Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neen tegen het verdwijnen van de gepersonaliseerde nummerplaten!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Denk je? Kunnen ook gewoon mensen zijn die al jaren met de wagen rijden, en die plaat doorgeven aan hun nakomelingen.

Trouwens, wat krijg je met een perso kombi van 5 tekens? Is daar al iemand uit? Komt er dan een 9 voor en iets anders achter?
    Zoals ik hierboven al zei, ik zou eens graag de wettekst lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      het word tijd dat jij toch eens naar een oldtimer meeting gaat.
      zoals hierboven al aangehaald. als je je oude trommels die zoon dodge charger 100-0 late doen in een eeuwigheid zou vervangen door schijfremmen. dan kan je het schudden op de keuring.
      als ik daar morgen een betere ophanging zou ondersteken IPV die 40 jaar oude ophanging
      en ik zou de auto baanvast maken, dan ben ik er niet door op de keuring.
      al ik morgen een modernere zuinigere motor in mijn auto steek, dan ben ik gezien op de keuring.
      ik mag alleen origineel er terug insteken, maar een auto constructeur is maar verplicht om 10 jaar lang wisselstukken te maken voor uw auto. dus waar haal ik nog stukken voor een auto van 25 of 30 jaar oud ?

voor sommige mensen hier is dit precies echt niet duidelijk, ik zou hen eens aanraden om een oude auto om te bouwen naar een die meekan in het moderne verkeer voor dagdagelijks gebruik. en er dan mee naar de keuring te gaan. mss dat dan jullie ogen open zouden gaan IPV te zeggen dat die auto's niet veilig zijn.
      Allemaal goed en wel Timmie, maar je moet ook snappen dat wie niet met een oldtimer rijdt ook niks is met jouw betoog, terwijl wie net wel een perso plaat heeft zich nu wel bekocht voelt... Beetje inlevingsvermogen moet kunnen, ik heb ook geen perso plaat maar ik steun wel de mensen die er wel ene kochten...
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Denk je? Kunnen ook gewoon mensen zijn die al jaren met de wagen rijden, en die plaat doorgeven aan hun nakomelingen.

Trouwens, wat krijg je met een perso kombi van 5 tekens? Is daar al iemand uit? Komt er dan een 9 voor en iets anders achter?
        Een link naar de wettekst zou inderdaad wonderen doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
          De meeste B-platen zijn net wél perso's.

Nee hoor, die B-platen zijn gewoon oud. Er zijn bijzonder weinig perso B-platen.
          Allicht een hoop die de versleten plaat laten herdrukken hebben, dat wel.
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
            Nee hoor, die B-platen zijn gewoon oud. Er zijn bijzonder weinig perso B-platen.
            Hoe ben je daar zo zeker van?

Er zitten er hier al een paar op het forum met zo een perso B plaat

Comment

Vorige week trouwens B 0014 tegengekomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Hoe ben je daar zo zeker van?

Er zitten er hier al een paar op het forum met zo een perso B plaat
                Ja, aan die 10 man gerekend zijn alle B-platen natuurlijk perso's

Comment

Ja, aan die 10 man gerekend zijn alle B-platen natuurlijk perso's
                  De conclusie in de ene richting is al even simplistisch als in de andere zonder harde cijfers

Comment

in die optiek heb je volledig gelijk.
                    nog terzijde, wat wordt hier als B plaat aanzien, enkel met de B op de eerste positie en 4 cijfers, of mag de B op alle posities staan , met de andere posities opgevuld met cijfers?

Comment

Zie het antwoord op mijn mail naar Schouppe met de vraag wat er met de B-platen gebeuren zal:

Geachte heer,

De staatssecretaris voor mobiliteit, dhr. E. Schouppe, heeft mij uw mail overgemaakt.

De B-platen zullen ook opgenomen worden in het Europees model en dus niet kunnen behouden worden omdat de nieuwe plaat geen 4 cijfers heeft. Bijvoorbeeld B.1111 zal niet meer bestaan.
                      Dit kan echter wel als u een gepersonaliseerde B-plaat heeft. Voor het zelfde voorbeeld wordt dat 9-B1-111 omdat 9 voor gepersonaliseerde platen staat.

Met de meeste hoogachting,
                      K.P.

Dus de (gepersonaliseerde) B-platen worden helemaal ver*kt door er ten eerste een 9 voor te zetten, en omdat de 4 cijfers niet bij elkaar blijven, maar het voorste gaat tegen de B plakken.
                      Verdorie toch, dat zijn de sjiekste platen.
                      Ge zou die toch moeten kunnen overnemen op de europlaten, gewoon in de juiste afmetingen en kleur, maar dat de combinatie hetzelfde blijft...

maar zijn eerste zin begrijp toch precies niet goed. Hij zegt dat de B-platen zullen worden opgenomen in het Europees model, maar dan zegt hij dat ze niet behouden kunnen worden??

iemand een idee?

Comment

Wel, hij legt het toch uit. Ze worden opgenomen in het Europees model . Dus de niet-perso 1letter/4cijfers kombi's verdwijnen zowiezo. Wat er met de perso B-platen gebeurd legt hij uit met zijn voorbeeld.

In Frankrijk zijn ze ook bezig, het departementsnummer staat nu niet meer in de plaatnummer. Die zullen ook gelachen hebben.
                        Vorm is

XX - XXX - XX

Wat ik nog steeds niet snap. Er wordt overal gezegd dat er 7 tekens zullen staan en in zijn voorbeeld zijn het er maar 6 ...

9-B1-111

logica?
                        Last edited by ; 30/03/2010, 22:20.

Comment

Wat ik nog steeds niet snap. Er wordt overal gezegd dat er 7 tekens zullen staan en in zijn voorbeeld zijn het er maar 6 ...

9-B1-111

logica?
                          Voor perso is er een uitzondering daarop.

als je 666. XX hebt krijg je dan

9 - 666 - XX (allez, ik mag hopen dat ze er niet 9-66-6XX van maken ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Voor perso is er een uitzondering daarop.

als je 666. XX hebt krijg je dan

9 - 666 - XX (allez, ik mag hopen dat ze er niet 9-66-6XX van maken ...)
                            ik zie ze er echt al 9-66-6XX van maken dan : )

Comment

Ik heb de indruk dat ze gaan groeperen ja. De 9 zal apart staan, en de rest dan in 2 andere groepen met max 3 tekens (cfr de nieuwe Franse platen)
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

in die optiek heb je volledig gelijk.
                                nog terzijde, wat wordt hier als B plaat aanzien, enkel met de B op de eerste positie en 4 cijfers, of mag de B op alle posities staan , met de andere posities opgevuld met cijfers?
                                alleen de platen die beginnen met B, gevolgd door 4 cijfers.
                                Soms heb je ook 4 cijfers met de B achteraan, maar dit zijn geen echte 'B' (status) platen.

Comment

Ik heb de indruk dat ze gaan groeperen ja. De 9 zal apart staan, en de rest dan in 2 andere groepen met max 3 tekens (cfr de nieuwe Franse platen)
                                  ik vind het wel mooie platen, die nieuwe franse.
                                  Het departementsnummer staat in de 2de blauwe band, rechts, samen met een afbeelding van dat departement (geen vlag dacht ik).
                                  Dat heeft wel iets, maar het hoeft voor mij niet hier in België. 'k ben al blij dat er nu al platen komen met een normaal formaat.

Comment

Die werden anders toch direct na de eerste 9999 B platen uitgegeven?

Comment

Die werden anders toch direct na de eerste 9999 B platen uitgegeven?
                                      voor zover ik weet werden de B-platen (dus met B vooraan) alleen uitgegeven aan mensen met een bepaalde status etc, zoals bijvoorbeeld rechters, artsen of zo.
                                      Dus tergelijkertijd deelden ze dan al de andere combinaties uit aan de gewone inschrijvingen, en bij mijn weten was de eerstkomende serie dan de 'C' platen. (vb C.0001) (Platen met de letter A zijn niet uitgegeven)

vandaar denk ik dat van de combinatie 1letter + 4cijfers alleen de B-platen zo vaak nog gezien worden, omdat hier toch iets meer achterzit.

Comment

Voor zover ik weet waren er in de tijd van de B platen alleen rijken die een wagen konden kopen. Het was niet dat er anderen geen B-platen kregen, ze hadden gewoon geen geld voor een wagen.

Comment

Voor zover ik weet waren er in de tijd van de B platen alleen rijken die een wagen konden kopen. Het was niet dat er anderen geen B-platen kregen, ze hadden gewoon geen geld voor een wagen.
                                          zo had ik het zelf nog niet bekeken, inderdaad!

Comment

Working...
                                          X