Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Neen tegen het verdwijnen van de gepersonaliseerde nummerplaten!
Het komt niet in het staatsblad maar zal via een omzendbrief in voege treden.
Ik probeer het kabinet volgende week nog te bereiken, want de mensen met een nummerplaat "die het weten" kunnen er niet mee lachen ... los van een nog veel grotere groep dewelke nog niet beseft welke aanpassing op til staat.
Net gebeld met de DIV en het treed inderdaad in werking vanaf 16/11/2010.
Dus er moet géén verschijning zijn in het staatsblad om iets aan te passen ???
( typisch belgenlandje zeker )
Ik vind het wel raar dat er wel een KB is verschenen ivm de nieuwe commerciële
nummerplaten maar niet voor de gewone.
Ik heb een donker vermoeden dat het de 1e week van de uitreiking allemaal
vierkant zal draaien
Normaal gezien (maar niets werkt 'normaal' in België) zou het nieuwe systeem uitgelegd moeten worden in een K.B.: alles over de platen zelf (afmetingen, kleuren, combinaties), maar ook de overgangfase, de kosten, enz.
Dit recente K.B. omtrent commerciële nummerplaten verwijst naar 'het Europese formaat', maar het wordt precies nergens vermeld in de Belgische wetgeving! Als je een Europese plaat krijgt na 16 november, zou je bij de Raad van State gaan zeggen dat je plaat onwettig is, aangezien die niet aan de huidige nummerplatenwet voldoet (K.B. van 20 juli 2001). Spijtig dat een advocaat zo veel kost, anders had ik het zeker gedaan!
Recentste gespotte Europese nummerplaat: 1-RAB-*** (Peugeot 206, 26/10/16, Bouge).
Recentste oude nummerplaat: 495-CFC (16/04/11, Henri-Chapelle).
Vraagje voor de kenners hier. Stel dat ik om eender welke reden graag een nieuw type nummerplaat zou hebben. Kan ik dan gewoon een nieuwe plaat aanvragen als ik die 20 euro betaal? Of is dat enkel mogelijk bij verlies of diefstal?
Ik neem aan dat ik als eerste eigenaar van de wagen dat ook gewoon blijf, dus met andere woorden dat de datum van de inschrijving gewoon gelijk blijft aan die van de eerste inschrijving?
Comment