Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Voor de fans, als ik me niet vergis is het op discovery Airplane Repo Man, nog wel vet programma
Ik ben al een tijdje op zoek naar de afleveringen hiervan maar kan ze op het net niet direct vinden... Spijtig want 't is best wel een leuke reeks (al heb ik nog maar een paar afleveringen gezien )
Geef mij maar een GLEX XRS... Een actieradius van om en bij de 6.300nm... Of de in ontwikkeling zijnde Global 8000 met een actieradius van net geen 8.000nm (BRU-HNL nonstop )
Ik zat gisteren toevallig achter de buis toen de Lotto op kwam. Met het heugelijke nieuws dat de vorige winnaar +800000€ had gewonnen.
Daarmee kan je dus geen XRS mee kopen...
Euromillions deze avond hé, 120 miljoen EUR te winnen
Daarvan kan je op je gemak eentje kopen, rustig een paar piloten en flight attendants aan het werk houden, je fuel betalen en alle bijkomende taksen... En nog genoeg overhouden om te rentenieren
Maar eigenlijk heb je voor dezelfde prijs een Airbus ACJ (weliswaar in "green" status maar soit, voor een paar miljoen extra heb je wel een leuk interieur). Of voor iets minder een "okkazie" met een paar duizend uur op de teller...
Het waren prachtige beelden van de Solar Impulse. Wat een eer dat Brussels Airport dit vliegtuig als eerste mag ontvangen.
Het moment als die zijn landing lights opzet, en dan de beelden van de 02, prachtig verlicht. Geniaal gewoon.
Het was idd een prachtig zicht, ik heb de Solar Impulse op een haar na gemist als hij op de 20 aan het landen was... In minder dan een uur tijd is de landingsbaan een keer of 4 gewijzigd... Ik heb er dik 100km rondgereden voor niks Maar soit, het was wel een prachtig zicht... Spijtig genoeg geen foto's maar er zullen er wel genoeg genomen zijn, aan alle banen stonden honderden mensen te wachten op de Solar Impulse...
Wat de "eer" betreft om als eerste de Solar Impulse te ontvangen: een van de eerste en grootste geldschieters van het project is de Belgische Solvay group, het was dus "logisch" dat het toestel de thuishaven van een van de grootste geldschieters zijn aandoen. Maar het blijft inderdaad een hele eer...
Ben even naar 't werk gereden om er vanop de toren wat foto's van te nemen.
Foto's zijn niet van de meest schitterende kwaliteit, waarvoor mijn excuses....
Eerste glimp op 4000ft
Op 3000ft, overhead EBBR
Na the overhead, naar een soort van right downwind RWY 02, zakkende uit de 2500ft, naar 1500ft
Het toestel is naast de zonnepanelen ook uitgerust met Li-Ion batterijen, tijdens de vlucht is echter gebleken dat het toestel geen elektriciteit van de batterijen moest gebruiken, de zonnepanelen produceerden meer dan voldoende energie zodat de capaciteit van de batterijen ten alle tijden op 100% bleef.
Comment