Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pakketjes versturen / ontvangen met "De Post"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wees blij dat je pakje gewoon niet verdwenen is probeer het dan maar eens terug te krijgen ...............
    Andere koerierdiensten durven pakjes gewoon voor de deur te zetten als er niemand thuis is

Comment

Onze Ouwe facteur belde altijd aan. Nu zijn het altijd verschillende mensen die meestal direct een briefje in de bus steken.

Ik had onze ouwe es tegengekomen in de frituur en hadden we een babbeltje geslegen.
      Hij vertelde me dat de "jonge garde" altijd sneller en sneller gingen om vroeg gedaan te zijn. Nu hebben ze hier de postroutes aangepast, waardoor ze langer werden en dus ze eigenlijk meer werk moesten doen in de zelfde tijdspanne voor hetzelfde geld. Hij zit nu in zijn laatste jaar voor zijn brugpensioen en hij neemt nu al zijn vakantiedagen op. Hij komt praktisch alleen maar buiten alst nog goei weer is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
        Wees blij dat je pakje gewoon niet verdwenen is probeer het dan maar eens terug te krijgen ...............
        Andere koerierdiensten durven pakjes gewoon voor de deur te zetten als er niemand thuis is
        Zijn meestal kleine zelfstandigen die geen tijd hebben om nog een tweede keer terug te komen. Ik heb dit ook nog gedaan, toen zette ik dat gewoon bij de gebuur af met een briefje in de brievenbus van de bestemmeling.

Comment

zelfde vodden met de import/douane van de post. pakketten blijven daar 3weken tot 3maanden hangen.
          sindsdien verstuur en ontvang ik alles met UPS of TNT (die hebben hun eigen douane/import) en da's daar op 2dagen door.

Post = rommel. niets als problemen mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
            Zou iedereen die dezelfde praktijk al eens heeft voorgehad, me kunnen PM'en met daarin volgende gegevens:

* welk postkantoor (regio) ?
            * waarde van het postpakket ?
            * tijdstip wanneer dit gebeurde ?

Kan ik al deze "ervaringen" bundelen in m'n briefje :-)
            Dit vind ik een goed idee.

Thuis wordt er voor de RC hobby nogal veel onderdelen aangekocht via internet in de USA. We hebben daarbij geen problemen gehad tot 2 weken geleden.

Het was ook op een vrijdag, iedereen was thuis, 2 auto's voor de deur. 's Middags werd de post uit de brievenbus gehaald en stak er dus ook zo'n papiertje in. Daarop stond dat de postbode om 8u! een pakketje had aangeboden maar de bestemmeling was niet thuis. Ouders waren al om 7u opgestaan, maar geen bel gehoord.

Op het briefje stond dat het pakketje 's maandags vanaf 11u kon worden afgehaald in het Postpunt te Kaulille (deelgemeente van Bocholt, ongeveer 5 km) terwijl we zelf op een afstand van minder dan één kilometer wonen van het Postkantoor van Bocholt.

Vrijdag 's namiddags is mijn broer dan naar het postkantoor (Bocholt) gegaan om het pakketje proberen mee te krijgen. Sturen ze hem daar doodleuk buiten, omdat hij het niet op de juiste plaats gaat afhalen, en ze het nog niet mogen meegeven.

Vervolgens ga ik met de auto naar het postpunt in Kaulille waar ik vraag of de postbode het pakketje daar soms al had achtergelaten. Dit was niet het geval vertelde de vriendelijke meneer mij. Het moest nog liggen in het Postkantoor van Bocholt. Toen ik hem confronteerde met het voorval zei hij dat dat wel meer gebeurde. Deze beste man probeerde mij verder te helpen en zei dat ik het alsnog in Bocholt kon gaan afhalen. Ondertussen was het postkantoor natuurlijk al gesloten (16u30).

's Zaterdags direct naar het postkantoor in Bocholt gegaan, en nu zat er blijkbaar iemand anders (minder ervaring maar wel behulpzaam). Het pakketje lag niet bij de normale hoop, maar lag ergens achteraan in het magazijn. Zij gaf mij het zonder problemen mee (afrekenen van €10 douanekosten) maar had wat problemen om het juist te scannen.

Om in het kort op uw vraagjes te antwoorden

Postkantoor Bocholt/Postpunt Kaulille
            Ongeveer voor $100 uit de USA
            Postbode had pakketje om 8u 's morgens aangereikt.

Trouwens gisteren nog een pakketje van dezelfde winkel gekregen, postbode leverde het netjes af aan de voordeur.

Comment

Towerhobbies?

Comment

Het mag misschien raar klinken, maar ik heb dit zelden ervaren met de Post. Nu denk ik wel dat onze postbode en de postman die de pakketjes brengt (meestal zijn dat namelijk 2 verschillende hier), hun werk meer dan behoorlijk doen.

Anderzijds geloof ik zeker dat er plaatsen zijn waar de postbode er met zijn klak naar gooit en die briefjes gewoon in de bus deponeert, of er nu iemand thuis is of niet.

Met koeriers heb ik trouwens ook al een aantal slechte ervaringen gehad. DPD pleegt hier met de regelmaat van de klok briefjes te deponeren voor pakketjes die niet eens voor mij bestemd zijn... En ik ben zelf al pakketjes moeten gaan ophalen bij mensen waar koeriers die verkeerdelijk hadden afgeleverd terwijl ze wél voor mij bestemd waren...

Om maar te zeggen dat er wat mij betreft geen enkele pakketjesoplossing is waar je quasi zeker kunt zijn van een degelijke service. Ik heb er in elk geval nog geen gevonden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Ik ga mijn contactpersoon bij Taxipost hier eens over aanspreken.
                  Ik vind het goed dat er iemand op reageert want tot op heden had ik geen weet van deze praktijken.
                  Een belg kan vrij veel verdragen naar 't schijnt. Mijn ervaring leert dat klagen helpt, zelfs bij grotere firma's. Wie niet klaagt, krijgt niks, wie dat wel doet, vaak wel.
                  Mij steekt het vooral tegen dat als een bedrijf een dienst aanbiedt, ze die dienst ook perfect moeten leveren. Er is immers altijd IEMAND die voor die dienst betaalt (ik klaag op de dienst van de post eh, niet op die van wax-it ;-))
                  Aangezien er blijkbaar meerdere gevallen zijn die al hetzelfde als mij hebben voorgehad, moet er toch eens melding van gemaakt worden (en dan zijn het nog maar enkelen hier op het forum, wie weet wat de schaal is van deze praktijken).

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
                  Bij taxipost heb ik nu een contract dat me in staat stel gratis verzending te voorzien vanaf €100 en €5,70 voor alles eronder.
                  Ik heb al enkele dingen gekocht via CoolBlue (bekend van o.a. digicamshop.be). Zij werken met TNT en kunnen altijd een gratis levering aanbieden, misschien moet je eens bij hen horen ?
                  Heb daar enkel goede ervaringen mee. Zij werken volgens de methode dat ze het pakketje zowiezo de dag nadien leveren. Ze komen daarbij tot 3 keer aan de deur als het moet !!!
                  Mijn levering is meestal 's avonds tussen 18:00u en 21:00u geweest. Wanneer een mens thuis is dus en m.a.w. geen dag verlof moet pakken om een pakketje te ontvangen.

Comment

Is DHL niet één van de beste courierdiensten hiervoor?

(mijn ouders werken met UPS, maar dat is voornamelijk voor het buitenland en is goedkoper van bedrijf naar bedrijf)

Comment

TNT heeft blijkbaar een nieuwe service voor kleinere verzendingen.
                      Ik neem morgen eens met hen contact op.

Iemand ervaringen met TNT ?

Comment

Yup, 2 jaar geleden een volledig computersysteem geleverd gekregen via hen, dus meerdere dozen van stevig formaat, en werd perfect afgehandeld
                        1ste maal was er niemand thuis. 3 uur later staan ze weer aan de deur, toen gelukkig wel iemand thuis

Enkele maanden geleden dan nog een GPS via TNT geleverd, zoals hierboven gezegd inderdaad rond 18 's avonds wanneer we dus allen thuis waren.

Zeer degelijke firma m.i.

Comment

als hij slim is zet hij geen uur op het papiertje.

Comment

Heb ook al verschillende koerriers aan de deur gehad hier (DPD, GLS, TNT & DHL) en nooit problemen gehad.

Een keertje is een pakje met de post gekomen dat ik online besteld had. Aléé 'gekomen'... ik heb het nooit gezien. Het was al een week verzonden en het was er nog altijd niet. Ik in het postkantoor gaan kijken, geen pakje te vinden.

Winkel heeft nieuw pakje opgestuurd en toen is het wel aangekomen, toch maar vreemd allemaal!

Ik bestel dikwijls computeronderdelen voor het assembleren van pc's online en ik mag er niet aandenken dat zo'n waardevolle stukken via de post zouden gaan.

Veel liever een koerrier!

Comment

Op het werk kom ik dagelijks in contact met verschillende koerierdiensten. Ik moet zeggen dat UPS en TNT toch het meest professioneel overkomen. DPD valt ook nog mee. GLS is een ramp...
                              Bij UPS en TNT zijn de meeste ook zelfstandige onderaannemers dacht ik? Dus die mensen werken voor zichzelf.
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                Ik bestel dikwijls computeronderdelen voor het assembleren van pc's online en ik mag er niet aandenken dat zo'n waardevolle stukken via de post zouden gaan.

Veel liever een koerrier!
                                Ik heb hier nochtans van een online computerwinkel via een koerrier een mooi pakje gekregen dat ik nooit besteld had

Al vermoed ik dat daar de fout eerder bij de winkel heeft gelegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  Towerhobbies?
                                  A Main Hobbies was het dit maal, vroeger bestelden we meer bij http://www.carolinasrc.com/, maar sinds begin dit jaar hebben ze geen stock (omwille van de crisis).

Comment

Vorige week een postpakket (geen envelop maar doos <2kg) netjes op tijd ontvangen. Het was de postbode die dat pakket gewoon mee op ronde had en dit aan de deur is komen afgeven.

Comment

Al enkele keren een pakketje mogen van ontvangen en nog nooit problemen mee gehad. Tot nu toe ook altijd snelle levering.

Comment

hier in katelijne hebben we een goeie postbode.
                                        al vaak iets met de post laten afkomen ( toch ook al redelijk grote dozen )
                                        mooi tot aan de deur geleverd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                                          Boze telefoon naar het postkantoor om uit te leggen wat er gebeurd was en geëist dat dat pakket in de namiddag nog zou gebracht worden. "Sorry, maar dat zal niet gaan, de postbediende die de pakjes rondbrengt zijn dienst zit er al op, u zal het pakket maandag zelf moeten gaan ophalen op het postkantoor".

Oorspronkelijk geplaatst door De Post
                                          Uw pakket wordt de volgende werkdag door de postbode bij de geadresseerde aangeboden.
                                          Is uw geadresseerde niet thuis wanneer de postbode langskomt, dan kan hij telefonisch een tweede aanbieding vragen of het pakket binnen de 14 dagen in het postkantoor of PostPunt afhalen.

Comment

Working...
                                          X