Band: Semperit Speed Comfort, 185/60/14, ongeveer 6mm (en zo te zien evenveel jaar oud)
                                          Gewicht: 12,9kg (inclusief remstof)
                                          Auto: 1994 Mazda MX5
                                          Foto:

De Semperits steken op de vooras, op de achteras ligt een ander merk. Misschien binnenkort ook eens wegen, kijken of er verschil tussen zit.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X