Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Knappe foto's STA911! Proficiat...



    Trouwens, echt een knap toestel die Solar Impulse, 'k ben eens benieuwd voor de opvolger...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
      Btw:


      Het toestel is naast de zonnepanelen ook uitgerust met Li-Ion batterijen, tijdens de vlucht is echter gebleken dat het toestel geen elektriciteit van de batterijen moest gebruiken, de zonnepanelen produceerden meer dan voldoende energie zodat de capaciteit van de batterijen ten alle tijden op 100% bleef.

      Een geslaagde vlucht dus
      De zonnepanelen leverden zelfs meer energie dan er verbruikt werd.
      Tijdens gesprekken die je online live kon volgen heb ik vernomen dat moest er nog een extra energieopslagplaats voorzien zijn geweest in't vliegtuig, eens aan de grond, men de energie als geste aan de luchthaven Brussels National hadden kunnen geven. Zo efficiënt!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
        Knappe foto's STA911! Proficiat...



        Trouwens, echt een knap toestel die Solar Impulse, 'k ben eens benieuwd voor de opvolger...
        Merci!
        Echt esthetisch is het ding toch niet imo...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
          Merci!
          Echt esthetisch is het ding toch niet imo...
          Het is natuurlijk geen airliner zoals we ze kennen maar 'k vind vooral de vorm van de vleugels wel iets hebben... 't Was best een knap zicht tijdens de approach en de holding... Vooral met die LED lichtjes

          Maar wat een zottekot dat het ginder was, zoveel volk


          Enfin, 'k ga proberen om er ook bij het vertrek bij te zijn

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
            De zonnepanelen leverden zelfs meer energie dan er verbruikt werd.
            Tijdens gesprekken die je online live kon volgen heb ik vernomen dat moest er nog een extra energieopslagplaats voorzien zijn geweest in't vliegtuig, eens aan de grond, men de energie als geste aan de luchthaven Brussels National hadden kunnen geven. Zo efficiënt!
            Yup, 'k had het ook gezien Lang leve de iPad

            Best wel impressionant

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
              Het is natuurlijk geen airliner zoals we ze kennen maar 'k vind vooral de vorm van de vleugels wel iets hebben... 't Was best een knap zicht tijdens de approach en de holding... Vooral met die LED lichtjes

              Maar wat een zottekot dat het ginder was, zoveel volk


              Enfin, 'k ga proberen om er ook bij het vertrek bij te zijn
              Wanneer is dat juist?
              Als ik het goed voorheb heeft het ATC volk van Belgo nog de mogelijkheid het ding te bezoeken. Dat heb ik opgevangen.
              Ik zal me eens informeren.

              Idd, een echt zottekot!

              Overal volk en files!







              Last edited by ; 13/05/2011, 22:25.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                Wanneer is dat juist?
                Als ik het goed voorheb heeft het ATC volk van Belgo nog de mogelijkheid het ding te bezoeken. Dat heb ik opgevangen.
                Ik zal me eens informeren.
                Volgens dat ik opgevangen heb mogelijk al op 29 mei, maar 't kan later zijn ook... Het toestel wordt eigenlijk ten laatste op 20 juni in Le Bourget verwacht voor de airshow.

                'k Ga als m'n contact terug is uit verlof ook eens informeren om het toestel te bezoeken, lijkt me interessant

                Comment


                • Paar foto's vanuit Zwitserland:

                  Comment


                  • btw: live feed nog altijd actief op www.solarimpulse.com

                    Wat een massa pers


                    Edit: toestel staat in een hangar en Prins Flippo loopt er ook

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                      btw: live feed nog altijd actief op www.solarimpulse.com

                      Wat een massa pers


                      Edit: toestel staat in een hangar en Prins Flippo loopt er ook
                      Idd, had het ook al gezien, zotjes en wel cool die live stream!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                        Idd, had het ook al gezien, zotjes en wel cool die live stream!
                        Yup, en redelijke kwaliteit ook...


                        Btw: De Fluppe staat er precies wel heel fier bij

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                          Yup, en redelijke kwaliteit ook...


                          Btw: De Fluppe staat er precies wel heel fier bij
                          Zat mee in de heli die er naast vloog he, maar dat wist je wel
                          Hij heeft eens mogen zien hoe het wél moet!

                          Als hij vliegt is er altijd wel wat miserie...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                            Zat mee in de heli die er naast vloog he, maar dat wist je wel
                            Hij heeft eens mogen zien hoe het wél moet!

                            Als hij vliegt is er altijd wel wat miserie...
                            Yup, wist ik

                            Mja, ik denk dat hij maar 1 toertje kent als hij als hij zelf vliegt... Heb die al verschillende keren zien vliegen, altijd 't zelfde rondje

                            Momenteel kort interview...

                            Comment


                            • Captain Turbo
                              General Von Driftenstein

                              Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                              Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                              Comment


                              • BEA, het Franse onderzoeksbureau voor vliegtuigongevallen heeft gisteren in een persmededeling laten weten dat het ALLE data van zowel de DFDR (Digital Flight Data Recorder) als van de DCVR (Digital Cockpit Voice Recorder) gedownload heeft en dat men onmiddelijk begonnen is met het analyseren van deze data. Een voorlopig rapport wordt tegen deze zomer verwacht.





                                Gisteren publiceerde "Le Figaro" een artikel dat insloeg als een bom bij BEA. Le Figaro schreef namelijk dat uit de eerste resultaten van de analyse gebleken is dat Airbus, de fabrikant van het toestel, buiten alle verdenking gesteld werd en dat er met de Airbus niets mis was en dit volgens "bronnen dicht bij het onderzoek".

                                BEA heeft vandaag een nieuw persbericht uitgestuurd waarin ze melden dat de berichtgeving van Le Figaro onrespectvol is voor de nabestaanden van de crew en de passagiers en dat het te vroeg is om conclusies te trekken. In het bericht spreekt BEA echter het bericht niet expliciet tegen... Le Figaro heeft als reactie het artikel verwijderd.

                                Op diverse sites wordt er ondertussen druk speculaties gemaakt. Als het bericht echter klopt dat nu reeds gebleken is dat Airbus niet in fout zou zijn dan kan dit enkel betekenen dat men op de opnames van de DCVR iets significants zou gevonden hebben dat een oorzakelijk verband kan houden met de crash... (enkele van de speculaties: kind in cockpit, herhaling Egyptair incident (zelfmoord door te crashen), piloten buitengesloten, etc... er doen genoeg speculaties de ronde).



                                Enfin... to be continued...

                                Comment


                                • Lufthansa (stichtend lid van Star Alliance) bevestigd de deadline voor Air India, Jet Airways uitgenodigd om Star Alliance te vervoegen.

                                  De CEO van Lufthansa (Carsten Spohr) heeft gisteren bevestigd dat de deadline voor Air India (uitgenodigd in 2007 om Star Alliance te vervoegen) van 31 juli 2011 van toepassing blijft en dat de maatschappij aan alle voorwaarden moet voldoen tegen dan. Gelijktijdig blijkt dat Jet Airways, de grootste maatschappij uit India, eveneens uitgenodigd is (Jet Airways heeft reeds meer samenwerkingakkoorden met Star Alliance leden dan Air India er heeft) om toe te treden tot de grootste luchtvaartalliantie ter wereld. Volgens LH zou Jet Airways op enkele maanden tijd reeds volwaardig lid kunnen zijn van de Alliantie (dit in tegenstelling to Air India die er 4 jaar voor nodig had).


                                  Dit nieuws is een opsteker voor Brussels Airport dat Jet Airways dreigde te verliezen wanneer deze zou toetreden tot Skyteam.


                                  To be continued...

                                  Comment


                                  • Brussels Airport, of beter Melsbroek Air Base (EBMB) krijgt er binnenkort enkele buitenlandse toestellen bij die binnenkort permanent in Brussel gestationeerd worden.

                                    De Nederlandse Defensie gaat Eindhoven, dat momenteel een militaire luchthaven is waarvan ook burgervluchten vertrekken, sluiten als basis en overdragen (lees verkopen) aan de burgerluchtvaart. Hierdoor dient MOGELIJK de luchttransportvloot te verhuizen naar Brussel. Naast 4 C-130 toestellen zullen ook 2 McDonnel Douglas KDC-10 toestellen Brussel als permanente standplaats krijgen. Een 3de KDC-10 zal verkocht worden aan geïnteresseerde kopers. De KDC-10, officiële typebenaming KDC-10-30CF is een militaire variant van de DC-10-30 die omgebouwd kan worden van luchttransporttoestel naar tankertoestel. Beide KDC-10's zijn sinds medio jaren 90 in dienst bij de Nederlandse luchtmacht en zijn ondertussen voorzien van een geupgrade "glass cockpit".

                                    Onderstaande toestellen zullen dus (mogelijk) een bekend zicht worden op BRU/EBMB:



                                    Last edited by ; 18/05/2011, 21:15.

                                    Comment


                                    • Leuk nieuws
                                      Zo'n DC-10 is toch echt al oud he?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        BEA, het Franse onderzoeksbureau voor vliegtuigongevallen heeft gisteren in een persmededeling laten weten dat het ALLE data van zowel de DFDR (Digital Flight Data Recorder) als van de DCVR (Digital Cockpit Voice Recorder) gedownload heeft en dat men onmiddelijk begonnen is met het analyseren van deze data. Een voorlopig rapport wordt tegen deze zomer verwacht.





                                        Gisteren publiceerde "Le Figaro" een artikel dat insloeg als een bom bij BEA. Le Figaro schreef namelijk dat uit de eerste resultaten van de analyse gebleken is dat Airbus, de fabrikant van het toestel, buiten alle verdenking gesteld werd en dat er met de Airbus niets mis was en dit volgens "bronnen dicht bij het onderzoek".

                                        BEA heeft vandaag een nieuw persbericht uitgestuurd waarin ze melden dat de berichtgeving van Le Figaro onrespectvol is voor de nabestaanden van de crew en de passagiers en dat het te vroeg is om conclusies te trekken. In het bericht spreekt BEA echter het bericht niet expliciet tegen... Le Figaro heeft als reactie het artikel verwijderd.

                                        Op diverse sites wordt er ondertussen druk speculaties gemaakt. Als het bericht echter klopt dat nu reeds gebleken is dat Airbus niet in fout zou zijn dan kan dit enkel betekenen dat men op de opnames van de DCVR iets significants zou gevonden hebben dat een oorzakelijk verband kan houden met de crash... (enkele van de speculaties: kind in cockpit, herhaling Egyptair incident (zelfmoord door te crashen), piloten buitengesloten, etc... er doen genoeg speculaties de ronde).



                                        Enfin... to be continued...
                                        Ben erg benieuwd wat hier zou uitkomen. Als ik het zo lees, zou dat heel erg slecht nieuws voor ons kunnen betekenen.
                                        Als je meer weet, laat het mij aub weten!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        Brussels Airport, of beter Melsbroek Air Base (EBMB) krijgt er binnenkort enkele buitenlandse toestellen bij die binnenkort permanent in Brussel gestationeerd worden.

                                        De Nederlandse Defensie gaat Eindhoven, dat momenteel een militaire luchthaven is waarvan ook burgervluchten vertrekken, sluiten als basis en overdragen (lees verkopen) aan de burgerluchtvaart. Hierdoor dient MOGELIJK de luchttransportvloot te verhuizen naar Brussel. Naast 4 C-130 toestellen zullen ook 2 McDonnel Douglas KDC-10 toestellen Brussel als permanente standplaats krijgen. Een 3de KDC-10 zal verkocht worden aan geïnteresseerde kopers. De KDC-10, officiële typebenaming KDC-10-30CF is een militaire variant van de DC-10-30 die omgebouwd kan worden van luchttransporttoestel naar tankertoestel. Beide KDC-10's zijn sinds medio jaren 90 in dienst bij de Nederlandse luchtmacht en zijn ondertussen voorzien van een geupgrade "glass cockpit".

                                        Onderstaande toestellen zullen dus (mogelijk) een bekend zicht worden op BRU/EBMB:



                                        Het kan natuurlijk, maar waarom zou de Nederlandse luchtmacht naar Belgie uitwijken? Waarom niet gewoon naar een andere Nederlandse luchtmachtbasis zoals Leeuwarden, Gilse, Woody, ...?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                        Leuk nieuws
                                        Zo'n DC-10 is toch echt al oud he?
                                        Dat is inderdaad erg ouwe troep.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Ben erg benieuwd wat hier zou uitkomen. Als ik het zo lees, zou dat heel erg slecht nieuws voor ons kunnen betekenen.
                                          Als je meer weet, laat het mij aub weten!
                                          No problem, 'k volg het op, de zaak interesseert me namelijk wel, zeker nu EADS er zo snel bij was om te confirmeren dat er eigenlijk geen technisch probleem was.



                                          Het kan natuurlijk, maar waarom zou de Nederlandse luchtmacht naar Belgie uitwijken? Waarom niet gewoon naar een andere Nederlandse luchtmachtbasis zoals Leeuwarden, Gilse, Woody, ...?



                                          Dat is inderdaad erg ouwe troep.

                                          Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt hoor Onze Belgische Alpha Jets staan gestationeerd in Frankrijk bvb. De nieuwe NH90 heli's zullen bvb in Nederland onderhouden worden bij de luchtmacht daar, er is een Belgische/Nederlands opleidingscentrum voor F16's in NL, de Belgisch/Nederlandse marine werkt eigenlijk heel nauw samen. De Luxemburgse A400M die besteld is zal bvb ook door het Belgische leger ingezet worden (meer zelfs, het enige Luxemburgse aan het toestel zal de registratie zijn, het toestel zal zelfs bemand worden door de Belgische luchtmacht).

                                          De gecombineerde luchttransportvloot (A333, KDC-10-30CF, C-130, ERJ135/145, ...) zou op termijn naar Melsbroek verhuizen... Maar voorlopig zijn het geruchten al zou het wss wel effectief doorgaan...


                                          De KDC-10's zijn inderdaad vrij oud... De ene werd in 1976 gebouwd en de andere in 1978... Midden jaren 90 zijn ze van Martinair verkocht aan de Nederlandse luchtmacht (via de Amerikaanse overheid die McDonnel Douglas en KLM de opbracht gaf om ze om te bouwen naar KDC-10's). Ondertussen hebben ze nog een upgrade gehad en zijn ze nog altijd vrij up to date...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X