Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto privé kopen en verhuren aan je vennootschap, zo spaar je nog es sociale bijdrage op die inkomsten uit ook, en de restwaarde van de auto is 100% belastingsvrij in de privé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      Auto privé kopen en verhuren aan je vennootschap, zo spaar je nog es sociale bijdrage op die inkomsten uit ook, en de restwaarde van de auto is 100% belastingsvrij in de privé
      Ja maar dat ligt fiscaal moeilijker (dan moet je een rittenboek gaan bijhouden om het wat "eerlijk" te houden), en je kan geen BTW recupereren.

En je moet het geld privé wel hebben om die auto te kopen eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ja maar dat ligt fiscaal moeilijker (dan moet je een rittenboek gaan bijhouden om het wat "eerlijk" te houden), en je kan geen BTW recupereren.

details

Comment

• edit 35
          Last edited by ; 06/11/2008, 09:26.

Comment

Hebt gij gene boekhouder ofzo?

tuurlijk

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Toerke zegt van wel, maar als ik dat zo hoor praat hij niet veel met zijne boekhouder, of is het niet zo'n goeie boekhouder die van wanten weet.
            ja ik heb een boekhouder maar mijn E90 was mijn 1ste auto die ik als zelfstandige heb gekocht , en ivm de verkoop van mijn auto moest ik dan een nieuwe kopen heb ik hem nog niet gesproken daarover neen

en ik zit hier toch hele dagen op het forum dus stelde ik de vraag hier

Comment

Ik heb het allemaal al gedaan wat hier de laatste blz voorgesteld werd en telkens bij de controle was er 1 ding bij waar ze moeilijk over deden en dat was de afschrijving van de wagen (op welke manier dan ook).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Ik heb het allemaal al gedaan wat hier de laatste blz voorgesteld werd en telkens bij de controle was er 1 ding bij waar ze moeilijk over deden en dat was de afschrijving van de wagen (op welke manier dan ook).
                leasen met meer dan 15% restwaarde, dan zit da in uw kosten

Comment

leasen met meer dan 15% restwaarde, dan zit da in uw kosten
                  Ik heb zelfs een renting in beroep moeten trekken want volgens hun was het een verdoken leasing.

Comment

Ik heb zelfs een renting in beroep moeten trekken want volgens hun was het een verdoken leasing.
                    what the hell hebde gij allemaal voorgehad? Teveel afgetrokken en waren de belastingen kwaad?

Comment

• Ik heb tot nu toe slechts twee auto's gehad en binnenkort koop ik er eentje bij.
                      Allemaal cash betaald of te betalen.
                      Enkel een lening voor de woning.

Comment

k zou toch wel eens willen weten welke argumenten ze daar voor halen? Bij mijn weten is het enige verschil de restwaarde. Hoe dat dan een "verdoken leasing" kan zijn ...

Comment

k zou toch wel eens willen weten welke argumenten ze daar voor halen? Bij mijn weten is het enige verschil de restwaarde. Hoe dat dan een "verdoken leasing" kan zijn ...
                          Het ging over een MB ML en ergens op een fax van mercedes stond het woord leasing vermeld. Bijgevolg was mijn wagen volgens hun ook een leasing hoewel ik duidelijk een contract van MB had wat een renting inhield. Ik heb natuurlijk in beroep wel gelijk gekregen.

De 1ste wagen die we kochten was een A-klasse. Mijn vrouw was de zelfstandige. Ik had een oude opel kadett. Bij de controle werd gesteld dat ik de gezinswagen had want ik had zogezegd de grootste wagen. Bijgevolg werd de inbreng beperkt tot 75% 6 dagen van de 7 ipv volledig 75%. Toen kochten we de ML op renting met dan het gekende argument. Hier werd ook de 6/7 regel toegepast want dat was bij de vorige auto ook zo gesteld. Dat de ML nu de gezinswagen was speelde geen rol. Ondertussen een BVBA opgericht en de wagen prive (een MB 190) verhuurd aan de vennootschap. Bijkomend hier een rittenschema van bijgehouden. Bij controle werden bepaalde afstanden bekeken en vgl en was de afwijking volgens hun te groot (ze maakten gebruik van de kortste weg + ik had geen onderhoudsfacturen want deed dit zelf maar op het keuringsbewijs waren wel de KM terug te vinden) bijgevolg maar een beperkt aantal km werden aanvaard. Nu dus de wagens terug op de vennootschap gezet met nu het gevolg de beperking in aftrek volgens uitstoot. (Nu hebben we nog geen controle gehad maar ik hou mijn hart vast). En het ergste vanal is dat mijn vrouw in de zorgsector werkt en dus volledig betaald wordt door de ziekenkas. Van zwart geld is er bij ons dus geen sprake.

Comment

Nu dus de wagens terug op de vennootschap gezet met nu het gevolg de beperking in aftrek volgens uitstoot.
                            Die beperking heb je als "gewone" zelfstandige ook hoor.

Comment

Die beperking heb je als "gewone" zelfstandige ook hoor.
                              Vrij beroep nog niet dacht ik.

Comment

Het ging over een MB ML en ergens op een fax van mercedes stond het woord leasing vermeld. Bijgevolg was mijn wagen volgens hun ook een leasing hoewel ik duidelijk een contract van MB had wat een renting inhield. Ik heb natuurlijk in beroep wel gelijk gekregen.
                                Wat een gelul weer van die mannen.

Ik heb hier offertes liggen van de leasingmaatschappij voor een soortgelijke formule en daar staat overal ook "leasing" op.

Comment

• Onze wagen werd geleased over 5 jaar met een restwaarde van 25%
                                  De fiscale aftrek is beperkt tot 50%
                                  Jaarlijks wordt er bij ons privé-inkomen een bedrag bijgerekend dat geld als voordeel in natura voor het gebruik van deze wagen.
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Onze wagen werd geleased over 5 jaar met een restwaarde van 25%
                                    De fiscale aftrek is beperkt tot 50%
                                    Jaarlijks wordt er bij ons privé-inkomen een bedrag bijgerekend dat geld als voordeel in natura voor het gebruik van deze wagen.
                                    ja voordeel in natura, das normaal.

Maar waarom 50%?

Comment

• Ik weet het eigenlijk ook niet... Onze boekhouder raadt ons dat zo aan.

Kan het dan meer?
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik weet het eigenlijk ook niet... Onze boekhouder raadt ons dat zo aan.

Kan het dan meer?
                                        Uw M3 en uw 530 gaat toch 60% aftrekbaar zijn in de vennootschap.

Edit: over die leasing. Het heeft toch zuiver te zien met de voorwaarden (15% overnamepremie, volledige reconstructie kapitaal, ...) om te zien of het om financiële of operationele leasing gaat in België. De terminologie op de factuur is hier toch puur bijkomstig?
                                        Last edited by ; 05/11/2008, 00:12.

Comment

Ik weet het eigenlijk ook niet... Onze boekhouder raadt ons dat zo aan.

Kan het dan meer?
                                          idd 60%

Tenzij uw boekhouder ne brave is en vreest dat de autokosten als overdreven gaan beschouwd worden gezien het soort voertuig, en hij pro-actief er een stuk zelf van verwerpt.

Mij lijkt dat geen goed plan eerlijk gezegd, als de fiscus wil onderhandelen en je begint aan 60% kan je zakken naar 50%. Begin je aan 50% zal je nooit kunnen stijgen, al was het maar naar 51%

Comment

Working...
                                          X