Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pakketjes versturen / ontvangen met "De Post"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

heb in mijn vorige baan genoeg ervaring gekregen met zowat alle koeriers.
    Ik kan van geen enkel bedrijf zeggen dat die er positief uitspringt. vooral met DHL veel gezeik gehad, met TNT ook veel problemen.
    persoonlijk de minst slechte ervaringen met UPS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Post
      Uw pakket wordt de volgende werkdag door de postbode bij de geadresseerde aangeboden.
      Is uw geadresseerde niet thuis wanneer de postbode langskomt, dan kan hij telefonisch een tweede aanbieding vragen of het pakket binnen de 14 dagen in het postkantoor of PostPunt afhalen.

Ja, dat gebeurt dan blijkbaar toch niet hoor .... Vanavond ga ik het zelf afhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Op het werk kom ik dagelijks in contact met verschillende koerierdiensten. Ik moet zeggen dat UPS en TNT toch het meest professioneel overkomen. DPD valt ook nog mee. GLS is een ramp...
        Bij UPS en TNT zijn de meeste ook zelfstandige onderaannemers dacht ik? Dus die mensen werken voor zichzelf.
        Gls werkt ook met zelfstandige ondernemers . Daar komen ze tot drie keer toe terug naar U. Meestal zijn het mensen die een bepaalde regio op zich nemen en daardoor kennen ze de vaste klanten goed.
        Dhl werkt ook vaak met zelfstandigen, maar die mensen klagen enorm, omdat DHL bepaalt hoeveel uren ze mogen/moeten werken. Ik weet niet hoe het in andere depots zit, maar hier in Roeselare is het alvast ezo.

Comment

Hier ook al heel wat gezever gehad met de post in Houthulst.

Toen ik aan het kijken was om te verhuizen, hebben we enkele zaken via de post moeten regelen... amai...
          - telenet analoge kabel aangevraagd: ze hebben de dinsdag een brief verzonden dat de technieker de volgende week vrijdag zou komen. De brief is aangekomen wanneer de technieker er al een week geleden geweest was. Nu, geen probleem, zou je dan zeggen... kan gebeuren.

- internetverbinding aangevraagd, moest wachten op mijn activatiebrief. Die heb ik zelfs nooit gekregen. heb er een tweetal weken op gewacht en ondertussen eens naar de klantendienst gebeld van de post. Die waren... euhm... erg irritant. Omdat ik vermeldde dat ik verhuisd was, kwamen die aandraven met iets wat "doMyMove" noemt. Ik moest mijn dossiernummer doorgeven... Alles was aangevraagd op het nieuwe adres, dus had ik dat niet nodig. En toch maar blijven zagen achter dat nummer, hoe goed ik het ook uitlegde... Daarna de dag erop naar het postkantoor zelf gebeld. Die hadden blijkbaar al de klacht doorgekregen en "waren er absoluut niet mee opgezet dat wij zo rap (!!!) een klacht indienden". Zij dachten dat er niemand in dat huis woonde (was zo'n twee jaar niet bewoond), was hun repliek (omdat de rolluiken naar beneden waren). Als ik dan vroeg wat ze dan doen met de brief, wisten ze er geen antwoord op. Terug naar afzender of de vuilbak in zeker? De dag erop de facteur bijna omver gereden toen ik de garage uitreed (niet gezien, het was niet express ). Sindsdien komt de post toch redelijk tijdig aan. Blijkbaar moet je dus aan de facteur heel duidelijk laten weten dat je daar woont, vooraleer ze je post bezorgen

Ik heb dan dagelijks beginnen bellen en mailen naar de klantendienst. IEDERE keer opnieuw vroegen ze dat verdomde dossiernummer, terwijl er duidelijk bijstond dat dat er niets mee te maken had en dat alles op het nieuwe adres was aangevraagd. Ik heb het uiteindelijk opgegeven...

Na een tijdje het dan maar gerust te laten (heb via de klantendienst van mijn provider kunnen bekomen dat ze het mailden ipv via de post te verzenden), heb ik nog een brief gekregen van de klantendienst, om mijn dossiernummer te vragen (OMG!). M'n vriendin heeft het dan maar vlug in de vuilbak gekieperd, of ik had nog een brief of mail teruggeschreven...

- al een 3-tal keer voor gesloten deuren gestaan, tot zo'n 10 minuten voor sluitingstijd! Wegens geen dossiernummer heb ik dan maar niet gebeld naar de klantendienst...
          2000 Lancia Delta 1.9 TD
          2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
          eg

Comment

Ik laat mijn privépakketjes altijd op het werk toekomen, aan de receptie zit altijd iemand van 7 tot 7 dus hier moeten ze niet met onzin afkomen dat er niemand aanwezig was. Tot nu toe 100% positieve ervaringen, met gelijk welke firma.

Comment

Tja wat kan je zeggen op zoiets. Je kan niet 'De Post' de schuld geven, wel de individuele postbode die zoiets doet.

Ben er zelf nu ook aan het werk als jobstudent. Je verliest natuurlijk wel wat tijd met aangetekende zendingen etc, maar dat is natuurlijk geen reden om je job niet te doen. Zelf bel ik 1 keer aan, ga eventueel eens kijken langs zij of er niemand te bespeuren is en dan gaat de plakker erop en ben ik terug weg.

Enige dat je kan doen is klacht indienen. Maar of je veel hebt om op te staan weet ik niet. De postbode in kwestie kan net zo goed zeggen dat je de bel gewoon niet gehoord hebt.

Comment

Bij de post moogt ge al blij zijn dat u zaken geleverd worden!
                En dat geld zowel voor pakketjes als gewone brieven.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

meest betrouwbaar: TNT - UPS - FedEx
                  ook goed maar durft regelmatig pakket een dag te laat aankomen: DHL (gps systeem staat ook nog niet op punt, crasht vaak)
                  ronduit slecht: DPD (veel pakketten van ons verdwenen en werd nooit iets aan gedaan)

de kleinere werk ik ook nooit mee. Ons bedrijf werkt om te verzenden enkel met UPS.
                  verzendingen naar onze hoofdleverancier met TNT (heel interessante prijzen bij dagelijks verzendingen)

COD (cash on delivery): taxipost als het snel moet gaan, UPS als het niet zo dringend is (iets goedkoper als vaste klant maar wel een klantnummer nodig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Ik ga mijn contactpersoon bij Taxipost hier eens over aanspreken.

Ik vind het goed dat er iemand op reageert want tot op heden had ik geen weet van deze praktijken.

Dat je het de dag erop gaat ophalen op het postkantoor of postpunt ALS JE EFFECTIEF NIET THUIS BENT kan ik nog begrijpen ... maar dit

Ik heb voor taxipost gekozen om zo de prijs van de verzending te drukken. Met ups krijg ik de verzendkost per pakket niet onder de 12 euro !!!
                    Dwz dat al je een washmitt of wafeldoek besteld je dus meer verzendkosten betaald dan het product waard is ...

Bij taxipost heb ik nu een contract dat me in staat stel gratis verzending te voorzien vanaf €100 en €5,70 voor alles eronder.

Ik kan eventueel wel de optie voorzien via 2 koeriers te werken. Je zou dan zelf kunnen kiezen wie je wil gebruiken (evenwel met kleine meerprijs). Zouden jullie bereid zijn meer te betalen voor een service via TNT, DPD of UPS ?

Graag jullie input !
                    Ikzelf werk hier bij TNT, en ik kan jullie zeker TNT aanraden.

Waarom?

-We volgen de zendingen pro-actief op dus als er niemand thuis is of de zending kan niet geleverd worden dan weet wax-it dit en het probleem
                    -er moet altijd afgetekend worden voor de zending
                    -als je niet thuis bent om het te ontvangen kan je altijd naar TNT bellen voor eventuele levering morgen, zelf zending komen afhalen of als de chauffeur nog in de buurt is zal hij langskomen om het dezelfde dag te leveren.
                    -binnenlandse zendingen zijn goedkoop en we kunnen de service aanbieden leveren voor 09h-10h-12h dus in de voormiddag (als de bestemeling niet te ver afligt van ons depot)

wat een klein negatief puntje is dat we wat duurder zijn maar dit is door de constante pro actieve opvolging, moest je meer info hebben pm mij of vraag het hier en dan ze ik het op de forum.
                    Ook intressant om te weten hoe meer zendingen je met ons doet hoe goedkoper het wordt.

Comment

Is er bij TNT een ophaling voorzien ? Op dit moment moet ik dus steeds alles in de koffer van de wagen gooien en naar de post rijden. (ok het is maar 500m). Maar eens we in het nieuwe gebouw zitten en het drukker wordt zal ik daar geen tijd meer voor hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                        - al een 3-tal keer voor gesloten deuren gestaan, tot zo'n 10 minuten voor sluitingstijd! Wegens geen dossiernummer heb ik dan maar niet gebeld naar de klantendienst...

123

Comment

Is er bij TNT een ophaling voorzien ? Op dit moment moet ik dus steeds alles in de koffer van de wagen gooien en naar de post rijden. (ok het is maar 500m). Maar eens we in het nieuwe gebouw zitten en het drukker wordt zal ik daar geen tijd meer voor hebben
                          ja, komen hier dagelijks

Comment

Yep

Ophaling is voorzien en alles inbegrepen het enige dat jij moet doen is vrachtbrieven invullen (Zijn TNT oranje documenten waar je het adres van de bestemeling zet) krijg je allemaal mee als je klant wordt hier.

Comment

Hier ook een tevreden TNT-klant. De prijs is soms wel wat stevig, maar de vrachtbrief vul ik in op hun myTNT.be, print ik uit en de dag erop staat vaak dezelfde TNT-kerel met zijn busje klaar om te leveren of op te halen.

Post... Dat hou ik voor als ik geen verzendkosten aanreken, en het niet rap hoeft te gaan

Vrouwtje bestelde ooit eens voor 25€ iets uit Japan. Kwam vlot aan in Zaventem, om dan 2 weken op de Douane te liggen. Douane besliste om geen BTW te heffen, dus De Post besloot om dit geluk te factureren aan 20€ "voorleggingskosten Douane". Slik.

Voor verzendingen in NL durf ik soms wel eens gewoon naar Maastricht rijden, en het daar droppen. Nederlandse post werkt wél degelijk, snel en goedkoop. Belgische Post mogen ze van mijn part deze avond nog opdoeken en alle ambetantenaren in zee duwen.

Comment

Is ook de eerste keer dat ik aan het werk ben in een (nu nog min of meer) overheidsbedrijf.

Toch niet allemaal over één kam scheren, er zijn er wel degelijk bij die vlot en goed werken. Ze moeten vroeg op en hebben soms wel vroeg gedaan ook, maar ook drukke periodes.

Waar ik andere jaren op het fabriek vakantiewerk deed zaten evenveel ongemotiveerde tamzakken. En dat is dan de privé.

Da's iets waar ik mij wel aan erger, er zijn sommigen die niks doen als klagen en dik tegen hun goesting komen werken terwijl ze het eigenlijk lang zo slecht nog niet hebben. Maar die zul je natuurlijk ook overal hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Voor verzendingen in NL durf ik soms wel eens gewoon naar Maastricht rijden, en het daar droppen. Nederlandse post werkt wél degelijk, snel en goedkoop. Belgische Post mogen ze van mijn part deze avond nog opdoeken en alle ambetantenaren in zee duwen.
                                  Inderdaad, met de Nederlandse post niks dan positieve ervaringen!
                                  De dag na verzending in Nederland stond het vaak al hier aan de deur.

Comment

Is dan ook geprivatiseerd (nu eigendom van TNT, als ik me niet vergis)

Comment

Werken die ook niet op zaterdag daar?
                                      Ik heb ooit eens een cd in Japan gekocht via Ebay. 3 dagen later stak het hier in de bus
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                        Is dan ook geprivatiseerd (nu eigendom van TNT, als ik me niet vergis)
                                        Yep klopt, is TNT Post nu geworden, maar is niet helemaal dezelfde als TNT zelf, is nog altijd trager dan de service die TNT biedt maar wel sneller dan de gewone post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichten
                                          Yep klopt, is TNT Post nu geworden, maar is niet helemaal dezelfde als TNT zelf, is nog altijd trager dan de service die TNT biedt maar wel sneller dan de gewone post.
                                          Het is dan ook (veel) goedkoper hé

Comment

Working...
                                          X