Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neen tegen het verdwijnen van de gepersonaliseerde nummerplaten!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• idd. gaat niet lang duren voor je 9-830-xxx en 9-831-xxx zult zien denk ik

Comment

• Ze hadden toch 0 kunnen gebruiken in plaats van 9, dat stoort ten minste wat minder

Mijn F-2004 word dan 9F-2004

Maar ja, F-20049 zou nog veel erger zijn geweest.

Comment

• Het wordt 9 - F - 2004 denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Is hier al iets van in Het Staatsblad verschenen ?
          Zelfde vraag , 15 nov komt dichterbij ...

Comment

• Het komt niet in het staatsblad maar zal via een omzendbrief in voege treden.
            Ik probeer het kabinet volgende week nog te bereiken, want de mensen met een nummerplaat "die het weten" kunnen er niet mee lachen ... los van een nog veel grotere groep dewelke nog niet beseft welke aanpassing op til staat.

Comment

• Net gebeld met de DIV en het treed inderdaad in werking vanaf 16/11/2010.

Dus er moet géén verschijning zijn in het staatsblad om iets aan te passen ???
              ( typisch belgenlandje zeker )

Ik vind het wel raar dat er wel een KB is verschenen ivm de nieuwe commerciële
              nummerplaten maar niet voor de gewone.

Ik heb een donker vermoeden dat het de 1e week van de uitreiking allemaal
              vierkant zal draaien

Comment

• vanaf 16-11 kan je dus enkel maar meer 9-xxx-xxx aanvragen en geen 9-X-xxxx meer?

damn, mss toch nog eens nadenken over B-1989 dan.

9-B-1989

Comment

• 874 euro is te veel geld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                    vanaf 16-11 kan je dus enkel maar meer 9-xxx-xxx aanvragen en geen 9-X-xxxx meer?

damn, mss toch nog eens nadenken over B-1989 dan.

9-B-1989
                    Dat wordt 9-B1-989 als je eens van auto wisselt dan

En over de niet-perso B-platen vraag ik me af hoe bepaalde adelijken gaan reageren als ze hun oude B-platen zomaar zien verdwijnen.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Kan men eigenlijk achteraf nog wel achterhalen of mijn nummerplaat 2AG34 ooit gepersonaliseerd was?
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Dat wordt 9-B1-989 als je eens van auto wisselt dan

En over de niet-perso B-platen vraag ik me af hoe bepaalde adelijken gaan reageren als ze hun oude B-platen zomaar zien verdwijnen.
                        wordt dat echt zo? bah.

dom systeem toch ze, die nieuwe platen... hoe belachelijk dat bijna elke belg meer dan 25 jaar lang met een plaat gaat rondrijden die met 1 begint...

AA11-AAA-systeem ware beter geweest

Comment

• of gewoon AAA-111A

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                            874 euro is te veel geld
                            1000 euro is het nu wel al he

Voor de reservering van een kentekenplaat met een gepersonaliseerd opschrift van 7
                            karakters zal een retributie geheven worden van € 1000.

Portfolio
                            | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                              1000 euro is het nu wel al he
                              Vanaf 15 november.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                Net gebeld met de DIV en het treed inderdaad in werking vanaf 16/11/2010.

Dus er moet géén verschijning zijn in het staatsblad om iets aan te passen ???
                                ( typisch belgenlandje zeker )

Ik vind het wel raar dat er wel een KB is verschenen ivm de nieuwe commerciële
                                nummerplaten maar niet voor de gewone.

Ik heb een donker vermoeden dat het de 1e week van de uitreiking allemaal
                                vierkant zal draaien
                                Normaal gezien (maar niets werkt 'normaal' in België) zou het nieuwe systeem uitgelegd moeten worden in een K.B.: alles over de platen zelf (afmetingen, kleuren, combinaties), maar ook de overgangfase, de kosten, enz.

Dit recente K.B. omtrent commerciële nummerplaten verwijst naar 'het Europese formaat', maar het wordt precies nergens vermeld in de Belgische wetgeving! Als je een Europese plaat krijgt na 16 november, zou je bij de Raad van State gaan zeggen dat je plaat onwettig is, aangezien die niet aan de huidige nummerplatenwet voldoet (K.B. van 20 juli 2001). Spijtig dat een advocaat zo veel kost, anders had ik het zeker gedaan!
                                Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
                                Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).

De recentste Belgische nummerplaten volgens WebDIV: http://belgianlicenceplates.blogspot...ng-issued.html

Ik raad iedereen aan om geen foto's van persoplaten op het forum te uploaden om diefstal te vermijden

Comment

• Misschien dat sommigen het zelfs gratis doen als ze er mee in de pers komen.
                                  In alle geval, mij zien ze niet meer in een stemhokje. Ik ben het beu.

Comment

• Vraagje voor de kenners hier. Stel dat ik om eender welke reden graag een nieuw type nummerplaat zou hebben. Kan ik dan gewoon een nieuwe plaat aanvragen als ik die 20 euro betaal? Of is dat enkel mogelijk bij verlies of diefstal?
                                    Ik neem aan dat ik als eerste eigenaar van de wagen dat ook gewoon blijf, dus met andere woorden dat de datum van de inschrijving gewoon gelijk blijft aan die van de eerste inschrijving?

Mvg

Comment

• Smijt uw plaat weg en ga zeggen dat ze gepikt is he. Dan zult ge direct zo een Europese kunnen aanvragen als vervanging.

Comment

• Dat is natuurlijk steeds mogelijk, wou enkel weten of het ook legaal kan

Comment

• België & legaal =

Comment

Working...
                                          X